• Reklama
Forum Technika Common Rail Ogólne [e39]stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu oleju
Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

[e39]stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu oleju

Postautor: stonoga78 » 25 gru 2010 12:55

witam wszystkich tak jak i ja fanów BMW mam 530d e39 po lifcie ale jeszcze takiego problemu nie miałem po odkręceniu korka wlewu oleju z silnika wydobywa sie stukanie ale nie takie metaliczne raczej powietrzne silnik pracuje bez zarzótów równo i cicho na zakręconym korku a jak odkęcam napirdziela aż strach próbowałem wstawić nagranie ale jakos nie dam rady w każdym razie można sie przestraszyć prosze o pomoc dziekuje
stonoga78
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 25 gru 2010 12:41
Lokalizacja: B-STOK
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu oleju

Postautor: carl0s » 25 gru 2010 13:13

Wyjaśnij mi tylko co Cię popchnęło do pchania łap do korka podczas pracy silnika...
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 15 wrz 2010 06:36
Lokalizacja: Koszalin
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu oleju

Postautor: Dominik86 » 25 gru 2010 14:33

ten korek jest po to zeby nalewac olej, a nie sluchac silnika - silnik ma byc zamkniety - tak jest zbudowany
Awatar użytkownika
Dominik86
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 08 gru 2009 17:43
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu oleju

Postautor: stonoga78 » 25 gru 2010 18:11

co mnie pchneło, tak odkręciłem zeby zobaczyć czy zasysa powietrze czy wypycha korek na zewnątrz i usłyszałem ten dziwny stukot czarodzieje od bmw mówią ze to zawory inni ze to pirścienie, nastepni ze klapki sie urwały a nastepni ze wtryski i sam juz nie wiem co mysleć w każdym razie coś tłucze zmieniłem odme i nie wiem co robić dalej miałem juz z 15 róznych bmw 320 , 318d , 330d , 530 i w żadnej tak nie stukało mam nagranie ale nie dam rady go tu wstawić czy jest ktoś kto może mi pomóć silnik kosztuje 2000 tysie ale po co to wymieniać moze to jakaś duperela w koncu te silnik są bezawaryjne
stonoga78
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 25 gru 2010 12:41
Lokalizacja: B-STOK
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu oleju

Postautor: carl0s » 25 gru 2010 18:16

no no, zwłaszcza CR w tych silnikach to synonim niezawodności i bezawaryjności, a już na polskim paliwie to generalnie niezniszczalne.

Kolego - korek jest po to, żeby przy WYŁĄCZONYM silniku nalać do niego oleju. Tylko i wyłącznie. To nie jest narzędzie diagnostyczne, to nie jest otwór serwisowy do osłuchiwania silnika.

Zakręć ten korek dobrze, zamknij maskę i o ile nie występują problemy z silnikiem, to zapomnij o nim do terminu zmiany oleju.
I nie pchaj łap nie mając wiedzy, bo wrzoda dostaniesz z nerwów ;).
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 15 wrz 2010 06:36
Lokalizacja: Koszalin
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu oleju

Postautor: stonoga78 » 25 gru 2010 18:21

carlos masz meila to ci wysle nagranie jak silnik pracuje przy odkręconym i zakręconym korku i zobaczysz ze chyba coś jest nie tak
stonoga78
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 25 gru 2010 12:41
Lokalizacja: B-STOK
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu oleju

Postautor: siudek » 26 gru 2010 00:13

Filmik możesz wkleić na forum, silnik generalnie jest metalowy, kręci się i stuka. :D Czy chodziło Ci może o coś podobnego:

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=5494
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
siudek
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 08 sty 2009 20:47
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu oleju

Postautor: stonoga78 » 27 gru 2010 08:15

witam siudek u mnie jest praktycznie tak jak na tym filmiku tylko olej nie chlapie a odgłosy jak bym nie widział filmu to bym powiedział ze ktoś w mojej BMW korek odkręcił ....... co to moze być .?????????????????????????
stonoga78
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 25 gru 2010 12:41
Lokalizacja: B-STOK
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu oleju

Postautor: siudek » 27 gru 2010 11:01

Kolego, jeśli nie zaczniesz myśleć, to dostaniesz BANa. ;] Chyba po to Ci podesłałem ten link, żebyś sobie przeczytał ten temat a nie tylko obejrzał obrazki? To pompa podciśnienia, tam jest wszystko napisane, od odgłosów, po diagnozowanie, koszty, wymianę i opis budowy i działania pompy oraz za co jest odpowiedzialna. Myślę, że jeśli faktycznie to jest ten problem, to zrób tak jak napisane jest we wspomnianym wątku.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
siudek
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 08 sty 2009 20:47
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: [e39]stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu o

Postautor: JackRM » 24 sty 2011 19:32

sorry, że odgrzewam ten wątek ale przymierzam się całkiem serio do E39 2002 530d (jutro ok.17.30 mam się wypowiedzieć czy go biorę czy nie)
i po odkręceniu tego korka (też z głupiej ciekawości) coś tam mi równo stuka. Nie wali olejem, leciutki niewielki dymek czasem tylko widać.
Silnik nie był odpalany od sierpnia zeszłego roku. Nie kopci, chodzi równiutko.
http://vimeo.com/19133208
Przebieg auta to dość dobrze udokumentowane 174k km.
Czy pompa vacuum o której mowa w przytoczonym wcześniej wątku, po takim przebiegu już powinna być robiona??
JackRM
Bywalec
 
Rejestracja: 24 lis 2010 11:03
Lokalizacja: Roma, Italia
Seria: E53-70
Nadwozie: SAV
Model: Nie mam
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Poza Polską

