• Reklama
Forum Technika TDS Ogólne Zawor EGR
Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

Zawor EGR

Postautor: edi122 » 12 gru 2010 18:06

Witam!Co daje zaslepiony zawor egr i jak to zrobic w e34?
edi122
Bywalec
 
Rejestracja: 24 lut 2008 11:28
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Zawor EGR

Postautor: młody87 » 12 gru 2010 20:42

co daję zaślepiony zawór?? oto odpowiedź.mniej dymi auto a zaślepić można przez dopasowanie odpowiedniego pręcika i trzeba go wsunąć w przewód co wsuwasz na EGR przed czym musisz ten pręcik(może być ucięty kawałek gwoździa ok 1 cm)przesmarować silikonem aby było szczelne i możesz go (wężyk) wsunąć z powrotem na króciec od EGR.Mam tak u siebie zrobione i BMW dużo mniej dymi niż przed zaślepieniem. 8)
młody87
Bywalec
 
Rejestracja: 25 lis 2010 19:48
Lokalizacja: Suwałki
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podlaskie

Zawor EGR

Postautor: siudek » 12 gru 2010 21:12

Po pierwsze jest na forum opcja "Szukaj", wystarczy kliknąć na nią i w pole wyszukiwania wpisać np. "EGR". Przykładowo:

http://bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=11&t=1235

Po drugie: dlaczego chcesz zaślepić EGR? :] Generalnie zaślepienie zaworu aby mniej kopcił uważam za dziwny półśrodek (skoro kopci, należy sprawdzić przyczynę - myślisz, że jak ktoś kiedyś kupował nowe e34 ze sprawnym EGR to mu kopcił przez to??). Skoro Ci kopci, może EGR jest brudny? Wyczyść go. Może EGR w ogóle nie pracuje, jest niesprawny, nie ma ciśnienia?? Generalnie przyczyn kopcenia jest dużo i szukałbym powodów. Bzdurą jest też pogląd, że EGR dusi silnik - powyżej 2000rpm i tak się zamyka (!), więc silnik ma czyste świeżutkie powietrze do użytku. Inżynierowie BMW to nie chłopaki ze stodoły, myśleli jak projektują!

Ale co do zaślepienia EGR również sporo na forum, więc polecam poszukać! Pozdrawiam.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
siudek
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 08 sty 2009 20:47
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Zawor EGR

Postautor: marasek73 » 12 gru 2010 22:01

Według mnie zaślepienie EGR nie daje nic, może poza efektem placebo :lol: Zaślepienie ma sens kiedy EGR jest uszkodzony, tak jak u mnie kiedy się nie domykał.
Jakiś czas jeździłem z zaślepionym zaworem egr i po wymianie na sprawny nie zauważyłem żadnej zmiany. To tyle z doświadczenia.
Tak jak kolega wyżej pisze wyczyść EGR, przy okazji układ dolotowy i może przy odrobinie chęci kolektor ssący. Natomiast nic nie zaślepiaj. Pozdrawiam 8)
Awatar użytkownika
marasek73
Bywalec
 
Rejestracja: 01 cze 2009 12:02
Lokalizacja: Leszno
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Zawor EGR

Postautor: rexman » 12 gru 2010 22:32

Przykro mi to mówić, ale kilka miesięcy temu dzwonił do mnie kolo, który nabył odemnie e34 TDS. Jeżdził nim przez rok.
Samochód był po chipie, więc scigał się nim nawet z "Subarakami". :lol:
Kilka miesięcy wcześniej pompa wtryskowa była regenerowana jeszcze "za mnie".
Jak wspomnial, samochód zaczął dymić, więc wywalił na poczatek zawór EGR. :mrgreen: Skutek był jednak marny. Następnie pod "lupę" poszły wtryskiwacze. Niestety po ukręceniu dwóch, mechanik sobie odpuścił resztę. Jakoś "polekowali" te uszkodzone.
Następnie został wywalony katalizator. Niestety auto nie przestalo kopcić. O ile dobrze pamietam, pompą też kręcili. Kopcenie nie ustało. Miała trafić na stół. :mrgreen:
Planowali jeszcze "przyjrzeć" się turbinie i intercoolerowi, ale "mechanik" w końcu doszedł do wniosku, ze tego ruszać nie bedą, bo auto moc swoją jednak ma.
Aha... kopmplet opon też zdążył zedrzeć! :lol:
Na moje pytanie, dlaczego nie sprawdził w książce serwisowej, co było robione, a co nie, nic nie odpowiedział. No bo kto by tam książkę przegladał, skoro samochód miał niezłego "kopa".
Okazało się też, że nie przyszło mu do głowy nawet profilaktycznie podjechać na komputer i ustawić dawkę paliwa. Zwłaszcza, że mu mówiłem o nastawniku, który wymaga częstej korekcji dawki paliwa, albo wymiany na nowy, bo autko poszarpuje przy 1800obr/min.
No, ale kto by tam wszystko spamiętał przy zakupie samochodu.
Rzecz działa się w IRL.


Wspomniany powyżej TDS, był kupiony przeze nmnie w DE.
W książce serwisowej ostatnia obsługa serwisowa, była przeprowadzona kilka miesięcy przed sprzedaniem. Ale i był wpis, że silnik zostal wymieniony na nowy przy przebiegu 98tys.km.
Kupując tę beemkę, stan licznika wynosił ok. 160tys.km. :D (zachipowana była, a nie wiedziałem :wink: )
Sprzedając ją , stan licznika wynosił 225tys.km. Wszystkie naprawy i kupione części odnotowywałem skrupulatnie w owej książce sam.
Okazało się, ze koleś rzucił okiem na wpisy w tej książce, tylko w dniu zakupu auta. :mrgreen: :lol:

A wystarczyło dopilnować podstawowych (rutynowych) czynności, trochę kosmetyki, odrobina zdrowego rozsądku... :wink:
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

Zawor EGR

Postautor: pietrek525 » 13 gru 2010 10:22

Właśnie rexman i taki koleś kupi auto,wytłucze je na maxa,potem sprzeda i niech kto inny się martwi. Żal mi takich za przeproszeniem oszołomków bo porządne fury się przez takich marnują.
pietrek525
Bywalec
 
Rejestracja: 07 gru 2009 17:53
Lokalizacja: Świdnica
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

Re: Zawor EGR

Postautor: danielck » 09 sty 2011 13:49

Niestety ja na takiego oszołomka trafiłem i z dniem zakupu bmw zaczęła sie akacja "reaktywacja samochodu"...
danielck
Bywalec
 
Rejestracja: 19 paź 2010 11:54
Lokalizacja: Kielce
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie


Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość