Recepta na sukces? BMW 5er F10

3

Nowa generacja serii 5 znacznie rózni się od poprzedniego modelu E60, jest mniej kontrowersyjna z zewnątrz w porównaniu z pierwszymi wrażeniami po ujrzeniu E60. Znakiem rozpoznawczym F10
ma być większy luksus wnętrza, komfort jazdy, osiągi oraz wyposażenie w najbardziej zaawansowane technologie.


Na pierwszy rzut oka widać, że inspiracja pod wpływem której powstała nowa piątka, pochodzi z połączenia cech 7er F01 oraz 3er E90. Wyglada na to, że jest to strzał w dziesiątkę, bo oba te modele są znakomicie wykonane jak i dobrze się prezentują. Nikogo nie zdziwią nowe, większe nerki, które mają efektywniej chłodzić silniki oraz zwiększyć bezpieczeństwo pieszych zgdonie z nowymi wymogami UE.

Na zewnątrz są widoczne niewielkie niuanse, takie jak niewielki spojler nad tylnymi światłami, czy mocniejsze pochylenie przedniej szyby w stosunku do E60. Powyższe zabiegi wykonywane były w tunelu aerodynamicznym, dzięki czemu sylwetka ma być jeszcze bardziej opływowa i nabrać bardziej sportowego zacięcia.

Wewnątrz nowego modelu znajdziemy liczne elementy znane już z z 7er F01 czy 5er GT. Wśród zapożyczeń można wymienić zestaw wskaźników i kontrolek klimatyzacji, przełączniki czy najnowsza generacja iDrive. Dodatkową zmianą jest nachylenie deski rozdzielczej w stronę kierowcy co dodaje temu jeszcze bardziej indywidualnego charakteru. Projektanci poprawili także klamki, które są bardziej praktyczne i funkcjonalne niż w poprzednim modelu.
Z tyłu jest jeszcze więcej miejsca dla pasażerów, przez co mogą oni podróżować jeszcze bardziej komfortowo i wygodnie.


F10 zostało wyposażone w bardzo zaawansowane technologie, takie jak asystent parkowania, wykorzystujący boczne czujniki, liczne komponenty oraz skomplikowany algorytm, który w przeciwieństwie do Lexusowego nie uszkodzi naszego pojazdu. Hydrauliczny system wspomagania został zastąpiony elektrycznym- ideą projektantów było odciążenie silnika i poprawienie jego ogólnej wydajności. Czujnik systemu adaptacyjnej regulacji prędkości został umieszczony w tylnej części zderzaka, dzięki czemu ma być bardziej odporny na uszkodzenia podczas parkowania czy różne niespodzianki czyhające, zwłaszcza na polskich drogach.

Nowa 5 zapowiada się bardzo obiecująco, wykorzystuje wiele dopracowanych elementów ze swoich mniejszych i większych sióstr, a jednocześnie nawiązuje do cech licznych poprzedników które uczyniły z 5er rynkowy hit.

Tagi: ,

3 komentarze

  1. papwil napisał(a):

    bajka…

    „Dodatkową zmianą jest nachylenie deski rozdzielczej w stronę kierowcy” tez mi nowosc xD

  2. slawek44 napisał(a):

    No tu papwil ma racje. Nowosc fest 😉 😉

  3. Jawor napisał(a):

    Nowość w stosunku do modeli e39/e60.

Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby skomentować.