• Reklama
Forum Technika TDS Ogólne [E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS
Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: Diler » 13 lut 2010 11:42

raven_1983 pisze:Kontrolnie zapytam - jak sprawdzałeś świece?

brak przepływu prądu = padnięta...

Więcej nic się nie stwierdzi bez sprawdzenia jak rzeczywiście grzeje.



no tak sprawdzałem. Świece wymieniałem w lato w tym roku i teraz tylko sprawdziłem czy jest na nich prąd.
Jedyny słuszny wybór - BMW
Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
 
Rejestracja: 16 sie 2009 21:44
Lokalizacja: Dęblin
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: bredek » 13 lut 2010 13:06

Dokładnie tak jak napisał djsully99 przy mrozie -25 nowiutkie auta mają problem z rozruchem a koledzy kręcą 5 sekund i piszą mam problem
Mój kumpel przy mrozach specjalnie zostawiał E60 3.0d no polu i jak było - 29 to mi sie chwalił z dumą ODPALIŁA :) ale cięzko i tu juz mina była taka :?
moje 325 td pali bardzo dobrze (teraz) ale jak jest -25 to nie łapnie tak jak w lecie
jak podgrzeje krótko (tzn na kontrolke )to złapie i zgasnie ale drugi strzał i jedzie a jak jest duży mróz to grzeje nie do odłączenia świec tylko chwile wczesniej odpalam tj.sekunde albo dwie przed pyknięciem przekaznika
bredek
Bywalec
 
Rejestracja: 04 lut 2009 11:08
Lokalizacja: Piekielnik
Rocznik: 0

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: Diler » 14 lut 2010 20:18

Ale teraz kolego jest temperatura około 0 stopni C a ja mam nadal ten problem z odpalaniem. Rano jak go nie pokręcę z 15 sekund to nie zapali. a paliwo dostaje,bo z wydechu cały czas podczas kręcenia leci dym. Teraz muszę sprawdzić wtryski i kąt wtrysku czy jest to ok. Jezeli okaże się, że tak to nie mam pojęcia co to może być.
Jedyny słuszny wybór - BMW
Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
 
Rejestracja: 16 sie 2009 21:44
Lokalizacja: Dęblin
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: dizel » 14 lut 2010 21:36

Ja przy tej temperaturze co jest teraz zapalam, ale...
no własnie ale jest takie, ze musze grzac swiecie do konca - tzn zaczynam krecic sekunde przed kliknieciem przekaznika - jesli zaczynam krecic jak tylko kontrolka grzania swiec zgasnie to musze sie nakrecic - tak samo mam na zimnym jak i na cieplym silniku...

Jesli poczekam praktycznie do klikniecia przekaznika to na cieplym odpala od strzala a na zimnym nawet przy -2 musze z 4-5 sekund pokrecic... jesli to samo zrobie zaraz po zgasnieciu lampki to czy zimny czy cieply musze krecic sporo...
dizel
Bywalec
 
Rejestracja: 30 sie 2009 19:57
Lokalizacja: Małopolska

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: marcellchen » 14 lut 2010 21:45

dizel pisze: jesli zaczynam krecic jak tylko kontrolka grzania swiec zgasnie to musze sie nakrecic - tak samo mam na zimnym jak i na cieplym silniku...

Jesli poczekam praktycznie do klikniecia przekaznika to na cieplym odpala od strzala a na zimnym nawet przy -2 musze z 4-5 sekund pokrecic... jesli to samo zrobie zaraz po zgasnieciu lampki to czy zimny czy cieply musze krecic sporo...


tylko wiesz, ze fabrycznie na cieplym silniku grzanie swiec jest wylaczane przez komputer i kontrolka od grzania sie nie swieci nawet na sekunde .... przekrecasz kluczyk i od razu palisz "jak benzyne"
Obrazek
Awatar użytkownika
marcellchen
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 16 cze 2008 22:28
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: dizel » 14 lut 2010 21:48

wiem, ale u mnie jest gdzies zamontowany rezystor - powtarzam rezystor oszukujacy czujnik temperatury - nie zadne urzadzenie z Allegro tylko rezystor - ktorego za cholery nie moge znalesc...

Czy ma ktos foto pogladowe silnika albo na realoem.com moglby mi pokazac gdzie jest czujnik temperatury ktory daje sygnal do kompa odnosnie temperatury silnika i steruje dalej grzaniem swiec? nie chodzi mi o czujnik ktory steruje wskazowka od temp silnika tylko o ten ktory steruje grzaniem swiec - nie mam pojecia gdzie on jest
dizel
Bywalec
 
Rejestracja: 30 sie 2009 19:57
Lokalizacja: Małopolska

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: raven_1983 » 15 lut 2010 01:00

Czy nie mówiliśmy już dawno temu aby wywalić ten badziew?

Czujnik dla kompa jest na bloku silnika jak zwykle w tej chwili nie pamiętam który to będzie... albo między między 2/3 lub 3/4 cylindrem.

Jak masz rezystor na stałe to nie masz szans na odpalenie gdyż komputer będzie cały czas wyprzedzał kąt wtrysku zgodnie z wskazaniem temperatury... stałej temperatury...

W TDS kąt wtrysku jest regulowany przez komputer, regulacja jest w zakresie +- 2* i jest dobierana tak aby było "optymalnie" uwzględniając temperaturę silnika i obciązenie.

Jeżeli rezystor masz wpięty zamiast czujnika temperatury to będzie stale nieprawidłowo przestawiany kąt wtrysku.

Rezystor albo ktoś wczepił we wtyczkę i zakleił taśmą izolacyjną (rozwiązanie minimalistyczne... znalazł byś luźną wtyczkę w ciągu kilku sekund) lub wczepił w przewód... to najłatwiej i najlepiej zrobić przed wtyczką kompa w skrzynce (po prawej stronie przy podszybiu).
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: N2O » 15 lut 2010 20:44

Regulacja elektroniczna kąta wtrysku to nie jest 2 stopnie, a raczej 20 - taka wartość pojawi ci się na komputerze jeśli odepniesz elektrozawór kąta wtrysku.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
N2O
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 13 lip 2009 19:34
Lokalizacja: Truskaw
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: Diler » 15 lut 2010 23:09

Dziś rano zrobiłem jeszcze taki myk: odkręciłem opaskę na przewodzie gumowym przy ERG i poprzez tamto wejscie dmuchałem ciepłym powietrzem z opalarki do kolektora ssącego. Przy takim zabiegu odpalił za pierwszym kopem. Coś mi zaczyna świtać, że to może być wina świec. Jutro jak będę miał chwilę czasu, to zabieram się za nie.


Dziś rozebrałem kolektor i wykręciłem świece swoje. Okazało się, ze grzała tylko jedna na cztery. Zamówiłem dziś w internecie świece BERU za 28 zl sztuka:
http://moto.allegro.pl/item913107846_sw ... d_tds.html
przyjdą mi zapewne w czwartek i wtedy jak tylko je wkrece, to powiem czy auto już pali normalnie.
Jednak sposób sprawdzania poprzez kabel i podłaczenie do akumulator mozna sobie w d..e wsadzić. Bez wykręcenia świec nie da rady.
Jak tylko uporam się z montażem to powiadomię was czy juz pali normalne.

Dodano: 18 Lut 2010 20:28

Dziś przyszły mi świece. W końcu załozyłem je, przy okazji wyczyściłem sobie zawór ERG, skręciłem kolektor (sporo mnie to nerw i cierpliwości kosztowało) ale po przękręceniu kluczyka na mojej twarzy pojawił się uśmiech. Auto odpaliło na dotyk stojąc rozkręcone 3 dni.
Całkowity koszt naprawy to 130zł komplet świec + 25 komplet uszczelek pod kolektor razem 155zł (a ile czasu sie denerwowałem przed tym)
Ja już sobie poradziłem. Czekam na odpowiedź czy wam się udało rozwiązać problem.
Jedyny słuszny wybór - BMW
Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
 
