[PREMIERA] Mini Countryman Cooper S E… hybrydowy.

0

W czasach, w których producenci aut dążą do redukcji emisji spalin, wyciśnięcia maksymalnej możliwej do uzyskania mocy z jak najmniejszej pojemności silnika, przy jednoczesnym obniżaniu spalania, dożyliśmy czasów w których auto, z założenia, szybkie i paliwożerne będzie napędzane silnikiem spalinowym i elektrycznym.MINI Countryman Cooper S

7 lat temu BMW zdecydowało się na wyposażenie modelu M3 w system start/stop, teraz możemy zastanawiać się, kiedy pojawią się eMki z napędem hybrydowym. Pierwsze Mini z napędem hybrydowym plug-in pojawi się w sprzedaży 24 czerwca 2017, w cyklu mieszanym średnie spalanie ma oscylować w granicach 2,1-2,3l/100km.

W nowym MINI Countryman Cooper S E All4 akumulator wysokonapięciowy zlokalizowany będzie pod tylna kanapą, zapewnić ma zasięg ok.40km pokonany z maksymalną prędkością 125km/h. Czas ładowania akumulatora, w zależności od źródła zasilania wahać się będzie pomiędzy 2:15 a 3:15h, jak podaje producent akumulator będzie objęty gwarancja przez 6 lat lub do osiągnięcia przebiegu 100 000km. Podczas typowo miejskiej eksploatacji maksymalny moment obrotowy silników elektrycznych ma byc dostępny już podczas ruszania, a płynne dołączanie silnika spalinowego ma następować powyżej 80km/h.

Z zewnątrz hybrydowy Cooper S wyróżniać się będzie gniazdem ładowania umieszczonym na lewym, przednim błotniku, emblematem E na atrapie chłodnicy i bocznych zdobieniach. W środku wersję E od „zwykłego” Coopera S odróżniać będą tarcze zegarów ze wskazaniami charakterystycznymi dla aut hybrydowych oraz przełącznik eDRIVE.
Na chwilę obecną nie wiemy jaka będzie ostateczna cena Cooper S E oraz czy hybryda będzie dostępna także w innych wersjach Countrymana.

Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby skomentować.