e39 525 tds 1998 - czyszczenie ERG, test na kompie

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
DZWILU88
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

e39 525 tds 1998 - czyszczenie ERG, test na kompie

Post autor: DZWILU88 »

Witam, w związku z szukaniem czemu auto mi muli wyczyściłem przy okazji EGR. Może komuś się przyda.

Odkręcić osłonę kolektora 4 imbusy

Obrazek

Odkręcić łącznik elastyczny pomiędzy EGR a dolotem

Obrazek

Nie wiem czemu w dolocie i w EGR jest olej ale to inna bajka
Odkręcamy dwie śruby po lewej stronie od metalowej rurki i 4 śruby mocujące zawór, dwóch nie widać bo są od spodu.

Obrazek

U mnie nie było aż tak strasznie ale skoro już się zabrałem to wyczyściłem zawór
Jeszcze tylko odczepiamy 2 wężyki i zaworek można wziąć do domu i powqrw...ać trochę żonę :)

Obrazek

Czyszczenie nie należy do przyjemnych, ja robiłem to śrubokrętem potem szczoteczka a na koniec CHEMIA :). Watro wepchnąć coś w miejscu czarnej strzałki tam gdzie przychodzi metalowa rurka mocowana na dwie śruby i gdy cylinderek się przesunie wsadzić np. śrubokręt, wtedy mamy dostęp do całego dekielka który zamyka i otwiera zaworek.

Obrazek

Tak wygląda czysty zawór EGR (bez nagaru)

Obrazek

Tak wygląda dolot i miejsce opisane wcześniej w którym można wypchać zaworek

Obrazek

Zaworek można przetestować dmuchając zwykłą pompką od roweru w grubszą końcówkę, wtedy powinien się otworzyć.
Ja jednak wykorzystałem kompa i INPA do testów

Przed zamontowaniem EGR powinno się jeszcze wyczyścić pomarańczową uszczelkę

Obrazek

Test zaworka za pomocą kompa

http://tinypic.com/player.php?v=9i6wk7&s=7
ALBO BMW, ALBO NIC
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto

Post autor: clubGRANT »

Wszystko ładnie i pięknie,ale nie ten dział.
Co do oleju to będzie zawsze i to jest uciążliwe bo brudzi IC i kolektor ssący.
Jedynym sposobem na pozbycie się tego jest zastąpienie pompy vacum pompą elektryczną bo powietrze zasysane przez nią z serwa leci pod pokrywą zaworów do odmy przy okazji zabierając drobiny oleju jaki tam się rozbryzguje podczas pracy silnika,w rezultacie czego natrafia na powietrze z turbo i leci dalej.
DZWILU88
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto

Post autor: DZWILU88 »

Jeśli chodzi o umieszczenie tematu to (TDS-Ogólne) wydaje mi się właściwy, a co do vacukm, to masz może jakąś instrukcję jak to zrobić?
ALBO BMW, ALBO NIC
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto

Post autor: clubGRANT »

Na chwile obecną nie bo rozglądam się po allegro czy nie ma małej taniej i elektrycznej pompki,aby sprawdzić mą teorię.
Jedynym schematem na chwilę obecną jest właśnie nabycie owej pompki,wybebeszenie vacum i jego zaślepienie i przetestowanie czy olej dalej będzie w przewodach.
wlodar525
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 25 paź 2008, 18:24
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Lublin

E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto

Post autor: wlodar525 »

Witam!
Mam własnie problem z EGR'em.
Czyściłem go, kupiłem nawet drugi i nadal jest zamuła, tzn. czasami idzie na 1,2,3 biegu a na 4 juz zamulać go zaczyna, czasem podczas jazdy np. na 3cim biegu mam power od 2tys.obr. a przy 2,5tys.obr nagla zamuła i za chwile spowrotem zastrzyk mocy.
Troche to działa na zasadzie jakby sie dławił silnik.
Macie jakieś rady, co to moze być?
tl
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:11
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Żukago
Kontakt:

E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto

Post autor: tl »

zaślep EGR i bedzie szedl rowno od samego dołu
Obrazek
Jest:
318 TDS Touring
Było:
325 TDS+
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto

Post autor: clubGRANT »

tl pisze:zaślep EGR i bedzie szedl rowno od samego dołu

DOKŁADNIE - wywal ustrojstwo - JA tak zrobiłem.
Awatar użytkownika
pawlo1982
Bywalec
Posty: 66
Rejestracja: 22 lis 2010, 13:57
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: e39 525 tds 1998 - czyszczenie ERG, test na kompie

Post autor: pawlo1982 »

tak sobie czytam i na Wikipedii i tam pisze ze egr obniża temperaturę zapłonu mieszanki ...to chyba dobrze :?:
paliwo jest efektywniej wypalane ponieważ dostaje gorącego powietrza ,spadek mocy jest chyba tylko taki ze cieple powietrze po zapłonie nie zwiększa zbytnio swojej objętości tak jak to robi zimne z intercoolera
dodatkowo czujnik masy powietrza wykazuje ze jest zasysane więcej powietrza niż przy otwartym egr ponieważ nie ma recyrkulacji i to może zwiększa wielkość podawanej do wtrysków mieszanki stąd też być ta owa większa moc u niektórych i dymienie .. co o tym sadzicie ?
wiadomo ze dawkę paliwa każdy ma inną oraz przebiegi na wyciągniętych łańcuchach :lol:
więc u jednego będzie dymił a u innego chodził własnie lepiej ..

P.S.Można na właczonym silniku podłaczyc i odlaczyć ta rurkę z cisnieniem i obserwowac wychylenie grzybka ,jeśli sie nie rusza ...
to jak wyżej ->młotek :lol:
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: e39 525 tds 1998 - czyszczenie ERG, test na kompie

Post autor: Dimo »

Dokładniej-EGR obniża temp.spalania przy obciążeniach cześciowych,powodując obniżenie emisji tlenków azotu (NOx). Dzieje sie tak,ponieważ do cylindrów dostarczane jest świeże powietrze wymieszane ze spalinami-ubogimi w tlen,a z zawartością dwutlenku wegla. Właśnie dzieki temu CO2 obniżana jest temp.spalania. Oczywiscie-wszystko jest nadzorowane przez sterownik za pośrednictwem MAP sensora/przepływomierza.
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
DZWILU88
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Re: e39 525 tds 1998 - czyszczenie ERG, test na kompie

Post autor: DZWILU88 »

Ja tam wole zaślepić EGR i nie chce żeby spaliny mi się dostawały do kolektora z powietrzem lepiej mieć cały czas zimne powietrze, bo ropniaczki lubią zimne powietrze, a nie lubią ciepłego dlatego stają sie mułowate w duże upały.
ALBO BMW, ALBO NIC
ODPOWIEDZ