Re: [e39]stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu o

Postautor: siudek » 24 sty 2011 21:03

Hm, poliftowy, ładny, sprowadzany? 20tyś rocznie to jest prawdopodobne, ale ten stukot to normalny nie jest. Jeśli to jest pompa to nie taka tragedia, ale trzeba szybko zrobić (ale sam szukam jakiejś firmy która zregeneruje to porządnie). Tutaj pompa vacum jest odpowiedzialna też za turbo, więc osiągi. Od 08.2000 były montowane już inne pompy niż w TDS, więc nie wiem jak z ich wytrzymałością. Najprostszym sposobem byłoby to sprawdzić (przewód podciśnienia), jeśli sprzedający nie mają nic przeciwko, to zrób to - zawsze możesz urwać, nowa kosztuje jakiś 1000zł. :]

Jeśli silnik nie był odpalany od pół roku, to jak odpalił przy Tobie? Czy był już nagrzany, słuchałeś go ciepłego (chodzi mi o to czy czasami od stania popychacze nie hałasują)?
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
siudek
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 08 sty 2009 20:47
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: [e39]stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu o

Postautor: JackRM » 24 sty 2011 22:13

Dziękuję za zainteresowanie!,

Auto jest tutejsze "krajowe" czyt. włoskie :) Od nowości (03/2002) latał nim starszy Pan po 60/tce nakręcając nim 173k km.
Potem odkupił go inny człowiek, który zapłacił za nie 8k EUR w zeszłym roku w lipcu, po miesiącu "poślizgnął się" finansowo w swoim biznesie i auto tak od sierpnia stoi.
Filmik był kręcony w 2-3 minuty po odpaleniu - odpalił pięknie i leciutko. Ani grama kopcenia, ani sekundy nierównej pracy. Pochodził z 15 min i wszedł na temperaturę zanim się przejechałem.
Po tym jak ten silnik chodził to tak jak byłem zniechęcony do kolejnego diesla (po ostatnim zatartym silniku P9X Isuzu przy 170k km i niedawnych oględzinach pewnego umęczonego TDSa powiedziałem sobie "dość diesli") to normalnie mi przeszło :)
Obiektywnie jednak, chodzi on wyraźnie głośniej od 3.0d w E60... no i kurde radio nie działa (nie ma go na liście w Menu), Navi płytę mi wypluwa bo pewnie nie lubi tak strasznie porysowanej, TV nie odbiera nic bo tu już tylko w DVB nadają :( ..ale to na inny temat. Bo pozatym jest bajka :D

Tak czy inaczej wszytko pięknie, ale ten stukot.. jak odkręciłem korek to jak to usłyszałem od razu przypomniał mi się ten wątek tutaj.

Powiedz jak mam to sprawdzić oglądając ponownie to auto ?
Najprostszym sposobem byłoby to sprawdzić (przewód podciśnienia), jeśli sprzedający nie mają nic przeciwko, to zrób to - zawsze możesz urwać, nowa kosztuje jakiś 1000zł. :]


Czy mógłbyś to bardziej łopatologicznie wytłumaczyć jak takie sprawdzenie przeprowadzić?
Z mojej strony to na mechanice troszkę się znam, za młodu remontowałem silniki motocykli ;)
Ale nie mam jeszcze obycia z M57 i stąd moja prośba o wytłumaczenie jak osiołkowi..
Mam jakąś rurkę odczepić ? (którą?) i co mam zaobserwować?

Sorry za lamerskie pytania, ale wózek mi się spodobał i chciałbym wiedzieć, że jest OK (tym bardziej, że i cena jest OK - 5800E)

BTW. na interfejs już czekam na kuriera więc "na dniach" przyjdzie to będę mógł więcej info zdobyć..
JackRM
Bywalec
 
Rejestracja: 24 lis 2010 11:03
Lokalizacja: Roma, Italia
Seria: E53-70
Nadwozie: SAV
Model: Nie mam
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Poza Polską

Re: [e39]stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu o

Postautor: siudek » 25 sty 2011 00:14

Wszystko masz w tym temacie, nawet sfilmowane ;] http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=5494. Jak odłączysz przewód, rozszczelnisz układ, pompa nie powinna stukać, zatkasz to stuka. Tu tak samo jest pompa na wierzchu, pytanie tylko co z osłonkami - nie mam CR więc Ci nie powiem DOKŁADNIE, ale nie wiem czy sprzedawca się zgodzi rozbierać silnik. :D No ale nawet warto to zrobić dla siebie i dopłacić mu, bo jak się okaże pompa to zejdzie, gdyż pompa też kosztuje - Tobie wyjdzie na jedno albo nawet taniej, a będziesz miał pewność. Nie jest to skomplikowana operacja (chociaż ja tego mówić nie powinienem, bo ostatnio z Jaworem uszczelkę podstawy filtra paliwa robiliśmy od 16:00 do 3:00 :D).

Dobry diesel na bezpośrednim wtrysku, zalewany dobrym paliwem to bardzo dobry wybór (chociażby ze względu nawet na elastyczność). E39 po lifcie z silnikiem 3.0d to naprawdę bardzo fajna konstrukcja. Do tego komfortowe wielowahaczowe zawieszenie, jak dbasz to auto będzie radochą. ;]
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
siudek
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 08 sty 2009 20:47
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: [e39]stukanie w silniku 530d po odkręceniu korka wlewu o

Postautor: Dominik86 » 25 sty 2011 20:44

całe info jakie musisz wiedziec o silniku to wtryski i pompa CR... podłączasz pod kompa na zimnym i na ciepłym i wszystko jasne...
Awatar użytkownika
Dominik86
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 08 gru 2009 17:43
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie


Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość