BMW 5 Touring – premiera w Genewie

3

BMW 5 TouringPodczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowano nowa 5er w wersji kombi, o oznaczeniu G31
Dr Ian Anderson, członek zarządu BMW, kolejna, piąta generacja kombiaków 5er, które największą popularność zdobyły w Europie, będzie łączyć w sobie cechy dostojnej prezencji, dużego bagażnika i frajdy z jazdy typowej dla BMW.

Mniejsza masa, większa zwinność, zoptymalizowana wydajność.

Dzięki układowi jezdnemu nowej konstrukcji i redukcji masy BMW 5 Touring charakteryzuje się sportowymi właściwościami jezdnymi. W standardzie oferowane jest pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją poziomu, w opcji zaś układ Dynamic Damper Control, Adaptive Drive z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, zintegrowany aktywny układ kierowniczy, teraz dostępny również w połączeniu z xDrive, oraz obniżone o 10 mm sportowe zawieszenie M.
Dzięki wydajnemu napędowi, poprawionej aerodynamice, belkom podłużnym zawieszenia i pokrywie bagażnika wykonanym z aluminium udało się zredukować emisję spalin i obniżyć spalanie do 11% w porównaniu z BMW F11.

BMW 5 Touring
Komfortowe i funkcjonalne wnętrze. Ostre i wyraziste rysy.

Z zewnątrz zapewne nikogo nie zaskoczą ostre kontury, perfekcyjne światła ledowe, tylne lampy w kształcie litery L czy spoiler z trzecim światłem stopu okalający tylną szybę.
We wnętrzu czeka nas odrobina zmian. Na kierowcę i pasażerów czekać będą dłuższe siedziska, lepiej wyprofilowane oparcia, doskonałe wyciszenie, porównywalne z limuzynami najwyższych serii. Całe wnętrze jest dużo szersze w porównaniu z poprzednim modelem, na tylnej kanapie z powodzeniem można zamontować aż trzy foteliki dziecięce.
W dodatku, oparcie tylnej kanapy możemy rozkładać w proporcjach 40:20:40, odblokowywane przyciskiem w bagażniku, a dzięki wyposażeniu opcjonalnemu możemy bezdotykowo otwierać i zamykać pokrywę bagażnika. Wnętrze bagażnika powiększono do 570-1700 l, przy ładowności do 730kg.

BMW Diesel
Od czerwca 2017 dostępne 4 jednostki napędowe.

Nowe BMW 5 Touring wejdzie na rynek z silnikami BMW TwinPower Turbo oferującymi wyższe osiągi oraz niższe parametry zużycia paliwa i emisji spalin. W nowym BMW 530i Touring czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l osiąga moc 185 kW / 252 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. BMW 530i Touring wyposażone jest standardowo w 8-stopniową skrzynię automatyczną i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 6,3-5,8 l na 100 km*, a emisja CO2 143-133 g/km.

Nowe BMW 540i xDrive Touring ma sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,0 l, 8-stopniową skrzynię automatyczną oraz inteligentny napęd na cztery koła. Moc maksymalna 250 kW / 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm umożliwiają przyspieszenie do setki w 5,1 s. BMW 540i xDrive Touring ma zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 7,7-7,3 l na 100 km* oraz emisję CO2 na poziomie 177-167 g/km.

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny nowego BMW 520d Touring o pojemności 2,0 l generuje moc 140 kW / 190 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Samochód wyposażony jest standardowo w 6-biegową skrzynię manualną, a opcjonalnie w 8-stopniową skrzynię Steptronic, a do setki przyspiesza w 8,0 s (skrzynia automatyczna: 7,8 s). Wzorcową wydajność tego napędu demonstruje zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 4,9-4,5 l (4,7-4,3 l) na 100 km* oraz emisja CO2 129-119 g/km (124 -114 g/km).

Ofertę silników dostępnych na początku sprzedaży uzupełnia sześciocylindrowy rzędowy diesel o pojemności 3,0 l, który oferuje moc 195 kW / 265 KM i maksymalny moment obrotowy 620 Nm. Dostępny on będzie zarówno z napędem tylnym, jak i napędem na cztery koła i będzie miał 8-stopniową skrzynię Steptronic. BMW 530d Touring przyspiesza do setki w 5,8 s, BMW 530d xDrive Touring w 5,6 s. Średnie zużycie paliwa to 5,1-4,7 l oraz 5,7-5,3 l na 100 km*, a emisja CO2 134-124 g/km oraz 149-139 g/km.

Pozostałe modele mają pojawić się w ofercie w przeciągu roku.

Jeszcze bardziej bezpieczne

Nowa BMW 5 Touring wyposażona będzie w nowy HUD, o zwiększonej o ok.70% powierzchni projekcji w porównaniu z poprzednią generacją, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym i pierwszeństwem przejazdu, asystenta zmiany pasa ruchu i toru jazdy z aktywną ochroną przed kolizją boczną oraz asystenta omijania. Nowe systemy oferują wsparcie w kierowaniu i utrzymywaniu toru jazdy od prędkości pieszego po 210 km/h, zapewniając dodatkowy komfort i asystę w trudnych sytuacjach podczas jazdy. Przy korzystaniu z aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop & Go wystarczy nacisnąć przycisk, aby układ uwzględniał ograniczenia prędkości rozpoznane przez Speed Limit Info.

3 komentarze

  1. AdamDMI napisał(a):

    Obstawiam, że touring z 3.0 dieslem będzie miał jeszcze jedną cechę – żaden z pasażerów nie będzie chciał z niego wysiąść dobrowolnie 🙂 Oby tylko to samopoziomujące się zawieszenie z tyłu, po kilku latach i paru setkach tysięcy km na szafie, nie było źródłem niepotrzebnych ”emocji”.

  2. Jawor napisał(a):

    Niestety, na pewno bedzie.
    Mam nadzieję, że nie pojawia się cudowne rozwiązania pokroju ‚klapek’ z pierwszych lat produkcji poprzednich modeli.

  3. AdamDMI napisał(a):

    oby 🙂

Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby skomentować.