Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Pieter
Moderator
Moderator
Posty: 216
Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Zamość

[e36 1,7 tds] Po uszczelnieniu pompy nie pali na zimnym

Post autor: Pieter »

Oddałem auto do pompiarza bo ciekło pod nastawnikiem. Po odebraniu auta zauwarzyłem, że pali troszkę później. Teraz jak jest zimno niechce palić wcale jak jest zimna oczywiście. Nie wiem co mogli skopać? Jak oddawałem do naprawy paliła jak zegarek na dotyk. Jak pojechałem do tego pompiarza z zapytaniem czemu teraz niechce palić - dopowiedział że leją wtryski, że pompa nie ma nic to tego. Moje pytanie brzmi czy to prawda? Dodam że pompa nie była wyjmowana. Z góry dzięki za odp.
Są… auta i jest BMW
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Po uszczelnieniu pompy nie pali na zimnym

Post autor: gummiss11 »

I tak od razu zaczęły lać :?: Wieczorem dobrze, następnego dnia leją tak że ma problem z odpalaniem... Trochę podejrzane :roll: ja bym stawiał na złe ustawienie dawki, albo kąta wtrysku, bo żeby tak od razu padły wtryski to mało realne. Musisz sprawdzić kolor spalin, siwy, biały albo taki błękitnawy to jest od lejących wtrysków.
Bo Możemy Więcej...Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Po uszczelnieniu pompy nie pali na zimnym

Post autor: rexman »

Czasem zmiana mechanika bardzo pomaga. :mrgreen:
Wtryski są bardzo wytrzymałe w BMW. Jakoś nie wszyscy w to chcą uwierzyć. :evil:
(Pilnie obserwuję temat wtrysków nie tylko tu na forum).
Jeśli się mylę, to niech ktoś podzieli się swoim doświadczeniem z wtryskiwaczami w TDSie. 8)
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Po uszczelnieniu pompy nie pali na zimnym

Post autor: gummiss11 »

rexman pisze:Czasem zmiana mechanika bardzo pomaga. :mrgreen:
Wtryski są bardzo wytrzymałe w BMW. Jakoś nie wszyscy w to chcą uwierzyć. :evil:
(Pilnie obserwuję temat wtrysków nie tylko tu na forum).
Jeśli się mylę, to niech ktoś podzieli się swoim doświadczeniem z wtryskiwaczami w TDSie. 8)
Z tą trwałością to może być prawda :P Jak dałem do regeneracji wtryski które przejechały 280kafli to gość je tylko wkręcił w takie urządzenie, chwile poruszał taką wajchą(na skali pokazało ponad 20 tylko nie wiem czego :mrgreen: ) i powiedział że są ok i nic nie trzeba robić tylko wkręcić i cieszyć się jazdą 8) A to że siądą od razu to nie wierze, w końcu jest ich sześć... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Bo Możemy Więcej...Obrazek
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Po uszczelnieniu pompy nie pali na zimnym

Post autor: raven_1983 »

Pompy może i nie wyjęli... ale mogli ją poluzować aby mieć lepszy dostęp chociaż nie wiem po co...

Teoretycznie skoro kąt ustawia się obracając pompę to ruszanie nastawnika nie ma na kąt wpływu.

W praktyce jednak kąt warto sprawdzić i tak czy inaczej skorygować.

Podepnij się pod kompa i sprawdź kąt i dawkę paliwa, z tymi wartościami jeżeli będą odbiegać jedź na reklamację.

Bajek o wtryskach nie kupuj.
Awatar użytkownika
Pieter
Moderator
Moderator
Posty: 216
Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Zamość

Po uszczelnieniu pompy nie pali na zimnym

Post autor: Pieter »

Dzięki! Pewnie pojadę na kompa, dodam że kilka razy zgasła mi schodząc z obrotów, a nigdy wcześniej tego nie było. :o Problem w tym że tu gdzie mieszkam nie bardzo jest do kogo się udać z takim tematem :(
Są… auta i jest BMW
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: @ctiv »

nie widze fotek co uszczelniales. zdejmowales nastawnik??
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: Dimo »

@ctiv-to wykopalisko sprzed 7 lat..
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: @ctiv »

heh fakt nie doczytalem :P
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: Dimo »

ewela89 pisze:Czyli to wszystko to był problem świec? Wlasnie tez uszczelniałam pompę u siebie i miałam podobny problem.
I cóż ciekawego jeszcze nam opowiesz?
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
tomek20
zbanowany
zbanowany
Posty: 2
Rejestracja: 16 lut 2015, 17:03
Seria: E30
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 740d
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: tomek20 »

Dimo czemu z taka niechęcią podchodzisz do koleżanki ?. zakładasz, że dziewczyna nie potrafi ogarnąć trochę sprzętu :)?.
osioo12
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 04 mar 2015, 10:54
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Wielkopolskie

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: osioo12 »

Mam problem, mój chłopak kupił auto niedawno i jest problem z odpalaniem.. Bardzo ciężko odpala na zimnym silniku ... Czy to może być problem z wlewkami wtryskowymi? Proszę o pomoc :)
osioo12
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 04 mar 2015, 10:54
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Wielkopolskie

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: osioo12 »

Mam problem, mój chłopak kupił auto niedawno i bardzo ciężko odpala na zimnym silniku? W zasadzie mamy ten problem cały czas.. Ma ktoś jakieś pomysły co może być powodem?
Czy to te wężyki przelewowe? Proszę o odpowiedź
Awatar użytkownika
Pieter
Moderator
Moderator
Posty: 216
Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Zamość

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: Pieter »

Radzę poszukać informacji na ten temat w wyszukiwarce lub na jakichś innych forach, tu niestety nikt lub bardzo niewiele osób zagląda więc pomocy możecie się nie doczekać.
Smutne ale prawdziwe.
Ja nie jestem tak obeznany w tych sprawach więc nie pomogę.
Są… auta i jest BMW
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: Mamamuszi »

Najczęściej to wina świec lub cofającego się paliwa.Temat opisany do bólu
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: Dimo »

Mamamuszi i Pieter-ktoś zaklada konta dla 1-2 postów i trolluje,wystarczy spojrzeć w profil (seria/nadwozie/rocznik),podobnie jest np.w temacie "Co zrobilem/zrobilam dla swojego autka".
Niestety-nikt już tego nie pilnuje..
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Awatar użytkownika
Pieter
Moderator
Moderator
Posty: 216
Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Zamość

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: Pieter »

Dimo tego nie wiem może i tak, fakt jest taki że niewiele osób tu zagląda a pisze jeszcze mniej to i moderatorzy nie zaglądają bo i po co? dla 5 czy 10 postów na tydzień.

A wracając do tematu to fakt spalone świece żarowe mogą powodować ciężkie odpalanie tadka, sam tak miałem z 4 tylko jedna grzała dobrze, 1 ledwo co a 2 nic. Po wymianie git :)
Są… auta i jest BMW
MarcinM
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 20 mar 2015, 0:45
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: MarcinM »

Niestety nie ma lekko, ale są inne miejsca warte odwiedzania ;)
JanJanuszJa
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 2015, 11:22
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2009
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Małopolskie

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: JanJanuszJa »

A wracając do tematu to fakt spalone świece żarowe mogą powodować ciężkie odpalanie tadka, sam tak miałem z 4 tylko jedna grzała dobrze, 1 ledwo co a 2 nic. Po wymianie git
Nawet nie wiecie jak długo zajęło mi dojście do takich wniosków.
Łysybma
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 01 lis 2015, 14:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Re: Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: Łysybma »

Jakie zlaczki do świec ?
Bma.
ODPOWIEDZ