• Reklama
Forum Technika TDS Układ paliwowy TDS Ustawienie dawki paliwa (i kąta wyprzedzenia wtrysku)
Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

TDS Ustawienie dawki paliwa (i kąta wyprzedzenia wtrysku)

Postautor: lucasdj » 20 cze 2010 22:40

Wpadł mi dzisiaj do głowy taki pomysł, żeby ustawić dawkę paliwa nieszczęsnym nastawnikiem...
Oczywiście pomysł może być całkiem debilny, więc proszę o szczerą krytykę - w końcu, dałem do off topic'a, żeby nie zaśmiecać konkretnych działów tego forum:)

Otóż:
Skoro wiadomo, że dawkę ustawić należy pomiędzy 4,5 - 6 mg na wtrysk, co powoduje z kolei, że silnik (fabrycznie) ma wtedy 727rpm. To co jeżeli, nie mamy kompa, żeby sprawdzić ustawienie odpowiedniej dawki, ale dokładnie ustawimy obroty??
Zadziała to w drugą stronę??
Potrzebny miernik częstotliwości i ustawienie nastawnika tak, aby miernik pokazywał 12,116Hz

Pytanie tylko gdzie go podpiąć?? Ale to jest do zrobienia. Tylko czy to ma sens...

Czekam na wasze opinie
Ekspert to ktoś, kto popełnił już wszystkie błędy.
Obrazek
Zupełnie jak TDS :)
Nie płać za stronę www, która Ci się po roku znudzi! --> za 50zł/mies. Wynajmij gotowy serwis internetowy
Awatar użytkownika
lucasdj
Bywalec
 
Rejestracja: 10 maja 2009 01:42
Lokalizacja: Kraków
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: Eskimos » 21 cze 2010 01:10

U mnie regulacja nastawnikiem niespecjalnie zmieniała obroty. Takie same były przy 3mg jak przy 13mg. Oczywiście inna praca silnika, telepanie, reakcja na gaz itp. ale obroty bez zmian.
Darz Bór!
Eskimos
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
 
Rejestracja: 04 lut 2009 15:55
Lokalizacja: Poznań
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: raven_1983 » 21 cze 2010 16:27

Obroty są regulowane przez sterownik silnika, gdy będą zbyt niskie - zwiększy dawkę paliwa, gdy będą zbyt duże - zwiększy.

Dodatkowo przy temperaturze silnika niższej niż optymalna sterownik podniesie obroty.

Nie widzę możliwości używania obrotów jako formy regulacji... podniesione będą przy dawce bardzo wysokiej - znacznie przekraczającej pożądane parametry.

Jak nie masz interfejsu ani OBC to niestety nie masz możliwości ustawienia w żaden pewny sposób dawki.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: lucasdj » 21 cze 2010 16:42

mhmmm...

No to w takim razie zadam pytanie laika. To co (oprócz samej pompy) może być uszkodzone, skoro na trzech nastawnikach jest tak samo,że gdy przesuwam go przód/tył zmieniają się obroty w zakresie 550 - 2500rpm.
Dodam, że nastawnik potencjometryczny ('93).
Teraz to mi klina zabiliście...
Ekspert to ktoś, kto popełnił już wszystkie błędy.
Obrazek
Zupełnie jak TDS :)
Nie płać za stronę www, która Ci się po roku znudzi! --> za 50zł/mies. Wynajmij gotowy serwis internetowy
Awatar użytkownika
lucasdj
Bywalec
 
Rejestracja: 10 maja 2009 01:42
Lokalizacja: Kraków
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: raven_1983 » 21 cze 2010 16:49

A dlaczego sądzisz, że cokolwiek jest źle?

Nastawnik ma bardzo szeroki zakres regulacji - jakieś 5-10mm.

Ruch o 0.1mm powoduje znaczną zmianę dawki - nie podam realnej wartości bo nigdy takiego pomiaru nie robiłem... ale nie zdziwił bym się gdyby 0.1mm przekładało się na 0.5 albo i 1 mg.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: lucasdj » 21 cze 2010 18:41

Czyli mam rozumieć, że większy ruch nastawnikiem powinien zmienić obroty, czy nie?
Do tej pory wydawało mi się, że idzie to w parze... tzn. jak dawka była ok to i obroty też stały w odpowiednim miejscu, a jak dawka była duża/mała to i obroty również.
Stąd mój pomysł na ustawianie dawki za pomocą obrotów silnika. Zwłaszcza, że skoro na trzecim nastawniku było tak samo - wziąłem to jako prawidłowość.
A tak wiele można by sobie uprościć:) i zmniejszyć koszty, bo miernik z funkcja pomiaru częstotliwości można już kupić od 50pln, a interfejs wiadomo - kilka razy więcej.
Ekspert to ktoś, kto popełnił już wszystkie błędy.
Obrazek
Zupełnie jak TDS :)
Nie płać za stronę www, która Ci się po roku znudzi! --> za 50zł/mies. Wynajmij gotowy serwis internetowy
Awatar użytkownika
lucasdj
Bywalec
 
Rejestracja: 10 maja 2009 01:42
Lokalizacja: Kraków
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: raven_1983 » 21 cze 2010 19:26

Problem w tym, że obszar gdzie obroty będą "ok" czyli idąc twoim rozumieniem dawka będzie w miarę ok... to zakres co najmniej od 0.0 do 10mg.

Prawidłowość widziałeś jak najbardziej prawidłową tylko występuje ona DALEKO poza zakresem regulacji który ciebie interesuje.

Obroty zmienia się komputerem a nie nastawnikiem... nie wiem jak by to wyjaśnić najłatwiej... cały ruch nastawnika = 100% zakresu regulacji.

Ciebie interesuje obszar (przykładowo) od 40 do 45% - tam będzie dawkowanie z zakresu 0 do 15mg.

Po osiągnięciu 0 mg można jeszcze daleko przesunąć nastawnik w stronę zwiększania dawki - ale jest już to nie mierzalne bo nawet na najmniejszej możliwej zadanej dawce i tak jest ona zbyt duża.

Bazując na obrotach możesz ustalić dawkę która pozwoli jako tako dojechać na regulację. Regulacja dawki z 8mg na 4mg to zakres ruchu praktycznie nie mierzalny.

Skok pomiędzy tymi wartościami odpowiada mniej więcej jednemu puknięciu w dłutko lekkim młotkiem przy delikatnie poluzowanym nastawniku.

Po napisaniu tego wszystkiego przyszedł mi do głowy prosty sposób na pokazanie jaki zakres ruchu Ciebie interesuje.

Dawka optymalna to 4-5 mg na nagrzanym silniku. Mając ustaloną dawkę na 4 samo poluzowanie nastawnika o pół obrotu na śrubach powoduje wzrost dawki na 1.5-2 mg.

Teraz sam zastanów się jakiej wielkości wykonujesz ruchy nastawnikiem a by zaobserwować wzrost/spadek obrotów :) można dla uproszczenia założyć, że odchylenie obrotów od normy to przesunięcie nastawnika poza zakres regulacji.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: lucasdj » 22 cze 2010 21:51

Dzięki raven_1983 teraz mi się wiele spraw rozjaśniło.
Odpukać nie mam na razie problemów z autkiem, ale wybieram się w dalszą trasę - a mam taką naturę, że lubię w razie czego wiedzieć jak coś można naprawić w razie jakiejś draki...
... a że mam swój stary (ale jeszcze działający) nastawnik w zapasie i znajomego pompiarza (który niestety nie dzieli się ze mną taką wiedzą) postanowiłem zgłębić trochę temat samych pomp.
Także jeszcze raz dzięki za wszelką pomoc i pomysły.
Ekspert to ktoś, kto popełnił już wszystkie błędy.
Obrazek
Zupełnie jak TDS :)
Nie płać za stronę www, która Ci się po roku znudzi! --> za 50zł/mies. Wynajmij gotowy serwis internetowy
Awatar użytkownika
lucasdj
Bywalec
 
Rejestracja: 10 maja 2009 01:42
Lokalizacja: Kraków
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: pawlo1982 » 01 lut 2011 23:45

pytanie
gdzie ustawia sie kat ? na pompie ?, w pompie ? czy ustawienie polega na ustawieniu całej pompy poprzez przykręcenie jej do bloku w odpowiedniej pozycji ?
mam zdjęcie gdzie oznaczyłem mocowanie pompy
na forum omegi wyczytałem ze regulacja kata jest pod dwoma śrubami torx nigdzie nie widzę ich poza takim małym dekielkiem czyżby to było to?
mocowanie pompy jest z kolei na zwykle śrubki nasadowe
dla mnie ta kwestia jest nie jasna niema niestety opisu na żadnym forum konkretnie wiec sie pytam
Załączniki
TDS pompa wtryskowa.JPG
Awatar użytkownika
pawlo1982
Bywalec
 
Rejestracja: 22 lis 2010 13:57
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: rexman » 02 lut 2011 02:19

pawlo1982, już mi się nie chce odszukiwać tematu...
Oczywiście, że trzeba poluzować pomopę (śruby zaznaczone nr.2.). Tyle, że zazwyczaj pompa jest jeszcze podparta z tyłu na wsporniku (w okolicy wyjścia z pompy przewodów wysokiego ciśnienia). Tam też śrubę trzeba poluzować, czyli 3-cią w sumie (dokręcamy ją po upewnieniu się, że kąta wtrysku juz zmieniać nie będziemy).
Na pewno pompa będzie ciasno osadzona, więc troszkę siły trzeba użyć.
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: Slusarsky » 02 lut 2011 11:16

Witam wszystkich. A ja mam taki problem.Korzystając z obrazka kolegi pawlo1982 na rysunki zaznaczone torxy 1 to pod tym dekielkiem cieknie mi paliwo. Wyręciłem to,uszczelka jest juz stara i mogła puszczać,ale pod spodem była spręzyna i pare podkładek. Po złożeniu spadły osiągi auta - stwierdziłem ze podczas demontazu uciekła mi jedna z podkładek pod spręzynę i załozyłem o jedną mniej. wyciek okazuje sie ze jest z pod dekielka z drugiej strony pompy,ale pytanie moje to czy ktoś wie ile podkładek powinno być tam i czy one są seryjne. Być moze dodając lub odejmując podkładki mozna coś wyregulować??
Dodam ze podkładki były o róznych grubościach załozyłem dwie cienkie i jedna grubsza.Mam zamiar rozkręcić ten dekielek ponownie i włożyć jeszcze jedną cienką podkładkę potem jazda próbna i ewentualnie znów wyciągnę jedną lub dwie. Mam pełny OBC i przy odczytywaniu dawki pokazuje mi 0,0 dopiero podczas jazdy się zwiększa. Auto pali mi dobrze i na ciepło i na zimno warunek - dobry aku i świece sprawne. Co do obrotów to wiem ze rozładowany aku obniza obroty silnika a jak jest nowy lub dobrze naładowany to obroty są Ok.To jedyna rzecz jaką udało mi się powiązać ze zbyt niskimi obrotami. Mam automatyczną sktzynię i przy rozładowanym (starym) aku potrafił mi zgasnąć nawet przy ruszaniu czy zatrzymywaniu. Problem znikną po wymianie akumulatora i obroty są Ok. E34 2,5 tds 1994r.
slusarsky DBL BMW E39 525 Tds
Awatar użytkownika
Slusarsky
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 10 cze 2010 13:28
Lokalizacja: Bolesławiec
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: siudek » 02 lut 2011 12:46

Slusarsky to nie masz problemu z akumulatorem tylko z alternatorem - akumulator nie bierze udziału w pracy samochodu podczas jazdy, a tym bardziej nie ma nic wspólnego z obrotami silnika. Chyba że alternator nie wyrabia (a taka sytuacja nie powinna wystąpić, alternator 90A to potężna "prądnica") to komputer może jakoś dziwnie zachowywać się i wahać obrotami z braku zasilania. Żeby to jeszcze miało sens to aku musiałby być całkiem rozładowany i brać maksymalny prąd z alternatora - ale to też alternator winien, że nie daje rady. Miałem podobne problemy różnorakie (tyle że manual) i po wymianie akumulatora był jedynie efekt placebo. Szybko zrobiłem nowy alternator, żeby nie załatwić sobie kolejnej baterii - od tej pory jak sprawne zasilanie to połowa dziwnych problemów zniknęła.

Co do tego dekielka, to jeśli to owalny dekielek u dołu pompy, na dwie śruby (zaznaczony na rysunku nr 1) to to jest właśnie pokrywka słynnego regulatora kąta wtrysku. :] Pokrywki są dwie, po obu stronach, pod nimi zwykłe oringi uszczelniające (dostępne w BOSCHu, obie za jakieś 20zł), na obu końcach sprężynki oryginalnie są podkładki metalowe. Podkładki są czarne, 2szt, można zapytać w BOSCHu czy takowe mają. Jeśli już masz je uszczelniać, to obie na raz, bo i tak zaczną ciec.

Pozdrawiam.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
siudek
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 08 sty 2009 20:47
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: krzysiek89 » 02 lut 2011 13:04

dolacze sie do tematu. Ja od pewnego czasu rowniez mam problemy z odpalaniem zimnego. tzn przy odpalaniu silnik zalapuje ale jak puszcze rozrusznik to gasnie i tak pare prob nim zaskoczy na dobre. Sprawdzilem wszystko i dochodze do wniosku ze to moze byc kat wtrysku. Teraz patrzylem jak pompa jest ustawiona i jest ustawiona mocno z strone blotnika(mocne wychylenie nastawnika w strone bllotnika) (widac w druga strone spora czesc regulacji) czyli zaplon jest teraz wczesny czy pozny? moze jutro podjal bym sie regulacji kata,oczywiscie na oko ale moze daloby to poprawe. Jak myslicie,pomozcie:)
krzysiek89
Bywalec
 
Rejestracja: 01 gru 2009 16:12
Lokalizacja: piekne podkarpacie
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: siudek » 02 lut 2011 13:21

Na oko to chłop w szpitalu zmarł - zobacz tu: http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=96&start=120#p44169. Co do odpalania na zimno, sprawdziłeś "wszystko"? Mocno przestawiony kąt wtrysku nie jest dobrą wróżbą, chyba że ustawiony był na pałę - miałeś tak od początku i od początku źle odpalał czy dopiero teraz?

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
siudek
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 08 sty 2009 20:47
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: krzysiek89 » 02 lut 2011 13:35

od kiedy oddalem auto do mechanika w celu uszczelnienia pompy. Jak bylo cieplo palil w miare ale od 2 miesiecy jest tak jak pisze. Nie daje wiary do konca tym mechanikom bo nawet podcisnienia zle podlaczyli...

powiedz mi w ktora strone sie przyspiesza a w ktora opoznia i jak to sie ma teraz u mnie , czyli tak jak opisalem wczesniej-wczesny czy pozny?
krzysiek89
Bywalec
 
Rejestracja: 01 gru 2009 16:12
Lokalizacja: piekne podkarpacie
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: rexman » 02 lut 2011 19:00

Jest taka żelazna zasada...
Chcąc w silniku diesla uzyskać wcześniejszy kąt wtrysku (przed górnym martwym punktem), pompę wtryskową obracamy (ustawiamy) zgodnie z kierunkiem obrotów wału korbowego silnika. Wał korbowy kręci się w lewo (pompa też), tak? :mrgreen: W przeciwną - opóźniamy.
I wszystko jasne... :D
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: pawlo1982 » 02 lut 2011 20:22

w lewo w sensie od strony kierowcy
patrząc "od maski" kreci sie zgodnie z ruchem wskazówek zegara
cały problem i bałagan polega na tym ze można ustawić górny wałek ,oraz ustawić pierwszy cylinder wg znaków wstawiając blokady ale obracając pompę zmieniamy sobie kąt i przy okazji zmienia nam sie juz ustawienie górnego wałka który należy korygować wniosek jest taki że aby taki rozrząd funkcjonował jak należy trzeba by ustawiać go 2 -3 razy ,oczywiście mowie tu bez demontażu pokryw okrywających pompę bo tam jest zaznaczone jak wół gdzie jest początek wtrysku
czyli pompa gdy idzie do bloku to jest wcześniejszy -twardsza praca
odchylamy pompę 'do koła" jest późniejszy ,-lżejsza praca cichsza praca
załączam obrazek podgladowy

