Manual Boost Controller

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

godles
Bywalec
Posty: 59
Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Manual Boost Controller

Post autor: godles »

posłuchaj mnie uważnie.... to jak ja będę jeździł to moja sprawa i Ciebie to powino interesować tyle co zeszłoroczny śnieg. jeżeli interesują Cie losy zeszłorocznego śniegu to ja Ci współczuje....

jak mamy sie bawić w jakieś dziwne podchody no to co... nie będę dłużny.... kupiłeś 3kę kombi w jakim celu? żeby więcej do bagażnika włożyć? było kupić przynajmniej 5tke.... i tak można w kółko....


a dlaczego chce MBC to już chyba napisałem trochę wyżej... ale jeżeli nie potrafisz albo nie chcesz czytać to tego nie rób....
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Manual Boost Controller

Post autor: carl0s »

Ojej widzę nic nie rozumiesz jak się do Ciebie mówi. Ale dobrze, zacznijmy od nowa. Masz wóz, który w Twojej opini spala za dużo paliwa - za dużo, mam na myśli więcej niż średnia użytkowników tego samego modelu. Zakładasz chip, czyli automatycznie powodujesz, że potencjalnie spalanie może wzrosnąć. Dalej zatem masz problem. Kolejny krok kierujesz w stronę ustrojstwa, które działa w dość kontrowersyjny sposób - może pomóc na jedną bolączkę, ale niestety spowoduje inne - między innymi większe spalanie.
Zamiast w końcu ogarniać podstawowe sprawy związane z silnikiem i jego konsumpcją paliwa, pogłębiasz problem, a Twoim remedium jest "jazda emerycka" na sprzęcie, poprzez modyfikacje wprowadzone przez Ciebie, dostosowany jest do mocniejszej jazdy i spalania dużo większej ilości paliwa niż jego seryjny odpowiednik.

Już logiczniej Ci tego nie umiem naświetlić, żebyś załapał o co mi chodzi. Naprawdę. Nie piszę tego złośliwie, nie nabijam się z Ciebie. Po prostu stwierdzam fakt, że te puzzle nie pasują do siebie.

Aha. 3er w kombi kupiłem bo miałem kaprys akurat na taką linię. Nie było to dyktowane ani względami praktycznymi, ani ergonomią użytkowania, ani niczym innym jak moje własne widzimisię. W 3er kombi w bagażniku jeździ subwoofer, heli RC i od czasu do czasu zgrzewka browarra. A do wożenia czegokolwiek innego mam dostawczaka.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
godles
Bywalec
Posty: 59
Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Manual Boost Controller

Post autor: godles »

carlos powiem inaczej skoro nie rozumiesz co mówię ja i bagor.... NIE MA DO KUR.... NĘDZY ŻADNEJ!!!!!!!!! różnicy w spalaniu na ori czy na chip-ie! zresztą nie będę z Tobą rozmawiał Sprowadzisz mnie do swojego niskiego poziomu i pokonasz doświadczeniem.... sprawę uważam za zamkniętą.... równie dobrze mogę Ci napisać jak 3/4 użytkowników że ciśnienie jest książkowe bo sprawdzałem a nadal dużo pali i co wtedy napiszesz? Żebym wywalił chip i będzie ok? wywalałem i było to samo momentami i więcej bo trzeba było ją wyżej kręcić.... Z tobą rozmowa jak z dupą w nocy no przepraszam Cię ale tak to odbieram..... Napisałem co obstawiam dlaczego jest tak a nie inaczej ale nieee RTy wiesz lepiej jak ja jeźdzę i w jakich warunkach..... cykl podmiejski 11km do pracy i 11 z pracy po drodze typowego miasta 1km reszta to przelot 50-60 km/h bez zatrzymywania do 80-90 w porywach (przez powedzmy 2km odcinek drogi) mało tego z lenistwa prędkości stałe utrzymywane na tempomacie obroty w zakresie 1300-1500. i uważasz że w takich warunkach 10 to super wynik tak? no to gratuluje.... a zapomniałem dodać.... faktycznie jeżdze jak narwanie nie? ten styl jazdy który napisałem wyżej jest taki jaki jest w rzeczywystości. Dla mnie liczy się wygoda jazdy a wybacz mimo 143km i diesl-a w tds-ie trzeba się biegami namachać bo z niskich samochód nie miał sily jechać teraz jest dużo lepiej i o to chodziło. mam cisze spokój z biegami (nie odrazu napisze bo wpadniesz na ten wspaniały pomysł nie chcę automatu przy TDSie) i przyśpieszam w każdych warunkach nawet na niskich obrotach z 5go biegu (od 1200 auto reaguje wyprzedzac się nie da ale do rozpędzania auta czy też pokonywania wzniesień wystarczająco)

aha.... niebardzo mnie interere co jeździ w Twoim bagażniku.... a tym bardziej czym wozisz pozostałe rzeczy....
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Manual Boost Controller

Post autor: N2O »

Jeździj na obrotach od 1800 w górę - będzie mniej palił.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: Manual Boost Controller

Post autor: siudek »

N2O pisze:Jeździj na obrotach od 1800 w górę - będzie mniej palił.
...i tak do 2300, w porywach 3000rpm. To chyba najbardziej ekonomiczny zakres dla tego silnika. Potwierdzam, jak jeżdżę oszczędnie trzymając się 2k po mieście to spalanie w okolicach 8-9l/100km dla w miarę dynamicznego normalnego poruszania się wystarczy. Wynika zapewne z elastyczności turbodoładowanego silnika diesla również (różnica pomiędzy stylem jazdy benzyny czy wolnossącym) oraz turbiny i momentu. Co do MBC, kilka osób na forum uważa to za pomyłkę i raczej nie poleca, moim zdaniem lepiej przyjrzeć się turbinie (np. pro regeneracja) + wyczyścić porządnie IC i wtedy sprawdzić efekty - na pewno będą one bardziej długotrwałe i przy okazji zdrowsze dla silnika. Jeśli to nie wystarczy, można myśleć nad brnięciem dalej.

Panowie, opanujcie się obaj - robi się niepotrzebny OT zupełnie niemający wartości merytorycznej.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Manual Boost Controller

Post autor: N2O »

Najmniejsze jednostkowe zużycie paliwa jest w okolicach maksymalnego momentu obrotowego, czyli tam gdzie silnik ma najlżej, to tak jak z jazdą na rowerze - zbyt wysoki bieg i człowiek się męczy, zbyt niski to znowu marnuje energię na szybkie kręcenie, a pokonuje niewielki dystans
:mrgreen:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: Manual Boost Controller

Post autor: siudek »

O to mi dokładnie chodziło - stąd tak wiele w kwestii apetytu na paliwo zależy od kierowcy. Jednocześnie paradoksalnie ekonomiczna jazda to również dobre wykorzystanie dynamiki silnika, taki swego rodzaju "złoty środek".

Tylko jak jeździsz tak w okolicach tych 2k to warto od czasu do czasu "przegonić" auto na niech ostrzejszej jeździe (tłumik, katalizator, zdrowie, te sprawy). ;]

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
godles
Bywalec
Posty: 59
Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Manual Boost Controller

Post autor: godles »

mój problem rozwiązany.... silnik mi umarł pali ile chce turbo nie żyje wtryski wypadły itp.. koniec tematu....
Awatar użytkownika
Lamere
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Wyrzysk
Kontakt:

Re: Manual Boost Controller

Post autor: Lamere »

Witam, czy są osoby, które zamontowały mbc, jeżdżą z tym i mają się dobrze? :D Planuję zakładać do siebie takie coś, bo chip od Bagora już jest od jakiegoś czasu, wkrótce pojawi się tłumik przelotowy w miejsce katalizatora i inny tłumik końcowy, co powinno dać dodatkowe efekty. Wizualne będą na pewno, dźwiękowe też, ale ciekawi mnie jak to będzie jeździło?
Obrazek

Lamere - 525tdsA
laki7
Bywalec
Posty: 78
Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
Seria: E28
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

Re: Manual Boost Controller

Post autor: laki7 »

Po chipie ciśnienie wzrasta samo, więcej paliwa-więcej spalin w skrócie.Tańsze mbc lubią się przywieszać szczególnie przy mokrym dolocie,przydałby się także zegar. Wydech jak najbardziej przelotowy- wcale nie jest głośno.
Awatar użytkownika
Lamere
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Wyrzysk
Kontakt:

Re: Manual Boost Controller

Post autor: Lamere »

czy takie mbc będzie dobrym wyjściem: http://allegro.pl/manual-boost-control- ... 42210.html
Jeżeli po chipie wzrasta również ciśnienie a nie sama dawka ( jak myślałem wcześniej ) , to dodając jeszcze mbc, podniosę ciśnienie jeszcze bardziej? Na chłopski rozum powinno być odrobinę lepiej niż bez niego :wink: ?
Obrazek

Lamere - 525tdsA
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Manual Boost Controller

