Forum Technika Ogólnie o BMW Materiały eksploatacyjne jaki olej do e34 525 TDS?
Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

jaki olej do e34 525 TDS?

Postautor: ASCII » 02 sty 2008 11:05

obecnie jezdze na Castrol Magnatec 10/40 ale po paru tysiacach olej wydaje sie byc ciut za gesty...

czy znacie jakies lepsze oleje? przebieg to 300 tys udokumentowany
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009 18:28 przez ASCII, łącznie zmieniany 1 raz
ASCII
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 02 sty 2008 10:59
Lokalizacja: Wrocław / Prudnik
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie

Re: jaki olej do e34 525 TDS?

Postautor: Łosiowy » 02 sty 2008 11:54

ASCII pisze:obecnie jezdze na Castrol Magnatec 10/40 ale po paru tysiacach olej wydaje sie byc ciut za gesty...

czy znacie jakies lepsze oleje? przebieg to 300 tys udokumentowany


Witaj.
Zalewam ten sam olej Castrol Magnatec 10W40 do swojej.Od kupna wymieniałem już 4 razy i jest ok.Żadnych problemów z olejem.Na 10tys dolewaka 1l teraz ciut wiecej bo turbinka sie poci.Czemu uważasz że jest za gesty??
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 27 gru 2007 15:37
Lokalizacja: Sopot
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: ASCII » 02 sty 2008 12:06

Jest po prostu gestszy niz nowy ;) Nie wiem czy nie za bardzo...

Turbina troche puszcza ale nie ma duzego luzu

Slyszalem ze Valvoline Max life 10/40 jest dobry bo nie jest rozlewany w Polsce a u nas jak wiadomo nieraz olej jest podrabiany :/
ASCII
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 02 sty 2008 10:59
Lokalizacja: Wrocław / Prudnik
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie

Postautor: sebos76 » 02 sty 2008 12:30

ja kupuje castrola magnateca diesel 10W40 na allegro w 5 l baniakach z niemiec- polecam.
zalewam tym obecną i zalewałem poprzednią bunie - wszystko ok
przebieg przeszło 300 tkm
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
sebos76
Bywalec
 
Rejestracja: 28 gru 2007 11:19
Lokalizacja: Chojnice
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: lieder_r » 02 sty 2008 13:58

Ja natomiast swojego TDS zalewam Castrol Magnatec Diesel 5W40. Zrobilem 2 przebiegi po 10 000 km i nie mam zadnych ubytkow (no moze o grubosc paznokcia na miarce ponizej MAX). Na liczniku mam 218000km.

Pozdrawiam
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
lieder_r
zbanowany
zbanowany
 
Rejestracja: 01 sty 2008 14:44
Lokalizacja: Puck
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: kifiu » 02 sty 2008 14:29

ja ostatnio zalalem mobil1 15w40 i jest ok.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
kifiu
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 28 gru 2007 23:20
Lokalizacja: Kraków
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie

Postautor: sebos76 » 02 sty 2008 14:31

tak troche off topic: rieder: masz skandalicznie małe spalanie... jak to robisz???? robisz trasy tylko czy jak???? ja takie spalanie miałem w 318 tds... :shock:
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
sebos76
Bywalec
 
Rejestracja: 28 gru 2007 11:19
Lokalizacja: Chojnice
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: lieder_r » 02 sty 2008 14:36

sebos76 pisze:tak troche off topic: rieder: masz skandalicznie małe spalanie... jak to robisz???? robisz trasy tylko czy jak???? ja takie spalanie miałem w 318 tds... :shock:


HEHE:) Zdrowy silnik, zdrowa turbina to podstawa. Nie mecze auta, rzadko kiedy przekraczam 120km/h (nie mowie ze nie wcisne czasami do 190 ;p i wtedy spalanie podchodzi do 8.0 L). Zjazd z wiekszych wzniesien pokonuje na "luzie", jesli sa tylko ku temu warunki, a silnika nie krece wysoko. Biegi zmieniam przy 2500-3000 obr/min.

Pozdrawiam
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
lieder_r
zbanowany
zbanowany
 
Rejestracja: 01 sty 2008 14:44
Lokalizacja: Puck
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: Pawik83 » 02 sty 2008 20:44

10W40 MOBIL 1 , gdy kupiłem auto było na pełnym syntetyku castrola
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008 15:20 przez Pawik83, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 28 gru 2007 13:04
Lokalizacja: pomorze
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Postautor: rexman » 02 sty 2008 23:35

lieder_r pisze:
sebos76 pisze:tak troche off topic: rieder: masz skandalicznie małe spalanie... jak to robisz???? robisz trasy tylko czy jak???? ja takie spalanie miałem w 318 tds... :shock:

. Zjazd z wiekszych wzniesien pokonuje na "luzie",

Pozdrawiam

"Na luzie"??? :shock:
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

Postautor: lieder_r » 03 sty 2008 10:55

Tak, "na luzie". W manualu jak najbardziej wykonalne.

Pozdrawiam
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
lieder_r
zbanowany
zbanowany
 
Rejestracja: 01 sty 2008 14:44
Lokalizacja: Puck
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: Łosiowy » 03 sty 2008 11:00

lieder_r pisze:Tak, "na luzie". W manualu jak najbardziej wykonalne.

