Manual Boost Controller
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 kwie 2012, 17:56
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Manual Boost Controller
No a ja muszę sie pochwalić ;]
Dziś założyłem MBC i mam ustawione na 1.8 bara no i chip od bagora robiony na zamówienie (pod wieksze doładowania a w zasadzie pod większe turbo T04-11G)
Autko naprawdę nieźle idzie przy czym MBC zmniejszył dymienie JUpiii !!! a wiec ropka lepiej sie spala ;]
Dziś założyłem MBC i mam ustawione na 1.8 bara no i chip od bagora robiony na zamówienie (pod wieksze doładowania a w zasadzie pod większe turbo T04-11G)
Autko naprawdę nieźle idzie przy czym MBC zmniejszył dymienie JUpiii !!! a wiec ropka lepiej sie spala ;]
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
1.8 bara? Ciekawe...
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 kwie 2012, 17:56
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Manual Boost Controller
up 1.8bara przy czym przy około 3 tys-3,5tys odcinało teraz mam ustawione ~1,5bara i jest optymalnie ;D
narazie czekam na turbo ;D
narazie czekam na turbo ;D
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: Manual Boost Controller
Pochwal się jeszcze, jakim manometrem mierzysz ciśnienie doładowania
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 kwie 2012, 17:56
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Manual Boost Controller
dokładnie takim patrz ;]
http://allegro.pl/wskaznik-doladowania- ... 85269.html
http://allegro.pl/wskaznik-doladowania- ... 85269.html
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
odświerzam kotleta..... panowie tds z programem bagora (poprosiłem o bardzo mocny i taki jes bo mam i optymalny i jest różnica) 2.5tds w manualnej skrzyni. do tego mbc i ciśnienie 1.3 około ma to sens? chciałbym poprawić osiągi jeszcze i zredukować kopcenie bo asłone dymną zostawiam grubą jak dostanie w pedał....
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
A jakie masz ciśnienie doładowania teraz? I przypominam, że M51 ma dwa progi pomiarowe ciśnienia. Doczytaj, zmierz u siebie, zobaczymy, czy to ma sens.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
carlos nie mam jak sprawdzić czy trzyma serie bowiem nie mam żadnego manometru niestety.... co do progów to wiem że jest 1,5 bara i odcina i ok zdaje sobie z tego sprawę. dlatego chcę dmuchnąć 1,2-1,3 i starczy. tylko czy da to zamierzony przezemnie efekt? mniejsze dymienie na wysokich obrotach plus dalsza poprawa osiągów z naciskiem na to pierwsze
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
Ale to nie jest tak, że przy 1.5 odcina, naczytałeś się jakichś głupot. Dla M51 maksymalne ciśnienie doładowania wynosi 950 mbar dla 3000 obr/min. oraz 1150 mbar dla 4000 obr.min. I jeżeli DDE zmierzy coś powyżej tych wartości dla danego zakresu obrotów - odetnie. Nie jest powiedziane, że to akurat 1500 mbar, bo to wszystko zależy od tego jaki zakres tolerancji ma DDE - a dokładniej o tego, z jaką dokładnością mierzy mapsensor. Nie spodziewaj się cudów, bo może być tak, że dmuchniesz zaledwie 1100 mbar przy 3000 obr/min, i zabawa się skończy odcięciem paliwa. Chyba, że będziesz jeździł do niecałych 3000 obr/min, to wtedy dmuchaj ile wlezie, ale użyteczny zakres obrotów masz wtedy między 2000 a 3000 obr/min. - czyli w zasadzie nic. Dla przykładu moja M41, która ma inne zakresy doładowania max, czyli 1000 mbar przy 3000 i 1250 mbar przy 4000 obr/min pozwala sobie dmuchnąć bez odcięcia 1200 mbar przy 3000 obr/min., przy czym później przy 4000 już łapie odcięcie, bo nie MBC nie reguluje dwóch progów, i doładowanie wzrasta gwałtownie w zakresie 3000 - 4000 obr do 1500 - 1600 mbar. Przy hardkorowym programie Bagora i nastawach na 1200 mbar przy 3000 obr/min dymienie się zmniejsza, powiedzmy o połowę, ale to i tak jest mało akceptowalne z punktu widzenia użytkownika auta stockowego, a odcinanie przy 4000 obr/min wkurza przy ostrzejszej jeździe, zwłaszcza trasowej. I nie spodziewaj się cudów z osiągach - może ciut obniżysz punkt max doładowania w zakresie obrotów, ale nie spodziewaj się, że nagle niewiadomoco. W mojej skali, jeśli porównywać ten przyrost, do przyrostu po chipie, to jest może 1/10 efektu.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
czyli jednym słowem nie warto?
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
Tego nikt Ci nie powie - "warto". Generalnie tuning tego silnika to temat zahaczający o dawanie kwiatów dziwce, ale na pytanie czy warto musisz odpowiedzieć sobie sam.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
no bez jaj około 100-150zł kosztuje mbc jeżeli jest różnica to też uważasz że nie warto tego robić?
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
ALe czy ja powiedziałem, że nie warto? Nie. Co prawda nie powiedziałem też, że warto, ale to już odrębna historia.
Aha - zwiększasz doładowanie żeby jeździć na max. programie jak emeryt rozumiem, i żeby nie "męczyć" silnika?
Aha - zwiększasz doładowanie żeby jeździć na max. programie jak emeryt rozumiem, i żeby nie "męczyć" silnika?
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
posłuchaj mnie uważnie.... to jak ja będę jeździł to moja sprawa i Ciebie to powino interesować tyle co zeszłoroczny śnieg. jeżeli interesują Cie losy zeszłorocznego śniegu to ja Ci współczuje....
jak mamy sie bawić w jakieś dziwne podchody no to co... nie będę dłużny.... kupiłeś 3kę kombi w jakim celu? żeby więcej do bagażnika włożyć? było kupić przynajmniej 5tke.... i tak można w kółko....
a dlaczego chce MBC to już chyba napisałem trochę wyżej... ale jeżeli nie potrafisz albo nie chcesz czytać to tego nie rób....
jak mamy sie bawić w jakieś dziwne podchody no to co... nie będę dłużny.... kupiłeś 3kę kombi w jakim celu? żeby więcej do bagażnika włożyć? było kupić przynajmniej 5tke.... i tak można w kółko....
a dlaczego chce MBC to już chyba napisałem trochę wyżej... ale jeżeli nie potrafisz albo nie chcesz czytać to tego nie rób....
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
Ojej widzę nic nie rozumiesz jak się do Ciebie mówi. Ale dobrze, zacznijmy od nowa. Masz wóz, który w Twojej opini spala za dużo paliwa - za dużo, mam na myśli więcej niż średnia użytkowników tego samego modelu. Zakładasz chip, czyli automatycznie powodujesz, że potencjalnie spalanie może wzrosnąć. Dalej zatem masz problem. Kolejny krok kierujesz w stronę ustrojstwa, które działa w dość kontrowersyjny sposób - może pomóc na jedną bolączkę, ale niestety spowoduje inne - między innymi większe spalanie.
Zamiast w końcu ogarniać podstawowe sprawy związane z silnikiem i jego konsumpcją paliwa, pogłębiasz problem, a Twoim remedium jest "jazda emerycka" na sprzęcie, poprzez modyfikacje wprowadzone przez Ciebie, dostosowany jest do mocniejszej jazdy i spalania dużo większej ilości paliwa niż jego seryjny odpowiednik.
Już logiczniej Ci tego nie umiem naświetlić, żebyś załapał o co mi chodzi. Naprawdę. Nie piszę tego złośliwie, nie nabijam się z Ciebie. Po prostu stwierdzam fakt, że te puzzle nie pasują do siebie.
Aha. 3er w kombi kupiłem bo miałem kaprys akurat na taką linię. Nie było to dyktowane ani względami praktycznymi, ani ergonomią użytkowania, ani niczym innym jak moje własne widzimisię. W 3er kombi w bagażniku jeździ subwoofer, heli RC i od czasu do czasu zgrzewka browarra. A do wożenia czegokolwiek innego mam dostawczaka.
Zamiast w końcu ogarniać podstawowe sprawy związane z silnikiem i jego konsumpcją paliwa, pogłębiasz problem, a Twoim remedium jest "jazda emerycka" na sprzęcie, poprzez modyfikacje wprowadzone przez Ciebie, dostosowany jest do mocniejszej jazdy i spalania dużo większej ilości paliwa niż jego seryjny odpowiednik.
Już logiczniej Ci tego nie umiem naświetlić, żebyś załapał o co mi chodzi. Naprawdę. Nie piszę tego złośliwie, nie nabijam się z Ciebie. Po prostu stwierdzam fakt, że te puzzle nie pasują do siebie.