Rejestracja: 16 sie 2009 21:44
Lokalizacja: Dęblin
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: djsully99 » 03 mar 2010 08:34

no witam witam
tez sie z wami podziele moja dobra wiadomością. Ja wymienilem filtr paliwa odpalilem autko bez najmniejszych problemow. Zostawiłem specjalnie bumcie na cala dobe wchodze pyk i działa. Rogal na twarzy, aleeeeeeeeee moje szczescie nie trwało zbyt długo. po 5 dniach radochy ZNOW TO SAMO !!!
Kręcenie dłuższą chwilę później BIAŁA POTĘŻNA chmura z tyłu i juz jedzie
masakra nie wiem kompletnie nie wiem co jeszcze robic Diler napisales ze wymieniales uszczelki pod kolektorem a co one maja do tego ?
Swiece nowe filtr powietrza nowy
RĘCE OPADAJĄ !!!
jakies nowe pomysle zeby wywalic kolejna kaskę ?
Obrazek
djsully99
Bywalec
 
Rejestracja: 10 lut 2009 11:56
Lokalizacja: nowa sól
Seria: E46
Nadwozie: Coupe
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: raven_1983 » 03 mar 2010 09:05

N2O - +-2* to maksymalne odchylenie od pożądanej wartości, rzeczywiście mało precyzyjnie to opisałem. Powyżej tej wartości komputer rejestruje błąd.

Djsully - czy byłeś podpiąć się pod kompa sprawdzić błędy i wskazania czujników temperatur?

Najlepiej żeby auto postało sobie jakiś czas (np. 4 godziny z podniesioną maską...) i po pełnym wychłodzeniu wszystkie czujniki temperatury powinny pokazywać temperaturę otoczenia.

Jak któryś będzie mocno odstawał to masz winowajcę.

Dodane: Uszczelkami pod kolektorem się nie przejmuj... brak dolotu nie wpływa w żaden sposób na odpalanie, tym bardziej mała nieszczelność nie wpłynie :)
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: Diler » 03 mar 2010 09:17

Uszczelki wymieniłem poprostu przy wymiane świec i tyle, zeby nie zakładać starych, ale to nie ma nic do problemu.
Jedyny słuszny wybór - BMW
Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
 
Rejestracja: 16 sie 2009 21:44
Lokalizacja: Dęblin
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: djsully99 » 03 mar 2010 10:17

no tak wlasnie myslalem z tymi uszczelkami
spoko podlece pod kompa sie podpiac ale nie bede ukrywal ze moja cierpliwosc i budzet finansowy zaczyna sie mocno nadwyrezac przez ta bumcie kochane najlepszy byl myk ze prz - 25 odpalal normalnie a teraz nie hehe i to jest rebusik
Obrazek
djsully99
Bywalec
 
Rejestracja: 10 lut 2009 11:56
Lokalizacja: nowa sól
Seria: E46
Nadwozie: Coupe
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: raven_1983 » 03 mar 2010 12:32

A przy nagrzanym silniku przypadkiem nie grzeje świec?
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: djsully99 » 05 mar 2010 09:19

co masz na mysli mowiac rozgrzanym silniku gdy wsazowka stoi pionowo ???? czy jedynie wychodzi poza niebieskie pole. Bo mi swiece dosc dluga grzeja tak mi sie wydaje chyba ze to juz schiza. i zawsze sie grzeja chyba ze wskazowka jest idealnie w pionie czyzbys podejrzewal jakis sterowniczek u mnie ?
Obrazek
djsully99
Bywalec
 
Rejestracja: 10 lut 2009 11:56
Lokalizacja: nowa sól
Seria: E46
Nadwozie: Coupe
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: raven_1983 » 05 mar 2010 10:21

Temperatura w pionie = nie powinien grzać w ogóle.

W okolicach pionu na ogół też nie grzeje, a jeśli grzeje to króciutko...