Pozdrawiam


Jestem pełen podziwu dla spalania Twojej betki spalania :shock: .To pierwszy TDS z takim spalaniem o którym słyszałem. :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 27 gru 2007 15:37
Lokalizacja: Sopot
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: lieder_r » 03 sty 2008 11:12

Zeby nie byc goloslowny, prosze podaje kolejne przyklady zdrowych TDS :D Patrzac na apetyt mojego auta smiem twierdzic, ze ponizsze spalania sa jak najbardziej realne.


http://www.spritmonitor.de/en/detail/180497.html


http://www.spritmonitor.de/en/detail/181626.html
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
lieder_r
zbanowany
zbanowany
 
Rejestracja: 01 sty 2008 14:44
Lokalizacja: Puck
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: Łosiowy » 03 sty 2008 11:48

Panowie aby nie robić zamieszania w temacie "jaki olej do e34 525 TDS?" to w sprawie spalania zapraszam tu http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=32

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 27 gru 2007 15:37
Lokalizacja: Sopot
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: tomi5 » 08 sty 2008 09:57

Ja jak kupiłem auto jeździło na Castrol 15W40, zmieniając olej wlałem Castrol diesel 10W40 i jak na razie jest ok.
tomi5
Bywalec
 
Rejestracja: 08 sty 2008 09:55

Postautor: rexman » 08 sty 2008 14:32

tomi5 pisze:Ja jak kupiłem auto jeździło na Castrol 15W40, zmieniając olej wlałem Castrol diesel 10W40 i jak na razie jest ok.

I będzie dobrze! :D
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

Postautor: biernus » 20 sty 2008 23:07

rexman pisze:
tomi5 pisze:Ja jak kupiłem auto jeździło na Castrol 15W40, zmieniając olej wlałem Castrol diesel 10W40 i jak na razie jest ok.

I będzie dobrze! :D


A branie oleju? Wyplukanie nagaru? rozszczelnienie silnika?
;D
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 20 sty 2008 22:57
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Postautor: rexman » 21 sty 2008 22:46

Wiem to z własnego doswiadczenia.Auto"chodziło" na nie wiadomo jakim oleju.A,że jeżdziłem ciężarówką(Scania),to przeszedłem na taki olej(Shell mineralny) jak w ciężarówce.Odkąd znalazłem się na forum beemek i naczytałem się o przykrych doświadczeniach użytkowników z olejami,zmieniłem na półsynetyk.
Nigdy nie "wierzyłem" w zbawienny wpływ olejów na żywotność silników... lecz w materiały z którego jest wykonany np.(w tym przypadku) silnik.
No bo jak wytłumaczyć fakt,że ciężarówką "robiłem"na mineralnym oleju(od wymiany do wymiany) kilkadziesiąt tkm.a osobowym na półsyntetyku "grzechem" jest przekroczenie 10tkm!Ciężarówki pracują niekiedy w bardzo ciężkich warunkach i "robią"spokojnie "grubo"ponad milion km a dziś niektóre firmy gwarancję dają na 2mln.km.
Silniki tak w ogóle i niezależnie od marki(Alfę i jej podobne wynalazki pominę milczeniem) "robią"duże przebiegi.Przeszkodą dla długiej żywotności silnika jest zazwyczaj osprzęt(czujniki,stare lub wadliwe przewody,zawory,obsługi robione zbyt póżno lub wcale). :wink:
Pamiętam czasy,kiedy"LUX"był olejem uniwersalnym(do dwusuwuw i czterosuwuw) ale bardzo kiepskiej jakości(i się jeżdziło).Miałem najczęściej do czynienia z "dwusuwami".Często się "łapało"nagar na świecach,komory silników "zabite"czarną,niemal skamieniałą skorupą.
Pod koniec lat 70-tych pojawił się"MIXOL".Wtedy dwusuwy "odżyły"."Ciężko"było "złapać nagar na świecy,koniec z czarną skamieliną.Końcówka tłumika w moim motocyklu "MZ" pokryta była żółto-ceglastym proszkiem. :D
W latach 80-tych poznałem (już jako kierowca)olej"SUPEROL"do diesla i "SELEKTOL"do benzyniaków.W latach 90-tych na ich bazie powstało dużo ulepszonych,ale i pojawiły się mineralne tzw."płuczące"oleje.(Ja pamiętam SHELL).Ale i wkrótce poznałem też oleje syntetyczne. :idea:
I właśnie wtedy po raz pierwszy odważyłem się zmienić olej w swojej Ładzie na olej SHELLa ale chyba jeszcze nie syntetyk).Wiedziałem ile mam nagaru pod pokrywą "klawiatury" :evil:
Jakież było moje zdziwienie,że po wymianie oleju nic nie cieknie z silnika :wink:
Jeszcze większe było moje miłe zaskoczenie,kiedy regulując luz na zaworach(należało to do obsługi serwisoej co kilkanaście tkm),nagar znikł i pozostał tylko żółto-brązowy nalot gdzie niegdzie. :D
Być może,że część tego postu pasowała by do jakiegoś działu typu "Histora","Wspomnienia"albo "Inne" ale nie koniecznie,bo w końcu "chodzi"o oleje. :idea: :wink:
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

Postautor: biernus » 21 sty 2008 23:39

rexman pisze:Wiem to z własnego doswiadczenia. <ciach>


Łada, ładą...
Ciezko jest zaryzykowac zycie zadbanego TDS-a. Chociaz ja bym dal wiele aby smigac chociaz na polsyntetyku! 10W40
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 20 sty 2008 22:57
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Postautor: Jawor » 21 sty 2008 23:45

Dokładnie. Mój TDS ma przejechane ponad 100 000km na mineralu i za nic w świecie nie zaryzykowałbym zmiany oleju na inny typ.
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Obecna 318d
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 26 gru 2007 23:02
Lokalizacja: Gdańsk
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Następna

Wróć do Materiały eksploatacyjne

  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


cron