Pierwszy test z jazdy BMW i8

0

Nowy model BMW i8 jest hybrydowym samochodem sportowym, który już po pierwszym teście jazdy pokazał, że może z powodzeniem konkurować nawet z pojazdem Porsche 911 Carrera 4S.P90131094

Producent samochodów BMW zaproponował samochód sportowy reprezentujący zaawansowane technologie i futurystyczny design. Ostatnio w Miramas, we Francji przetestowano koncepcyjną wersję BMW i8, który już wkrótce ma trafić do seryjnej produkcji. Głównym atutem sportowego pojazdu z hybrydą jest bardzo duża dynamika jazdy. Osiągnięto ją stosując wyjątkowo lekki i wytrzymały materiał CFRP. Najwięcej obaw związanych z pojazdami hybrydowymi dotyczy wyczerpania mocy akumulatora. Z myślą o wysokim komforcie użytkowania model BMW i8 został wyposażony w specjalny system alarmujący. Jego zadaniem jest informowanie sprzedawcy i kierowcy o konieczności naładowania akumulatora.
P90130611
BMW i8 został wyposażony w różne tryby jazdy. Tryb eDrive przestawia auto na napęd elektryczny, zaś Comfort, Sport i ECO Pro wykorzystują kombinację napędu elektrycznego i silnika benzynowego. Po uruchomieniu silnika elektrycznego, pojazd przechodzi w domyślny tryb jazdy – Comfort. Po przekroczeniu prędkości 65 km/h silnik benzynowy zaczyna pracować na pełnych obrotach zapewniają większą moc i zwinność auta.
Przełączenie pojazdu na tryb Sport pozwala uwolnić jego pełną moc. Innowacyjny system hybrydowy sprawia, że samochód reaguje szybko i agresywnie. BMW i8 korzysta z technologii Active Sound, aby zapewnić kierowcy odpowiednie doznania akustyczne. Działa w ten sposób, że podczas przyspieszania z głośników systemu audio wydobywa się syntetyczny dźwięk silnika. Nowy model niemieckiej marki posiada podstawowe cechy sportowego auta, a dokładniej niski środek ciężkości, świetne wchodzenie w zakręt i ograniczone przechyły nadwozia. Zaletą pojazdu jest bardzo dobre czucie kierownicy i drogi, co świadczy o jego dużych możliwościach. Podczas jazdy testowej kierowcy zauważyli niewielką podsterowność na niektórych odcinkach toru, co mogło być spowodowane gładką powierzchnią. Producent auta zapowiedział, że drobny problem zostanie wkrótce rozwiązany, poprzez niewielkie prace w dziale opon. Zostaną ukończone przed wprowadzeniem modelu na rynek.
P90131092
W trybie ECO PRO pojazd reaguje mniej agresywnie, a klimatyzacja, ogrzewanie siedzenia i podgrzewanie lusterek zostają automatycznie przestawione na minimalne zużycie energii. Odzyskiwanie energii hamowania działa w odpowiedni sposób. Auto odzyskuje 40% energii powstałej podczas hamowania, a następnie zużywa ją do bieżących zadań lub magazynuje. Wystarczy zdjąć stopę z pedału gazu. Ostatnim trybem jest eDrive aktywowany poprzez naciśnięcie przycisku. Gdy akumulator jest w pełni naładowany, to przy wykorzystaniu tylko elektrycznego silnika, BMW i8 ma przebieg do 35 km oraz osiąga maksymalną prędkość 75 km/h.
Nowy model niemieckiej marki jest odpowiedni dla osób, które poszukują najnowszych technologii i ekologicznych rozwiązań oraz są w stanie zapłacić ponad 125.000 dolarów. BMW i8 jest niezwykle lekki oraz łączy szybkość z zabawą. Dodatkowym atutem jest wyjątkowy design.

Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby skomentować.