• Reklama
Forum Technika Common Rail Układ paliwowy [e46] 320d 150km 2002 rok - brak mocy
Tematy dotyczące układu paliwowego, mechanizmu CR i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

[e46] 320d 150km 2002 rok - brak mocy

Postautor: robug » 16 cze 2010 22:13

Witam. Mam problem z moim silnikiem. Wczesniej co jakis czas, moze co ok. 1000 km, auto nie reagowało na nacisniecie pedału gazu, nabierało obrotów bardzo powoli, dopiero po osiągnieciu ok. 3 tys obrotów dostawał "kopa". Po ostatniej ulewie przejechałem przez dość dużą kałużę. Po tym samochód wogóle nie chciał sie rozpędzac, bardzo powoli wchodził na obroty, tak jakby turbina nie działała. Teraz jest lepiej, ale wciąż jest zamulony, stracił całkiem dynamikę. Częściej nie moge się rozpędzić, nie wchodzi na obroty, nie mam mocy. Odpala bez problemów. Czy możliwe jest, że zalałem wodą coś z elektryki czy może wina leży po stronie turbiny? Brak mi pomysłów a dobrego mechanika nie mam w pobliżu. Pozdrawiam. Robert
robug
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 16 cze 2010 21:51
Lokalizacja: Człuchów
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Postautor: Jawor » 16 cze 2010 23:24

Sprawdziłeś filtr powietrza, paliwa, przepływkę?

Jeździsz na jakimś dobrym paliwie czy na oranżadzie?
Zmieniałeś filtr odmy?
Implanty, stomatologia zachowawcza, endodoncja (także mikroskop) - Gdańsk.

Zobacz moją zieloną ropuchę!
Szukasz profesjonalnego lakiernika?
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 26 gru 2007 23:02
Lokalizacja: Gdańsk | Czarne
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Postautor: Szamil » 17 cze 2010 20:42

Witam, tak na szybko to przychodzi mi do glowy:

- jak pisal Jawor paliwo!!
- sprawdz przeplywomierz
- doloty i inne przewody przy turbinie
- wezyki od podcisnienia
- zawor EGR i elektrozawory (EGR i turbo)

Pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
Awatar użytkownika
Szamil
Bywalec
 
Rejestracja: 19 lis 2009 20:50
Lokalizacja: Gdansk
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Postautor: robug » 18 cze 2010 20:28

Filtr powietrza sprawdzony, zawór EGR czysty, paliwo tylko z orlenu. . . bez zmian. Jak sprawdzić przepływomierz? i elektrozawory EGR i Turbo?
robug
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 16 cze 2010 21:51
Lokalizacja: Człuchów
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Postautor: rexman » 18 cze 2010 21:58

Widzę że wiesz o co pytać, więc poszukaj na naszym forum, bo było o tym i to sporo. :wink: (Jest taka opcja "szukaj" w nagłówku).
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Postautor: robug » 20 cze 2010 22:52

Witam ponownie. Trochę poszperałem przy aucie i nic..... Przewody od podciśnienia na swoim miejscu, filtr powietrza czysty, zawór EGR czysty. Jutro wyczyszczę odmę. Podejrzewam że przyczyną jest przepływomierz. Ciekawe jest to, że po wypieciu kostki z przepływomierza auto reaguje lepiej niż z nim, za to strasznie kopci. Postaram sie podpiąć na próbe inny przepływomierz i mam nadzieję, że to bedzie to. Znalazłem też mały wyciek przy wlocie do chłodnicy intercoolera. Czy olej w niej to skutek zapchanej odmy???? Czy taka nieszczelność może wpływać na ciśnienie doładowania??? Prosze o pomoc....
robug
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 16 cze 2010 21:51
Lokalizacja: Człuchów
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Postautor: raven_1983 » 21 cze 2010 16:28

Skoro wycieka przy wlocie z intercoolera to jest tam nieszczelność... jak ucieka olej to tym bardziej ucieknie powietrze w czasie jazdy.

Dokręć/usuń/uszczelnij i sprawdź jak będzie dalej...

Odrobina oleju w dolocie zawsze będzie, nawet jeśli odmę wyprowadzi się na zewnątrz.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Postautor: Szamil » 21 cze 2010 23:06

Witam

Jesli odpinasz przeplywke i roznica jest zauwazalna tzn ze stara przeplywka do kosza.

PS pamietaj ze nowa przeplywke trzeba zaadoptowac.

pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
Awatar użytkownika
Szamil
Bywalec
 
Rejestracja: 19 lis 2009 20:50
Lokalizacja: Gdansk
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie


Wróć do Układ paliwowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość