TDS m51 (2.5l) i m41 (1.8l) - wymiana rozrządu

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

kwasek51
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2009, 21:00
Lokalizacja: wa-wa

Głośny rozrząd po wymianie!

Post autor: kwasek51 »

Witam wszystkich!
Jestem tu nowy! Co prawda nie posiadam BMW, tylko omegę, ale z silnikiem 2,5 tds (ale rodem z BMW). Potrzebuję pomocy w sprawie rozrządu. Wymieniłem rozrząd (tj. napinacz, łańcuchy-dolny i górny , i płozy napinające) koła zębate i ślizgi prowadzące łańcuch są dobre. Przed wymianą na wolnych obrotach drżał silnik i podczas schodzenia z obrotów mrygała kontrolka "CHECK" , po wymianie kontrolka nie mryga a drżenie ustąpiło , ale jak odkręce korek dekla zaworowego to słyszę i widzę jak tłucze napinacz w ślizg napinający łańcuch. Widać, że ciśnienie oleju dociera do napinacza bo jak odkręce kore dekla to chlapie strasznie olejem.
Nie wiem co się dzieje, przecież wszystko jest nowe i to z oryginału! Może kkomuś przydarzyło sie takie coś?! Dodam, że jak korek dekla zaworowego jest zakręcony to nic nie słychać tego stukania napinacza! "tylko mruczenie silnika"
Proszę o jaką ś pomoc, pytałem już po mechanikach i każdy rozkłada ręce.
POMOCY!!!
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

jesli slyszysz ze to ploza prowadzaca uderza o tloczek napinacza to moze znaczyc ze blokady ktos nie wyjal lub zapomnial sprezyny wsadzic ale przy obu tych przypadkach wiecej jak pewne ze lancuch by przeskoczyl
kwasek51
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2009, 21:00
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: kwasek51 »

Rozrząd sam wymieniałem! Obie sprężyny są na miejscu, i zabezpieczenia są powyjmowane! A jak u siebie odkręcisz korek to nie słychać stuków? A na jakim jeżdzisz oleju?
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

w starym silniku mialem essona a teraz w nowym mam totala quartz 10-40

moze to pompa olej puka a nie rozrzad albo po prostu tak jest tyle ze nikt nie zaglada pod korek ja silnik pracuje
kwasek51
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2009, 21:00
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: kwasek51 »

silnik " mruczy pięknie" pracuje normalnie! A sprawdzałeś może u siebie, czy tak stuka, wystarczy troszkę uchylić korek ? Ja jeżdzę na oleju mineralnym, może to źle!? Może te silniki nie lubią minerału!
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

no i zrobilem tak jak pisales i ja nic nie slysze tzn slychac jak lancuch po zembatce sie przemieszcza. co do oleju to fabrycznie przynajmniej e39 lano castroal 10-40
kwasek51
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2009, 21:00
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: kwasek51 »

Dięki pomoc!
Już rozwiążałem ten problem!
Zmieniłem olej z mineralnego na syntetyk, Castroll 5/30 i jak ręką odjoł!

Pozdrawiam!
Boxer_88
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 21 sty 2009, 18:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boxer_88 »

Witam mam problem z ustawieniem wałka rozrządu tzn nie za bardzo rozumiem sposob w jaki go ustawic za pomoca suwmiarki opis nie jest do konca dla mnie zrozumialy , moglby mi ktos pomoc , wyjasnic ewentualnie poslurzyc sie jakims schematem?
pozdrawiam
kwasek51
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2009, 21:00
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: kwasek51 »

Musisz ustawić wałek krzywkami do góry tak jak w opisie i najlepiej mieć dwie suwmiarki.
jedną zakłedasz za pierwszą panewką wałka (kleszczami pomiarowymi ) ściskając żeby nie było luzu i musi być dosunięta max. w dół żeby się opierała na wałku i przekładasz raz w prawo, raz w lewo a drugą suwmiarką mierzysz odległość między suwmiarką założoną na wałek rozrządu a rantem gówicy ( tam gzie się styka dekiel zaworowy z głowicą) z obu stron odległość musi być taka sama! dokręcasz srubę koła zębatego wałka, obracasz silnikiem, ustawiasz na znaki i sprawdzasz znów te odległości jak jest OK. To skręcasz i po robocie! Powodzenia!
tommipl2
zbanowany
zbanowany
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2009, 19:18
Lokalizacja: Leszno

Demontaz pompy wtryskowej

Post autor: tommipl2 »

Witam fanatyków i "zboczeńców" jak nazywa nas moja szara rzeczywistość(żonka) :-) Czy do demontażu pompy wtryskowej konieczny jest demontaż rozrządu? Czy jak odkręcę nakrętkę na kole pompy i wyjmę pompę, to przestawi się rozrząd? Czy to mi się rozpadnie? :???:
Benia ponad wszystko
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

w zasadzie koło pompy z każdej strony jest trzymane przez napinacze i łańcuchy wiec przy zachowaniu względnej ostrożności nic nie powinno się stać, a po zamontowaniu pompy najlepiej sprawdzić ustawienie rozrządu, kołek w koło zamachowe i zobaczyć czy wałek jest w prawidłowej pozycji, bo jeśli coś przeskoczy nie będzie się góra zgadzała tak najprościej to można sprawdzić
kwasek51
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2009, 21:00
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: kwasek51 »

Do tego jest potrzebny ściągacz i koło nie opadnie, ani łańcuchy nie przeskoczą. Ściągacz możesz sobie dotoczyć! Tulejka grubościenna z gwintem, żeby wkręcić w dekiel i jednocześnie on przytrzyma koło pompy wtryskowej (dociskając go do bloku silnika) na końcu tulejki wspawujesz śrubę fi.12 z nakrętką, posłuży do wypchnięcia pompy wtryskowej. Jak by co, to mogę podesłać jakieś zdjęcia tego ściągacza na meila. Sam sobie dorabiałem do swojego samochodu.
Awatar użytkownika
Julian
Bywalec
Posty: 74
Rejestracja: 04 gru 2008, 21:01
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Julian »

Panowie ja mam takie ogólne pytanie:

czy jest jakaś określona granica przebiegu, po której należy myśleć o wymianie rozrządu?
kwasek51
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2009, 21:00
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: kwasek51 »

Nie ma!
Jak zacznie grzechotać to trzeba wymieniać!
Awatar użytkownika
Julian
Bywalec
Posty: 74
Rejestracja: 04 gru 2008, 21:01
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Julian »

no wiesz, jak dla mnie to jest zbyt ogólnikowe pojęcie :roll:
Dikson
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 28 maja 2009, 23:03
Lokalizacja: ZÄ…bkowice ÅšlÄ…skie

Post autor: Dikson »

Witam;)

wszyscy piszą jak nalezy wymienic rozrząd krok po kroku ale ja stanąłem na odkręceniu śruby od walu (22) nie moge za hu.. jej poluzować, mlotkiem pneumatycznym nie chce iść nawet po nagrzaniu palnikiem;// chce ustawić rozrząd i zobaczyc czy nic tam nie przeskoczylo i ta glupia sruba blokuje mi cala robote... jak ją odkręcić? ma ktoś jakieś pomysly???

z gory dzieki
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

kwasek51 pisze:Do tego jest potrzebny ściągacz i koło nie opadnie, ani łańcuchy nie przeskoczą. Ściągacz możesz sobie dotoczyć! Tulejka grubościenna z gwintem, żeby wkręcić w dekiel i jednocześnie on przytrzyma koło pompy wtryskowej (dociskając go do bloku silnika) na końcu tulejki wspawujesz śrubę fi.12 z nakrętką, posłuży do wypchnięcia pompy wtryskowej. Jak by co, to mogę podesłać jakieś zdjęcia tego ściągacza na meila. Sam sobie dorabiałem do swojego samochodu.
co do ściągacza wykonanego w taki sposób ja piszesz daje palec sobie obciąć że nie zadziała, oryginalny ściągacz jest nagwintowany na końcu w środku i mocuje się go na kole od pompy a ścianki zewnętrzne zapierają się o miejsce gdzie napinacz przychodzi, dzięki temu koło cały czas jest w osi

http://allegro.pl/item660105978_zestaw_ ... _sacz.html
Dikson
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 28 maja 2009, 23:03
Lokalizacja: ZÄ…bkowice ÅšlÄ…skie

Post autor: Dikson »

a moje koło wlaśnmie nie jest w osi... przy zamontowanej pompie ucieka lekko w lewa strone....


ale jak odkręcić srube od wału???!! ;/ nie magoe za nic w swiecei jej odkrecić...
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

no fakt jak rozbierałem swój stary silnik to 2 metrowa rura i dopiero poszło, ale żeby odkręcić do cylindra na tłok wsadziłem drewniany klocek i z wierzchu zablokowałem go kątownikiem przykręconym szpilkami do bloku, silniczek był zblokowany i poszło tak jak pisałem rurą
szczewko
Bywalec
Posty: 53
Rejestracja: 09 lis 2008, 14:31
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: ok.Koszalina

Post autor: szczewko »

Do sciagniecia koła z pompy użyłem zwyklego sciagacza "dwułapkowego" z centralna sruba. Ze sruba na wale walczyłem z poł godziny ale dałem rade. Klucz oczkowy taki solidny, młotek 1kg i jazda :twisted: musiało puscic.
ODPOWIEDZ