E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Moderator: Moderatorzy
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Dzięki. Zmienię licznik i dam znać.
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Jednak będę musiał chyba wymienić sterownik bo Dis wyrzuca błąd "eeprom cells in computer 1" wiec coś się w pamięci posypało i prawdopodobnie silnik chodzi na sztywno, bez korekt:(
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Zagadaj do mistrza Bagora w sprawie epromu
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Zagadałem już. Napisał, że nie widział jeszcze takiego błędu oraz że może mieć to związek z usunięciem ews.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Ten sterownik raczej nie ma immo..Piotsztyk pisze:Zagadałem już. Napisał, że nie widział jeszcze takiego błędu oraz że może mieć to związek z usunięciem ews.
Z disem trzeba uważać co się robi do podglądu bezpieczna inpa
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Ma immo. Znaczy miał, bo osobiście dałem do gościa żeby je usunął. Jak dobrze pamietam to od 1994r był ews 1 a do 1995r ews 2. Niestety, przy DDE 2.1 inpa nie działa. Dopiero od DDE 2.2 czyli poliftowy silnik z plastikowym kolektorem i przepływomierzem. Co do disa to jak wejdziesz w blok z wartościami z poszczególnych czujników to raczej nic się tam pozmieniać nie da. Dopiero w bloku "special functions" można coś pozmieniać. Z disem się już trochę znamy-używałem go często przy diagnozie silników benzynowych.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Wygląda na to że ktuś pazury wsadził , rozmontowałem jedno auto na czynniki , ani śladu immoPiotsztyk pisze:Ma immo. Znaczy miał, bo osobiście dałem do gościa żeby je usunął. Jak dobrze pamietam to od 1994r był ews 1 a do 1995r ews 2. Niestety, przy DDE 2.1 inpa nie działa. Dopiero od DDE 2.2 czyli poliftowy silnik z plastikowym kolektorem i przepływomierzem. Co do disa to jak wejdziesz w blok z wartościami z poszczególnych czujników to raczej nic się tam pozmieniać nie da. Dopiero w bloku "special functions" można coś pozmieniać. Z disem się już trochę znamy-używałem go często przy diagnozie silników benzynowych.
Zamówiłem sobie sterownik ony na zapas , bo tanie , zobaczymy co tam będzie .
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Może rozmontowałeś e36 z lat 1990-1993 włącznie. Tam nie było jeszcze ews-a. Zamówiłem inny sterownik z końcówką 201 i spróbuje zsynchronizować go z ews-em, który siedzi w samochodzie. Zamówiłem również zegary dokładnie od tego egzemplarza od którego mam sterownik i wiązkę. Dziś zamontowałem kolektor i zrobiłem jazdę próbną. Jestem mega zadowolony. Nie ma już żadnych cyrków z wolnymi obrotami jak to miało miejsce na nastawniku potencjometrycznym. Warto było pobawić się w zmianę na hdk. A zegary koniecznie do wymiany, bo wskaźnik temperatury silnika wychyla się wraz ze wzrostem prędkości. Muszę jeszcze dawkę podejrzeć jak się zmieniła po montażu kolektora.
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
No i licznik wymieniony. Stary był produkcji VDO a nowy produkcji Moto Meter. Obrotomierz działa już poprawnie, jednak wskaźnik temperatury pokazuje głupoty. Wskazówka nawet na wyłączonym zapłonie jest odchylona sporo na minus od pozycji wyjściowej i tak jak w starym liczniku podnosi się wraz ze wzrostem prędkości..
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Może czujnik albo co po drodze , wymieniałem kilkanaście liczników w trójkach , jedyne co nie grało , jak już , to obrotomierz i minimalnie ekonomizer .Piotsztyk pisze:No i licznik wymieniony. Stary był produkcji VDO a nowy produkcji Moto Meter. Obrotomierz działa już poprawnie, jednak wskaźnik temperatury pokazuje głupoty. Wskazówka nawet na wyłączonym zapłonie jest odchylona sporo na minus od pozycji wyjściowej i tak jak w starym liczniku podnosi się wraz ze wzrostem prędkości..
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Kolejny licznik podłączony i znów problem ze wskaźnikiem temp. podnoszącym się wraz ze wzrostem prędkości. Trzeba będzie przejrzeć wiązkę z miernikiem w ręku.
Wskaźnik ogarnięty. Pomyłkowo zamieniłem wtyczki czujnika temp. silnika i czujnika temp. powietrza w kolektorze. Jak przyspieszałem turbo zaczynało dmuchać i temp. rosła. Ale ze mnie gapa:) Dziękuje za pomoc.
Wskaźnik ogarnięty. Pomyłkowo zamieniłem wtyczki czujnika temp. silnika i czujnika temp. powietrza w kolektorze. Jak przyspieszałem turbo zaczynało dmuchać i temp. rosła. Ale ze mnie gapa:) Dziękuje za pomoc.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Tak myślałem . A ja musiałem nastawnik na drobne rozmontować , co tam brudu było , nie do uwierzenia .Piotsztyk pisze:Kolejny licznik podłączony i znów problem ze wskaźnikiem temp. podnoszącym się wraz ze wzrostem prędkości. Trzeba będzie przejrzeć wiązkę z miernikiem w ręku.
Wskaźnik ogarnięty. Pomyłkowo zamieniłem wtyczki czujnika temp. silnika i czujnika temp. powietrza w kolektorze. Jak przyspieszałem turbo zaczynało dmuchać i temp. rosła. Ale ze mnie gapa:) Dziękuje za pomoc.
Tak od niechcenia zapytam czy masz tempomat ?
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Swojego nastawnika nie rozbierałem, jedynie przełożyłem z innej pompy bez zdejmowania dekielka.
Tempomatu nie mam ale gdzieś doczytałem, że w większości tds-ów wystarczy samą manetkę dołożyć. Bardzo możliwe, bo w końcu mamy pedał gazu na potencjometrze. Błąd tempomatu mam w compakcie 1.8tds, w tym 2.5 co teraz ogarniam tak samo i mam w sumie trzy sterowniki do niego i na każdym ten błąd jest.
Tempomatu nie mam ale gdzieś doczytałem, że w większości tds-ów wystarczy samą manetkę dołożyć. Bardzo możliwe, bo w końcu mamy pedał gazu na potencjometrze. Błąd tempomatu mam w compakcie 1.8tds, w tym 2.5 co teraz ogarniam tak samo i mam w sumie trzy sterowniki do niego i na każdym ten błąd jest.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Założenie tempomatu jest tak proste że dla łatwości jego montażu należy to zrobić .Warunek , to manetka od starszych modeli e34 , muszą wychodzić tylko dwa przewody oraz czujnik pod pedałem sprzęgła , zazwyczaj biały . Na manetkę jest fabryczne miejsce na manetce wycieraczek . Resztę doczytaj w postach tego forum , bo nie chcę odbierać splędoru temu co to opisał . Osobiście założyłem w dwu e36 i śmiga . Munsztunk dotyczy raczej manuali .Piotsztyk pisze:Swojego nastawnika nie rozbierałem, jedynie przełożyłem z innej pompy bez zdejmowania dekielka.
Tempomatu nie mam ale gdzieś doczytałem, że w większości tds-ów wystarczy samą manetkę dołożyć. Bardzo możliwe, bo w końcu mamy pedał gazu na potencjometrze. Błąd tempomatu mam w compakcie 1.8tds, w tym 2.5 co teraz ogarniam tak samo i mam w sumie trzy sterowniki do niego i na każdym ten błąd jest.
https://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.p ... mpomat+e36
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Mamamuszi pisze:Założenie tempomatu jest tak proste że dla łatwości jego montażu należy to zrobić .Warunek , to manetka od starszych modeli e34 , muszą wychodzić tylko dwa przewody oraz czujnik pod pedałem sprzęgła , który w większości jest zamontowany pomimo braku tempomatu , zazwyczaj biały . Na manetkę jest fabryczne miejsce pod manetką wycieraczek . Resztę doczytaj w postach tego forum , bo nie chcę odbierać splędoru temu co to opisał . Osobiście założyłem w dwu e36 i śmiga . Munsztunk dotyczy raczej manuali .Piotsztyk pisze:Swojego nastawnika nie rozbierałem, jedynie przełożyłem z innej pompy bez zdejmowania dekielka.
Tempomatu nie mam ale gdzieś doczytałem, że w większości tds-ów wystarczy samą manetkę dołożyć. Bardzo możliwe, bo w końcu mamy pedał gazu na potencjometrze. Błąd tempomatu mam w compakcie 1.8tds, w tym 2.5 co teraz ogarniam tak samo i mam w sumie trzy sterowniki do niego i na każdym ten błąd jest.
https://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.p ... mpomat+e36
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Można by założyć, jednak ja tempomatu nie używam z racji że mam mega zglebione auto i śmigam nim wyłącznie po mieście. Ale dzięki za info.
Chcę natomiast zrobić instalacje dotrysku lpg do kolektora. Poczytałem trochę na temat lpg w dieslu i wszystko wyglada bardzo obiecująco. Myśle, że uda mi się uzyskać jakieś 15% przyrostu w chwili dotrysku. Będzie to działało na podobnej zasadzie jak działa podtlenek azotu. Gazior będzie podawany wtryskiwaczem do kolektora, na przewodzie sterującym wastegatem będzie elektrozawór (działający tak jak mbc) by powietrza nie zabrakło. Wszystko odpalane będzie z przycisku w kabinie. Dodatkowo mam zamiar założyć pomiar temp. spalin tak dla bezpieczeństwa. Szacuje, że koszt całkowity nie przekroczy kilku stówek. Dodajmy do tego chip od bagora i możliwe że będzie fajnie:)
Chcę natomiast zrobić instalacje dotrysku lpg do kolektora. Poczytałem trochę na temat lpg w dieslu i wszystko wyglada bardzo obiecująco. Myśle, że uda mi się uzyskać jakieś 15% przyrostu w chwili dotrysku. Będzie to działało na podobnej zasadzie jak działa podtlenek azotu. Gazior będzie podawany wtryskiwaczem do kolektora, na przewodzie sterującym wastegatem będzie elektrozawór (działający tak jak mbc) by powietrza nie zabrakło. Wszystko odpalane będzie z przycisku w kabinie. Dodatkowo mam zamiar założyć pomiar temp. spalin tak dla bezpieczeństwa. Szacuje, że koszt całkowity nie przekroczy kilku stówek. Dodajmy do tego chip od bagora i możliwe że będzie fajnie:)