• Reklama
Forum Technika Common Rail Ogólne [e38] Zwiększenie mocy w M57 - 730d
Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

[e38] Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: Saillupus » 26 sty 2011 14:23

Witam
posiadam e38 730d z 1999r od jakiś 3 lat
teraz powoli zaczynam odczuwać niedosyt mocy a nie chce się rozstawać z moim autkiem
chip-tuning już mam wyoatrzony, ale zastanawiam się też nad zmianą wydechu i polecono mi też usunięcie katalizatora
co o tym myślicie? ile można na tym zyskać?
pozdrawiam
BMW Klub Szczecin
Saillupus
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 26 sty 2011 14:15
Lokalizacja: Szczecin
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: Dominik86 » 26 sty 2011 16:14

około 10km
Awatar użytkownika
Dominik86
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 08 gru 2009 17:43
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: Saillupus » 26 sty 2011 16:49

sprawdzone dane czy przypuszczenia?
BMW Klub Szczecin
Saillupus
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 26 sty 2011 14:15
Lokalizacja: Szczecin
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: Dominik86 » 26 sty 2011 17:09

w e46 m57 oryginalnie 184 --> podniesione czipem do 210 pozniej wywalone katy...
caly uklad od nowa na 3" kwasowce daje okolo 15km... nie chcialo mnie sie placic 3000 za 5 koni ;]
Awatar użytkownika
Dominik86
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 08 gru 2009 17:43
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: Saillupus » 26 sty 2011 23:20

hmm myślałem że po wywaleniu katalizatora trochę więcej się wyciągnie
a nie dymi za bardzo i nie ma problemów z kompem?
BMW Klub Szczecin
Saillupus
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 26 sty 2011 14:15
Lokalizacja: Szczecin
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: raven_1983 » 26 sty 2011 23:43

Na katalizatorze będzie duży zysk, ale tylko pod jednym warunkiem - że jest już zabity i stawia znaczne opór.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: Dominik86 » 27 sty 2011 00:57

na kacie bedzie zysk jesli robiłeś program/zrobisz program, problemow nie bedzie bo w e38 jest m57 a nie m57n
Awatar użytkownika
Dominik86
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 08 gru 2009 17:43
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: Saillupus » 01 lut 2011 21:51

program jadę robić jakoś w następnym tygodniu, to przy okazji pogadam z kolesiem co on o tym sądzi
a nie będzie mi komputer świrował że go nie ma?
jest coś takiego jak czyszczenie katalizatora? czy po prostu go wywalić?
BMW Klub Szczecin
Saillupus
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 26 sty 2011 14:15
Lokalizacja: Szczecin
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: Dominik86 » 01 lut 2011 23:47

na 100% Ci nie odpowiem, w e46 z m57 nie ma zadnego problemu bo sonda jest przed katalizatorem, w M57N jest jeszcze jedna za katalizatorem i jej usuniecie powoduje bledy --- ktore swoja droga da sie wylaczyc elektronicznie
Awatar użytkownika
Dominik86
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 08 gru 2009 17:43
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: rexman » 04 lut 2011 22:36

Być może poniższy topic coś nowego wniesie do tematu... :mrgreen:
viewtopic.php?f=37&t=5527&p=44813&hilit=%C5%9Brednica+3+cm#p44813
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: ROGER-NYSA » 04 lut 2011 22:59

Witam
Dominik86 pisze:na 100% Ci nie odpowiem, w e46 z m57 nie ma zadnego problemu bo sonda jest przed katalizatorem, w M57N jest jeszcze jedna za katalizatorem i jej usuniecie powoduje bledy --- ktore swoja droga da sie wylaczyc elektronicznie


W e46 m57 czyli dde4 nie ma żadnej sondy lambda.
W e46 m57n czyli dde5 jest sonda lambda. Po wycięciu kata tudzież wybiciu go, sondę pozostawia się w tym samym miejscu. Nie wprowadza ona żadnych błędów ani trybów awaryjnych.

Usunięcie katalizatora w dieslu to same korzyści nie tylko dla kierowcy bo lag zmalał ale również dla turbiny.
Usunięcie DPF-a jeśli takowy mamy to już w ogóle wymierne korzyści.

Silnik staje się sprawniejszy bardziej wydajny oszczędniejszy mniej awaryjny .. ale przede wszystkim bardziej szkodliwy dla środowiska.
Ale zdecydowanie mniej szkodliwy od golfa II w dieslu czy innego starego trupa z komorą wstępną spalania.

Sądzę że uluźnienie wydechu w każdym doładowanym dieslu szykowanym do "programu" jest wręcz wskazane!!!!!!

Pozdrawiam Krzysiek
Awatar użytkownika
ROGER-NYSA
Bywalec
 
Rejestracja: 08 gru 2009 23:30
Lokalizacja: nysa
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: Dominik86 » 06 lut 2011 23:33

jop Roger ma racje, bledy powoduje zataknie EGR w M57N :)
Awatar użytkownika
Dominik86
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 08 gru 2009 17:43
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: ROGER-NYSA » 07 lut 2011 00:38

Witam
Dominik86 pisze:jop Roger ma racje, bledy powoduje zataknie EGR w M57N :)


Powoduje zapisanie błędu , jak również zapalenie lampki. Jednak oprócz tego nie ma to żadnych dodatkowych następstw typu utrata mocy ,spadek v-max,czy ograniczenie obrotów.
Zapisany błąd i lampka. Lampka chyba dopiero w sofcie z 2003r.
Awatar użytkownika
ROGER-NYSA
Bywalec
 
Rejestracja: 08 gru 2009 23:30
Lokalizacja: nysa
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: T.C. » 07 lut 2011 17:44

ROGER-NYSA pisze:Witam
Dominik86 pisze:jop Roger ma racje, bledy powoduje zataknie EGR w M57N :)


Powoduje zapisanie błędu , jak również zapalenie lampki. Jednak oprócz tego nie ma to żadnych dodatkowych następstw typu utrata mocy ,spadek v-max,czy ograniczenie obrotów.
Zapisany błąd i lampka. Lampka chyba dopiero w sofcie z 2003r.

ale bez EGRu silnik bardziej twardo chodzi....
T.C.
Bywalec
 
Rejestracja: 06 lut 2011 14:20
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Zwiększenie mocy w M57 - 730d

Postautor: ROGER-NYSA » 07 lut 2011 20:33

Witam
T.C. zgadza się dźwięk jest troszkę twardszy ...spalanie jest pełniejsze więcej niż tego oczekuje komp powietrza. Jednak sytuacja występuje tylko na wolnych obrotach i jest związana z troszkę innym wyprzedzeniem wtrysku niż być powinien na wolnych obrotach przy danej ilości powietrza i paliwa w danym momencie. Problem występuje tylko w lecie w ciepłe dni i gdy ciecz chłodząca zagrzana.
Gdy ciecz zimna i gdy zimno na zewnątrz egr programowo jest zamknięty a kąt wtrysku skorygowany. Dobry tuner odcina programowo EGR i wprowadza poprawkę dla wolnych obrotów i wyprzedzenia wtrysku . Wtedy nie ma objawu o którym wspomniałeś,
Awatar użytkownika
ROGER-NYSA
Bywalec
 
Rejestracja: 08 gru 2009 23:30
Lokalizacja: nysa
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie


Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości