• Reklama
Forum Technika TDS Układ paliwowy e39 tds 1996 po podłączeniu do kompa fachowiec stwierdził...
Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

e39 tds 1996 po podłączeniu do kompa fachowiec stwierdził...

Postautor: hossus » 03 paź 2009 09:17

Na początku witam wszystkich i pozdrawiam .
Jestem posiadaczem bmw 525 tds z 1996 roku w nowszej budzie więc problem jest taki na zimnym pali od kopa na ciepłym też temperature trzyma w połowie wskaznika tak jak powinien :) ale mam problem ponieważ nie pali równo na ciepłym silniku szarpie nim i wogule coś zaciera przebieg to koło 375 tysi byłem u fachowca co naprawia tylko bmw podłączył moją piękną do kompa i stwierdził błąd pompy o ile mi wiadomo dawka jest zła powinna być jakoś 4 +- 2 lub coś takiego a mam 11 do 6 i ciągle skacze powiedział że ....
tu cytuje próbowałem go podciągnąć na obrotach i skasować błąd ale i tak nic to nie da, przy tym samochodzie nikt nigdy nic nie robił i pokazał mi że setki godzin nie był resetowany czy coś takiego ja sie aż tak dobrze nie znam ale powiedział że występujące zacieranie w silniku które wraz z obrotami sie zwiększa jest spowodowane tym że pompa jest na wykończeniu i powiedział ze do regeneracji jest a po regeneracji problem zniknie...
hmmm
Po za tym mam jeszcze takie pytanko do was koledzy i koleżanki jak rozpoznać czy głowica jest cała i uszczelka pod głowicą bo wiecie ja sie nie znam :oops: a mam tak kopci mi jak dam w gaz za każdym razem przed wymianą chłodnicy miałem w zbiorniku jakiś syf a rura od wody podczas pracy silnika jest twarda ale nie jak kamień bo da sie ją troche nacisnąć to jest moje pierwsze bmw i już w niego troche zainwestowałem tj.amory nowe mc person nowy chłodnica nowa bo stara ciekła tak że prosze o pomoc pozdrawiam
hossus
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 03 paź 2009 08:38
Lokalizacja: kielce

Postautor: Ermce » 03 paź 2009 14:20

jak mi 2.4 td (e34) szarpalo na cieplym silniku to moj wspanialy pompiarz wzial dinoraura na warsztat i stwierdzal po koleji... (okazalo sie ze zawsze mial racje) wtrysk sterujacy mial przetarty kabel ktory prowadzil do pompy, w pompie jeden zawor (nie pamietam ktory) byl do wymiany. ustawil kat wtrysku wyegulowal i moja 20 byla jak nowa, palila na zimnym i cieplym:) (calkowity kosztlacznie z uszczelnieniem pompy to okolo 1100zl) ale bylo warto:) czy glowica uszkodzona??? zobacz pod korek wlewu oleju czy musztardy nie masz, czy nie kopci na bialo lub niebiesko, sprawdzaj stan plynu chlodniczego, twk bez rozbierania dowiesz sie czy masz uszkodzona glowice. Napisalem o 2,4 td, nie o 2,5tds poniewaz niewiele sie roznia te dwa siliniki jesli chodzi o pompy wtryskowe
Ermce
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 02 paź 2009 16:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Postautor: hossus » 03 paź 2009 17:16

o kurde miałem musztarde pod korkiem wymieniłem chłodnice i patrze ale narazie brak oznak , może ktoś próbował dolać coś albo nie wiem chłodnice wymieniałem bo była nieszczelna może dlatego był syf kopci ale na czarno kolego no i jeden typek dzisiaj mi zauważył że wtryski leją a pierwszy napewno także od nich zaczne pozdrawiam
hossus
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 03 paź 2009 08:38
Lokalizacja: kielce

Postautor: Ermce » 03 paź 2009 18:35

masz racje, zaczynaj zawsze od najtanszych rzeczy bo przewaznie w nich tkwi przyczyna. Kopci tylko przy gwaltownym nacisnieciu pedalu gazu?? jesli tak to sie nie martw, to normalne przy silnikach diesla z turbo. Jesli kopci jak gwaltownie depniesz i przytrzymasz gaz (ciagle kopci) to najszybciej koncowki wtryskiwaczy beda winne za to
Ermce
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 02 paź 2009 16:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Postautor: hossus » 03 paź 2009 18:48

jeszcze raz kolego sprawdziłem wsadziłem dziewczynę do buni i kazałem dać kopa i zaobserwowałem że przy dodawaniu gazu kopciuch czarny a potem na następnych biegach to samo dym czarny bardziej przy dodawaniu gazu potem mniejszy ale także występuje będe w poniedzialek w niemczech to może tam taniej zakupie na szrocie jakimś ...

-ale koledzy zauważyłem podczas biegu jałowego że jak pracuje tak czasem jakby coś załączał wyższe obroty albo ich ubywało i trwa to dosłownie sekunde lecz bez oznak na wskazówce obrotomierza hmm pewnie to wszystko wina tego że nie pali jak powinien wymienie wtryski i zobaczymy jak to bedzie wyglądało dziękuje za zainteresowanie tematem pozdrawiam

- no i dodatkowo taka pierdoła zmieniłem także paski klinowe i cholercia coś je poszarpało na krawędziach hmmm a mają dosłownie 2 tygodnie też tak macie ? :???:
hossus
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 03 paź 2009 08:38
Lokalizacja: kielce

Postautor: Ermce » 03 paź 2009 19:43

mocno sa poszarpane?? jesli tylko troche, nie patrz na to, to przez tarcie o kola, jesli naprawde mozno popatrz czy dokladnie w osi masz wszystkie napedzane przez nie elementy. aha!! zobacz w ustawienia dawki paliwa, sprawdz tez czy poprawnie dziala wtrysk sterujacy (odnosnie falowania na obrotach) w starej e34 jeszcze 2,4td mialem przetarty kabel od wtrysku steryujacego i szarpalo auto niesamowcie
Ermce
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 02 paź 2009 16:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Postautor: hossus » 03 paź 2009 21:44

:shock: o panie kolego chyba trafił pan w dziesiątkę obroty falowały chłopakowi co mi go przywiózł na lawecie z niemiec mechaniory coś przy nim grzebały i obroty już nie falują lecz to co mówisz o dawce paliwa jest prawdą mam dużo wyższą niż powinna być i skacze pomiędzy 11 a 6 gdzie powinno być podobno 4 (+,- )2 ale facet powiedział że to pompa do wtryskiwaczy ale widze że jednak zaczne od wtrysków wymiana plus sprawdze tez czy poprawnie dziala wtrysk sterujacy oraz sprawdze czy kabel od wtrysku steryujacego nie jest oby uszkodzony .
A co do pasków to aż takie poprzecierane nie są ale skoro już mowa to dodatkowo coś mi zaciera tak na jałowym wraz z obrotami a potem razem z nimi sie zwiększa to zacierania jakby może któryś podzespół albo sam nie wiem może alternator albo sam nie wiem tak czy inaczej dzięki za pomoc wyjaśniło mi sie juz kilka sparw co spędzały sen z powiek heheh :mrgreen:
hossus
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 03 paź 2009 08:38
Lokalizacja: kielce

Postautor: Ermce » 04 paź 2009 13:03

dla tego siedze na forum, bo fajniejest pomoc :D ja juz to przerabialem i wiem ze spac nie mozna
Ermce
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 02 paź 2009 16:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie


Wróć do Układ paliwowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość