• Reklama
Forum Technika TDS Ogólne Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?
Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: ded » 13 gru 2009 11:35

Autko ma problem z zapalaniem na zimnym silniku. Moze od poczatku. Autko na zimnym musialem krecic chyba z minute, po odpaleniu dusil sie przez chwile a potem uspokajal i dalej bylo ok az do ostygniecia.
Wymienilem swieczki, okazalo sie ze to pompka w baku, ja oczywiscie tez zmienilem i teraz juz musialem krecic np przez 5 sek na zimnym. Ciekl mi wtrysk sterujacy ale nie z elektroniki, pompiarz powiedzial ze ponowne skrecenie pomoglo, testowali wtrysk i bylo ok. Zaczal zapalac na prawde ladnie.

Wczoraj bylo zimno i na 2h postawilem go przodem pod gorke i znow zapalanie przez 5 sek... Mechanik mowil ze przewody przelewowe sa dobre i nie ma potrzeby aby je wymieniac.

Zastanawiam sie czy nie sprawdzic zaworka zwrotnego. ponoc wystarczy dmuchnac z 2 stron i juz wiem czy dziala czy nie. Zastanawiam sie tez czy przy montarzu pompki nie zalozylem na nia tego przewodu za slabo (tego w baku co idzie bezposrednio z pompki). Przewod byl sztywny i mial minimalny luz ale wydawalo mi sie ze bedzie szczelnie. Nie wiem czy ma to znaczenie bo jesli pompka zaciagalaby powietrze bo chyba mialbym inne objawy a to co mam to raczej cofanie paliwa. W koncu przez sekunde silnik jakby lapal obroty i zaraz gasl z braku paliwa... Co o tym myslicie?
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 12 mar 2009 15:23
Lokalizacja: Ciechanów
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: Jawor » 13 gru 2009 11:54

Dla pewności zmień przelewy, koszt praktycznie zerowy a będziesz bliżej celu.
Implanty, stomatologia zachowawcza, endodoncja (także mikroskop) - Gdańsk.

Zobacz moją zieloną ropuchę!
Szukasz profesjonalnego lakiernika?
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 26 gru 2007 23:02
Lokalizacja: Gdańsk | Czarne
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: karol-lolek » 13 gru 2009 12:08

Witam

A spróbuj odpalić czekając ok 5 sek dłużej jak zgaśnie kontrolka od grzania świec. No i warto sprawdzić działanie samej pompki w baku bo objawy takie same jak u mnie... Po wymianie pompki u mnie jest OK, ale widzę że też ją wymieniłeś...
Obrazek
Awatar użytkownika
karol-lolek
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 12 paź 2008 07:52
Lokalizacja: FSD/ZS
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Re: Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: Ermce » 13 gru 2009 13:26

ded powietrza nie masz w wezyku ktory idzie z filtra do pompy wtryskowej?? jak wymieniales filtr paliwa (zakladam ze tak) to czy byl soczyscie zalany ropa??
Ermce
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 02 paź 2009 16:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Re: Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: ded » 13 gru 2009 13:39

Filtr paliwa wymienial mechanik przy okazji zabawy z wtryskiem, nic nie wspominali ale sadze ze uwagi na to nie zwrocil. Co do czekania dluzej niz nagrzewanie swiec to nic to nie daje, juz probowalem. Jesli chodzi o przelewy to jaki przewod uzyc? Mechanik wspominal ze nie moze byc byle co? Wezyk z filtra do pompy wtryskowej z tego co pamietam nie jest u mnie przezroczysty. Zmienic go na przezroczysty? Jesli tak to jaki zeby byl dobry?
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 12 mar 2009 15:23
Lokalizacja: Ciechanów
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: Ermce » 13 gru 2009 13:59

na przelewy wezyk w splocie ochronnym chyba 7 i cos mm srednicy, mam taki w piwnicy po starej bmw (1m 12zl), nie warto oszczedzac na wezykach, musza byc koniecznie przeznaczone do olejow, nie zwykle igielitowe bo wejda w reakcje z olejem i bedzie po wezykach, zrobia sie twadre i zaczna pekac
Ermce
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 02 paź 2009 16:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: ded » 14 gru 2009 19:57

Zajrzalem dzis pod maske i okazuje sie ze wtryskiwacz ktory byl uszczelniony dalej cieknie. Dzis to czulem nawet delikatnych zapach ropy jak wlaczalem nawiew na szybe. Mechanik mowil ze zawiozl wtrysk do pompiarza i ponoc cieklo z laczenia a nie z elektroniki. Skrecili wtrysk, testowali i mialo byc dobrze a jest jeszcze gorzej. Jutro pojade zeby zobaczyli to jeszcze raz ale zastanawiam sie czy ten wtrysk da sie reanimowac czy moze szukac juz drugiego wtrysku.
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 12 mar 2009 15:23
Lokalizacja: Ciechanów
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: bart74 » 14 gru 2009 21:02

_______________________________________
Zapraszam do mojej galerii
viewtopic.php?f=7&t=2745
Awatar użytkownika
bart74
Bywalec
 
Rejestracja: 26 lip 2009 20:11
Lokalizacja: Brzeg (opolskie)
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: raven_1983 » 14 gru 2009 21:05

Ded - czy jesteś pewny, że to z wtrysku leje a nie z przelewów?

Byłem kiedyś bliski wykręcania 2 wtrysków, kilka razy wymieniałem przelewy, aż w końcu przypadkiem zauważyłem, że przelew między pierwszym wtryskiem a pompą się podwijał i przygniatał pod osłoną... po ułożeniu spokój ;)

Wężyk pomiędzy filtrem a pompą jak jest przeźroczysty to o tyle ułatwia, że widać czy nie ma w nim powietrza - poza tym nie robi żadnej różnicy jaki jest.

Wężyki przelewowe polecam w wewnętrznym zbrojeniem - jeżeli pękną to wyraźnie to widać w przeciwieństwie do tych z zewnętrznym zbrojeniem gdzie ropa wsiąknie w plecionkę.

Jeżeli chodzi o grzanie świec to stojąc w cichym miejscu (np. późny wieczór) włącz zapłon (oczywiście na zimnym silniku), zapali się lampka grzania świec, potem zgaśnie... a za około 6-10 sekund usłyszysz pyknięcie z prawej strony, i delikatnie pojaśnieją lampki - wtedy odpalaj (to koniec grzania świec).
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: ded » 15 gru 2009 08:35

Na pewno leje z wtrysku, sprawdzalem dokladnie w ktorym miejscu jest mokre. Co do wysylania wtrysku do pana z allegro to nie zastanawialbym sie gdyby nie to ze musze auto na tydzien unieruchomic. No i jesli nie jest to ta standardowa usterka tylko zle skrecony wtrysk to pierwszy lepszy pompiarz powinien mi to zrobic od reki. Dzis podjade i bede pisal co wyniklo.

Raven, jakie miales objawy tego przygietego przelewu?
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 12 mar 2009 15:23
Lokalizacja: Ciechanów
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: raven_1983 » 15 gru 2009 10:05

Objaw przygniecionego przelewu był tylko jeden...

Paliwo z wtrysków zamiast wracać do baku wylewało się na silnik.

Układ był szczelny bo przelewy były nowe, a ja nie mogłem dojść czemu ciekną ;)
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: ded » 15 gru 2009 20:43

Bylem dzis u mechanika i mowil ze jesli cieknie to trzeba bedzie wymienic taki element w srodku wtryskiwacza podobny do koncowki wtrysku. Ponoc on jest problemem i dlatego cieknie. W mnie w miescie nikt tego nie zrobi wiec jutro umowie sie z jakims mechanikiem w gdansku bo bede tam w pon.

Warto przy okazji wyregulowac wszystkie wtryski? Jesli ktos z was zna dobry warsztat ktory sie tym zajmuje z okolic gdanska to prosze o podanie nazwy. Z tego co na forum znalazlem to Kuzmicz jest polecany ale ponoc tylko pompami sie zajmuje.
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 12 mar 2009 15:23
Lokalizacja: Ciechanów
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: willy » 15 gru 2009 21:44

mam ten sam objaw - zimny nie odpali. dopiero po kilkudziesięciu sekundach, bez zdejmowania osłony widac, że 4 wtrysk mocno leje (lub przelew przy tym wtrysku) ale dokładnie będę wiedział w sobotę
przez dwa lata od zakupu był spokój, aż nagle zaczął trochę więcej palic i smierdzi ropą.
willy
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 15 gru 2009 20:27
Lokalizacja: Ruda Śląska
Rocznik: 0

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: ded » 16 gru 2009 23:29

Jak jestes ze slaska to chyba bedziesz mial blisko do tego pana z allegro ktory wtryski regeneruje. Ja bym na Twoim miejscu udal sie do niego osobiscie.

U mnie zepsuta jest przekladka wtrysku i niektorzy twierdzili ze trzeba nowy zakupic a znalazlem serwis w gdansku ktory zrobi to za 30zl :) Jak bedzie juz po naprawie to na pewno opisze cala sprawe w stosownym dziale bo wydaje mi sie ze ceny maja bardzo atrakcyjne i jako nieliczni w rozmowie telefonicznej od razu wiedzieli o czym mowa.
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 12 mar 2009 15:23
Lokalizacja: Ciechanów
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: Jawor » 16 gru 2009 23:32

A jaki to serwis?
Implanty, stomatologia zachowawcza, endodoncja (także mikroskop) - Gdańsk.

Zobacz moją zieloną ropuchę!
Szukasz profesjonalnego lakiernika?
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 26 gru 2007 23:02
Lokalizacja: Gdańsk | Czarne
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: ded » 17 gru 2009 09:04

No wiec dzwonilem do jakiegos polecanego na forum serwisu bmw i tam powiedzieli mi ze oni nie robia ale dadza mi nr tel. Jak zapytalem o nazwe serwisu to pan odpowiedzial mi "po prostu naprawa pomp wtryskowych" :d

586205003
zakopianska 13
gdynia

Pytalem czy w cenie 30zl oni po prostu nie przeszlifuja tej przekladki bo to juz lokalny pompiarz zrobil i nie pomoglo ale mily Pan mi odpowiedzial ze maja dużo używanych i zeby ze mnie nie zedrzec to wezma 30zl :)

Zadzwonie dzis jeszcze raz do webera bo moze sie okazac ze nowa czesc bedzie nie duzo drozsza a jednak co nowa to nowa :)
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 12 mar 2009 15:23
Lokalizacja: Ciechanów
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: lieder_r » 17 gru 2009 12:12

Diesel-Service Zakład Mechaniki Pojazdowej mgr inż. Adam Wika-Czarnowski

ul. Zakopianska 13
Gdynia
tel. 58 620 50 03

Osobiscie ich polecam, znaja sie na rzeczy.

Pozdrawiam
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
lieder_r
zbanowany
zbanowany
 
Rejestracja: 01 sty 2008 14:44
Lokalizacja: Puck
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: ded » 18 gru 2009 17:09

No to w takim razie udam sie do nich :) Duzym plusem w rozmowie telefonicznej bylo to ze odebral mechanik i od razu ustalilismy co i jak. W weberze odebrala mila pani i oddzwaniala chyba ze 2 razy, czulem sie jakbym rozmawial ze slepym o kolorach :P
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 12 mar 2009 15:23
Lokalizacja: Ciechanów
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: willy » 06 sty 2010 17:35

wymieniłem wszystkie przelewy, świece i jeden wtrysk (pierwszy) i autko pali na dotyk przy -10.
willy
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 15 gru 2009 20:27
Lokalizacja: Ruda Śląska
Rocznik: 0

Problem z zapalaniem na zimnym- czy cos przeoczylem?

Postautor: ded » 07 sty 2010 20:37

Co do pracy w/w serwisu w gdyni to niestety nie zrobili mojego wtrysku. Przekladke wymienili ale stwierdzili ze cieknie z elektroniki lub rurki od przelewu. Tego juz nie podjeli sie robic. Proponowali zakup nowego w cenie 700zl co jest raczej atrakcyjna opcja (na allegro znalazlem sporo drozej). Odnioselm wrazenie ze serwis jest bardzo profesjonalny i mimo ze nie mieli czasu to na moja prosbe dali mi klucze abym sam wymontowal wtrysk zeby nie czekac. Pisze to w kontekscie pozytywnym, bo zalezalo mi na czasie i taka opcja bardzo mnie urzadzala.

Wtrysk jedzie w najblizszym do pana z allegro, mam nadzieje ze teraz juz sie nie bedzie zapowietrzal bo wkurza mnie to dlugie krecenie na zimnym.
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 12 mar 2009 15:23
Lokalizacja: Ciechanów
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie


Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości