E39 TDS ustawienie kąta wtrysku po zamontowaniu pompy

Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
roochacz
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 27 wrz 2017, 0:48
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

E39 TDS ustawienie kąta wtrysku po zamontowaniu pompy

Post autor: roochacz »

Witam serdecznie,
wymieniłem sobie w pompie tłokorozielacz z głowiczką w TDSie bo nie palił na ciepłym. W tym celu wyjąłem sobie pompę ściągaczem, wymieniłem w niej co trzeba i uszczelki, montuję z powrotem i tu miałem mały problem bo aby zamontować to mi klin nie do końca pasował na koło, a inaczej obrócić pompą nie moglem bo już mi dwie szpilki blokowały dalszy ruch. na czerwono zaznaczone tak jak początkowo chciał wejść:
Obrazek
pewnie było tak że był lekko naprężony po zgaszeniu silnika, a po wypchaniu ściągaczem klin się przekręcił te 1-2 mm do luźniej pozycji. No to cyk montuję inaczej, wykręcam "szpilki" czyli te 2 śruby na których się wspiera pompa:
Obrazek
wstawiam pompę - teraz już weszła na klin, lekko przekręcam pompą (troszkę siły trzeba użyć), te szpilki znowu wkręcam w blok silnika no i mam pompę na miejscu.
No i to tyle historii. Teraz mój główny problem, mam zły kąt wtrysku, pompa na śrubach jest w skrajnym miejscu jeśli chodzi o łatwość obracania nią, czyli że jeśli spróbuję ją bardziej przechylić (odchylić od silnika) to jest to strasznie ciężkie bo w pompie już zaczyna się moment wciskania sprężyn z tłoczkiem. Pozycja śruby:
Obrazek
A chcę tę pompę odchylić od silnika, aby ta "czerwona kropka" była wyżej. To normalne że tak masakrycznie ciężko ją odchylić (ze względu na te sprężyny w środku)? I w dodatku jak najlepiej sobie te śrubę ustawić początkowo, na środek? Później chciałbym to ustawić jak najbliżej fabrycznej wartości 2.51 według INPY. I w trakcie ustawiania coś trzeba blokować aby np. rozrząd nie przeskoczył?

PS. robiłem testy i leci paliwo ze wszystkich 6 rurek, fura odpala na plaku ale oczywiście na paliwie nie chodzi bo właśnie ten zapłon zły jest :/
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: E39 TDS ustawienie kąta wtrysku po zamontowaniu pompy

Post autor: Dimo »

Do przestawienia pompy trzeba trochę siły użyć,to nie jest jakieś lekkie pokręcanie pompą.
Nie musisz blokować rozrządu - nic się tam nie wydarzy jak będziesz regulował kąt wtrysku.
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Awatar użytkownika
roochacz
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 27 wrz 2017, 0:48
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: E39 TDS ustawienie kąta wtrysku po zamontowaniu pompy

Post autor: roochacz »

Dimo pisze:Do przestawienia pompy trzeba trochę siły użyć,to nie jest jakieś lekkie pokręcanie pompą.
Nie musisz blokować rozrządu - nic się tam nie wydarzy jak będziesz regulował kąt wtrysku.
Dzięki ziomuś przestawiłem trochę tak bardziej na środek i fura odpala bez plaka ale nie od strzała muszę kilka sekund kręcić,obroty falują :/ próbowałem różne pozycje i w zależności od ustawienia rzuca budą bardziej lub mniej. Mniej rzucało (ale nadal) gdy odległość zaznaczona na niebiesko na zdjęciu wynosiła 3mm (mierzyłem wkładając tam różnej średnicy wiertła). Nastawnik mam przesunięty mocno w kierunku kabiny, ale jak dam za mocno to zdarzyła się sytuacja że po odpaleniu od razu wkręcał się na obroty 3-4 tys to musiałem trochę zmniejszyć. Hmm co tu zrobić, mógłbyś ty bądź ktoś inny zmierzyć ile ta odległość wynosi w Waszych TDSach? Sprawdzanie kąta lub dawki INPĄ na razie nic nie daje bo przy falujących obrotach i tak wartości stale się zmieniają :?

Obrazek
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: E39 TDS ustawienie kąta wtrysku po zamontowaniu pompy

Post autor: tdbezs »

No mistrzunio.... Kolego tak nie ustawi się kąta wtrysku, kąt wtrysku ustawia się zegarem w tym silniku, i jest to podstawa- jak masz żle ustawiony początek tłoczenia to i z dawką sobie nie poradzisz... takie moje zdanie- a mierzenia odległości między szpilką a fasolką w pompie ma się nijak do wo ustawienia początku tłoczenia, gdyż w zależności od stanu łancuszka rozrządu, jego rozciągnięcia- wartość kąta wtrysku w jednym miejscu będzie się rózniła... Także kolego, jeżeli nie masz zegara- to podjedź do ajkiegoś mechanika, który odrobinę się zna na dieslach i niech Ci ustawi pompę na zegar. Jak będziesz miał już zrobiony kąt wtrysku, to możesz się brać za dawkę paliwa- z doświadczenia polecam zrobić też korektę wałka rozrządu- prawidłowe ustawienie wałka, dawki i kąta wtrysku bardzo odbija się na spalaniu w tym silniku.
Awatar użytkownika
roochacz
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 27 wrz 2017, 0:48
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: E39 TDS ustawienie kąta wtrysku po zamontowaniu pompy

Post autor: roochacz »

Tak myślałem tylko gdzie ja znajde w mojej wsi jakiegoś faceta z zegarem. To ze nie warto na razie ustawiać dawki to wiem, a czy nawet trochę niedokładnie ustawiony kąt wtrysku może powodować te nierówne obroty? Wcześniej przed demontażem pompy to chodziło równo tylko nie palił na ciepłym to glowiczkę wymieniłem, nastawnik jest ten sam (ale przesunięty).
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: E39 TDS ustawienie kąta wtrysku po zamontowaniu pompy

Post autor: tdbezs »

nierówne obroty to źle ustawiona dawka. Ķąt wtrysku to masz utrudnione zapalanie, smierdzące, niedopalone spaliny, zbyt miękka bądź zbyt twarda(metaliczna) praca silnika. Ustawienie nastawnika wymaga bardzo dużej precyzji- przy dokręcaniu nastawnika silnik może stracić odealnie równą prace tyle. Poza równa pracą pozpstaje jeszcze reakcja na pedał gazu... nie raz miałem tak, że tds chodził na niskiej dawce jak z bajki ale mocy zero
Awatar użytkownika
roochacz
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 27 wrz 2017, 0:48
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: E39 TDS ustawienie kąta wtrysku po zamontowaniu pompy

Post autor: roochacz »

No u mnie właśnie sama reakcja na gaz też jest licha, naciskam trochę to prawie w ogóle obroty się nie podnoszą a jak naduszę jeszcze trochę na gaz to od razu 2000 obrotów. A jak nastawnik dałem na maxa w stronę kabiny to cyk po odpaleniu obroty lecą od razu na 3-4 tys obrotów. Też powiem że po wkreceniu silnika na wyższe obroty to już nie buja nim, więc nastawnik trza ustawić. A dowiedziałem się że jeden ziomek mechanik u mnie ma taki zegar więc jemu zlecę ustawienie kąta. Noo a fura też trochę kopci, trochę to przestawiłem i mniej kopci. Cos się stanie jak na nieprawidlowym kącie wtrysku przejadę 1 kilometr?
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: E39 TDS ustawienie kąta wtrysku po zamontowaniu pompy

Post autor: Mamamuszi »

Przekręcaj pompę do bloku aż usłyszysz metaliczną pracę , po tym minimalnie cofnij do granicy zaniku tej pracy . Będzie blisko i tak już możesz ten kilometr przejechać . Nastawnik reaguje również na ruch na boki .
ODPOWIEDZ