Problem z klimą E46

Tematy dotyczące układu chłodzenia silnika i legendarnych przegrzanych głowic.

Moderator: Moderatorzy

analogss
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 2013, 12:41
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie

Problem z klimą E46

Post autor: analogss »

Witam,
mam problem z klimatyzacją (klimatronik) w bmw e46 z 99 roku, a mianowicie klima nabita, szczelna a przy wysokich temperaturach powietrzach nie załącza się, przy spadku temperatury otoczenia do ok 20 stopni klima śmiga, co może byc przyczyną takiego stanu rzeczy??

Pozdrawiam
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Problem z klimą E46

Post autor: N2O »

Może być np za dużo czynnika i w ten sposób za duże ciśnienie w układzie.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
pitt49
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 10 lip 2012, 6:38
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: Problem z klimą E46

Post autor: pitt49 »

A może czujnik ciśnienia padł? Poszukaj na forum było jak go sprawdzić na krótko. Pzdr
Kwass
Bywalec
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2013, 12:43
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

Re: Problem z klimą E46

Post autor: Kwass »

podepnij komputer zobacz co pokaze
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Problem z klimą E46

Post autor: gummiss11 »

Po pierwsze komp jak już pisali. Być może jest brudna chłodnica klimy, albo silnika i nie puszcza powietrza, przez co wzrasta ciśnienie czynnika...
Bo Możemy Więcej...Obrazek
analogss
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 2013, 12:41
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie

Re: Problem z klimą E46

Post autor: analogss »

Komp był podpięty brak jakichkolwiek błedów, juz drugi spec od klimy rozkłada rece, jak temp otoczenia jest niższa to pomimo brudnej chłodnicy klimy odpali a jak wysoka to nie? bo to jest właśnie dziwne, kurde juz sam nie wiem a nie chce wywalic kupe kasy na marne:(
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Problem z klimą E46

Post autor: gummiss11 »

jak jest brudna chłodnica, to wzrasta temperatura czynnika, a wraz z nią jego ciśnienie i czujnik może wyłączyć układ....
Bo Możemy Więcej...Obrazek
analogss
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 2013, 12:41
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie

Re: Problem z klimą E46

Post autor: analogss »

Chłodnica jest faktycznie troche przybrudzona, przeczyszcze ja i zobaczymy, gdzie znajduje sie ten czujnik cisnienia i jak go sprawdzic?
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Problem z klimą E46

Post autor: gummiss11 »

To chyba ten mosiężny wkręcony w sprężarkę, ale nie jestem pewien. Jak za chłodnicą leci Ci gorące powietrze na zimnym silniku to masz odpowiedź. No i rurki od czynnika powinny mieć mocno wyczuwalne różnicę w temperaturze, jeśli obie są gorące to nie dobrze, musisz wydmuchać żeberka w chłodnicy...
EDIT: Tak, czujnik to mosiężna śruba do której wchodzi przewód od samochodu i idzie dalej do elektromagnesu sprzęgła.
Bo Możemy Więcej...Obrazek
analogss
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 2013, 12:41
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie

Re: Problem z klimą E46

Post autor: analogss »

Chłodnica wydmuchana, wymyta karczerem i lipa:( klima rano działała bez problemu a popołudniu jak auto postało na duzym słońcu juz sie nie załączyłą, rurki maja ruzna temperature, i co tu dalej czynić, moze ten czujnik, może za duzo czynnika?.......:(:(:(:(
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Problem z klimą E46

Post autor: gummiss11 »

W takim razie zostaje przeładowany układ.... Masz zbyt dużo czynnika.... U mnie jest 750g czynnika+ 35 ml oleju i 3ml kontrastu, mamy ten sam silnik i rok, więc układ powinien być identyczny, no chyba że bawarka jest ze stanów, to już nie wiem jak tam było.
Bo Możemy Więcej...Obrazek
analogss
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 2013, 12:41
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie

Re: Problem z klimą E46

Post autor: analogss »

