• Reklama
Forum Technika Common Rail Układ paliwowy [e39] 530d powietrze w ropie
Tematy dotyczące układu paliwowego, mechanizmu CR i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

[e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: perez » 19 lut 2011 20:23

Witam!

Mam dość popularny problem, ale czytajac fora nadal nie znalazlem trafnego rozwiazania. Wezyk paliwowy zaciaga powietrze, prawdopodobnie od samego baku. Początkowo myslałem ze to nieszczelność układu, dokładnie cały sprawdziłem i nie znalazłem usterki. Pompa podprogowa dawała słabe cisnienie, wymieniłem ją. Wymieniłem równiez uszczelki do fitra paliwa. Filtr szczelny i czysty.

Jak bak jest zalany powyzej 20 litrow, odpalam i smiga bezproblemu, ale przed odpaleniem trzeba poczekac az pompa wypcha powietrze. NIESTETY jak wyłacze silnik po chwili przewód całkowicie zapełnia sie powietrzem :(

W przypadku zejscia ponizej okolo 15 litrow, samochod zaciaga powietrze w czasie jazdy i gasnie. Dolałem do baku. Odłączyłem przewod przed filtrem i wsadziłem do butelki z ropą.
Włączyłem pompe, układ sie odpowietrzył, wszystko poskrecalem i wrocilem do domu.

1. Wymieniając pompe podprogowa zauwarzyłem zaworek na przewodzie, wyglada jak odpowietrznik. Znajduje sie zaraz przed pompa podprogowa od strony baku. Wyglada podejrzanie i jest cały pordzewiały.
Czy to jest standardowy element? Czy tylko prowizoryczne rozwiazanie poprzedniego własciciela?

2. Jak moge sprawdzić pompe w baku? Jakie powinny byc odczyty na komputerze (test nr6) dla jednej i drugiej komory?
Prawdopodobnie w momencie awarii lewy pokazywal 0 a prawy okolo 12 ale nie jestem pewny.

3. Czy mozliwe ze zatkał sie odpowietrznik w baku głownym? Jak otworze wlew i za chwile wylacze silnik, po chwili nadal pojawia sie powietrze. A może odpowietrznik w pojemniku wyrównawczym?

Jakieś inne podejrzenia odnosnie przyczyny usterki?

Proszę o wyrozumiałość to jest moje pierwsze BMW, nie jestem mechanikiem.
Usterke chce usuną sam.


BMW e39 530d 99' kombi
perez
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 19 lut 2011 20:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: Tomek 85 » 19 lut 2011 22:17

Pompka wstępna powinna dawać ciśnienie 0,5 [bar] nie sprawdzisz tego wpinając się pod kompa bo nie ma miedzy pompkami żadnego czujnika ciśnienia, musisz to zrobić manualnie.
Tu masz poszczególne elementy układu zasilania paliwowego
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=16&fg=15
Obrazek
Tomek 85
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 02 sty 2009 23:57
Lokalizacja: małopolska
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: perez » 20 lut 2011 11:36

Ale mam wątpliwości co do działania pompy przelewowej w baku. Jakie powinny być odczyty w teście nr 6? zakładając ze pompa przelewowa (ta w baku) jest sprawna. Czy praca pompy jest słyszalna? Włacza sie w momecie załaczenia zapłonu czy dopiero po odpaleniu silnika? Jakie powinny być odczyty z lewej komory i z prawej komory?

Proszę potwierdzić czy dobrze rozumie:

Są 3 pompy:

1.) przelewowa w baku. pompuje paliwo miedzy jedna komora, a druga. Powinna dawać ciśnienie 0,5 bara (tak jak napisał kolega Tomek 85)
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=16&fg=10 OZNACZONA NR 10

2.) pompa podprogowa, powinna dawać ciśnienie 3,8 bara. znajduje się pod progiem od strony kierowcy. włącza się w momencie włączenia zapłonu.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=16&fg=15 OZNACZONA NR 9

3.) pompa wysokociśnieniowa znajduje się przy silniku i daje bardzo duże ciśnienie ;]
perez
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 19 lut 2011 20:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: Manolito77 » 21 lut 2011 12:13

Jeśli przy stanie paliwa w baku na poziomie 15 litrów potrafi zgasnąć auto to najczęstszą przyczyną takiego stanu bywa jakaś usterka pompki w baku. Niedomagająca pompka progowa powoduje problemy z odpaleniem auta bo właśnie za moment odpalenia jest najbardziej odpowiedzialna. Te wężyki metalowe koło pompki progowej to dokładnie posprawdzaj. U mnie jakiś pół roku temu zaczęła cieknąć ropa spod auta. Rozebrałem to i na jednym z przewodów metalowych - za pompką progową - w okolicy wydechu od Webasto znalazłem wyciek. Była to dziurka wielkości może 0,1mm (strumień ropy tryskający z tego miał grubość włosa). Na szczęście było to na króćcu, na który nachodzi wężyk gumowy. Kupiłem w jakimś sklepie motoryzacyjnym wężyk paliwowy, zbrojony, króciec metalowy trochę obciąłem i nałożyłem nowy, trochę dłuższy wężyk i jest spokój. Może i u Ciebie gdzieś także zrobiła się dziurka w przewodzie. W obrębie wydechu z Webasto te wężyki metalowe są trochę skorodowane (nie wiem czy to kwestia kwasowości spalin Webasto czy coś innego) podczas gdy w miejscach oddalonych od Webasto są bardzo czyste i bez grama rdzy.
Pzdr.
Manolito77
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 15 lip 2010 10:31
Lokalizacja: Wrocław
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: perez » 21 lut 2011 15:09

Manolito77 dziękuje za wypowiedz.

