• Reklama
Forum Technika Ogólnie o BMW Sam naprawiam TDS m51 (2.5l) i m41 (1.8l) - wymiana rozrządu
Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

Głośny rozrząd po wymianie!

Postautor: kwasek51 » 18 kwie 2009 07:15

Witam wszystkich!
Jestem tu nowy! Co prawda nie posiadam BMW, tylko omegę, ale z silnikiem 2,5 tds (ale rodem z BMW). Potrzebuję pomocy w sprawie rozrządu. Wymieniłem rozrząd (tj. napinacz, łańcuchy-dolny i górny , i płozy napinające) koła zębate i ślizgi prowadzące łańcuch są dobre. Przed wymianą na wolnych obrotach drżał silnik i podczas schodzenia z obrotów mrygała kontrolka "CHECK" , po wymianie kontrolka nie mryga a drżenie ustąpiło , ale jak odkręce korek dekla zaworowego to słyszę i widzę jak tłucze napinacz w ślizg napinający łańcuch. Widać, że ciśnienie oleju dociera do napinacza bo jak odkręce kore dekla to chlapie strasznie olejem.
Nie wiem co się dzieje, przecież wszystko jest nowe i to z oryginału! Może kkomuś przydarzyło sie takie coś?! Dodam, że jak korek dekla zaworowego jest zakręcony to nic nie słychać tego stukania napinacza! "tylko mruczenie silnika"
Proszę o jaką ś pomoc, pytałem już po mechanikach i każdy rozkłada ręce.
POMOCY!!!
kwasek51
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 17 kwie 2009 20:00
Lokalizacja: wa-wa

Postautor: adam-bmw » 18 kwie 2009 14:33

jesli slyszysz ze to ploza prowadzaca uderza o tloczek napinacza to moze znaczyc ze blokady ktos nie wyjal lub zapomnial sprezyny wsadzic ale przy obu tych przypadkach wiecej jak pewne ze lancuch by przeskoczyl
Awatar użytkownika
adam-bmw
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 27 gru 2007 21:29
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Postautor: kwasek51 » 18 kwie 2009 18:46

Rozrząd sam wymieniałem! Obie sprężyny są na miejscu, i zabezpieczenia są powyjmowane! A jak u siebie odkręcisz korek to nie słychać stuków? A na jakim jeżdzisz oleju?
kwasek51
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 17 kwie 2009 20:00
Lokalizacja: wa-wa

Postautor: adam-bmw » 18 kwie 2009 22:11

w starym silniku mialem essona a teraz w nowym mam totala quartz 10-40

moze to pompa olej puka a nie rozrzad albo po prostu tak jest tyle ze nikt nie zaglada pod korek ja silnik pracuje
Awatar użytkownika
adam-bmw
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 27 gru 2007 21:29
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Postautor: kwasek51 » 19 kwie 2009 07:27

silnik " mruczy pięknie" pracuje normalnie! A sprawdzałeś może u siebie, czy tak stuka, wystarczy troszkę uchylić korek ? Ja jeżdzę na oleju mineralnym, może to źle!? Może te silniki nie lubią minerału!
kwasek51
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 17 kwie 2009 20:00
Lokalizacja: wa-wa

Postautor: adam-bmw » 19 kwie 2009 19:51

no i zrobilem tak jak pisales i ja nic nie slysze tzn slychac jak lancuch po zembatce sie przemieszcza. co do oleju to fabrycznie przynajmniej e39 lano castroal 10-40
Awatar użytkownika
adam-bmw
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 27 gru 2007 21:29
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Postautor: kwasek51 » 20 kwie 2009 19:19

Dięki pomoc!
Już rozwiążałem ten problem!
Zmieniłem olej z mineralnego na syntetyk, Castroll 5/30 i jak ręką odjoł!

Pozdrawiam!
kwasek51
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 17 kwie 2009 20:00
Lokalizacja: wa-wa

Postautor: Boxer_88 » 04 maja 2009 21:32

Witam mam problem z ustawieniem wałka rozrządu tzn nie za bardzo rozumiem sposob w jaki go ustawic za pomoca suwmiarki opis nie jest do konca dla mnie zrozumialy , moglby mi ktos pomoc , wyjasnic ewentualnie poslurzyc sie jakims schematem?
pozdrawiam
Boxer_88
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 21 sty 2009 18:27
Lokalizacja: Kraków

Postautor: kwasek51 » 05 maja 2009 08:31

Musisz ustawić wałek krzywkami do góry tak jak w opisie i najlepiej mieć dwie suwmiarki.
jedną zakłedasz za pierwszą panewką wałka (kleszczami pomiarowymi ) ściskając żeby nie było luzu i musi być dosunięta max. w dół żeby się opierała na wałku i przekładasz raz w prawo, raz w lewo a drugą suwmiarką mierzysz odległość między suwmiarką założoną na wałek rozrządu a rantem gówicy ( tam gzie się styka dekiel zaworowy z głowicą) z obu stron odległość musi być taka sama! dokręcasz srubę koła zębatego wałka, obracasz silnikiem, ustawiasz na znaki i sprawdzasz znów te odległości jak jest OK. To skręcasz i po robocie! Powodzenia!
kwasek51
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 17 kwie 2009 20:00
Lokalizacja: wa-wa

Demontaz pompy wtryskowej

Postautor: tommipl2 » 24 maja 2009 18:42

Witam fanatyków i "zboczeńców" jak nazywa nas moja szara rzeczywistość(żonka) :-) Czy do demontażu pompy wtryskowej konieczny jest demontaż rozrządu? Czy jak odkręcę nakrętkę na kole pompy i wyjmę pompę, to przestawi się rozrząd? Czy to mi się rozpadnie? :???:
Benia ponad wszystko
tommipl2
zbanowany
zbanowany
 
Rejestracja: 24 maja 2009 18:18
Lokalizacja: Leszno

Postautor: adam-bmw » 24 maja 2009 20:51

w zasadzie koło pompy z każdej strony jest trzymane przez napinacze i łańcuchy wiec przy zachowaniu względnej ostrożności nic nie powinno się stać, a po zamontowaniu pompy najlepiej sprawdzić ustawienie rozrządu, kołek w koło zamachowe i zobaczyć czy wałek jest w prawidłowej pozycji, bo jeśli coś przeskoczy nie będzie się góra zgadzała tak najprościej to można sprawdzić
Awatar użytkownika
adam-bmw
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 27 gru 2007 21:29
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Postautor: kwasek51 » 25 maja 2009 19:58

Do tego jest potrzebny ściągacz i koło nie opadnie, ani łańcuchy nie przeskoczą. Ściągacz możesz sobie dotoczyć! Tulejka grubościenna z gwintem, żeby wkręcić w dekiel i jednocześnie on przytrzyma koło pompy wtryskowej (dociskając go do bloku silnika) na końcu tulejki wspawujesz śrubę fi.12 z nakrętką, posłuży do wypchnięcia pompy wtryskowej. Jak by co, to mogę podesłać jakieś zdjęcia tego ściągacza na meila. Sam sobie dorabiałem do swojego samochodu.
kwasek51
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 17 kwie 2009 20:00
Lokalizacja: wa-wa

Postautor: Julian » 27 maja 2009 22:34

Panowie ja mam takie ogólne pytanie:

czy jest jakaś określona granica przebiegu, po której należy myśleć o wymianie rozrządu?
Awatar użytkownika
Julian
Bywalec
 
Rejestracja: 04 gru 2008 21:01
Lokalizacja: Rybnik
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Postautor: kwasek51 » 28 maja 2009 16:17

Nie ma!
Jak zacznie grzechotać to trzeba wymieniać!
kwasek51
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 17 kwie 2009 20:00
Lokalizacja: wa-wa

Postautor: Julian » 28 maja 2009 23:54

no wiesz, jak dla mnie to jest zbyt ogólnikowe pojęcie :roll:
Awatar użytkownika
Julian
Bywalec
 
Rejestracja: 04 gru 2008 21:01
Lokalizacja: Rybnik
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Postautor: Dikson » 17 cze 2009 15:08

Witam;)

wszyscy piszą jak nalezy wymienic rozrząd krok po kroku ale ja stanąłem na odkręceniu śruby od walu (22) nie moge za hu.. jej poluzować, mlotkiem pneumatycznym nie chce iść nawet po nagrzaniu palnikiem;// chce ustawić rozrząd i zobaczyc czy nic tam nie przeskoczylo i ta glupia sruba blokuje mi cala robote... jak ją odkręcić? ma ktoś jakieś pomysly???

z gory dzieki
Dikson
Bywalec
 
Rejestracja: 28 maja 2009 22:03
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postautor: adam-bmw » 17 cze 2009 15:58

kwasek51 pisze:Do tego jest potrzebny ściągacz i koło nie opadnie, ani łańcuchy nie przeskoczą. Ściągacz możesz sobie dotoczyć! Tulejka grubościenna z gwintem, żeby wkręcić w dekiel i jednocześnie on przytrzyma koło pompy wtryskowej (dociskając go do bloku silnika) na końcu tulejki wspawujesz śrubę fi.12 z nakrętką, posłuży do wypchnięcia pompy wtryskowej. Jak by co, to mogę podesłać jakieś zdjęcia tego ściągacza na meila. Sam sobie dorabiałem do swojego samochodu.


co do ściągacza wykonanego w taki sposób ja piszesz daje palec sobie obciąć że nie zadziała, oryginalny ściągacz jest nagwintowany na końcu w środku i mocuje się go na kole od pompy a ścianki zewnętrzne zapierają się o miejsce gdzie napinacz przychodzi, dzięki temu koło cały czas jest w osi

http://allegro.pl/item660105978_zestaw_ ... _sacz.html
Awatar użytkownika
adam-bmw
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 27 gru 2007 21:29
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Postautor: Dikson » 17 cze 2009 23:04

a moje koło wlaśnmie nie jest w osi... przy zamontowanej pompie ucieka lekko w lewa strone....


ale jak odkręcić srube od wału???!! ;/ nie magoe za nic w swiecei jej odkrecić...
Dikson
Bywalec
 
Rejestracja: 28 maja 2009 22:03
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postautor: adam-bmw » 18 cze 2009 19:05

no fakt jak rozbierałem swój stary silnik to 2 metrowa rura i dopiero poszło, ale żeby odkręcić do cylindra na tłok wsadziłem drewniany klocek i z wierzchu zablokowałem go kątownikiem przykręconym szpilkami do bloku, silniczek był zblokowany i poszło tak jak pisałem rurą
Awatar użytkownika
adam-bmw
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 27 gru 2007 21:29
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Postautor: szczewko » 18 cze 2009 19:23

Do sciagniecia koła z pompy użyłem zwyklego sciagacza "dwułapkowego" z centralna sruba. Ze sruba na wale walczyłem z poł godziny ale dałem rade. Klucz oczkowy taki solidny, młotek 1kg i jazda :twisted: musiało puscic.
szczewko
Bywalec
 
Rejestracja: 09 lis 2008 14:31
Lokalizacja: ok.Koszalina
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sam naprawiam

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości