Manual Boost Controller
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
posłuchaj mnie uważnie.... to jak ja będę jeździł to moja sprawa i Ciebie to powino interesować tyle co zeszłoroczny śnieg. jeżeli interesują Cie losy zeszłorocznego śniegu to ja Ci współczuje....
jak mamy sie bawić w jakieś dziwne podchody no to co... nie będę dłużny.... kupiłeś 3kę kombi w jakim celu? żeby więcej do bagażnika włożyć? było kupić przynajmniej 5tke.... i tak można w kółko....
a dlaczego chce MBC to już chyba napisałem trochę wyżej... ale jeżeli nie potrafisz albo nie chcesz czytać to tego nie rób....
jak mamy sie bawić w jakieś dziwne podchody no to co... nie będę dłużny.... kupiłeś 3kę kombi w jakim celu? żeby więcej do bagażnika włożyć? było kupić przynajmniej 5tke.... i tak można w kółko....
a dlaczego chce MBC to już chyba napisałem trochę wyżej... ale jeżeli nie potrafisz albo nie chcesz czytać to tego nie rób....
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
Ojej widzę nic nie rozumiesz jak się do Ciebie mówi. Ale dobrze, zacznijmy od nowa. Masz wóz, który w Twojej opini spala za dużo paliwa - za dużo, mam na myśli więcej niż średnia użytkowników tego samego modelu. Zakładasz chip, czyli automatycznie powodujesz, że potencjalnie spalanie może wzrosnąć. Dalej zatem masz problem. Kolejny krok kierujesz w stronę ustrojstwa, które działa w dość kontrowersyjny sposób - może pomóc na jedną bolączkę, ale niestety spowoduje inne - między innymi większe spalanie.
Zamiast w końcu ogarniać podstawowe sprawy związane z silnikiem i jego konsumpcją paliwa, pogłębiasz problem, a Twoim remedium jest "jazda emerycka" na sprzęcie, poprzez modyfikacje wprowadzone przez Ciebie, dostosowany jest do mocniejszej jazdy i spalania dużo większej ilości paliwa niż jego seryjny odpowiednik.
Już logiczniej Ci tego nie umiem naświetlić, żebyś załapał o co mi chodzi. Naprawdę. Nie piszę tego złośliwie, nie nabijam się z Ciebie. Po prostu stwierdzam fakt, że te puzzle nie pasują do siebie.
Aha. 3er w kombi kupiłem bo miałem kaprys akurat na taką linię. Nie było to dyktowane ani względami praktycznymi, ani ergonomią użytkowania, ani niczym innym jak moje własne widzimisię. W 3er kombi w bagażniku jeździ subwoofer, heli RC i od czasu do czasu zgrzewka browarra. A do wożenia czegokolwiek innego mam dostawczaka.
Zamiast w końcu ogarniać podstawowe sprawy związane z silnikiem i jego konsumpcją paliwa, pogłębiasz problem, a Twoim remedium jest "jazda emerycka" na sprzęcie, poprzez modyfikacje wprowadzone przez Ciebie, dostosowany jest do mocniejszej jazdy i spalania dużo większej ilości paliwa niż jego seryjny odpowiednik.
Już logiczniej Ci tego nie umiem naświetlić, żebyś załapał o co mi chodzi. Naprawdę. Nie piszę tego złośliwie, nie nabijam się z Ciebie. Po prostu stwierdzam fakt, że te puzzle nie pasują do siebie.
Aha. 3er w kombi kupiłem bo miałem kaprys akurat na taką linię. Nie było to dyktowane ani względami praktycznymi, ani ergonomią użytkowania, ani niczym innym jak moje własne widzimisię. W 3er kombi w bagażniku jeździ subwoofer, heli RC i od czasu do czasu zgrzewka browarra. A do wożenia czegokolwiek innego mam dostawczaka.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
carlos powiem inaczej skoro nie rozumiesz co mówię ja i bagor.... NIE MA DO KUR.... NĘDZY ŻADNEJ!!!!!!!!! różnicy w spalaniu na ori czy na chip-ie! zresztą nie będę z Tobą rozmawiał Sprowadzisz mnie do swojego niskiego poziomu i pokonasz doświadczeniem.... sprawę uważam za zamkniętą.... równie dobrze mogę Ci napisać jak 3/4 użytkowników że ciśnienie jest książkowe bo sprawdzałem a nadal dużo pali i co wtedy napiszesz? Żebym wywalił chip i będzie ok? wywalałem i było to samo momentami i więcej bo trzeba było ją wyżej kręcić.... Z tobą rozmowa jak z dupą w nocy no przepraszam Cię ale tak to odbieram..... Napisałem co obstawiam dlaczego jest tak a nie inaczej ale nieee RTy wiesz lepiej jak ja jeźdzę i w jakich warunkach..... cykl podmiejski 11km do pracy i 11 z pracy po drodze typowego miasta 1km reszta to przelot 50-60 km/h bez zatrzymywania do 80-90 w porywach (przez powedzmy 2km odcinek drogi) mało tego z lenistwa prędkości stałe utrzymywane na tempomacie obroty w zakresie 1300-1500. i uważasz że w takich warunkach 10 to super wynik tak? no to gratuluje.... a zapomniałem dodać.... faktycznie jeżdze jak narwanie nie? ten styl jazdy który napisałem wyżej jest taki jaki jest w rzeczywystości. Dla mnie liczy się wygoda jazdy a wybacz mimo 143km i diesl-a w tds-ie trzeba się biegami namachać bo z niskich samochód nie miał sily jechać teraz jest dużo lepiej i o to chodziło. mam cisze spokój z biegami (nie odrazu napisze bo wpadniesz na ten wspaniały pomysł nie chcę automatu przy TDSie) i przyśpieszam w każdych warunkach nawet na niskich obrotach z 5go biegu (od 1200 auto reaguje wyprzedzac się nie da ale do rozpędzania auta czy też pokonywania wzniesień wystarczająco)
aha.... niebardzo mnie interere co jeździ w Twoim bagażniku.... a tym bardziej czym wozisz pozostałe rzeczy....
aha.... niebardzo mnie interere co jeździ w Twoim bagażniku.... a tym bardziej czym wozisz pozostałe rzeczy....
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: Manual Boost Controller
Jeździj na obrotach od 1800 w górę - będzie mniej palił.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
...i tak do 2300, w porywach 3000rpm. To chyba najbardziej ekonomiczny zakres dla tego silnika. Potwierdzam, jak jeżdżę oszczędnie trzymając się 2k po mieście to spalanie w okolicach 8-9l/100km dla w miarę dynamicznego normalnego poruszania się wystarczy. Wynika zapewne z elastyczności turbodoładowanego silnika diesla również (różnica pomiędzy stylem jazdy benzyny czy wolnossącym) oraz turbiny i momentu. Co do MBC, kilka osób na forum uważa to za pomyłkę i raczej nie poleca, moim zdaniem lepiej przyjrzeć się turbinie (np. pro regeneracja) + wyczyścić porządnie IC i wtedy sprawdzić efekty - na pewno będą one bardziej długotrwałe i przy okazji zdrowsze dla silnika. Jeśli to nie wystarczy, można myśleć nad brnięciem dalej.N2O pisze:Jeździj na obrotach od 1800 w górę - będzie mniej palił.
Panowie, opanujcie się obaj - robi się niepotrzebny OT zupełnie niemający wartości merytorycznej.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: Manual Boost Controller
Najmniejsze jednostkowe zużycie paliwa jest w okolicach maksymalnego momentu obrotowego, czyli tam gdzie silnik ma najlżej, to tak jak z jazdą na rowerze - zbyt wysoki bieg i człowiek się męczy, zbyt niski to znowu marnuje energię na szybkie kręcenie, a pokonuje niewielki dystans
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
O to mi dokładnie chodziło - stąd tak wiele w kwestii apetytu na paliwo zależy od kierowcy. Jednocześnie paradoksalnie ekonomiczna jazda to również dobre wykorzystanie dynamiki silnika, taki swego rodzaju "złoty środek".
Tylko jak jeździsz tak w okolicach tych 2k to warto od czasu do czasu "przegonić" auto na niech ostrzejszej jeździe (tłumik, katalizator, zdrowie, te sprawy). ;]
Pzdr.
Tylko jak jeździsz tak w okolicach tych 2k to warto od czasu do czasu "przegonić" auto na niech ostrzejszej jeździe (tłumik, katalizator, zdrowie, te sprawy). ;]
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
mój problem rozwiązany.... silnik mi umarł pali ile chce turbo nie żyje wtryski wypadły itp.. koniec tematu....
- Lamere
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Wyrzysk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
Witam, czy są osoby, które zamontowały mbc, jeżdżą z tym i mają się dobrze? Planuję zakładać do siebie takie coś, bo chip od Bagora już jest od jakiegoś czasu, wkrótce pojawi się tłumik przelotowy w miejsce katalizatora i inny tłumik końcowy, co powinno dać dodatkowe efekty. Wizualne będą na pewno, dźwiękowe też, ale ciekawi mnie jak to będzie jeździło?
Lamere - 525tdsA
-
- Bywalec
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Re: Manual Boost Controller
Po chipie ciśnienie wzrasta samo, więcej paliwa-więcej spalin w skrócie.Tańsze mbc lubią się przywieszać szczególnie przy mokrym dolocie,przydałby się także zegar. Wydech jak najbardziej przelotowy- wcale nie jest głośno.
- Lamere
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Wyrzysk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
czy takie mbc będzie dobrym wyjściem: http://allegro.pl/manual-boost-control- ... 42210.html
Jeżeli po chipie wzrasta również ciśnienie a nie sama dawka ( jak myślałem wcześniej ) , to dodając jeszcze mbc, podniosę ciśnienie jeszcze bardziej? Na chłopski rozum powinno być odrobinę lepiej niż bez niego ?
Jeżeli po chipie wzrasta również ciśnienie a nie sama dawka ( jak myślałem wcześniej ) , to dodając jeszcze mbc, podniosę ciśnienie jeszcze bardziej? Na chłopski rozum powinno być odrobinę lepiej niż bez niego ?
Lamere - 525tdsA
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
Bzdura. Po chipie ciśnienie doładowania nie ma prawa wzrosnąć. Od regulacji ciśnienia doładowania jest wastegate, który z chipem nie ma nic a nic wspólnego.laki7 pisze:Po chipie ciśnienie wzrasta samo, więcej paliwa-więcej spalin w skrócie.Tańsze mbc lubią się przywieszać szczególnie przy mokrym dolocie,przydałby się także zegar. Wydech jak najbardziej przelotowy- wcale nie jest głośno.
Ciśnienie można zwiększać tylko i wyłącznie ręcznie poprzez MBC lub EBC, i tylko tak można "dmuchnąć więcej". Tyle, że po raz kolejny mówię - ludzie, nie spodziewajcie się cudów ani nie wiadomo jakich przyrostów mocy po ciśnieniu większym o 100 - 200 (max!) mbar. Jedyne co daje MBC w sposób wymierny, to przeniesienie szczytowej wartości ciśnienia doładowania w niższe partie obrotów, ale to nie jest jednoznaczne z podnoszeniem mocy wozu. I jest okupione niestety ryzykiem przesterowania turbo - a odcinka paliwa przy 3000 i 4000 obr/min to naprawdę nic miłego jeśli się tego nie spodziewamy.
MBC "properfect" są niezłe, to typowa kulka, więc może mieć problemy z zatykaniem się, ale i tak lepsze to od nieprzewidywalnego bleeda. Brak katalizatora pomaga tylko w przypadku, kiedy kat był zatkany, przelotowy tłumik - mam mieszane uczucia, bo wydech w TDS też trzeba policzyć, żeby fajnie pracował, a pchanie "rury" tylko dla nazwy - no sam nie wiem.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- Lamere
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Wyrzysk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
a czy przy ustawieniu ciśnienia doładowania na rozsądnym poziomie, powiedzmy 1,3 - 1,4 też będę miał odcinkę tak nisko? Nie ukrywam, że zdarza mi się korzystać z pełnego zakresu obrotów, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, także nie byłoby to wskazane Rezultatów jakichś super nie oczekuję, ale chcę spróbować, bo koszt takiej zabawy nie jest duży.
Lamere - 525tdsA
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
Nie da się jednoznacznie stwierdzić, przy jakim doładowaniu odetnie Twoje auto. Nie ma zasady, zalezy to od tolerancji mapsensora oraz DDE, a każdy ma inną. I nie spodziewaj się, że dla M51 dmuchniesz 1300 mbar. Jeśli uda Ci się dmuchnać 1200 mbar przy 3000 rpm to już i tak sukces, ale pewnie nie wystroisz ciśnienia dla 4000 rpm. No próbować możesz i powinieneś, ale naprawdę, nie spodziewaj się cudów.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- Lamere
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Wyrzysk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
Będę próbował i dam znać o rezultatach, dzięki póki co za rady. Jakby co to będę jeszcze pytał, bo lepiej spytać, niż coś spieprzyć
Lamere - 525tdsA
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
No daj znać koniecznie. Z doświadczenia Ci powiem, że u mnie MBC robi robotę, bo dmuchnąć za dużo nie mogę - DDE odcina, ale za to przeniosłem max wartość doładowania już do ~1800 - 1900 obr/min, a to przekłada się bezpośrednio na dynamikę i elastyczność. Także powodzenia.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Re: Manual Boost Controller
No dobra-szybciej rośnie! Przeładowanie to chyba dopiero przy 1,5 bara i dlatego jakiś zegarek. Montaż mbc,ebc przynosi odczuwalne efekty, nikt nie mówi o hamowni. Podlewając troszke więcej paliwka fajnie jest dmuchnąć troszkę więcej powietrza . Silnikowi to i tak nie zrobi krzywdy, jedynie turbo będzie bardziej obciążone. O bezpieczeństwo i tak dba komputer. Wydech poprostu nie powinien przeszkadzać turbinie która i tak sama z siebie hamuje spaliny. Ja eksploatuje tdsa na pompie mechanicznej więc tu żaden komputer mi nie przeszkadza.
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 gru 2014, 15:21
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
Szukam pomocy, zamontowałem mbc tak jak trzeba z trujnikiem według kierunku strzałek i podczas próby drogowej wastegate wcale się nie nie otwiera. dodam że mam chip od Bagora turbo trochę puszcza olej
Będzie dobrze
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 gru 2014, 15:21
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
na wskaźniku doładowania ciśnienie dochodziło do 2 barów po zdemontowaniu mbc podczas jazdy gdy mocniej dodam gazu to ciśnienie rośnie do 0,9 bara i spada do 0,5 bara
Będzie dobrze
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: Manual Boost Controller
A zawór wastegate masz sprawny? Tzn.po zdjęciu cięgna od gruszki porusza się lekko?
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.