[e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtryskach

Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

Supermen
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Pomorze

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Supermen »

Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać podobnego.

Moje E34 po 3 tygodniowym postoju postanowiłem rozruszać. Ropy było jak na lekarstwo więc zalałem 10l. Ale z odpaleniem nici... Mogę kręcić aż się prąd skończy.
Odłączyłem przewód idący za filtrem paliwa i wydaje mi się, że pompa w zbiorniku nie tłoczy. Po przekręceniu kluczyka nie leci paliwo (a chyba powinno).

Zastanawiam się, czy umieszczenie na przewodzie od filtra do pompy takiej ręcznej pompki/gruszki do podpompowania pomogłoby. Muszę jeszcze na krótko sprawdzić pompę w zbiorniku ale jeszcze nie znalazłem na schematach które piny są za nią odpowiedzialne.
Awatar użytkownika
Pieter
Moderator
Moderator
Posty: 216
Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Zamość

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Pieter »

Ja tam znawcą nie jestem ale na logikę to jak pompa w baku nie pracuje to i paliwa nie ma na pompie wtryskowej i na pewno nie zapali.
Są… auta i jest BMW
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: @ctiv »

w e34 z tego co pamietam to bezpiecznik nr 23, podajesz na niego plus i pompa tłoczy, co do czujnika, nie jest odpowiedzialny za brak paliwa, ale jak uda ci sie odpalic silnik z uwalonym czujnikiem to wskoczy on na dosyc wysokie obroty co na zimnym motorze nie jest zbyt dobre. sprawdz czy zaworek na pompie cyka albo poprostu tez daj na niego plus z aku i krec rozrusznikiem, niec wiecej mi do glowy nie przychodzi, no jeszcze mozesz ominac droge paliwa z baki i podpiac sie odrazu pod pompe z paliwem z butelki.
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Supermen
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Pomorze

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Supermen »

Próbowałem odpalić "z butelki" ale również bez skutku. Muszę znowu ładować aku. Zobaczymy jak będzie w pełni naładowany czy się uda.

EDIT:
Podłączyłem kompa. DIS wskazał błąd: 41 Glow-duration control

Czyli coś ze świecami żarowymi. To może być powód.
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: @ctiv »

nie, a co z zaworkiem na pompie? sprawdzałeś?
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Supermen
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Pomorze

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Supermen »

Nie sprawdzałem.

Czyli to nie będzie problem z układem żarowym? Jak sprawdzić ten zaworek?
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Mamamuszi »

Supermen pisze:Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać podobnego.

Moje E34 po 3 tygodniowym postoju postanowiłem rozruszać. Ropy było jak na lekarstwo więc zalałem 10l. Ale z odpaleniem nici... Mogę kręcić aż się prąd skończy.
Odłączyłem przewód idący za filtrem paliwa i wydaje mi się, że pompa w zbiorniku nie tłoczy. Po przekręceniu kluczyka nie leci paliwo (a chyba powinno).

Zastanawiam się, czy umieszczenie na przewodzie od filtra do pompy takiej ręcznej pompki/gruszki do podpompowania pomogłoby. Muszę jeszcze na krótko sprawdzić pompę w zbiorniku ale jeszcze nie znalazłem na schematach które piny są za nią odpowiedzialne.
Pompka paliwa zasilana jest , między innymi, od przekażnika świec żarowych,po przekreceniu kluczyka,pompka dostaje napięcie na czas grzania swiec od przekażnika świec i się wyłącza i ponownie załączy się w czasie kręcenia rozrusznika .Po zapłonie, zasilanie pompki przejmuje pracujący alternator.Jeżeli nie pali z butelki,to przede wszystkim elektrozaworek na pompie wtryskowej a jak dobry,to świece do sprawdzenia,przy założeniu iż nie jest układ zapowietrzony
Supermen
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Pomorze

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Supermen »

Mamamuszi pisze:
Supermen pisze:Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać podobnego.

Moje E34 po 3 tygodniowym postoju postanowiłem rozruszać. Ropy było jak na lekarstwo więc zalałem 10l. Ale z odpaleniem nici... Mogę kręcić aż się prąd skończy.
Odłączyłem przewód idący za filtrem paliwa i wydaje mi się, że pompa w zbiorniku nie tłoczy. Po przekręceniu kluczyka nie leci paliwo (a chyba powinno).

Zastanawiam się, czy umieszczenie na przewodzie od filtra do pompy takiej ręcznej pompki/gruszki do podpompowania pomogłoby. Muszę jeszcze na krótko sprawdzić pompę w zbiorniku ale jeszcze nie znalazłem na schematach które piny są za nią odpowiedzialne.
Pompka paliwa zasilana jest , między innymi, od przekażnika świec żarowych,po przekreceniu kluczyka,pompka dostaje napięcie na czas grzania swiec od przekażnika świec i się wyłącza i ponownie załączy się w czasie kręcenia rozrusznika .Po zapłonie, zasilanie pompki przejmuje pracujący alternator.Jeżeli nie pali z butelki,to przede wszystkim elektrozaworek na pompie wtryskowej a jak dobry,to świece do sprawdzenia,przy założeniu iż nie jest układ zapowietrzony
Czyli już jakiś trop. Doszedłem po ETM, że biały przekaźnik w skrzynce z DDE jest chyba od właśnie tego elektrozaworu przy pompie a czarny od pompy paliwa w zbiorniku. Zwierając piny 30 i 87 od białego przekaźnika słychać elektrozawór w pompie. Zwierając w czarnym przekaźniku nie dzieje się nic.

Jak jutro naładuje się aku to będę szukać dalej.
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: @ctiv »

wystarczy ze w e34 podasz Plus z aku na bezpiecznik nr 23 i pompke powinno byc slychac, i podaj plus na zaworek w pompie wtryskowej i sluchaj czy sie otwiera czy nie.
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Supermen
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Pomorze

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Supermen »

@ctiv pisze:wystarczy ze w e34 podasz Plus z aku na bezpiecznik nr 23 i pompke powinno byc slychac, i podaj plus na zaworek w pompie wtryskowej i sluchaj czy sie otwiera czy nie.
Pompa wiem, że nie działa. Ani zworka w przekaźniku ani bezpieczniku jej nie rusza.

Bardziej mnie martwi ten błąd w DIS związany z układem świec żarowych. Bo dotychczas jak się nie zagrzało świec to mój TDS nie odpalał. Więc wiem, że bez zagrzania nie odpali.
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: @ctiv »

nic ci po grzaniu swiec jak nie ma paliwa na wtryskach. nawet gdyby zadna swieca nie grzała to auto powinno dawac oznaki ze chce zapalic, najpierw napraw układ paliwowy, zdemontuj tą pompke sprawdz co jest, doprowadz paliwo do pompy wtryskowej, dalej nie napisałeś co z zaworkiem na pompie.
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Supermen
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Pomorze

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Supermen »

Chyba znalazłem przyczynę. 3 z 6 świec martwe a z tych 3 co działają jedna ledwo zipie...

Jak jest w pełni naładowany aku to jest niewielki objaw jakby chciał zapalić (lekki dymek puści). Ale nie ma siły widać bez zagrzanych świec.

Więc jutro czeka mnie poszukiwanie czegoś nowego w rozsądnych pieniądzach.

Wg TIS świece powinno iść wymienić bez zdejmowania kolektora. Zobaczymy ile w tym prawdy :D

Tak na marginesie to M57 wygrywa tutaj z M51 bo potrafi odpalić na samej kompresji bez udziału świec żarowych. Chyba, że ja mam tak wysłużonego TDSa :lol:
Awatar użytkownika
Jester
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 19 gru 2016, 13:30
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Poznań

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Jester »

Daj znac jaki efekt po wymianie świec
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: tdbezs »

Niestety tdesy cięzko palą bez świec- w ubiegłym roku spaliły mi się 2 zimą i przy mrozach rzędu -14 stomni nie ma mowy o zapaleniu auta. Dopiero autostart i kable rozruchowe i uruchomiłem silnik. Zmieniłem 2 spalone świece- auto pali na dotyk i -20 mu nie straszne.
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: N2O »

Przy 3 spalonych świecach już przy 0 stopni nie odpala.
A jeszcze jak spalą się zgodnie z kolejnością zapłonu, to w ogóle kaplica.
:mrgreen:
BERU założyć i zapomnieć o temacie.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Rav82
Bywalec
Posty: 71
Rejestracja: 24 lis 2014, 18:14
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Rav82 »

Witam, podepnę się pod temat. Otóż wczoraj przy -18 odpalił za trzecim razem. Dziś przy -29 aku rozładowałem, kolega prawie pół godziny na kablach kręcenia i dopiero załapał. Możliwe że ropa gdzieś przymarzła?
Awatar użytkownika
Pieter
Moderator
Moderator
Posty: 216
Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Zamość

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Pieter »

Rav82 pisze:Witam, podepnę się pod temat. Otóż wczoraj przy -18 odpalił za trzecim razem. Dziś przy -29 aku rozładowałem, kolega prawie pół godziny na kablach kręcenia i dopiero załapał. Możliwe że ropa gdzieś przymarzła?
no jest taka możliwość ale najpierw świece bym sprawdził. Mi kiedyś też tak ciężko zapalał a się okazało że dobra była tylko jedna z 4, po wymianie na beru do -30 bez zająknięcia paliła - fakt że lałem depresator już od pierwszych przymrozków.
Są… auta i jest BMW
Awatar użytkownika
Rav82
Bywalec
Posty: 71
Rejestracja: 24 lis 2014, 18:14
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk

Post autor: Rav82 »

Rozumiem. Dzięki, w wolnej chwili sprawdzę świece... Od wczoraj ładowałem akumulator i dziś po 10 minutach kręcenia odpalił. Po pracy 8h też odpalił ale musiałem go kręcić .
ODPOWIEDZ