ALPINA B3 S BiTurbo

1

Nowe BMW Alpina B3 Bi-Turbo S łączy w sobie większą wydajność i moment obrotowy oraz ograniczone zużycie paliwa i emisję CO2 – jest logicznym rezultatem nieustannego rozwoju inżynierii na najwyższym poziomie. Opierając się na wysokich notach swojego poprzednika, to jawi się jako jeden z najbardziej harmonijnych i wielopłaszczyznowych sportowych samochodów w swoim segmencie.

Czy Sedan, Coupe, Cabrio, Touring, czy z napędem na tylne koła lub z napędem na wszystkie koła – S B3 Bi-Turbo łączy w sobie wszystkie najlepsze cechy i staje się kolejnym obiektem westchnień miłośników marki.

Informacja o zużyciu paliwa i emisji CO2 zgodnie z 1999/94/EG:

NadwozieSedanTouringCoupeKabriolet
Średnie zużycie (l/100km)9,79,79,79,7
Emisja CO2 (g/km)224225223224

Lekkie, zwinne i bezpośrednie kierowanie B3 Bi-Turbo S jest natychmiast zauważalne. Idealny 50:50 przód / tył rozkład masy w połączeniu ze starannie dobranymi elementami zawieszenia powodują niesamowity komfort i precyzję jazdy. Sztywniejsze zawieszenie tylnej osi jest szczególnie zauważalne podczas szybkiej zmiany pasa ruchu.

Niski profil konwencjonalnych opon, na skutek rezygnaci z technologii Run Flat na rzecz komfortu, w połączeniu z lekki stopami 18 „lub 19” kół ALPINA ogranicza nieresorowaną masę do minimum.

Wymiary:

Długość (mm)4545
Szerokość (mm)1817
Wysokość, bez obciążenia (mm)1422
Rozstaw osi (mm)2760
Pojemność bagażnika (l)450
Pojemność zbiornika paliwa (l)ok.63

Waga:

Waga, bez obciążenia (kg)1570
Dopuszczalna masa (kg)2090
Dopuszczalna ładowność (kg)520
Maks. obciążenie na oś, z przodu (kg)1005
Maks. obciążenie na oś, tył (kg)1120
Max dopuszczalne obciążenie przyczepy, z hamulcem (kg)1700
Max dopuszczalne obciążenie przyczepy bez hamulców (kg)750

Silnik:

Cylindry, układ6, rzędowo
Pojemność skokowa (cc)2979
Średnica cylindra (mm)84,0
Skok (mm)89,6
Stopień sprężania (: 1)9,4
Moc (kW / KM)294 / 400
Maks. moment obrotowy (Nm / rpm)540 / 4500
Sterownik silnikaSiemens MSD81
Klasa emisji spalinEuro 5

Przeniesienie napędu i osiągi:

Skrzynia biegów6-biegowa automat ZF 6HP19 SWITCH-TRONIC
Przełożenie3,46
Przyspieszenie 0-100 km / h (s)4,7
Prędkość maksymalna (km/h)300

Zużycie paliwa:

Miasto (l/100 km)bd.
Poza miastem (l/100 km)bd.
Mieszane (l/100 km)9,7
Emisji CO ² (g / km)224

Koła i opony:

StandardALPINA CLASSIC 18 „/ Michelin Pilot Sport 2
przód8 x 18 245/40 ZR18
tył9 x 18 265/40 ZR18

Zdjęcia:






Jedna odpowiedź

  1. wojtek_blekitny napisał(a):

    Świetne auto- 3 dm3 pojemności i 400KM, 560Nm.
    Spalanie mocno konkurencyjne w porównaniu z innymi autami tej klasy, choć w rzeczywistości wyższe [to było obliczane trakcyjnie na podstawie średniej ważonej z testu 4km „miasto” (na rolkach oczywiście) i 7km „trasa” do tego nie na podstawie tego, co ubyło z baku, a na podstawie tego …. ile wyleciało z rury wydechowej (metoda „carbon balance”- emisja CO2 jest liniowo zależna od zużycia paliwa, więc po co mierzyć, ile ml ubyło z baku)].
    Zastanawia tylko trwałość takiego silnika, czy wytrzyma tyle, ile dawne M30B30?
    PS. Spora waga „na haku” (1700 z hamulcem). Na pewno małe autko da się przewieźć, albo łódkę:)

Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby skomentować.