• Reklama
Forum Technika Ogólnie o BMW Sam naprawiam E39 TDS 1998r. - wymiana pompki w baku
Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

E39 TDS 1998r. - wymiana pompki w baku

Postautor: kacza » 11 sty 2009 17:28

Witam szanowne grono forumowiczów.Tak jak w temacie chciałbym przedstawic krok po kroku wymiane tej pompki,gdyz wstawiłem nowy temat na forum z zapytaniem czy ktoś to przerabiał lecz odpowiedzi nie uzyskałem wiec zabrałem sie do tego sam
Poczym poznac ze sie spaliła>
1>Przekręcając kluczyk nie słyszymy takiego (brzęczenia) czyli jak pracuje
2>W wezyku z filtra do pompy nie ma paliwa uwzględniając ze filtr paliwa jest nie zatkany
3>bezpiecznik w bagazniku 15A numer 54 jest dobry


Na początku wyciągamy kanape (pociągamy do góry) bez kanapy wygląda to tak:


Obrazek

ok wiec zabieramy sie do roboty pompka jest z prawej strony tam gdzie idzie czerwony gruby kabel odrywamy wygłuszenie chyba tak to sie nazywa ,jest on ponacinany wiec nie ma problemów z oderwaniem podspodem jest okrągła blacha przykrecona trzema wkrętami odkręcamy ją i odpinamy wtyczkę

Obrazek

Tak wygląda lewa strona gdzie jest tylko pływak nas nie interasuje>

Obrazek

A tak wygląda prawa strona którą będziemy rozkręcali>

Obrazek

Pora na odkręcenie metalowego pierścienia ( w lewą strone jak zwykłą srube ) śrubokrętem i lekko uderzając kombinerkami po nim,na początku idzie troche ciężko puzniej ręką sie odkręca>

Obrazek

A tak z bliska z odkręconym pierśćieniem>

Obrazek

Teraz wyciągamy pływak z rurkami delikatnie nic na siłe zeby nie pokrzywic pływaka >

Obrazek

Pływak z pompką jest połonczony rurką i dwoma kabelkami brązowy i fioletowym ja niewiedziałem jak to ugryźć to odłonczyłem pływak od pompki sciągnołem plastykową rurke i dwa kabelki ale mozna wyczepic pompke z baku i wyjąc razem tak jak puzniej to wkładałem

Tak wygląda sama pompka w baku zeby ją wyciągnąc sciskamy po obu stronach (wystające plastyki)niewiem jak to sie fachowo nazywa >

Obrazek

A tak wygląda bak bez pompki :jawdrop: >

Obrazek

I mamy połowe roboty składanie idzie szybciej, to są pompki stara i nowa z boku >

Obrazek

I z góry>

Obrazek

A tak wygląda połączona pompka z pływakiem i tak wkładamy do baku ( I powinniśmy wyjmowac) >

Obrazek


Sory za ortografie :norty: .Może komuś moja fotorelacja pomoże pozdrawiam.
na volta core el can na volta core el lievore
http://img522.imageshack.us/img522/82/obraz001lx3.jpg
kacza
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 06 sty 2008 22:08
Lokalizacja: Lendinara (RO) Italia
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Postautor: rexman » 15 sty 2009 05:08

Opis jak najbardziej przejrzysty,ale fotki troszkę za małe... :wink:
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

Postautor: krzysztoftds » 19 sty 2009 20:19

Dzięki za fotorelacje bo właśnie czeka mnie wymiana tej pompki. Jeśli mógłbyś napisać jeszcze jak zachowywało się autko przed jej wymianą. Z góry dzięki pozdrawiam.
Awatar użytkownika
krzysztoftds
Bywalec
 
Rejestracja: 18 sty 2009 13:16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Postautor: CaseMX » 21 sty 2009 22:25

Ja uważam, że jest dobry opis a fotki można przekopiować na dysk i otworzyć sobie powiększając.
CaseMX
Bywalec
 
Rejestracja: 01 lis 2008 21:42
Lokalizacja: pomorskie

Postautor: rexman » 22 sty 2009 02:36

CaseMX pisze:Ja uważam, że jest dobry opis a fotki można przekopiować na dysk i otworzyć sobie powiększając.