Bardzo dziekuje za podpowiedź, mogę go sam upuścić? jak to zrobic?
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Problem z klimą E46

Post autor: carl0s »

Pojechać do kogoś, kto ma maszynę i pojęcie o tym co robi. jak masz za dużo czynnika, to i tak i tak trzeba odessać całość i wtłoczyć odpowiednią ilość. Takie upuszczanie na pałę też można by zrobić, bo zawory wyglądają i działają całkiem tak samo jak zawór w kole samochodowym, naciskasz sworzeń i wypuszczasz nadmiar, ale to raz, że niebezpieczne, dwa, że nie masz żadnej kontroli nad tym ile wyleci do atmosfery, nie mówiąc o wszystkim dookoła ujebanym w oleju z układu.
Tylko mówię, podstawowa sprawa to kumaty koleś od klimy, żeby wiedział czego ile ma wtłoczyć.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
db12345
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 20 mar 2013, 20:22
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: Problem z klimą E46

Post autor: db12345 »

kolego weź jeszcze pod uwage czujnik temp. zewnętrznej może on szaleje i błędne dane podaje (ojciec miał taki sam problem w autokarze)
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Re: Problem z klimą E46

Post autor: clubGRANT »

Wątpię, aby komp pokazał jakikolwiek błąd klimy skoro to e46 z 99", a mi inpą nie da się nic w klimie podziałać w e36 z 98" z klimatronikiem, jedynie mogę uruchomić wentylator nawiewu kabinowego i nim sterować :)
Za dużo czynnika też nie może być bo by rozerwało układ zwłaszcza że to z 99" .
Zobacz rano tak jak mówisz że się klima włącza i działa chłodzenie w kabinie i wiatrak elektryczny się włącza to jak będzie działać to odepnij wtyczkę z czujnika w osuszaczu i zobacz.
Czujnik temperatury zewnętrznej u mnie po podpięciu i uruchomieniu klimy pokazywał -18 i klima działała, chyba nie powinna się włączać w rzekomym mrozie ???
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Problem z klimą E46

Post autor: gummiss11 »

Klima na mrozie się nie włączy bo spada ciśnienie w układzie i sterownik myśli że nienabita jest. Rozerwać nie rozerwie bo jak ciśnienie dojdzie do max to wyłączy kompresor, no i jest jeszcze zabezpieczenie które wyskoczy na sprężarce i wypuści czynnik żeby nic nie rozerwało....
Bo Możemy Więcej...Obrazek
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Re: Problem z klimą E46

Post autor: clubGRANT »

gummiss11 pisze:Klima na mrozie się nie włączy bo spada ciśnienie w układzie i sterownik myśli że nienabita jest. Rozerwać nie rozerwie bo jak ciśnienie dojdzie do max to wyłączy kompresor, no i jest jeszcze zabezpieczenie które wyskoczy na sprężarce i wypuści czynnik żeby nic nie rozerwało....
To powiedz mi z kąt klima bierze pomiar temperatury zewnętrznej, jeśli z czujnika temperatury zewnętrznej, który w e36 jest pod zderzakiem w tunelu powietrza na lewe koło to jak to możliwe że działała mi jak komp pokazywał zewnętrzną -18 bo zdjąłem zderzak i odpiąłem ten czujnik i później podpiąłem tylko czujnik i włączyłem klimę.
Oczywiście po podpięciu pokazywał więcej na minusie, ale poczekałem chwilkę.
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Problem z klimą E46

Post autor: gummiss11 »

Przecież napisałem że jak temperatura spadnie poniżej ileś tam stopni to spadnie też ciśnienie w układnie i czujnik nie włączy sprężarki bo nie widzi czynnika, albo zbyt mało żeby się włączyć, i termometr niema nic do tego..... Czujnik (termometr) służy pewnie tylko do automatycznego włączenia ogrzewania szyby, przynajmniej w e46 samo się włącza jak jest zimno.....
Bo Możemy Więcej...Obrazek
ODPOWIEDZ