Silniki Diesla BMW – coraz efektywniejsze i ekologiczne

1

Silniki diesla BMW powinny należeć w niedalekiej przyszłości do najczystszych i najwydajniejszych na świecie. Wysokie inwestycje w rozwój potwierdzają ten wymóg.
Fabryka silników Diesla BMW

Od momentu skandalu z silnikami diesla wywołanego przez koncern Volkswagena, który od tego czasu dotknął całą branżę i na dużą skalę zaszkodził tego typu silnikom, mnożą się głosy mówiące o końcu silników z zapłonem samoczynnym. Chociaż niektórzy producenci, jak grupa BMW, do dzisiaj mogli odpierać wszelkie oskarżenia, to w odbiorze opinii publicznej wszyscy konstruktorzy samochodów są w równym stopniu dotknięci i uwikłani w temat.

Silnik z motorem diesla jest niezwykle ważny nie tylko dla grupy BMW, lecz dla większości producentów w Europie. Bez oszczędnych silników z zapłonem samoczynnym, będących istotnym elementem zużycia paliwa danej floty samochodowej, wartości graniczne CO2 wymagane przez UE są nieosiągalne a silniki pracujące zgodnie z opracowaną kiedyś przez Rudolfa Diesla zasadą przynajmniej w Europie stoją za większością liczb sprzedażowych. Do coraz częściej dającego się słyszeć głosu o końcu silnika diesla nie chce z tego powodu przyłączyć się żaden producent i także grupa BMW jeszcze długo nie przewiduje końca silników z zapłonem samoczynnym.

6 cylindrowy silnik Diesla

Z okazji prezentacji wskaźników zakładu produkującego silniki dla BMW w Steyr w roku 2016 prezes Gerhard Wölfel jasno przyznał się do silników spalinowych– a przy tym wyraźnie zapowiedział dalszy rozwój silników diesla. Silniki z  zapłonem samoczynnym stanowią dzisiaj 69 procent produkcji w zakładzie BMW w Steyr, gdzie w przeciągu ostatnich dwunastu miesięcy zbudowano 1,26 milionów mechanizmów napędowych, co stanowiło prawie połowę wszystkich silników BMW.

W szczytowym okresie sezonu buduje się dziennie ponad 5.500 silników, co oznacza około 3.800 silników diesla na dzień. Aby grupa BMW mogła dalej umacniać na świecie swoją pozycję wiodącego dostawcy zarówno czystszych i efektywniejszych silników diesla, tylko w samych Steyr do końca 2017 roku planuje się zainwestować kolejne 100 milinów euro w rozbudowę centrum rozwoju silników diesla.

Gerhard Wölfel (prezes zakładu BMW w Steyr): “Nie obserwujemy spadku zainteresowania napędem silnikiem diesla i życzylibyśmy sobie merytorycznej dyskusji w tym temacie: W kolejnych 10, 20 latach będzie potrzebować jeszcze bardziej wydajnych silników spalinowych – choćby po to, aby osiągnąć wytyczne dotyczące redukcji CO2 w Europie i wielu innych krajach na świecie. Grupa BMW ma zamiar rozwijać w przyszłości swoje silniki z napędem diesla. Rozwój oznacza inwestycje. Do końca 2017 roku utworzymy 30 nowych stanowisk kontrolnych dla silników za około 100 milionów euro – tym samy będziemy w stanie rozwijać i budować w przyszłości najlepsze mechanizmy napędowe na świecie. Jest to jasne zobowiązanie naszej austriackiej siedziby w Steyr.”

Jedna odpowiedź

  1. AdamDMI napisał(a):

    I całe szczęście, że inwestują w rozwój technologii. Nie wyobrażam sobie auta bardziej wygodnego na trasy niż touring z mocnym dieslem. 🙂

Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby skomentować.