e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Moderator: Moderatorzy
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Nigdy by mi do głowy nie przyszło umieszczać tych zdjęć,ale zaistniała kiedyś sytuacja,że przy rozruchu silnika została ułamana dżwignia,na której jest umieszczona rolka napinajaca pasek i narobiła szkód,bo połamała skrzydła od wiatraka i nadwątliła sam pasek.Niemal identyczna sytuacja pojawiła się w naszym drugim BMW.Na szczęście nic się nie uszkodziło,a jedynie dżwignia się odchyliła i zablokowała.Teraz wystarczyło jedynie podważyć "łyżką"i sama wróciła w pierwotne miejsce.Postanowiłem temu zaradzić na przyszłość,ponieważ wtedy kiedy jeszcze poszukiwałem dżwigni,jeden z mechaników oznajmił mi,że to "pięta Achillesowa" TDSa. :hyhy:
A więc zamówiłem 2 szt.napinacza(belt tensioner).Fakt,przy jednej beemce ten napinacz wyglądał na dość zużyty patrząc choćby na samą tulejkę,która wypadła sama przy demontażu napinacza.Miała spory luz.Jakież było moje zdziwienie,gdy wjąłem napinacz z drugiego BMW a na nim data 2005r.i oczywiście był w świetnym stanie(zapomniałem,że dwa lata temu przy remoncie głównym był wymieniany :rotfl: )
Czyli co?"Pięta Achillesowa"? :hyhy:
Na zakończenie dodam,że zakładając nowy napinacz,dobrze jest wcześniej zrzucić pasek z "szajby"alternatora.Po przykręceniu napinacza musimy z powrotem nałożyć pasek na "swoje "miejsce.Ja do tego użyłem "odpowiedniego" pręta i polałem płynem do naczyń,żeby móc go pózniej wyjąć gdy nam go pasek przyciśnie.
A więc zamówiłem 2 szt.napinacza(belt tensioner).Fakt,przy jednej beemce ten napinacz wyglądał na dość zużyty patrząc choćby na samą tulejkę,która wypadła sama przy demontażu napinacza.Miała spory luz.Jakież było moje zdziwienie,gdy wjąłem napinacz z drugiego BMW a na nim data 2005r.i oczywiście był w świetnym stanie(zapomniałem,że dwa lata temu przy remoncie głównym był wymieniany :rotfl: )
Czyli co?"Pięta Achillesowa"? :hyhy:
Na zakończenie dodam,że zakładając nowy napinacz,dobrze jest wcześniej zrzucić pasek z "szajby"alternatora.Po przykręceniu napinacza musimy z powrotem nałożyć pasek na "swoje "miejsce.Ja do tego użyłem "odpowiedniego" pręta i polałem płynem do naczyń,żeby móc go pózniej wyjąć gdy nam go pasek przyciśnie.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Bywalec
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19
- Łosiowy
- Administrator
- Posty: 946
- Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
- Seria: E65-68
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Sopot
W poniedziałek kupowałem ten napinacz dla szwagra i kosztował 110zl (ASO 260 zl )+ pasek 50zl.Zezwało mu pasek ale na szczescie nie narobił wiecej szkód.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 sty 2008, 20:10 przez Łosiowy, łącznie zmieniany 1 raz.
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Ja tez wymienialem przy okazji wymiany paskow 2 lata temu. Nie byl jakos specjalnie zuzyty. Ale kosztowal ~100 za dobry zamiennik. ZERO problemow. A spokoj na kilka lat.
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Spoko też ten napinacz wymieniałem, ale chyba przepłaciłem bo zapłaciłem około 140 zł w zwykłym sklepie mechanicznym. Ale niestety nie miałem czasu na szukanie tańszego napinacza
i ponownie tds
www.trofea-sport.pl
www.trofea-sport.pl
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Następnym razem zapytam gdzie kupowaliście
Ja kupiłem w ASO! cena....wiadomo jaka.
Ja kupiłem w ASO! cena....wiadomo jaka.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Bywalec
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Mieszkam w IRL.Imam się różnych sposobów zaopatrzenia w części zamienne.Zazdroszczę Ci pod tym względem,że mieszkasz w PL.Wystarczy,żeby ktoś z kolegów podesłał Ci numer tel. do jakiego kolwiek ASO i problem solvent.Jeśli będziesz nalegał,to napisze tu na forum nr.tel.ASO w Łodzi i Ci przyslą do domu co tylko chcesz.Ja zamawiałem listwy "krawędziówki"do drzwi i jakoś tak machinalnie zamówiłem te napinacze.Teraz sobie w brodę pluję,jak słysze,że tu koledzy za pół ceny kupują.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
a inter cars ???? internettomek-tarnow pisze:no to mam prosbe !!! chce kupic taki napinacz tyle ze w ASO kto sie podejmie ??? wysle pieniadze i adres a ktos mam nadzieje mi go odesle do mnie !!!
u mnie niema ASO a z drugiej strony niemma czasu szukac gdzie bym mog kupic ten napinacz
pozdrawiam
poresztą możesz zadzwonić gdzieś do ASO i Ci go przyślą
i ponownie tds
www.trofea-sport.pl
www.trofea-sport.pl
-
- Bywalec
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19
no neiwem ja gdzies uslyszalem opinie ze te zaminniki lubia sie zwiesic i efekt taki sam jak mam teraz >>
nie zrozumicie mnie zle ale 300zl to nie az tak wileki pieniadz dlamnie w perspektywie mysli ze czesc ta jest taka jak nalezy...
nie raz juz moj tds zaskoczył mnie na trasie i strama sie to ograniczyc chociaz wiem ze jeszcze nie jedno przedemna !!!!
OBY NIE ..... czego i wam zycze
pozdrawiam
nie zrozumicie mnie zle ale 300zl to nie az tak wileki pieniadz dlamnie w perspektywie mysli ze czesc ta jest taka jak nalezy...
nie raz juz moj tds zaskoczył mnie na trasie i strama sie to ograniczyc chociaz wiem ze jeszcze nie jedno przedemna !!!!
OBY NIE ..... czego i wam zycze
pozdrawiam
Witam - mój zamiennik (ok 140) jak narazie jest ok . A tak apropo jaką masz pewność że w ASO masz super extra - to jest polska.tomek-tarnow pisze:no neiwem ja gdzies uslyszalem opinie ze te zaminniki lubia sie zwiesic i efekt taki sam jak mam teraz >>
nie zrozumicie mnie zle ale 300zl to nie az tak wileki pieniadz dlamnie w perspektywie mysli ze czesc ta jest taka jak nalezy...
nie raz juz moj tds zaskoczył mnie na trasie i strama sie to ograniczyc chociaz wiem ze jeszcze nie jedno przedemna !!!!
OBY NIE ..... czego i wam zycze
pozdrawiam
Przecierz oni nie sprzedają części niezawodnych-oczywiście to jest moje zdanie, aczkolwiek różnica 100 nie jest wcale jakaś kosmiczna.
i ponownie tds
www.trofea-sport.pl
www.trofea-sport.pl
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Nie przesadzjacie.
DOBRY zamiennik! Z pewnego zrodla.
I bedzie smigal jak oryginal i na pewn spelni swoje zadanie.
DOBRY zamiennik! Z pewnego zrodla.
I bedzie smigal jak oryginal i na pewn spelni swoje zadanie.
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 lut 2008, 16:43
- Lokalizacja: Goleniów Polska
ten mapinacz -amortyzatorek to małe piwo . w ramieniu nr 1 zaciera się tulejka i to jest cała pieta . sam amortyzatorek org. firmy INA koszt 100zł nr 7 a ramię napinacza tyłko w aso nr 1 i 2.
[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 6:37 pm ]
rys.
[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 6:44 pm ]
mam schemat ale nie mogę go zamieścić . mogę wysłać na e-mail
[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 6:37 pm ]
rys.
[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 6:44 pm ]
mam schemat ale nie mogę go zamieścić . mogę wysłać na e-mail
Ostatnio zmieniony 11 lut 2008, 10:23 przez artmotgoleniow, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 06 sty 2008, 17:10
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Świnoujście
Moj napinacz strzelil mi na miescie przy predkosci ok 40km/h. Na poczatku uslyszalem wielki szum ale myslalem ze to stary autobus z MZK przejezdzajacy obok- niestety to bylo ,,malenstwo''. Na poczatku myslalem ze urwal sie pasek wielorowkowy bo skonczylo sie wspomaganie. Od razu zatrzymalem i zgasilem auto wiedzac ze pompa wody nie pracuje i moge zalatwic silnik. Po otwarciu maski i szybkiej diagnozie stwierdzilem ze juz dalej dzis nie pojade: urwalo sie ramie napinacza a sam napinacz jeszcze syczal. Na szczescie oprocz ramienia nic sie nie uszkodzilo( fuks). Napinacz 120 zl (inter cars), ramie 150zl(uzywka), imbus17 35zl( castorama).
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 lut 2008, 16:43
- Lokalizacja: Goleniów Polska
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Tak sie zastanawiam, jak będą defekty paska, albo jego napinania, tzn będzie zerwany lub za luźny i nie będzie działać pompa wody to temperatura na wskaźniku powinna zacząć lecieć w górę, prawda?longer29 pisze:Moj napinacz strzelil mi na miescie przy predkosci ok 40km/h. Na poczatku uslyszalem wielki szum ale myslalem ze to stary autobus z MZK przejezdzajacy obok- niestety to bylo ,,malenstwo''. Na poczatku myslalem ze urwal sie pasek wielorowkowy bo skonczylo sie wspomaganie. Od razu zatrzymalem i zgasilem auto wiedzac ze pompa wody nie pracuje i moge zalatwic silnik.
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Tak.Jawor pisze:Tak sie zastanawiam, jak będą defekty paska, albo jego napinania, tzn będzie zerwany lub za luźny i nie będzie działać pompa wody to temperatura na wskaźniku powinna zacząć lecieć w górę, prawda?longer29 pisze:Moj napinacz strzelil mi na miescie przy predkosci ok 40km/h. Na poczatku uslyszalem wielki szum ale myslalem ze to stary autobus z MZK przejezdzajacy obok- niestety to bylo ,,malenstwo''. Na poczatku myslalem ze urwal sie pasek wielorowkowy bo skonczylo sie wspomaganie. Od razu zatrzymalem i zgasilem auto wiedzac ze pompa wody nie pracuje i moge zalatwic silnik.
Mozna sie niezle zalatwic. Dlatego dobrym zwyczajem/nawykiem jest co jakis czas ZERKAC na temperaturke i byc jej pewnym. Dlatego ja w swoim TDSie pilnuje - jesli bylby jakis odchyl znaczy ze uklad jest w jakis sposob uposledzony technicznie i trzeba go po prostu naprawic. Temp ma stac w pionie zawsze.
A to ze komus sie wychyla w obie strony.. to juz jego problem. To nie jakis stary GOLF ktory ma elektryczny wiatrak i 1 bieg. I zalacza sie dopiero gdy wskazowka osiagnie "czerwone pole" tutaj mamy sprzegielko! wiskotyczne, ktore dostosowuje predkosc do temp silnika - niejako ONLINE... zmienia sie kroczkami.. a nie
- wylaczony
- pierwszy bieg
i koniec...
[ Dodano: Czw Lut 14, 2008 12:50 am ]
Trafione przez przypadek na allegro.
Moze komus sie przyda.
http://allegro.pl/item306897001_bmw_nap ... 6_e34.html
Powiem tez ze ta tuleja ktora jest osadzona na takiej tubie wystajacej z obudowy bloku (czyli mocowanie tego ramienia napinacza) lubi sie wytrzec i popiskuje. Wystarczy sciagnac przeczyscic pociagnac smarem do LOZYSK czarnym i cisza.
Problem blachy aczkolwiek wkurzajacy mialem go u siebie. Przy pomocy kolegi z innego forum udalo sie jak zwykle ;D trafic w problem bezblednie.
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
-
- Bywalec
- Posty: 72
- Rejestracja: 14 lut 2008, 18:46
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Rekowo Górne
Od tygodnia jeżdżę z nowym napinaczem, założony w WFK Wejherowo za 150 zł. Stary za 100zł wytrzymał 1,5 roku. Myślałem że silnik się rozpada, a tu to! Teraz nie poznaję czy silnik chodzi! Zużyty napinacz niszczy pasek i wszelkie łożyska w napędzanych podzespołach - warto go pilnować . Pierwszym objawem że się kończy jest lekkie "piśnięcie" przy gaszeniu motoru. jeszcze trochę wkurza mnie plastikowy tunel dolotu powietrza do filtra - rzęzi na jałowych obrotach, musze go jakoś lepiej umocować. Dżwignia od napinacz też się przycierała, posmarowałem ją smarem teflonowym i pomogło w 100%.
mam uczulenie na benzynÄ™