Jak tylko się troszkę ociepli, jeszcze raz sprawdzę przewody.

Jeżeli nie znajde wycieku, zabieram sie za pompke w baku.. koszt nie jest duży, a moze pomoze :)

Nie poddam się dopóki nie naprawie, a przebieg napraw na bieżąco będę opisywał w tym temacie. Dodatkowo zrobię fotki. W przyszłości może zaoszczędzi komuś trochę pracy.

pozdrawiam.
perez
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 19 lut 2011 20:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: Szamil » 11 mar 2011 20:35

Witam,

jakies dalsze postepy w temacie ?

Pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
Awatar użytkownika
Szamil
Bywalec
 
Rejestracja: 19 lis 2009 20:50
Lokalizacja: Gdansk
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: perez » 21 lut 2012 17:30

Witam!

odświeżam stary temat ale problem ciągle aktualny... mam kilka nowych informacji, może ktoś pomoże.

PROBLEM
- przy pełnym baku na postoju wężyk ON robi się pusty
- poniżej 20l zaczyna zasysać powietrze w czasie jazdy

DODATKOWE OBJAWY:
- czasami nawet przy pełnym baku nie chce zassać ropy za filtr (wkładam bezpośrednio przed filtr wężyk do buteleczki z ON i włączam zapłon, zasysa przez filtr do silnika, skręcam wężyk i działa)
- jak były duże minusy, ON po wyłączeniu silnika nie "uciekała" z przewodu, był pełny ropy, bez bąbelka powietrza.
- przed włączeniem rozrusznika, muszę włączyć 2-3 razy zapłon żeby przewód przed silnikiem napełnił się ropą. troszkę uciążliwe:(
- przeglądałem przewody, nie widać żeby gdzieś był wyciek, wszystko suche.

plastik na kolanku w tym miejscu był złamany, czy możliwe ze dalej jest w tym miejscu nieszczelność która jest przyczyna tej usterki?
przewód oczywiście założyłem na pozostałość tego plastiku

Obrazek
perez
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 19 lut 2011 20:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: raven_1983 » 22 lut 2012 08:04

Na zdjęciu wszystko wygląda na utaplane w ropie...
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: Manolito77 » 22 lut 2012 13:49

Chyba to nie jest normalne, że masz to wszystko tak uwalone gnojówką. W tymi miejscu powinno być sucho. Jeśli jest tak jak na zdjęciu to ewidentnie masz coś przy tych wężykach nieszczelne i w jakiś sposób ropa się przesącza nimi więc pewnie też tą drogą łapie powietrze. Sprawdź te wężyki, opaski czy dobrze trzymają, ewentualnie czy ta zakręcana pokrywa jest dokręcona i szczelna.
Pzdr.
Manolito77
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 15 lip 2010 10:31
Lokalizacja: Wrocław
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: perez » 23 lut 2012 17:46

Teraz już jest czyste i nic od kilku miesięcy tam nie nakapało. Ostatnio sprawdzałem, czysto i sucho.

Zdjęcie było zrobione jak to odkryłem, przewód na zdjęciu jest odłączony, urwał się ten biały plastik na który przychodzi gumowy wężyk.

Teraz zamiast ok 2cm plastiku jest z 0,5cm

Jak myślicie możliwe ze jak łapie tam powietrze są takie objawy? za co jest odpowiedzialny ten wężyk? obieg zwrotny?

Ma ktoś coś takiego odsprzedać? Ewentualnie cały plastik razem z pływakiem.
perez
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 19 lut 2011 20:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: perez » 01 mar 2012 18:26

chyba muszę kupić coś takiego, co o tym myślicie?

http://allegro.pl/pompa-paliwa-bmw-e46- ... 56549.html

bo jak dla mnie wygląda bardzo tandetnie... :(

ewentualnie sama pompę, ale obawiam się ze jest nieszczelność na tym złamany plastikowym kolanku które widać na zdjęciu wyżej.

http://allegro.pl/pompa-paliwa-bmw-5-e3 ... 64717.html

jest jakiś prosty sposób żeby zdiagnozować prace pompy przelewowej w baku?
chyba jedyne co mogę zrobić to ja wyciągnąć i sprawdzić na jakiś pojemnikach czy pompuje... bo tak jak wcześniej napisano pomiędzy przelewowa a podprogowa nie ma żadnego czujnika, to jej nie sprawdzę przez podpięcie pod komputer.

bardzo proszę forumowiczów o pomoc, co by zrobili na moim miejscu
wsiadanie do auta w którym pokazuje 30l gnoju, a nie chce odpalić bo nie zasysa paliwa jest dosyć irytujące.

może jakiś mechanik na śląsku? który za niezbyt wygórowana oplata nakieruje mnie co jest nie tak?
perez
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 19 lut 2011 20:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: Dimo » 01 mar 2012 23:48

NA PEWNO po przekreceniu stacyjki na zapłon powinna byc słyszalna praca pompki w zbiorniku. Po wyjeciu możesz ją sprawdzic na wydajnośc (ok.650ml na 30s).
Sprawdziłes cały odcinek zbiornik-filtr? Sam filtr?
Montrealblau metallic/sandbeige
Jest również 318tds Compact,96r.manual.
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 11 lis 2010 22:35
Lokalizacja: EZD
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: perez » 13 maja 2012 09:07

Nie słychać pompy w baku...

może jakiś bezpiecznik, przekaźnik?
perez
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 19 lut 2011 20:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e39] 530d powietrze w ropie

Postautor: jędrek » 22 lip 2014 19:18

Panie perez czy się udało rozwiązać problem?
jędrek
Bywalec
 
Rejestracja: 06 gru 2008 14:02
Lokalizacja: hrubieszów
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Lubelskie


Wróć do Układ paliwowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość