e39 530d Problem z Bunią czasami zamula.Livedata z inpy

Tematy dotyczące układu paliwowego, mechanizmu CR i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

adrianmerc
Bywalec
Posty: 16
Rejestracja: 23 gru 2011, 16:18
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Lubelskie

e39 530d Problem z Bunią czasami zamula.Livedata z inpy

Post autor: adrianmerc »

Witam. Od półtora roku jestem w posiadaniu e39 530dA wcześniej e39 525tds. Problem polega na tym że ostatnio jadąc we 4 osoby zauważyłem,że czasami nie ma czym wyprzedzać mam wrażenie że tds którego miałem wcześniej miał lepszą elastyczność niż 530d :shock: .Za mną kłęby dymu zanim auto zacznie przyśpieszać zajmuje mu to ok 1,5-3sek czasami przyśpiesza od razu.Czasami mam wrażenie,że silnik ma słabszą kulturę pracy.Ostatnio wymieniłem pompę progową i zaworek zwrotny ciśnienie wstępne po wymianie trzyma ok 4.20bara przed wymianą auto lubiło nie odpalić i podczas przyspieszania ciśnienie wstępne spadało do 1,5bara,ale mniejsza z tym bo problem został rozwiązany. Wrzucam jeszcze live data z inpy podczas jazdy.Na wykresach widać że przepływka nie dobija do 1000 jednostek przy pełnym bucie także czy to może być jej przyczyna? Zastosowałem jeszcze sposób z wywierceniem dziurki w przepływce teraz mierzy max 1100 jednostek.Problem dużej turbo dziury występuje najczęściej w dłuższych trasach.Podczas przyspieszania auto puszcza bąka i kopcenie na moment troche ustaje lecz nadal występuje turbo pompuje ok 2.1 bara z tego co widać na inpie.Dlaczego sterownik na nagraniu livedata nie żąda ok 1000 jednostek przy pełnym obciążeniu?. Zauważyłem że auto najlepiej jedzie gdy jest niższa temp powietrza atmosferycznego. Mam nadzieje że znajdę odpowiedź na ten problem bo czasami jest to irytujące gdy wyprzedzając inne auto nagle pod nogą nie ma czym a z przeciwka nadjeżdża inne auto.Przewody podciśnienia zmieniane kiedyś miałem problem ze sterowaniem zmienną geometrią przyczyną okazał sie pęknięty przewód podciśnienia za elektrozaworkiem. Tak na zakończenie jeszcze napisze filtry zmieniane 4tyś km temu.Mam nadzieje że szybko rozwiążę problem i czekam na ocene parametrów livedata z inpy.Zapomniałem jeszcze dodać, że jak dodam gazu na luzie przy 1500obr zaczyna lekko telepać budą nie mocno,ale jest to odczuwalne.Mam wrażenie jakby auto miało 50km mniej niż powinno.
https://www.youtube.com/watch?v=sWJJtsfjCYc
ODPOWIEDZ