jeszcze co do mojego postu wyżej chodzi mi o te elementy zaznaczone na czerwono na zdjęciu. proszę o pomoc bo auto stoi a ja nie mogę znaleźć co to za elementy a może da się je kupić w elektronicznym i tylko dolutować.
Uploaded with ImageShack.us
e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania
Moderator: Moderatorzy
- niebo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania
Jutro wieczorem mogę sprawdzić wartości tych oporników.
Na drodze nie jesteÅ› sam/a...
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania
A nie kondensatorów przypadkiem?
- niebo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania
Kondensatorówraven_1983 pisze:A nie kondensatorów przypadkiem?
Na drodze nie jesteÅ› sam/a...
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lut 2012, 19:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 520d
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania
byłem z nimi w elektronicznym gościu powiedział, że są to WARYSTORY ale bez nadruku na nich nic nie pomoże, jakby ktoś miał schemat z wartościami lub podał mi co jest na nich nadrukowane będę bardzo wdzięczny
- niebo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania
Niestety dzisiaj nie miałem możliwości sprawdzenia, ale myślę, że przez weekend się uda...
Na drodze nie jesteÅ› sam/a...
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 kwie 2017, 16:34
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania
Czy mógłbym prosić autora o wrzucenie zdjęć, bo niestety nie widzę ich w instrukcji
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania
Wydobycie tych brązowych tulei może być nie lada wyczynem. U mnie były zakamieniałe.siudek pisze: ... Następnie wyciągamy plastikowe tuleje (brązowe) i gumowe gniazda zaworów pod nimi na dole. Powinno pójść "palcem", jeśli się nie da podważyć czymś o otwór. Uwaga na śrubokręty, żeby nie poszarpać plastiku.
Kupione wcześniej zakrzywione szpikulce z rękojeścią były mi bardzo pomocne, ale można się też posłużyć zakrzywionym przez siebie, cienkim prętem.
Wcisnąłem jeden z nich pod te tuleje i przesuwając po obwodzie, udało się je wydobyć ze środka.
Uszczelki pod nimi wyglądały beznadziejnie, więc się nimi nie przejmowałem hacząc wygiętym drutem.
Nie mam lepszego zdjęcia, by pokazać druciki cewek. Jak widać plastik jest uszkodzony, ale
to nie ma wpływu na sprawność cewki.
W razie ukruszenia się drucików, można delikatnie odwinąć z cewki i przylutować do gniazdka.
Ogólnie elektrozawór wyglądał beznadziejnie, ale miałem jeszcze jeden w trochę lepszym stanie.
Z dwóch wyszedł jeden dobry.
Tutorial kolegi siudka i bez zdjęć jest dość czytelny, więc nie chcę się powtarzać. Wstawiłem tylko te ujęcia, które mi przysporzyły najwięcej trudu.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania
Kilka dni temu wpadły mi w ręce niesprawne elektrozawory od kolegi e32.
Usterka raczej typowa. Przepalony drucik na cewce i w efekcie zablokowany "tłoczek" w komorze. Tłoczek z czasem obrósł w rdzę.
Nie opisywałbym usterki, ale dostęp do urwanego drucika zawsze jest trudny i w związku z tym mam pytanie... czy próbował ktoś wyjąć cewkę z jej gniazda? To by ułatwiło naprawę.
Na jednej ze stron ogłoszeniowych widziałem samą cewkę (używaną) na sprzedaż.
Próbowałem swoją wyjąć, a właściwie wykręcić, bo na dnie jest wydawałoby się łeb śruby na płaski śrubokręt.
Niestety, ten łeb jest gumowy. Nie dało się wykręcić.
Usterkę udało się usunąć.
Dwie fotki z prac:
przed
po
Ps. W tytule tematu można dodać jeszcze jeden model... E31.
Usterka raczej typowa. Przepalony drucik na cewce i w efekcie zablokowany "tłoczek" w komorze. Tłoczek z czasem obrósł w rdzę.
Nie opisywałbym usterki, ale dostęp do urwanego drucika zawsze jest trudny i w związku z tym mam pytanie... czy próbował ktoś wyjąć cewkę z jej gniazda? To by ułatwiło naprawę.
Na jednej ze stron ogłoszeniowych widziałem samą cewkę (używaną) na sprzedaż.
Próbowałem swoją wyjąć, a właściwie wykręcić, bo na dnie jest wydawałoby się łeb śruby na płaski śrubokręt.
Niestety, ten łeb jest gumowy. Nie dało się wykręcić.
Usterkę udało się usunąć.
Dwie fotki z prac:
przed
po
Ps. W tytule tematu można dodać jeszcze jeden model... E31.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81