Post autor: carl0s »

laki7 pisze:Po chipie ciśnienie wzrasta samo, więcej paliwa-więcej spalin w skrócie.Tańsze mbc lubią się przywieszać szczególnie przy mokrym dolocie,przydałby się także zegar. Wydech jak najbardziej przelotowy- wcale nie jest głośno.
Bzdura. Po chipie ciśnienie doładowania nie ma prawa wzrosnąć. Od regulacji ciśnienia doładowania jest wastegate, który z chipem nie ma nic a nic wspólnego.
Ciśnienie można zwiększać tylko i wyłącznie ręcznie poprzez MBC lub EBC, i tylko tak można "dmuchnąć więcej". Tyle, że po raz kolejny mówię - ludzie, nie spodziewajcie się cudów ani nie wiadomo jakich przyrostów mocy po ciśnieniu większym o 100 - 200 (max!) mbar. Jedyne co daje MBC w sposób wymierny, to przeniesienie szczytowej wartości ciśnienia doładowania w niższe partie obrotów, ale to nie jest jednoznaczne z podnoszeniem mocy wozu. I jest okupione niestety ryzykiem przesterowania turbo - a odcinka paliwa przy 3000 i 4000 obr/min to naprawdę nic miłego jeśli się tego nie spodziewamy.
MBC "properfect" są niezłe, to typowa kulka, więc może mieć problemy z zatykaniem się, ale i tak lepsze to od nieprzewidywalnego bleeda. Brak katalizatora pomaga tylko w przypadku, kiedy kat był zatkany, przelotowy tłumik - mam mieszane uczucia, bo wydech w TDS też trzeba policzyć, żeby fajnie pracował, a pchanie "rury" tylko dla nazwy - no sam nie wiem.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
Lamere
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Wyrzysk
Kontakt:

Re: Manual Boost Controller

Post autor: Lamere »

a czy przy ustawieniu ciśnienia doładowania na rozsądnym poziomie, powiedzmy 1,3 - 1,4 też będę miał odcinkę tak nisko? Nie ukrywam, że zdarza mi się korzystać z pełnego zakresu obrotów, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, także nie byłoby to wskazane :( Rezultatów jakichś super nie oczekuję, ale chcę spróbować, bo koszt takiej zabawy nie jest duży.
Obrazek

Lamere - 525tdsA
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Manual Boost Controller

Post autor: carl0s »

Nie da się jednoznacznie stwierdzić, przy jakim doładowaniu odetnie Twoje auto. Nie ma zasady, zalezy to od tolerancji mapsensora oraz DDE, a każdy ma inną. I nie spodziewaj się, że dla M51 dmuchniesz 1300 mbar. Jeśli uda Ci się dmuchnać 1200 mbar przy 3000 rpm to już i tak sukces, ale pewnie nie wystroisz ciśnienia dla 4000 rpm. No próbować możesz i powinieneś, ale naprawdę, nie spodziewaj się cudów.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
Lamere
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Wyrzysk
Kontakt:

Re: Manual Boost Controller

Post autor: Lamere »

Będę próbował i dam znać o rezultatach, dzięki póki co za rady. Jakby co to będę jeszcze pytał, bo lepiej spytać, niż coś spieprzyć ;-)
Obrazek

Lamere - 525tdsA
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Manual Boost Controller

Post autor: carl0s »

No daj znać koniecznie. Z doświadczenia Ci powiem, że u mnie MBC robi robotę, bo dmuchnąć za dużo nie mogę - DDE odcina, ale za to przeniosłem max wartość doładowania już do ~1800 - 1900 obr/min, a to przekłada się bezpośrednio na dynamikę i elastyczność. Także powodzenia.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
laki7
Bywalec
Posty: 78
Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
Seria: E28
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

Re: Manual Boost Controller

Post autor: laki7 »

No dobra-szybciej rośnie! Przeładowanie to chyba dopiero przy 1,5 bara i dlatego jakiś zegarek. Montaż mbc,ebc przynosi odczuwalne efekty, nikt nie mówi o hamowni. Podlewając troszke więcej paliwka fajnie jest dmuchnąć troszkę więcej powietrza :D. Silnikowi to i tak nie zrobi krzywdy, jedynie turbo będzie bardziej obciążone. O bezpieczeństwo i tak dba komputer. Wydech poprostu nie powinien przeszkadzać turbinie która i tak sama z siebie hamuje spaliny. Ja eksploatuje tdsa na pompie mechanicznej więc tu żaden komputer mi nie przeszkadza.
czareke39
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 30 gru 2014, 15:21
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Manual Boost Controller

Post autor: czareke39 »

Szukam pomocy, zamontowałem mbc tak jak trzeba z trujnikiem według kierunku strzałek i podczas próby drogowej wastegate wcale się nie nie otwiera. dodam że mam chip od Bagora turbo trochę puszcza olej
Będzie dobrze
czareke39
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 30 gru 2014, 15:21
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Manual Boost Controller

Post autor: czareke39 »

na wskaźniku doładowania ciśnienie dochodziło do 2 barów po zdemontowaniu mbc podczas jazdy gdy mocniej dodam gazu to ciśnienie rośnie do 0,9 bara i spada do 0,5 bara
Będzie dobrze
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: Manual Boost Controller

Post autor: Dimo »

A zawór wastegate masz sprawny? Tzn.po zdjęciu cięgna od gruszki porusza się lekko?
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
ODPOWIEDZ