E34 TDS 1995 - Brak paliwa na wtryskach po zmianie pompy

Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

Pavster
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 15 sie 2021, 16:39

E34 TDS 1995 - Brak paliwa na wtryskach po zmianie pompy

Post autor: Pavster »

Witam serdecznie,

jestem nowy na tym forum więc na początku witam wszystkich bywalców. Chciałbym poradzić się w pewnej kwestii, co do której już skończyły mi się pomysły.

Przejdę od razu do rzeczy:

Po wymontowaniu starej pompy wtryskowej 994 R515, okazało się, iż w środku jest śmietnik (tak stwierdził pompiarz), auto odpalało ale bardzo źle pracowało i z pompy mocno ciekło.

Zakupiłem drugą pompę, "podobno z samochodu, w którym normalnie pracowała zapewniał sprzedający" - auto miało dzwona z tyłu i pracowała do końca, niby.

Numer pompy identyczny 994 R515 ale, pochodzi z modelu E39 i ma przed oznaczeniem R515 znak VE (ale w dalszym ciągu 994). Z tego co się dowiadywałem powinna podejść, więc została zamontowana.

Główny problem: Brak paliwa na wtryskach
Już dwa razy baterie zajechałem próbując różnych rozwiązań, paliwo z baku, paliwo na krótko.

Dotychczasowe próby odpowietrzenia, odpalenia:
- do pompy oczywiście paliwo dochodzi
- na elektrozaworze w pompie (wystajacy pindol) jest napięcie 12V gdy zapłon włączony
- brak błędów w INPIE w sekcji EWS
- przed demontażem starej pompy oczywiście blokada na rozrząd oraz koło zamachowe poszło więc nic się nie przestawiło
- "nowa" pompa trafiła spowrotem na klin (raczej nie spadł - tego teraz nie moge sprawdzic)
- podczas kręcenia silnikiem przelewem normalnie idzie paliwo

Proszę jakąś mądrą głowę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.
Pozdrawiam
Pavster
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 15 sie 2021, 16:39

Re: E34 TDS 1995 - Brak paliwa na wtryskach po zmianie pompy

Post autor: Pavster »

Dodam jeszcze, iż jest jedna sprawa, która mnie zastanawia, a są to wtyczki (jedne od nastawnika, dwie za pompą).

1. Wtyczka od nastawnika pompy posiada dwa przewody (Brązowy i Ciemno-Szary - męska), wchodzi natomiast w żeńską z przewodami (Biały - Czerwony)

2. Za pompą bliżej głowicy (jeszcze jak odpalał), znajdują się dwie wtyczki (żeńskie), które nie były nigdzie podpięte, jedna z nich widać jakby nigdy nie była używana, była spięta na "trytkę" do samej siebie, druga zaś na dwóch cienkich kabelkach (z tego co pamiętam Biały i Niebieski, ale teraz głowy nie dam sobie uciąć - sprawdzę). Dodam że EGR jest usunięty. No ale skoro wcześniej auto pracowało w takiej konfiguracji, to chyba nie ma to żadnego związku.

Wiecie może od czego te dwa dodatkowe przewody (Wtyczki) są?
Pavster
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 15 sie 2021, 16:39

Re: E34 TDS 1995 - Brak paliwa na wtryskach po zmianie pompy

Post autor: Pavster »

Panowie mały update: właśnie wyciągnąłem elektrozawór i podpiąłem na krótko - zero reakcji. Czekam na starą pompe, aż wróci do mnie spowrotem i podmienie z tamtej, zobaczymy co będzie - dam znać.
ODPOWIEDZ