TDS m51 (2.5l) i m41 (1.8l) - wymiana rozrządu
Moderator: Moderatorzy
Głośny rozrząd po wymianie!
Witam wszystkich!
Jestem tu nowy! Co prawda nie posiadam BMW, tylko omegę, ale z silnikiem 2,5 tds (ale rodem z BMW). Potrzebuję pomocy w sprawie rozrządu. Wymieniłem rozrząd (tj. napinacz, łańcuchy-dolny i górny , i płozy napinające) koła zębate i ślizgi prowadzące łańcuch są dobre. Przed wymianą na wolnych obrotach drżał silnik i podczas schodzenia z obrotów mrygała kontrolka "CHECK" , po wymianie kontrolka nie mryga a drżenie ustąpiło , ale jak odkręce korek dekla zaworowego to słyszę i widzę jak tłucze napinacz w ślizg napinający łańcuch. Widać, że ciśnienie oleju dociera do napinacza bo jak odkręce kore dekla to chlapie strasznie olejem.
Nie wiem co się dzieje, przecież wszystko jest nowe i to z oryginału! Może kkomuś przydarzyło sie takie coś?! Dodam, że jak korek dekla zaworowego jest zakręcony to nic nie słychać tego stukania napinacza! "tylko mruczenie silnika"
Proszę o jaką ś pomoc, pytałem już po mechanikach i każdy rozkłada ręce.
POMOCY!!!
Jestem tu nowy! Co prawda nie posiadam BMW, tylko omegę, ale z silnikiem 2,5 tds (ale rodem z BMW). Potrzebuję pomocy w sprawie rozrządu. Wymieniłem rozrząd (tj. napinacz, łańcuchy-dolny i górny , i płozy napinające) koła zębate i ślizgi prowadzące łańcuch są dobre. Przed wymianą na wolnych obrotach drżał silnik i podczas schodzenia z obrotów mrygała kontrolka "CHECK" , po wymianie kontrolka nie mryga a drżenie ustąpiło , ale jak odkręce korek dekla zaworowego to słyszę i widzę jak tłucze napinacz w ślizg napinający łańcuch. Widać, że ciśnienie oleju dociera do napinacza bo jak odkręce kore dekla to chlapie strasznie olejem.
Nie wiem co się dzieje, przecież wszystko jest nowe i to z oryginału! Może kkomuś przydarzyło sie takie coś?! Dodam, że jak korek dekla zaworowego jest zakręcony to nic nie słychać tego stukania napinacza! "tylko mruczenie silnika"
Proszę o jaką ś pomoc, pytałem już po mechanikach i każdy rozkłada ręce.
POMOCY!!!
Musisz ustawić wałek krzywkami do góry tak jak w opisie i najlepiej mieć dwie suwmiarki.
jedną zakłedasz za pierwszą panewką wałka (kleszczami pomiarowymi ) ściskając żeby nie było luzu i musi być dosunięta max. w dół żeby się opierała na wałku i przekładasz raz w prawo, raz w lewo a drugą suwmiarką mierzysz odległość między suwmiarką założoną na wałek rozrządu a rantem gówicy ( tam gzie się styka dekiel zaworowy z głowicą) z obu stron odległość musi być taka sama! dokręcasz srubę koła zębatego wałka, obracasz silnikiem, ustawiasz na znaki i sprawdzasz znów te odległości jak jest OK. To skręcasz i po robocie! Powodzenia!
jedną zakłedasz za pierwszą panewką wałka (kleszczami pomiarowymi ) ściskając żeby nie było luzu i musi być dosunięta max. w dół żeby się opierała na wałku i przekładasz raz w prawo, raz w lewo a drugą suwmiarką mierzysz odległość między suwmiarką założoną na wałek rozrządu a rantem gówicy ( tam gzie się styka dekiel zaworowy z głowicą) z obu stron odległość musi być taka sama! dokręcasz srubę koła zębatego wałka, obracasz silnikiem, ustawiasz na znaki i sprawdzasz znów te odległości jak jest OK. To skręcasz i po robocie! Powodzenia!
Demontaz pompy wtryskowej
Witam fanatyków i "zboczeńców" jak nazywa nas moja szara rzeczywistość(żonka) Czy do demontażu pompy wtryskowej konieczny jest demontaż rozrządu? Czy jak odkręcę nakrętkę na kole pompy i wyjmę pompę, to przestawi się rozrząd? Czy to mi się rozpadnie?
Benia ponad wszystko
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
w zasadzie koło pompy z każdej strony jest trzymane przez napinacze i łańcuchy wiec przy zachowaniu względnej ostrożności nic nie powinno się stać, a po zamontowaniu pompy najlepiej sprawdzić ustawienie rozrządu, kołek w koło zamachowe i zobaczyć czy wałek jest w prawidłowej pozycji, bo jeśli coś przeskoczy nie będzie się góra zgadzała tak najprościej to można sprawdzić
Do tego jest potrzebny ściągacz i koło nie opadnie, ani łańcuchy nie przeskoczą. Ściągacz możesz sobie dotoczyć! Tulejka grubościenna z gwintem, żeby wkręcić w dekiel i jednocześnie on przytrzyma koło pompy wtryskowej (dociskając go do bloku silnika) na końcu tulejki wspawujesz śrubę fi.12 z nakrętką, posłuży do wypchnięcia pompy wtryskowej. Jak by co, to mogę podesłać jakieś zdjęcia tego ściągacza na meila. Sam sobie dorabiałem do swojego samochodu.
Witam;)
wszyscy piszą jak nalezy wymienic rozrząd krok po kroku ale ja stanąłem na odkręceniu śruby od walu (22) nie moge za hu.. jej poluzować, mlotkiem pneumatycznym nie chce iść nawet po nagrzaniu palnikiem;// chce ustawić rozrząd i zobaczyc czy nic tam nie przeskoczylo i ta glupia sruba blokuje mi cala robote... jak ją odkręcić? ma ktoś jakieś pomysly???
z gory dzieki
wszyscy piszą jak nalezy wymienic rozrząd krok po kroku ale ja stanąłem na odkręceniu śruby od walu (22) nie moge za hu.. jej poluzować, mlotkiem pneumatycznym nie chce iść nawet po nagrzaniu palnikiem;// chce ustawić rozrząd i zobaczyc czy nic tam nie przeskoczylo i ta glupia sruba blokuje mi cala robote... jak ją odkręcić? ma ktoś jakieś pomysly???
z gory dzieki
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
co do ściągacza wykonanego w taki sposób ja piszesz daje palec sobie obciąć że nie zadziała, oryginalny ściągacz jest nagwintowany na końcu w środku i mocuje się go na kole od pompy a ścianki zewnętrzne zapierają się o miejsce gdzie napinacz przychodzi, dzięki temu koło cały czas jest w osikwasek51 pisze:Do tego jest potrzebny ściągacz i koło nie opadnie, ani łańcuchy nie przeskoczą. Ściągacz możesz sobie dotoczyć! Tulejka grubościenna z gwintem, żeby wkręcić w dekiel i jednocześnie on przytrzyma koło pompy wtryskowej (dociskając go do bloku silnika) na końcu tulejki wspawujesz śrubę fi.12 z nakrętką, posłuży do wypchnięcia pompy wtryskowej. Jak by co, to mogę podesłać jakieś zdjęcia tego ściągacza na meila. Sam sobie dorabiałem do swojego samochodu.
http://allegro.pl/item660105978_zestaw_ ... _sacz.html