• Reklama
Forum Technika Common Rail Ogólne nierowne obroty 530Da
Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

nierowne obroty 530Da

Postautor: simon » 05 lip 2009 13:49

Witam mam problemod pewnego czasu autko nierowno pracuje na wolnych obrotach szarpie podskakuje.I tak bylo jakis m-c temu ostatnio bylo spokojnie i od dwuch dni problem znowu sie pokazal.Dodam ze autko nie kopci zapala normalnie pali tez w normie.
Dzis podlczylem auto pod kompa okazalo sie ze jest jakis blad na pompie i pokazywalo 320 do 430 bar (falowalo) a powinno pokazywac min.430 bar. tak mi (mowiono) na biegu jalowym.
Jestem troche zalamany tym faktem co tu robic.

blad jaki mi sie pokazal to:
1195 rail-pressure regulating valve
i blad siwc zafrowych
simon
Bywalec
 
Rejestracja: 01 mar 2009 21:24
Lokalizacja: gkw
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: rexman » 05 lip 2009 15:27

Sprawdzałeś sprawność pompy paliwa, tej pod podłogą? (nie pamiętam czy po stronie pasażera czy kierowcy). To jest wspomagająca pompa.
Jeśli masz możliwość, to zamień też z kimś przepływomierz na próbę.
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

Postautor: simon » 05 lip 2009 20:10

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ress_pump/
pokazalo mi blad na 20 pozycji

i i jeszcze po sciagnieciu plastikowej obudowy zauwazylem sparchcialy wezyk wyglladajacy jak przelewowy.wydaje mi sie ze jest to wezyk od cisninia .

[ Dodano: Pon Lip 13, 2009 7:57 pm ]
przyczyn problemow byl nieszczelny wezyk od podcisnieia pozycja 9 na schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45.
Objawy towazyszce jakie wystepowaly przy tej awari to brak mocy szarpanie podczas przyspieszania,nierowna praca silnika(gasniecie) na wolnych obrotach, ociezale przyspieszanie.
Mam nadzieje,ze komus pomoge i nie bedzie przezywal tak tego jak ja.Objawow na kompie bylo sporo a okazal sie tak "banalny"(7 zl/m)problem
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 lip 2009 09:13 przez simon, łącznie zmieniany 1 raz
simon
Bywalec
 
Rejestracja: 01 mar 2009 21:24
Lokalizacja: gkw
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

nierowne obroty 530Da

Postautor: kolarz » 25 mar 2010 21:31

Witam ja mam również taki sam problem jak wyzej opisany, ale po wymianie węzyka który był sparciały po przeczyszczenieu elektrozaworków i zaworu erg dalej to samo auto szarpie i niema mocy wogóle jak by sie niezałaczała turbina, a czasami znowu jest wszystko w porządku co to moze byc ma ktos jakiś pomysł dodam ze to e38 730 Da pozdrawiam
kolarz
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 25 mar 2010 21:11
Rocznik: 0

nierowne obroty 530Da

Postautor: Szamil » 28 mar 2010 20:53

Sprawdzic :

- uklad dolotowy
- przeplywomierz
- pompy paliwowe (w baku i w progu)

Pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
Awatar użytkownika
Szamil
Bywalec
 
Rejestracja: 19 lis 2009 20:50
Lokalizacja: Gdansk
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie


Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości