Prezentacja: BMW Z9 GT Concept

0

Model Z9 GT Concept początkowo został zaprezentowany podczas gali Moto Show we Frankfurcie w 1999 r. natomiast w Paryżu w 2000 roku zaprezentowano wersję cabrio. Samochód nie został nigdy wprowadzony do produkcji, lecz kilka z elementów designu zostało wprowadzonych do modelu 6 E63

Samochód został zaprojektowany przez Chrisa Bangle’a i stanowił istotny zwrot w koncepcji tworzenia samochód sportowych. Z9 pomimo swych sporych gabaratów charakteryzuje się niewielką wagą, dzięki wykorzystaniu włókna węglowego do budowy nadwozia oraz dodatkową sztywność konstrukcji opierającej się na aluminowej ramie. Model koncepcyjny wyposażony był w obręcze z lekkich stopów w rozmairze 20 cali na przedniej osi i 21 cali na tylnej, opony w technologii Run Flat.

Samochód ten pomimo licznych (a może zbyt licznych?) innowacji nie został wprowadzony do seryjnej produkcji.

Wnętrze:
Podnoszone do góry drzwi umożliwiają dostęp do tylnej kanapy bez konieczności odchylania oparć przednich siedzeń, a kokpit wyposażony jest jedynie w analogowy obrotomierz oraz prędkościomierz i kilka niezbędnych przycisków. Wszystkie informacje istotne dla kierowcy prezentowane są na 9 calowym wyświetlaczu umieszczonym na środku deski rozdzielczej, a jego obsługa odbywa się poprzez „zalążek” systemu znanego obecnie jako iDrive.

Silnik:
Z9 miał być pierwszym modelem auta osobowego na świecie wyposażonego w podwójnie doładowanego Diesla o układzie V8. Silnik p pojemności 3,9 litra, bezpośrednim wtrysku generował ok. 245KM i 413Nm.
Po licznych modyfikacjach silnik ten wszedł do seryjnej produkcji w modelu E38 (740d)




Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby skomentować.