Slusarsky na forum chyba omegi wyczytałem ze te podkładki odpowiedzialne sa za dawkę i tam należy kombinować jak za małą dostaje ,ile w tym prawdy nie wiem ,ale jak ma tam sprężynkę to być może jej docisk regulowany podkładką reguluje ciśnienie ,tak sie dzieje w pompach wspomagania ,gdzie ustawia sie robocze ciśnienie działania
Załączniki
tds rozrzad4.JPG
Awatar użytkownika
pawlo1982
Bywalec
 
Rejestracja: 22 lis 2010 13:57
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: rexman » 02 lut 2011 22:26

Nie wiem co za czasy nastają...ja rozumiem... demokracja itd. ale... uczono mnie, że określając położenie części, czy podzespołów w pojazdach, ZAWSZE patrzymy "zza kierownicy". Trzymajmy się jakichś zasad. One ułatwiają życie. :wink:
pawlo1982, Twoje wywody są ok. ale z tym kierunkiem odchylania pompy coś Ci się chyba pomerdało. :mrgreen:
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: Slusarsky » 03 lut 2011 00:19

No dokładnie ja tez na forum Omegi wyczytałem o tych podkładkach na jakims powaznym artykule,ze tam na samym dole pompy śmieci sie zbierają z brudnego paliwa,syfu w zbiorniku itd. a potem silnik nie domaga raptem z niczego i nie wiadomo czemu. Ja u siebie nie miałem syfu tylko cieknie paliwo. Dodam ze kąt chyba się opóźnił bo taki"twardy" odgłos pracy silnika no i osiągi znacznie spadły,jeszcze nie wiem jak ze spalaniem.Dodam ze przed wykręceniem dekielka wszystko było ok z pracą,turbinka się ładnie wkręcała,czuć było ze się jedzie,teraz turbina chodzi ale jakoś mniej mocy.
A co do aku o być moze i alternator tez musiałbym wymienić,narazie ładuje,na OBC pokazuje 14,2 V ale poprzedni aku był totalnie wyjechany bo po 20min grania radia nie zakręcił rozrusznik..Wracając do sprawy dekielka to teraz zauwazyłem ze duzo lepiej auto zapala tzn od "pół zakrecenia rozrusznikiem" jak na ciepłym tak i na zimnym. Pompa (czyszczenie nastawnika i uszczelnianie) była robiona jakieś 3 lata temu przez poprzedniego właściciela.Wiem u kogo i jak narazie to z nastawnikiem nie mam problemów :)
Zastanawia mnie jeszcze ta dawka co na OBC pokazuje 0,00 na biegu jałowym. Albo złe dane w OBC albo zła dawka. :?:
slusarsky DBL BMW E39 525 Tds
Awatar użytkownika
Slusarsky
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 10 cze 2010 13:28
Lokalizacja: Bolesławiec
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

Re: TDS Ustawienie dawki paliwa, jakby trochę inaczej...?

Postautor: pawlo1982 » 03 lut 2011 01:08

Rexman żuć okiem na pompę i na łańcuch jeszcze raz oraz rozważ taką sytuacje ze punkt w którym następuje wtrysk jest na pompie którą cofasz a zębatki pozostają w miejscu wiec zanim zębatka wykona ruch który został cofnięty nastąpi opóźnienie w czasie czyli ...? :) ja wiem ze w Irlandii jest wszystko do góry nogami ,sam pomieszkuje czasami w Uk i logika polaków często zawodzi :D
z tym kierunkiem to nie wiedziałem ,zawsze myślałem ze określa sie od strony montażu/napraw :roll: ale w sumie nie jestem mechanikiem :P
P.S. Jutro upewnię się czy na pewno zaznaczyłem dobry kierunek obrotów :D
Awatar użytkownika
pawlo1982
Bywalec
 
Rejestracja: 22 lis 2010 13:57
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Następna

Wróć do Układ paliwowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość