tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: adam-bmw »

http://www.motofakty.pl/artykul/dwumaso ... chowe.html tu jest fajnie wyjaśnione, a obrazowo z tym puknięciem w zderzak chodzi o to że jak się wybiją sprężyny (film) to w momencie dodania gazu nie ma co amortyzować, tak samo jak puszczasz gaz to koło powiedzmy cofa się i też jest to walnięcie bo sprężyny są "ubite"

http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY

koło dobre http://www.youtube.com/watch?v=kIg3S_n5 ... re=related

koło uszkodzone http://www.youtube.com/watch?v=bFnLMQNK ... re=related

i totalnie rozwalone http://www.youtube.com/watch?v=a8b9VA6w ... re=related
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: Ermce »

tu http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=57300
znalazlem bardzo ciekawa wypowiedz (post autorstwa GŁADKI) odnosnie jednomasu i powiem szczerze ze mi by to odpowiadalo :)
Awatar użytkownika
Marciino
Bywalec Gadulec
Posty: 332
Rejestracja: 20 maja 2009, 18:54
Seria: Szukam...
Nadwozie: _
Model: Nie mam
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: Marciino »

Hmm, no i się zastanawiam, rozmawiałem z mechanikiem z serwisu specjalizującego się w BMW (w Łomiankach). Koleś mi powiedział że nie spotkał się z TDSem z kołem jednomasowym, i że przełożyć mi to może (oczywiście razem ze sprzęgłem dostosowanym do jednomasu - komplet valeo), ale nie daje gwarancji że to będzie działać. Co Wy o tym myślicie, znacie jakieś przypadki, gdzie jednomas w TDS nie zdał egzaminu? Czy jest opcja aby to nie działało :?:
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: Ermce »

moim zdaniem jesli firma z reputacja tak bardzo sie chwalila osiagniecem (stworzeniem jednomasu i sprzegla do niego do tds) to musi byc cos na rzeczy i na pewno dzialac bedzie. Na innych forach jest "Radzikowski" specjalizuje sie w kolach zamachowych i sprzeglach (gosc ma pojecie co robi), mozna go zapytac, ale moim zdaniem to co napisane bylo na forym do ktorego podalem link powyzej powinno miec zastosowanie do tds'a rownierz , bo niby dlaczego nie?? przeciez tam role dwumasu pelni tarcza sprzeglowa (jej osadzenie) i w benzyniakach chodzi i z tego co wyczytalem na innych forach to silnik jest zwawszy, lepiej na obroty sie wkreca ale auto jest lekko bardziej "nerwowe" co by mi nie przeszkadzalo w zadnym stopniu
dawid8833
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 11 gru 2009, 21:43
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: Sandomierz

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: dawid8833 »

Witam, mam takie pytanko czy dwumas z omegi pasowałby do mojej e39 :?: bo mi siada a mam okazjie go tanio dostac, dodam ze sprzegło tez bede wymieniał...
Obrazek
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: adam-bmw »

w e39 sprzęgło ma 240mm, w omedze jest silnik z e34 i średnicy ma 228mm. problem może być z przeniesieniem momentu, w e39 zastosowano większą średnicę bo e39 miało troszkę więcej momentu
dawid8833
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 11 gru 2009, 21:43
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: Sandomierz

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: dawid8833 »

no to du.... z okazji :( musze szukac od bmw...

dzieki za szybka odpowiedz :)


koło to uzywka :?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2010, 19:44 przez dawid8833, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: Ermce »

to kolo nowe?? od tej omegi?? czy uzywka??
Awatar użytkownika
karol-lolek
Bywalec Gadulec
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: FSD/ZS

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: karol-lolek »

Obrazek
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: Ermce »

kupilem juz zestaw Valeo ze sztywnym kolem zamachowym wraz ze sprzeglem kompletnym, po montazu zdam relacje jak sie zachowuje, wrzuce rowniez filmik z moim dwumasem jak bardzo byl uszkodzony bo objawy pokazalem na filmach
kubus81
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: 09 sty 2010, 2:19
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1989
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Pabianice

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: kubus81 »

Witam. Dołączę się jeśli można. Jakiś czas temu pisałem o "szalejących" obrotach, po czym okazało się, że winowajcą był CZUJNIK PRĘDKOŚCI SILNIKA, czyli położenia wału korbowego. Natomiast ostatnio na jałowym biegu samochód wpada w dziwny rezonans / drżenie. Zastanawiam się czy przypadkiem koło zamachowe nie jest walnięte, mając na uwadze wcześniejszy rzekomy problem z czujnikiem - w końcu jest tuż obok. Czy może to tylko poduchy pod silnikiem / skrzynią. Dodam, że dźwignia biegów nie drży na luzie, za to drży na 3-ce. Aha, uszkodzenie czujnika stwierdził komputer. Podpowiem, że mam 2.4 D, czyli silniczek M21. Pozdrawiam :wink:
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: Ermce »

jesli drzy tylko i wylacznie na 3 biegu, szukalbym przyczyny w skrzyni biegow (moze sie synchronizator konczyc). Jedz do warsztatu, niech ponaciagaja poduszki jakas brecha, wtedy wyeliminujesz najtansza rzecz odpowiedzialna za latanie silnika.

Jesli to nie pomoze to bedziemy eliminowac coraz drozsze rzeczy az sie trafi
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: raven_1983 »

Drżenie budy może również powodować zbyt bogata dawka paliwa...
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: Ermce »

niestety u mnie to ewidentnie dwumas, ma wszelkie objawy, wszelkie mozliwe testy wykazuja ze to dwumasa (przedewszystkim stukot przy gaszeniu i odpalaniu i strzale ze sprzegla)

w sobote wyrzucam cholerstwo i wkladam zestaw z jednomasem valeo, zobacze co to jest warte, ci co tego uzywaja nie narzekaja

a tak od siebie po przestudiowaniu potrzeby w samochodach stosowania dwumasu (tak wadliwej czesci) dochodze do wniosku ze nie jest to konieczne tak jak to niektorzy mowia, bo starsze autka tego nie maja (chociazby golf tdi IV 1.9 i tez chodzi i skrzynia mu nie wyleciala spodem)

Dodano: 28 Lut 2010 15:38

i zamontowalem Jednomas z Valeo z calym, kompletnym sprzeglem :D

to byla wina dwumasu, teraz mozna siedziec i delektowac sie dzwiekiem silnika i nie dokuczaja juz te pier@#$ne wibracje :)

reszta z opisem i filmami znajduje sie tutaj:
http://bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=12&t=4296
dawid8833
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 11 gru 2009, 21:43
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: Sandomierz

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: dawid8833 »

witam, Koledzy mam takie pytanie czy ten dwumas pasowałby do mojej E39???

http://moto.allegro.pl/item935711806_ko ... 6_e39.html


sprzegło załozyłem nowe "luk" a dwumas jest w srednim stanie, niedługo tez bedzie do wymiany... :?
Obrazek
Awatar użytkownika
karol-lolek
Bywalec Gadulec
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: FSD/ZS

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: karol-lolek »

Możliwe, że będzie lecz sprzedawca nie podał nr OE BMW części wiec przed ewentualnym zakupem warto się o to go zapytać i sprawdzić.

Ja na twoim miejsscu nie pchałbym się w dwumas. Jechałem autem forumowicza Ermca który zamontował zestaw koła jednomasowego Valeo (razem ze sprzęgłem) i nie ma żadnej różnicy, wiec po co przepłacać(na dodatek znów obawiać się i tylko czekać aż dwumas znów padnie)... :mrgreen:
Obrazek
dawid8833
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 11 gru 2009, 21:43
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: Sandomierz

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: dawid8833 »

myslalem o tym ale nie znalazłem takiego zestawu do e39 tds, sa do e39, ale do 525td i z tego co sie zorientowałem tam jest mniejsza srednica i byłby problem z pszeniesieniem momentu, chyba ze, sie myle :shock: ???
Obrazek
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: Ermce »

nie iwem dokladnie ale moj zestaw pasuje do e30 i e34 2,4td, a mam go zamontowanego w 2.5tds:) pasuje na pewno tenjednomas
dawid8833
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 11 gru 2009, 21:43
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: Sandomierz

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: dawid8833 »

Ermce tylko ze w e34 moment obrotowy wynosi 260Nm, a w e39 280Nm i w tym drugim jest nieco wieksza srednica sprzegla tj 240mm a w e34 jak i e36 2.5 tds to 228m wiec mógł by byc jakis problem z przeniesieniem tego momentu, a w przyszłosci myslałem jeszcze zaszczepic autko jakims wirusem :D

a koło zamachowe ma taka samą srednice w e34 jak i e39


a moze orientujesz sie jaka srednice miał Twój zestaw???
Obrazek
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

tropienie kola dwumasowego 2.5 tds e34, e36, e39, e38

Post autor: Ermce »

moj mial 228 mm

ale do e39 tez jest valeo
ODPOWIEDZ