E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

Tomko
Bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 23 lis 2011, 13:40
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Tczew

E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: Tomko »

Witam. Mam od pewnego czasu ze swoim autkiem. Mianowicie jeśli samochód jest zimny po odpaleniu zdarza się że przez chwilę rzuca silnikiem. W czasie jazdy wszystko działa normalnie ale już np w momencie dojazdu do świateł jeśli auto chodzi na wolnych obrotach znowu pojawia się problem, czuć wyraźnie że silnik się trzęsie. Problem ustaje albo po prostu dużo rzadziej się zdarza gdy po krótkiej jeździe auto osiąga swoją temperaturę roboczą zgasimy samochód, postoi sobie z 10 minut i po ponownym odpaleniu silnik chodzi dużo lepiej. Nie czuć tego już tak wyraźnie albo wcale. Więc co może być tego powodem ? Czasem mam wrażenie że auto chodzi na 5 cylindrów i dlatego się tak dzieje. Zauważyłem też gdzieś tam z pompy podcieka sobie delikatnie ropa. Czy to może być powodem tego mojego problemu ? Autko to E39 z 2.5 TDS z 96 roku. Dodam że odpala na ciepłym i zimnym bez problemu.

Drugą kwestią jest pytanie gdzie w okolicach Tczewa/Gdańska jest jakiś dobry warsztat który by mi uszczelnił tą pompę i sprawdził wtryskiwacze ?

Pozdrawiam.
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: @ctiv »

ja mialem taki cyrk wlasnie przy niskich temperaturach, wystarczylo lekko podniesc dawke i przestal sie telepac
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Awatar użytkownika
Jezior
Bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 27 gru 2008, 22:48
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: Jezior »

Mam podobny problem ktorego nie moge rozgryzc juz od dluzszego czasu. Czasami jak schodzi z obrotow to spadaja delikatnie ponizej -720 i wtedy rzuci silnikiem. Czy cos Ci wyskakuje w DISie? Mi blad 01- Delivery controler. Ale dawke mam ok, kat tez, rozrzad nowy, pompa i wtryski nie ciekna...Wkurza mnie to bo nie wiem jak to ugryzc:/ Mi rzuca silnikiem bo odcina paliwo na zaworze zabezpieczajacym- podlacz sobie miernik i zobacz czy u Ciebie tez o to chodzi:)
Obrazek
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: tdbezs »

Jakim zaworze zabezpieczającym? Z e36 tds walczyłem z dawką bo właśnie był problem z obrotami np na światłach, skrzyżowaniach... ale to była kwestia dawki, powiem że użyłwm przy tym aucie, zmiana nastawnika i to samo... wreszcie udało mi się znaleźć kompromis między mocą a dawką... ale nadal nie kumam gdzie ten zawór zabezpieczający, możesz mnie Jezior oświecić, bo serio nie wiem o co chodzi, nie jestem teraz złośliwy tylko nie kumam :)
Awatar użytkownika
Jezior
Bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 27 gru 2008, 22:48
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: Jezior »

Moze zle sie wyrazilem nr 3 na realOEM
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15
Z tego co sie orientuje to zawor odcinajacy paliwo- chyba ze zyje w bledzie:)

Zauwazylem ze nigdy nie rzuci silnikiem jezeli jest ponizej 1,5tys. obrotow- przykladowo 1400, puszczam gaz i gladko schodzi do obrotow biegu jalowego. Natomiast jezeli jest powyzej 1500, nie wazne czy to 3 tys. czy 1,6 tys.jak puszcze gaz to raz na jakis czas spada ponizej obrotow biegu jalowego rzucajac wlasnie silnikiem ze czuc az na budzie. W DISie wyskakuje blad 01- Delivery controler. Na tym zaworze pojawia sie albo znika 12V, nie pamietam dokladnie jak to jest. Z opisu bledu wynika ze pojawia sie gdy uszkodzona jest wiazka idaca do pompy (jest OK sprawdzilem), uszkodzone jest DDE ( nigdy z nim nic nie kombinowalem, z zewnatrz wyglada OK) albo uszkodzony jest naped pompy wtryskowej jezeli to dobrze tlumacze z angielskiego. Rozrzad mam nowy, ori BMW, ustawiony idealnie. Kat 2,5 dawka 4,2. Autko zbiera sie sie swietnie, odpala cieple/ zimne, obroty nie faluja....Tylko ze rzuca i nikt nie wie o co chodzi. Dlatego bylem ciekaw czy kolega Tomko ma tak samo.
Obrazek
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: tdbezs »

To co zaznaczyłeś to elektrozawór, jego zadaniem jest dopuszczanie/odcinanie paliwa. Działa dwójkowo, albo daje paliwo albo nie. Wersji pośredniej nie ma. Problem zapewne leży w nastawniku. Był może czyszczony/regenerowany?
:)
Awatar użytkownika
Jezior
Bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 27 gru 2008, 22:48
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: Jezior »

Kolo 250 tys. uszczelnialem pompe, lalo wtedy tez spod nastawnika wiec wymienialem obie uszczelki- ogladalem go wtedy i byl czysty, bez osadow az bylem zaskoczony... Ale nie rozbieralem go na czesci pierwsze wiec nie wiem jak tam gdzie wzrok nie siega. Poza mna nikt lapek w niego nie pchal, nigdy nie byl regenerowany. TDS jest u mnie od 2005:) Sprawdze to co sugerujesz, kupie jakis nastawnik na podmiane zeby tylko zobaczyc czy rzuca czy nie:)
Obrazek
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: tdbezs »

Poszukaj sobie instrukcji czyszczenia nastawnika na jakimś tdi forum, z zewnątrz nic nie widać, niestety trzeba rozlutować i rozebrać na części pierwsze. A z używanym to nie wiesz co kupisz:-D
Awatar użytkownika
Jezior
Bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 27 gru 2008, 22:48
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: Jezior »

Wiem o którą instrukcje Ci chodzi, mam ją gdzieś na dysku:) Mój TDS robi dziennie 180km, nie może stać za długo w garażu. Kupie jakiś nastawnik na chwilę żeby pojeździć na nim kiedy będę na spokojnie czyścił swój. Dziękuje za wskazówki, myślałem że dział TDS już nie żyje a jednak ktoś tu zagląda!
Obrazek
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: tdbezs »

No nie ma ostatnimi czasy za dużego ruchu na forum, tdesy powoli odchodzą w zapomnienie :?
michcio247
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 17 gru 2014, 1:39
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

Re: E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: michcio247 »

Witam :) Jestem tu nowy jak widać i chyba widzę światełko w tunelu dla mojego poczciwego TDS-a. Otóż właśnie mam podobne objawy z tym rzucaniem silnikiem. Pomijając to, że samochód wpada w duży rezonans, buczy w środku (aż w uszach dudni) i mocno drga (wibruje) szczególnie na zimnym na wolnych obrotach. I zastanawia mnie to czy to jest kwestia poduszek pod silnikiem czy problemów z dawką ponieważ zagłębiając się dalej w temat po lekkim dodaniu gazu (wciąż poniżej 1 tys obr) wibracje ustają ale za to silnikiem zaczyna telepać czuć to na całej budzie. Po prostu nim rzuca. I jak już zacznie nim trząść to po odpuszczeniu gazu dalej telepie już na wolnych. Ale jak go zgaszę i odpalę na nowo to jest okej (pomijając rezonans który jest zawsze na wolnych). Po prostu w zakresie obrotow 800-900 zaczyna silnikiem telepać. Latem jak się zagrzeje i jest gorąco na zewnątrz też czasami telepie sam z siebie już na wolnych obrotach. Na wyższych obrotach nie ma żadnych problemów i jak opadnie z obrotów jest też okej. Dzieje się tak tylko jak potrzyma się go na kilka sekund właśnie w tym zakresie jaki podałem i wtedy już praca jego staje się "zaburzona". Nie wiem też czy to ma jakiś związek z tym, że samochód jest bardzo mułowaty do 2 tysiecy obrotów, a później rwie tak jak powinien jakby dostawał takiego kopa nagłego. Piszę to dlatego bo nie wiem może to wszystko ma jakiś związek z samą dawką, pompą czy nastawnikiem, ale głównie chciałbym skupić się na tym "rzucaniu" silnikiem.
Tomko
Bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 23 lis 2011, 13:40
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: E39 2.5 TDS czasem "rzuca" silnikiem

Post autor: Tomko »

U mnie to wcale jak się okazało nie była winna pompa , nastawnik czy inne tego typu rzeczy związane z układem paliwowym. Winnym całego zamieszania okazał się dwumas, który po wymianie na "nowy" używany sprawny działa bez problemu i wszystkie takie dziwne zjawiska przestały mieć miejsce . Pozdro
ODPOWIEDZ