Aha. 3er w kombi kupiłem bo miałem kaprys akurat na taką linię. Nie było to dyktowane ani względami praktycznymi, ani ergonomią użytkowania, ani niczym innym jak moje własne widzimisię. W 3er kombi w bagażniku jeździ subwoofer, heli RC i od czasu do czasu zgrzewka browarra. A do wożenia czegokolwiek innego mam dostawczaka.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
carlos powiem inaczej skoro nie rozumiesz co mówię ja i bagor.... NIE MA DO KUR.... NĘDZY ŻADNEJ!!!!!!!!! różnicy w spalaniu na ori czy na chip-ie! zresztą nie będę z Tobą rozmawiał Sprowadzisz mnie do swojego niskiego poziomu i pokonasz doświadczeniem.... sprawę uważam za zamkniętą.... równie dobrze mogę Ci napisać jak 3/4 użytkowników że ciśnienie jest książkowe bo sprawdzałem a nadal dużo pali i co wtedy napiszesz? Żebym wywalił chip i będzie ok? wywalałem i było to samo momentami i więcej bo trzeba było ją wyżej kręcić.... Z tobą rozmowa jak z dupą w nocy no przepraszam Cię ale tak to odbieram..... Napisałem co obstawiam dlaczego jest tak a nie inaczej ale nieee RTy wiesz lepiej jak ja jeźdzę i w jakich warunkach..... cykl podmiejski 11km do pracy i 11 z pracy po drodze typowego miasta 1km reszta to przelot 50-60 km/h bez zatrzymywania do 80-90 w porywach (przez powedzmy 2km odcinek drogi) mało tego z lenistwa prędkości stałe utrzymywane na tempomacie obroty w zakresie 1300-1500. i uważasz że w takich warunkach 10 to super wynik tak? no to gratuluje.... a zapomniałem dodać.... faktycznie jeżdze jak narwanie nie? ten styl jazdy który napisałem wyżej jest taki jaki jest w rzeczywystości. Dla mnie liczy się wygoda jazdy a wybacz mimo 143km i diesl-a w tds-ie trzeba się biegami namachać bo z niskich samochód nie miał sily jechać teraz jest dużo lepiej i o to chodziło. mam cisze spokój z biegami (nie odrazu napisze bo wpadniesz na ten wspaniały pomysł nie chcę automatu przy TDSie) i przyśpieszam w każdych warunkach nawet na niskich obrotach z 5go biegu (od 1200 auto reaguje wyprzedzac się nie da ale do rozpędzania auta czy też pokonywania wzniesień wystarczająco)
aha.... niebardzo mnie interere co jeździ w Twoim bagażniku.... a tym bardziej czym wozisz pozostałe rzeczy....
aha.... niebardzo mnie interere co jeździ w Twoim bagażniku.... a tym bardziej czym wozisz pozostałe rzeczy....
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: Manual Boost Controller
Jeździj na obrotach od 1800 w górę - będzie mniej palił.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
...i tak do 2300, w porywach 3000rpm. To chyba najbardziej ekonomiczny zakres dla tego silnika. Potwierdzam, jak jeżdżę oszczędnie trzymając się 2k po mieście to spalanie w okolicach 8-9l/100km dla w miarę dynamicznego normalnego poruszania się wystarczy. Wynika zapewne z elastyczności turbodoładowanego silnika diesla również (różnica pomiędzy stylem jazdy benzyny czy wolnossącym) oraz turbiny i momentu. Co do MBC, kilka osób na forum uważa to za pomyłkę i raczej nie poleca, moim zdaniem lepiej przyjrzeć się turbinie (np. pro regeneracja) + wyczyścić porządnie IC i wtedy sprawdzić efekty - na pewno będą one bardziej długotrwałe i przy okazji zdrowsze dla silnika. Jeśli to nie wystarczy, można myśleć nad brnięciem dalej.N2O pisze:Jeździj na obrotach od 1800 w górę - będzie mniej palił.
Panowie, opanujcie się obaj - robi się niepotrzebny OT zupełnie niemający wartości merytorycznej.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: Manual Boost Controller
Najmniejsze jednostkowe zużycie paliwa jest w okolicach maksymalnego momentu obrotowego, czyli tam gdzie silnik ma najlżej, to tak jak z jazdą na rowerze - zbyt wysoki bieg i człowiek się męczy, zbyt niski to znowu marnuje energię na szybkie kręcenie, a pokonuje niewielki dystans
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
O to mi dokładnie chodziło - stąd tak wiele w kwestii apetytu na paliwo zależy od kierowcy. Jednocześnie paradoksalnie ekonomiczna jazda to również dobre wykorzystanie dynamiki silnika, taki swego rodzaju "złoty środek".
Tylko jak jeździsz tak w okolicach tych 2k to warto od czasu do czasu "przegonić" auto na niech ostrzejszej jeździe (tłumik, katalizator, zdrowie, te sprawy). ;]
Pzdr.
Tylko jak jeździsz tak w okolicach tych 2k to warto od czasu do czasu "przegonić" auto na niech ostrzejszej jeździe (tłumik, katalizator, zdrowie, te sprawy). ;]
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!