Okolice niebieskiego to właściwie zimny silnik, więc powinien grzać.

W sumie najprościej by było gdybyś podpiął auto pod kompa i zobaczył jakie temperatury wskazują czujniki i jakie błędy zgłasza.

Przy zimnym silniku sterownik silnika inaczej dawkuje paliwo co skutkuje wyższymi obrotami.

Jeśli odepniesz czujnik temperatury to poza bardzo mocno nagrzanym silnikiem (przynajmniej w 2.5 td/tds) obroty pójdą do góry. Nie wiem w oparciu o co sterownik silnika nie podnosi dawki dla mocno nagrzanego silnika... może łapie info z czujnika temperatury paliwa?

Jako, że mieszane u ciebie było sporo to szukał bym braków i wadliwych czujników, a to najszybciej zrobisz na kompie.

Przy okazji sprawdzisz dawkę paliwa i kąt wtrysku - jak wszystko będzie jak należy a obroty nadal zbyt wysokie to nastawiał bym się na wizytę u pompiarza... chociaż nie sądzę aby aż do tego doszło... raczej rozwiążesz problem jak uporasz się z wszystkimi czujnikami... ew. wtedy wyjdzie na wierzch słaby stan nastawnika...
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: djsully99 » 05 mar 2010 11:16

aha :(
pompe raczej nie podejrzewam bo raczej przy wyzszych obrotachczul bym jakies szarpanie i brak paliwa wtedy mozna by bylo pompke podejrzewac jednakze rebusik trwa i doprowadza mnie do szalu bo chyba nie bylo srubki ktorej nie wymienilbym w tym samochodzie (lacznie ze spinkami do tapicerki) a tu ciagle cos ciagle cos innego. Oj naprawde mnie rafia juz powoli. A zeby tego bylo malo wlasnie schodze do autka a tam kapec z tylu MAAAAASAAAAAAAAAAKRAAAAAAAAAAA
Obrazek
djsully99
Bywalec
 
Rejestracja: 10 lut 2009 11:56
Lokalizacja: nowa sól
Seria: E46
Nadwozie: Coupe
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: raven_1983 » 05 mar 2010 14:59

W dalszym ciągu nie wykluczyłeś niczego z pompy...

Nastawnik objawia się najczęściej falowaniem przy obrotach jałowych - podnosisz obroty i problem znika... jak ręką odjął...

Tłoko-rozdzielacz może na różny sposób nawalić... możesz mieć problemy z dawką paliwa na obrotach... możesz mieć totalny brak mocy... albo wszystko jak należy, tylko praktycznie brak możliwości odpalenia auta na gorącym silniku... opisywane długo i namiętnie na forum...
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: djsully99 » 07 mar 2010 12:10

no witajcie chyba mam to dziadostwo a mianowicie nim wczoraj z rana odpalalem bumcie zajrzalem pod maske i tutaj minka mi zjechala na bardzo smutnawa:( w przewodzie po dluzszym postoju robi sie banka powietrza czy paliwko sie cofa :( alee poprosilem ziomka zeby przekrecil stacyjke ale nie odpal i momentalnie powietrze znika i nie ma ani kropeczki nawet dwa razy podgrzal az do wylaczenia przekaznika i auto odpalilo normalnie jednakze mysle ze to moze byc problem i cofajaca sie ropka jakies sugestie co i gdzie zalozyc aby powietrze nie pojawialo sie po dluzszym przestoju ????
Obrazek
djsully99
Bywalec
 
Rejestracja: 10 lut 2009 11:56
Lokalizacja: nowa sól
Seria: E46
Nadwozie: Coupe
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

[E36][[318TDS] Problem z odpaleniem 318TDS

Postautor: N2O » 07 mar 2010 16:14

Uszczelnić układ paliwowy po stronie niskociśnieniowej i przelewy. Nie zakładać żadnych zaworków zwrotnych.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
N2O
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 13 lip 2009 19:34
Lokalizacja: Truskaw
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości