Regulacja kąta wtrysku

Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

Pete
Bywalec
Posty: 65
Rejestracja: 27 gru 2007, 19:15
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Regulacja kąta wtrysku

Post autor: Pete »

Witam
Co prawda jest pochodny temat już na forum ,ale czytelniej będzie dla nas jak będziemy mieli temat w tytule .Moje pytanie brzmi jakie objawy muszą wystąpic żeby stwierdzic że trzeba wyregulowac kąt wtrysku.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Ja moge podać na swoim przykladzie.Miałem kłopot z odpalaniem na ciepłym czyli standardowa usterka w TDS i prosta diagnoza pompa wtryskowa do regeneracji.Odstawiłem bete do sprawdzenia i sie okazało na szczescie ze to wina zapłonu :D Był przestawiony chyba o 1,5stopnia.Po ustawieniu furka idealnie zapala.Przy dużym przbiegu może wystapić kłopot ze wzgledu na wyciągniecie sie łańcucha i zapłon zaczyna się "bujać".Pozdrawiam
Obrazek
Pete
Bywalec
Posty: 65
Rejestracja: 27 gru 2007, 19:15
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: Pete »

Łosiowy pisze:Ja moge podać na swoim przykladzie.Miałem kłopot z odpalaniem na ciepłym czyli standardowa usterka w TDS i prosta diagnoza pompa wtryskowa do regeneracji.Odstawiłem bete do sprawdzenia i sie okazało na szczescie ze to wina zapłonu :D Był przestawiony chyba o 1,5stopnia.Po ustawieniu furka idealnie zapala.Przy dużym przbiegu może wystapić kłopot ze wzgledu na wyciągniecie sie łańcucha i zapłon zaczyna się "bujać".Pozdrawiam
a nie miałeś problemu z dynamiką (przyśpieszaniem auta)przed ustawieniem
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Nie nie miałem moze za malo byl przestawiony przy okazji wyszlo ze mam uszkodzony czujnik od turba ten co jest na filtrze paliwa.Czasami pokazywał bład.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

A jak wyglądały te problemy z odpalaniem na ciepłym?
Palił za 1 razem przy dłuższym kręceniu czy kilka serii zapalania?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Były kłopoty z zapaleniem zaraz po zgaszeniu lub po jakimś czasie około 30 min.Czasami trzeba było krecic 5-10s i chmura dymu :x .Wszystko wskazywało na uszkodzona pompe.Po regulacji jest miodzio :D .Ważne też aby rozrusznik miał odpowiedniego kopa oraz sprawny aku.Po regeneracji rozrusznika na cieplym jeszcze lepiej zapala od cykniecia.
Pozdrawiam.
Obrazek
Gierap
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 04 sty 2008, 11:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: Gierap »

Łosiowy pisze:Były kłopoty z zapaleniem zaraz po zgaszeniu lub po jakimś czasie około 30 min.Czasami trzeba było krecic 5-10s i chmura dymu :x .Wszystko wskazywało na uszkodzona pompe.Po regulacji jest miodzio :D .Ważne też aby rozrusznik miał odpowiedniego kopa oraz sprawny aku.Po regeneracji rozrusznika na cieplym jeszcze lepiej zapala od cykniecia.
Pozdrawiam.
A ile Cię kosztowało ustawienie pompy :?: bo u siebie po wymianie głowicy też mam problem najprawdopodobniej z przestawioną pompą i nie mogę sobie poradzić z ustawieniem.
Obrazek
Boeing732
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 30 gru 2007, 23:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Boeing732 »

mam ten sam problem na rozgrzanym silniku potrzebuje 5sekund zanim zaskoczy i straszny spadek mocy na wyzszych biegach wogule nie przyspiesza :( dodam ze kupiłem pompe po regeneracji z gwarancja sprawdzona
[you] a ja sie nie poddam
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Boening a ile zapłaciłes za tą pompę?
gdzie kupiłeś i jak długa gwarancja?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Boeing732
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 30 gru 2007, 23:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Boeing732 »

kupiłem z Allegro od goscia z Dębicy pompy sa z Niemcowni po regeneracji zalakowane, oni je czyszcza z wosku ustawiaja na stole i pakuja nowe uszczelki, koszt pompy ja płaciałem w Lipcu 1700zł + przesyłaka i zdajesz starą pompe na wymiane inaczej kałcja 600zł .
Razem z montazem i wysyłka zapłaciłem 2200zł
[you] a ja sie nie poddam
Boeing732
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 30 gru 2007, 23:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Boeing732 »

[you] a ja sie nie poddam
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Gierap pisze:
Łosiowy pisze:Były kłopoty z zapaleniem zaraz po zgaszeniu lub po jakimś czasie około 30 min.Czasami trzeba było krecic 5-10s i chmura dymu :x .Wszystko wskazywało na uszkodzona pompe.Po regulacji jest miodzio :D .Ważne też aby rozrusznik miał odpowiedniego kopa oraz sprawny aku.Po regeneracji rozrusznika na cieplym jeszcze lepiej zapala od cykniecia.
Pozdrawiam.
A ile Cię kosztowało ustawienie pompy :?: bo u siebie po wymianie głowicy też mam problem najprawdopodobniej z przestawioną pompą i nie mogę sobie poradzić z ustawieniem.
Zapłaciłem 150zl.Samochód zostawiłem na 4 godzinki bo ustawiali na zimnym i ciepłym silniku
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Boeing732 pisze:kupiłem z Allegro od goscia z Dębicy pompy sa z Niemcowni po regeneracji zalakowane, oni je czyszcza z wosku ustawiaja na stole i pakuja nowe uszczelki, koszt pompy ja płaciałem w Lipcu 1700zł + przesyłaka i zdajesz starą pompe na wymiane inaczej kałcja 600zł .
Razem z montazem i wysyłka zapłaciłem 2200zł
Kupiłeś pompe i masz dalej kłopot z zapaleniem ???
Obrazek
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

Boeing732 pisze:mam ten sam problem na rozgrzanym silniku potrzebuje 5sekund zanim zaskoczy i straszny spadek mocy na wyzszych biegach wogule nie przyspiesza :( dodam ze kupiłem pompe po regeneracji z gwarancja sprawdzona
to współczuje -porażka na maxa - też miałem kiedyś dylemat co robić, czy kupić od tego gościa z dębicy...
Jednak po wielu przemyśleniach i dyskusjach na różnych forach postanowiłem, że dam pompe do regeneracji w boschu.. i czytając o twoich problemach wiem już ,że był to bardzo dobry wybór.....mam święty spokój a tak bardzo dużo tez nie zapłaciłem 2000 zł
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Cena jest dosyć atrakcyjna.Tylko jest jedno pytanko co tam zostało zregenerowane.Może pompa została wyciągnieta z jakiegoś samochodu w DE jako sprawna w i tyle.Wymyto ja sprawdzono i to wszystko.Patrząc na ceny elementów ktore się wymienia to one sporo przewyższaja koszt tej z allegro (a gdzie jeszcze zarobek)To mi wyglada troszke na taką pseudo regeneracje z 5 pomp skladaja jedna.
Obrazek
Pete
Bywalec
Posty: 65
Rejestracja: 27 gru 2007, 19:15
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: Pete »

nowa pompa w sieci bosch kosztuje ok.8500 zł natomiast po regeneracji 3500zł,obie mają 2 lata gwarancji i jak korzystasz z programu części regenerowanych to starą trzeba zwrócic więc ta opcja którą podał Boeing732 jest b.atarkcyjna
Pete
Bywalec
Posty: 65
Rejestracja: 27 gru 2007, 19:15
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: Pete »

a wracając do tematu regulacji konta wtrysku ,czy nie lepiej wymienic łańcuch i nie ingerowac w fabrycznie ustawiony zapłon i pompę
hej
Boeing732
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 30 gru 2007, 23:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Boeing732 »

Oczywiscie ze mam nowiutki i orginalny rozrząd BMW.
już 2 razy była ustawiana pompa
1- w momecie montazu na starym silniku z wyciągnietym łancuchem chodził jak betoniarka (silnik) :D
2- po remoncie silnika (kapitalka) :cry: i tak samo sie zachowuje na zimnym pali od strzała na ciepłym po 5skundach
Musze jeszcze powalczyc :evil:
[you] a ja sie nie poddam
Boeing732
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 30 gru 2007, 23:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Boeing732 »

Jesli chodzi o pompe była wysłana w drewnianej sktzyni owinieta szczelnie folią bombelkową by uniknąc uszkodzenia w transporcie Sama pompa była czysciutka z zaslepkami na wszystkich wlotach i wylotach, śruby pociagniete farba zeby nie powołane rece nie kreciły, podejżewam że bedę musiał pojechac do profesjinalnego serwisu Bosha na poządna regulacje tak jak koledze zrobili na ciepłym i zimnym silniku
[you] a ja sie nie poddam
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

Pete pisze:nowa pompa w sieci bosch kosztuje ok.8500 zł natomiast po regeneracji 3500zł,obie mają 2 lata gwarancji i jak korzystasz z programu części regenerowanych to starą trzeba zwrócic więc ta opcja którą podał Boeing732 jest b.atarkcyjna
generalnie w boschu jest tak, że cena regeneracji pompy zalezy od tego w jakim stopniu zniszczona jest pompa
tak więc jak pompa to padlina total to wymieniają po prostu na inną, w moim przypadku np zregenerowali;i mi moja własna pompę i stąd dość przystępnie zapłaciłem a byłem nastawiony nawet na 4 tysie....

oni na wstępie powiedzieli, że cena może się kształtować od 1 tys do nawet 4500 (!) wszystko okaże sie po wyjęciu pompy i podłączeniu pod kompy na stole probierczym
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
ODPOWIEDZ