Pewnie,że można i tak,ale ja mam (już nie pamiętam odkąd) coś "nie halo" z pocztą,bo mi nie rozpoznaje linków z klubów... i muszę "wklejać",więc każda dodatkowa czynność,to uciekające cenne minuty. :wink:
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 29 gru 2007 19:26
Lokalizacja: Irl
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską

Postautor: cegła » 26 sty 2009 20:00

Czeka mnie tez wymiana pompki w zbiorniku i mam pare pytań jakiej firmy najlepiej kupić , jaki to koszt i na co zwrócic uwage przy kupnie to znaczy wiem że trzeba patrzeć na rocznik auta i czy do diesla ale czy coś jeszcze?
I najważniejsze jak doszedłeś do tego że pomka jest do wymiany? oprócz tego co pisałeś na początku.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2009 20:02 przez cegła, łącznie zmieniany 1 raz
cegła
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 17 gru 2008 16:55
Lokalizacja: trójmiasto

Postautor: krzysztoftds » 26 sty 2009 20:25

Admin doczekamy się akceptacji?
Awatar użytkownika
krzysztoftds
Bywalec
 
Rejestracja: 18 sty 2009 13:16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Postautor: Jawor » 26 sty 2009 20:31

krzysztoftds pisze:Admin doczekamy się akceptacji?


Wyobraź sobie że mamy prace, rodziny, niektórzy naukę i nie warujemy na forum 24h na dobę, więc zbastuj troszkę.
Implanty, stomatologia zachowawcza, endodoncja (także mikroskop) - Gdańsk.

Zobacz moją zieloną ropuchę!
Szukasz profesjonalnego lakiernika?
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 26 gru 2007 23:02
Lokalizacja: Gdańsk | Czarne
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Postautor: kacza » 28 sty 2009 20:27

rexman pisze:Opis jak najbardziej przejrzysty,ale fotki troszkę za małe... :wink:


wieksze fotki moge wysłac na meila jak cos
na volta core el can na volta core el lievore
http://img522.imageshack.us/img522/82/obraz001lx3.jpg
kacza
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 06 sty 2008 22:08
Lokalizacja: Lendinara (RO) Italia
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Postautor: DZWILU88 » 26 lut 2009 05:12

czy jeżeli podniose mache i w wężyku z paliwem tym po prawej stronie (patrząc od przodu auta) znajdują sie pęcherzyki powietrza to objaw że pompka siada?
DZWILU88
Bywalec
 
Rejestracja: 25 lut 2009 02:02
Lokalizacja: TYCHY
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Postautor: krzysztoftds » 26 lut 2009 15:38

to może być jedna z przyczyn
Awatar użytkownika
krzysztoftds
Bywalec
 
Rejestracja: 18 sty 2009 13:16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Postautor: GREG. » 05 cze 2009 13:13

nie kupujcie pompki z allegro w cenie okolo 130 - 160 zl made in china bo chodza kolo roku.wiem z doświadczenia. potem swoja oryginalna dalem do regeneracji do Brzegu i nawet roku nie pociągła. Tz.chodzi ale dopiero jak ją sie puknie co normalnie nie jest mozliwe. zresztą z tą chinską było tak samo,zawiesi sie i koniec. pozostaje oryginal. ostatnio na allegro znalazlem oryginl VDO siemens za 380 zl. czy moze ktos juz ja testowal ?
GREG

BMW e39TDS + BMW e46 2,0d
GREG.
Bywalec
 
Rejestracja: 14 sty 2008 19:36
Lokalizacja: BOREK WLKP
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

pompka

Postautor: flojet » 05 cze 2009 20:50

pompka w 318 tds to wrażliwa sprawa

ja kupiłem w sklepie internetowym z przesyłką VDO za niecałe 500 i chodzi narazie a głośna też nie jest
Ostatnio zmieniony 05 cze 2009 20:52 przez flojet, łącznie zmieniany 1 raz
BMW Forever
flojet
Bywalec
 
Rejestracja: 17 wrz 2008 17:48
Lokalizacja: Pludry

Postautor: skroczek1 » 08 paź 2009 16:51

Koledzy a w TDS 1.8 e36 z wymiana pompy paliwa jest podobnie??
moze ktos ma schemat??

Mam taki wlasnie niespotykany problem:/
jak odpale samochod i jade normalnie to nie czuje zbyt mocy jak na swoje 90ps a jak nap. na 2 biegu jade przy 1200obr. przez ok.50m depne pedal w podloge to moment zamyka obrotomierz... i to jest to :-)
mi to wyglada tak jak paliwa nazbiera i jak depne to idzie a tak to pompka nie pompuje tyle paliwa co potrzeba...
co myslicie o tym???


a i jeszcze jedno....
wg was jaka pompke paliwa kupic??
na allegro z nowych pomp to tylko sa wklady do pompki
czy lepiej uzywke ale kompletna?? (ale tez nie wiadomo czy bedzie sprawna):-(
prosze o porady...
Ostatnio zmieniony 08 paź 2009 16:57 przez skroczek1, łącznie zmieniany 2 razy
Awatar użytkownika
skroczek1
Bywalec
 
Rejestracja: 07 lut 2009 08:15
Lokalizacja: Sandomierz
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie


Wróć do Sam naprawiam

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości