BMW E34 525tds - zerowa dawka paliwa

Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

Zombiak96
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 12 lut 2021, 18:06

BMW E34 525tds - zerowa dawka paliwa

Post autor: Zombiak96 »

BMW E34 1993r
2.5 TDS, 2.1 DDE
Nastawnik MES

Witam,
Mam kilka pytań, ostatnio wziąłem się za uszczelnienie pompy i nie poszło zbyt kolorowo.

Pierwsze, czy pompa może stracić w jakiś sposób kąt wtrysku? Zanim pompę zdemontowałem postanowiłem sprawdzić kąt, oczywiście zgodnie z opisami dla cyl nr 1, wyszedł on 0.74, znajomy od którego auto nabyłem jest święcie przekonany że ustawiał fabrykę.
Jak zamontowałem pompę ustawiłem 0.94 kąt.

Drugie, jak w temacie poskładałem pompę, dałem radę wymienić tylko oringi tloczka zmiany kąta, oringi czujnika zmiany kąta oraz zamontowałem nowy fabrycznie nastawnik potencjometryczny (taki też siedział wcześniej).
Odpaliłem silnik, od razu wszedł na obroty 1900 ok i chodził nie równo jakby na evry modzie, wyświetlił mi dawkę 50mg/suw, od razu zbiłem nastawnik, trafiłem do poziomu ok 3mg/suw, silnik zaczął pracować na słuch względnie normalnie, ale dawka w przeciągu kilku kolejnych sekund malała aż osiągnęła 0 mg/suw silnik pracował normalnie z ilością obr ok 800.

Jak się nagrzał próbowałem ustawić dawkę ale bezskutecznie, przesunięcie nastawnika w kierunku tyłu samochodu podnosiło obroty i powodowało nierówna pracę, bez zmiany odczytu dawki paliwa (0mg/suw) wracałem do stabilnego poziomu na słuch i próbowałem w drugą stronę w kierunku przodu auta, uzyskiwałem efekt jakby silnik się dławił obroty spadały, ale dawka pozostawała bez zmian 0mg/suw.

Zauważyłem że odczyty czujnika temperatury są co najmniej dziwne wskazywał 54 stopnie, po chwili 50 a zaraz nagle 74 stopnie, generalnie w sumie pływał po tych 2 wartościach głównie 54 i 74.
Czujnik zamówiłem nowy, ale czy to to będzie winą braku dawki?

I ostatnia sprawa, silnik nim się dotknałem tam, palił na zimno względnie bez problemu, 2 grzania świec i na przysłowiowy dotyk (na 1 grzaniu kulawo trochę) na ciepło jak postał chwilę powiedzmy ze 20 min to bardzo ciężko odpalał, i sadzil białą chmurę za sobą a podczas kręcenia miał kilka prób jakby zaskoczenia bez skutecznych, po zamontowaniu uszczelnionej pompy z nowym nastawnikiem na ciepło silnik nie odpalił (bez kolektora dolotowego).
Czy ktoś wie co może być przyczyną? Czy to będzie wina tłokorozdzielacza?

A jeszcze ostatnie, obiło mi się o uszy reset parametrów, czy ktoś może rzucić światło na ten temat?
Zombiak96
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 12 lut 2021, 18:06

Re: BMW E34 525tds - zerowa dawka paliwa

Post autor: Zombiak96 »

Po wymianie czujników temperatury troszkę to lepiej wygląda udało się uzyskać jakiś bardziej stabilny efekt, silnik odpala na ciepło kulawo ale odpala, reaguje na gaz wyjątkowo lekko i trochę za długo utrzymuje się na obrotach, ale od biedy jakby trzeba było gdzieś jechać to by pojechał.
Obrazek
Obrazek

Tak wygląda temat odczytów, chyba delphi sobie generalnie nie radzi z czytaniem tego TDSa (auto z 1993 a zmuszony jestem łączyć się przez 1996)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pcgZrEqEyqQ[/youtube]

Po dzisiejszej walce, dotarłem do takiego punktu, niestety nie wiem jaka to jest dawka paliwa, auto odpala i pracuje względnie normalnie na ciepłym silniku
Po komputerze nie sposób stwierdzić odczytanej temperatury, według wskaźnika w kabinie pion, węże dość mocno ciepłe także raczej temp robocza silnika.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iMB5O41xnhQ[/youtube]
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2347
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: BMW E34 525tds - zerowa dawka paliwa

Post autor: Jawor »

Strasznie słabo odpala.
Jesteś pewien że nigdzie sie nie zapowietrza?

Druga sprawa: sprobuj poprzez inpę odczytać parametry
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Obecna 318d
ODPOWIEDZ