BMW i8 – sportowe auto z hybrydą

0

Całkiem niedawno na światowym rynku motoryzacyjnym zadebiutował BMW i3, lecz BMW Group planuje rozszerzenie oferty o nowy pojazd sportowy. Firma zaprezentowała już prototyp hybrydowego auta BMW i8. Stanowi on kolejny etap realizacji strategii Efficient Dynamics.

bmw-i8-chicago

 

Samochód charakteryzuje się lekkim, aerodynamicznym nadwoziem. Drzwi zostały wyprodukowane z materiału CFRP pokrytego aluminiową powłoką. W pojeździe zastosowano szkło wzmacniane chemicznie, aby stworzyć wytrzymałą przegrodę oddzielającą bagażnik od kabiny pasażerskiej. Materiał ten posiada bardzo dobre właściwości akustyczne. Kabina pasażerów charakteryzująca się układem 2+2 została wykonana z wytrzymałego tworzywa sztucznego, wzmocnionego dodatkowo włóknem węglowym. Zastosowano lekki materiał CFRP, który gwarantuje właściwe zachowanie zderzeniowe oraz mniejszą masę pojazdu przy utrzymaniu wytrzymałości na wysokim poziomie. Kokpit został wyposażony w dwa wyświetlacze. Jeden jest umieszczony centralnie, drugi za kierownicą, w trosce o komfort kierowcy.

Spy-Shots of Cars
Nowy model marki BMW wykorzystuje technologię BMW eDrive i jest napędzany wysokodoładowanym silnikiem benzynowym 1,5 BMW TwinPower Turbo. Został wyposażony w system, który inteligentnie zarządza energią. Dzięki temu szacowane średnie zużycie paliwa wynosi około 2,5 l/100 km. Pojazd może działać na samym napędzie elektrycznym z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Już wstępne projekty zakładały nacisk na osiągi i wydajność. Jego konstrukcja opiera się na aluminiowym module Drive łączącym silnik spalinowy i elektryczny, akumulator, elektronikę zasilania, elementy podwozia i moduł Life. Środek ciężkości został umieszczony bardzo nisko, zaś rozłożenie nacisku na osie jest niemal idealne.
W konstrukcji BMW i8 zastosowano system plug-in hybrid. Polega na tym, że zwarty, trójcylindrowy silnik benzynowy jest połączony z elektrycznym układem napędowym i akumulatorem litowo-jonowym. Użytkownik pojazdu może go naładować nawet za pomocą klasycznego gniazdka elektrycznego. Silnik benzynowy o sile 231 KM przekazuje moc na tylne koła, zaś silnik elektryczny o mocy 131 KM napędza przednie koła pojazdu. Kierowca ma możliwość jazdy z wykorzystaniem mocy obu silników lub tylko elektrycznego. Auto napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym może osiągnąć prędkość maksymalną do 120 km/h i przebyć nie więcej niż 35 km. Zasięg jazdy z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego jest zatem wystarczający, by spełnić wymagania jazdy miejskiej.

BMW-i8-5-342382
Samochód jest wyposażony w system stabilizacji toru DSC – Dynamic Stability Control, obejmujący układy ABS, sterowanie hamulca w zakrętach, dynamiczne sterowanie hamulców, kompensację zaniku hamowania i funkcję osuszania hamulców, a także funkcje Brake Assist, Brake Standby i Start-Off Assistant. Jego możliwości można zwiększyć aktywując układ Dynamic Traction Control. Pozwala w pewnym stopniu kontrolować poślizg koła napędowego, aby łatwiej poruszać się na ośnieżonej powierzchni i pokonywać zakręty bardziej dynamicznie. Nowy model BMW i8 będzie dostępny w sprzedaży już w 2014 roku. Niemiecki producent udowodnił, że stać go na oryginalny i nieco szalony projekt.

BMW-i8-interior

9

Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby skomentować.