[e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Akebono
Bywalec
Posty: 63
Rejestracja: 06 sty 2008, 12:51
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: Akebono »

Patrzyłem dziś pod maskę i nie widzę w moim E34 (94' marzec) tak umieszczonego map sensora, będę wymieniać przewody na oryginalne z serwisu, tylko gdzie szukać ten map sensor.

OK znalazłem, ale już wszystko jest ok. Dzięki.

Odnosząc się do instrukcji foto: takie pytanie odnośnie przewodu podciśnienia na 1szym i 2gim elektrozaworze do jakie pompy są te przewody bo chyba nie wiem gdzie je podłączyć, hmmm :oops:
http://bmw-diesel.pl/forum/download/fil ... &mode=view
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: siudek »

A ja nie rozumiem pytania - do jakiej pompy Twoim zdaniem mogą być podłączone przewody podciśnienia? Hmmm... do pompy podciśnienia? Przecież wszystko jest opisane powyżej, nawet jest zdjęcie gdzie je podłączyć, dokładne, z pokolorowanymi przewodami tak, aby nikomu się nic nie pomyliło. Czegóż jeszcze brak aby wszystko było jasne?

Dla ułatwienia innym na przyszłość, takie w miarę rozsądne długości przewodów:

AGR
przewód zawór AGR -> elektrozawór sterowania (niebieski pasek) - 50 cm
przewód biało-czarny zaworek -> elektrozawór (ten kawałek pomiędzy) - 4cm
przewód elektrozawór sterowania -> podciśnienie z pompy - 40 cm

żaluzja chłodnicy
przewód żaluzja -> elektrozawór sterowania (biały pasek) - 65 cm
przewód elektrozawór sterowania -> podciśnienie z pompy - 40 cm

MAP Sensor
przewód od sensora do króćca pod kolektorem ssącym - 45 cm

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: smuz »

witam panowie u mnie to wygląda tak i nie mam zielonego pojęcia czy jest to dobrze podłączone.
domyślam się że pierwszy z góry to przewód podciśnienia pompy środkowy do zaworu agr a trzeci do czego?
a czy te przewody bez problemu mogę odczepić i wyczyścić? i czym najlepiej?
Obrazek

sorki za ten syf ale ostatnio mam mało czasu
jeżeli zdjęcie nie wyrazne dodam inne
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: siudek »

Kolego - masz ten sam silnik. Rozwiązania są te same, kolory OE przewodów również. Elektrozawór też, może nieco inaczej wyglądać (jak na zdjęciu), jednak działanie i układ ma również ten sam, co widać. Różnica w poliftowej jednostce to brak MAP Sensora, tyle. Przyjrzyj się podanym schematom, następnie zdjęciom i opisom, bez problemu dojdziesz co i jak powinno być podłączone. Zajrzyj sobie do ETK np. na RealOEM wpisując swój VIN, otrzymasz orientacyjne schematy połączeń konkretnie Twojej jednostki.

Zasada ta sama - z pompy vacuum (próżniowej, mocowana z przodu na czole silnika) idzie rurka (magistrala główna) do servo, z niej pod kolektorem ssącym idą króćce, na które są wciśnięte przewody podciśnienia zaworu AGR i żaluzji chłodnicy. MAP Sensor sterowany jest nadciśnieniem (w końcu to czujnik ciśnienia) i jego przewód podpięty jest pod króciec pod kolektorem (tyczy się to jednostek przedliftowych). Zawsze jest tak samo. Jak widać na schemacie, z tej rurki przewód idzie do dolnego króćca elektrozaworu sterującego, następnie z bocznego króćca elektrozaworu do sterowanego urządzenia.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: smuz »

bo mam taki problem ze przy 160km/h jest tak jakby blokada ujmuje gazu i dodaje leci 180 i znowu ta sama czynnosc byla gadka ze to wal zle nie mozliwe przy tych obrotach wiec ktos m powiedzial ze mam wezyki podcisnienia poj.....e patrzylem tutaj i wiekszosc ma ten sam problem co ja ale schematy sa inne niz u mnie a nie jestem obcykany w tej branzy tak ze sory ze smiece na forum ale chce sie dowiedziec i cos zrobic sam. Jezeli nie sprawi to problemu to wstawiee szczegolowe fotki.
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: patryk1981 »

Siudek tak mi blyslo,napisales stone wczesniej ze po lifcie nie bylo map sensora ,bo byla przeplywka ,to czemu ja mam i jedno i drugie :shock:
Przeplywka ma instalacje i jest podpieta bo na disie jak odpiolem to wywalilo blad ,map sensor tez ma kable i tez sa podpiete. Do czego zmiezam ,chodzi oto ze jakos mocy malo mam ale dlaczego ? Skoro mam nawet wiecej niz powinienem miec z elektryki ,w instalacji raczej nic nie kopane ,co ja powinienem wkoncu miec map sensor podpiety czy przeplywke ,co mam odpiac bo ja juz teraz nic nie kumam. Map sensor mam podpiety pod kolektor ,moze byc tak ze oba daja sobie sprzeczne dane i gupieja ,czy jak :roll:

SMUZ moze tez tak ma :?:
Smuz zobacz czy masz przeplywke i map sensor :?
Podam dane VIN moze mi ktos to wyjasni :? EW83780
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: carl0s »

@smuz -

Obrazek

1 - wentylacja do komory silnika - wężyk ten nie robi nic, i jest zakończony małym filterkiem powietrza - zazwyczaj ulokowanym pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzenia.
2 - wężyk idący do AGR
3 - wężyk idący z magistrali podciśnienia.

Jeżeli masz podłączone inaczej - to masz podłączone źle.

@patryk, @siudek - poliftowa M51 posiada mapsensor oraz przepływomierz.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: patryk1981 »

No Jezu :D
Wkoncu fotka i opis idealny ,a map sensor pod kolektor :D i teraz jest wszystko jasne dzieki Carlos :wink:

Maszla mnie jeszcze jadna mysl gwizda mi strasznie turbo ,nie ma dziur w dolocie itp ,zaslepilem egr za pomoca 50 gr ,ale tyle razy ruszalem ta rurka co dochodzi do egra ze moze ta menda gdzies przepuszcza zaraz pod filtrem powietrza :shock: , Czy gdyby tam byly przedmuchy minimale lub wieksze podczas przyspieszania mogly by miec znaczenie co do osiagow maszyny . Luz ten mugl powstac podczas odkrecania wielokrotnie napinacza jak i samego amortyzatorka odchylalem ja zeby miec lepszy dostep ,jak myslicie dobrze to kminie czy moze nie ten kierunek :?
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: siudek »

smuz - w takim razie zainteresuj się tematami o turbosprężarce i zacinającej się "gruszce" westgate. Warto się jej przyjrzeć. Jak widzisz po tym co narysował Carlos - elektrozawór działa i jest podłączony dokładnie tak samo jak na poprzedniej stronie. W poliftowej jednostce jeszcze standardową sprawą jest sprawdzić przepływomierz.
patryk1981 pisze:[...]jakos mocy malo mam ale dlaczego ? Skoro mam nawet wiecej niz powinienem miec z elektryki[...]
:lol: Przepraszam, ale to było super. ;] Opisałeś swój problem gdzieś? Jeśli tak to podaj link i nie będziemy tutaj śmiecić. Stary prosty sposób - odpinając przepływomierz, jeśli nie widać różnicy (nadal brak mocy), znaczy się przepływomierz najprawdopodobniej uszkodzony. Ale to tylko taka luźna myśl, bo na "brak mocy" to wiele czynników może mieć wpływ.

Carlos - przepraszam w takim razie jeśli kogoś wprowadzam w błąd, należy poprawić poprzednie posty - gdzie MAP Sensor jest podłączany w poliftowym m51?

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: carl0s »

między 4 a 5 cylindrem z kolektora od dołu wychodzi wężyk, a prowadzi za filter paliwa - tam schowany jest mapsensor - gdzieś miałem foto, ale nie mogę znaleźć...
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: patryk1981 »

Dobra panowie ,to tak jak to rozumie ,w moim naprzyklad rozumowaniu ,to czy ten zaworek co na fotce powyrzej ma jakiekolwiek znaczenie odnosnie mocy samochodu ,bo raczej nie skoro egr mam zaslepiony ,jaka on konkretnie funkcje spelnia jesli chodzi o silniki takie jak moj ,pomijajac egr ,ktory jest odciety '' zaslepiony '' ,wydaje mi sie ze odosnie mocy to ten map sensor i przeplywka ,poprawcie mnie jesli sie myle :-)

Siudek jak odepne przeplywke to dopiero muli ,czyli dzala .
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: carl0s »

w zasadzie to masz racje - jeśli AGR jest mechanicznie odcięty, to ten zawór jest bezużyteczny.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: smuz »

w takim razie mam podbiete dobrze wedlug carl0sa tak jak to opisal.a jezeli sa zasyfione przewody to tez moze byc przyczyna braku mocy?jeden przewod ten z filterkiem jest troche zuzyty w jednym miejscu jest lekko spekany na zdjeciu wyzej tego nie wiadac za bardzo. Wymienie go jak wyczyszcze przewody.
Dzieki
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: patryk1981 »

smuz pisze:w takim razie mam podbiete dobrze wedlug carl0sa tak jak to opisal.a jezeli sa zasyfione przewody to tez moze byc przyczyna braku mocy?jeden przewod ten z filterkiem jest troche zuzyty w jednym miejscu jest lekko spekany na zdjeciu wyzej tego nie wiadac za bardzo. Wymienie go jak wyczyszcze przewody.
Dzieki
Wiesz nie to zebym sie dopierd...l ale chyba nie przeczyatles 4 ostatnich postow, :wink: napisane jest ze ten zaworek nijak ma sie do mocy auta ,zakladajac ze masz zaslepiony egr ,a jak nie masz to zaslep i po sprawie ,wkladasz 50 gr i przykrecasz obejme do egr.
Co do mocy ,zobacz czy masz przedmuch przez wezyk od map sensora bo moze zapierdzielil sie olejem ,zobacz tez przeplywke bo napewno masz ,zrub tak .... przejedz sie obeznana droga powiedzmy na pelnym gazie wiesz 1234 ognia ,postaraj sie zapamietac ja auto ciagnie ,nastepnie poczekaj moment i zgas fure''turbo musi ostygnac '' odepnij przeplywke ''kabel'' i spowrotem na ta sama trase i znowu 1234 ognia ,ja pojedzie tak samo ''przyspieszenie '' to raczej przeplywka do d*** ,ja tak zrobilem i po odpieciu przeplywki nie szlo jechac taki maluszek sie zrobil .
Wracajac do egr ,ta opcja z moneta ma plusy i minusy ,ale tylko ekologiczne ,ma moc samochodu ma tylko wtedy wplyw jesli egr jest ciagle uchylony ''zatarty ,brudny i sie nie domyka '' poprostu gdy pracuje nie tak jak powinien.
Powodzonka,jesli cos pomieszalem to koledzy napewno mnie porawia ,bo dbaja o to aby wiadomosci tu zawarte mialy pokrycie w realu .
Elo :wink:
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: smuz »

a jest jeszcze czwarty przewod ktorego u mnie niema podpietego. Dzis dostalem foty jak ma ktos inny podpiete ten przedod z filterkiem wysi luzno u niego i jezdzi dobrze tylko ze z pod kolektora idzie czwarty przewod u mnie jest wlasnie takie miejsce na podpiecie.

MOD: ciach posty
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: siudek »

Panowie, spokój.

Kolego smuz, napisz dokładnie o co Ci chodzi i czego nie rozumiesz. Powyżej oraz na poprzedniej stronie masz prawidłowe podłączenie przewodów w m51 i m41, każde inne podłączenie NIE będzie prawidłowe, nie ma co się nad tym zastanawiać. Nie istnieje tutaj pojęcie "mój silnik jest inny" - jeśli faktycznie wygląda to inaczej, znaczy się ktoś przerabiał to we własnym zakresie. A w tym momencie nikt nie wie co ten ktoś zrobił i najwyżej trzeba zrobić zdjęcia, prześledzić co gdzie idzie i dojść do tego. Należy ewentualnie pamiętać o tzw. "oil catch tank", gdzie faktycznie czasem może zwisać przewód z "filterkiem" luźno, gdyż takie ma zadanie. Zainteresowanych odsyłam do wyszukiwarki forum.

Przewód z niebieskim paskiem (AGR) - powinien iść przez elektrozawór do zaworu AGR na kolektorze ssącym. Jeśli ktoś ma zatkany fizycznie zawór AGR, to to sterowanie jest niepotrzebne (bo nie ma czym sterować) - wypadałoby zaślepić króciec na rurce głównej pod kolektorem. Ważne aby przy sprawnym AGR był podpięty - to w końcu recylkulacja spalin, sprawne działanie nie daje dusić silnika spalinami na wysokich obrotach.

Przewód z białym paskiem (żaluzja chłodnicy) - jak ktoś ma żaluzję na chłodnicy, to podpina przez elektrozawór sterowanie do niej. Jak nie - albo nie posiada całej instalacji albo zostawia niepodpięte. Tak samo - zaślepić rurkę główną pod kolektorem.

Przewód czarny spod kolektora ssącego (MAP Sensor) - przewód ciśnieniowy, bez oznaczeń. Powinien być podpięty na króciec pod kolektorem ssącym nad pompą paliwową (m51 przed liftem) lub jak pisał Carlos między 4 a 5 cylindrem (m51 poliftowy). MAP Sensor jest najbardziej znaczący dla osiągów silnika - podaje ciśnienie z kolektora ssącego do ECU, aby komputer znał jego wartość i wiedział jak regulować mieszankę. Tak w skrócie. Niepodpięty MAP Sensor w sprawnej jednostce skutkuje np. maksymalną prędkością 130km/h i brakiem mocy, słabym przyśpieszeniem na obrotach powyżej 1500rpm.

Reasumując są 3 obiegi:
- z rurki do elektrozaworku i dalej z niego do zaworu AGR (1),
- z rurki do elektrozaworku i dalej z niego do żaluzji (2),
- i spod kolektora do MAP Sensora (3).
Dwa pierwsze podzielone są na 2 części elektrozaworem, trzeci to jeden przewód. Od jest strony silnika (lewa) to są wszystkie przewody tego typu. Nie ma tu żadnej innej magii, wszystko jest opisane powyżej. Elektrozawory sterujące zarówno AGR jak i żaluzją są takie same (ten sam nr części), zatem można je stosować zamiennie. Ważne jedynie aby nie pomylić wtyczek do nich - powinny być fabrycznie podpisane.

W poliftowym m51 jest jeszcze przepływomierz - drugi tak samo ważny element dla osiągów silnika (zadanie podobne co MAP Sensor). Jeśli auto nie ma mocy, najłatwiej go zdiagnozować odpinając go - jeśli nie ma żadnej różnicy i auto tak samo nie ma mocy, przepływomierz najprawdopodobniej uszkodzony. Tematy o tym są na forum jeśli kogoś interesuje.
smuz pisze:Za duzo tu cwaniakow na tym forum zamiast ku... Pomoc to tylko nasmiewanie.
Napisz naprawdę czego nie rozumiesz lub zrób zdjęcie, bo nikt tu Ci więcej nie pomoże, gdyż nie ma w czym pomóc. Nie ma bardziej dokładnej instrukcji podłączenia tych przewodów, to tylko 3 obiegi są. Nad czym tu się rozwodzić?

Usunąłem zbędne posty, bo nic nie wnosiły. To już koniec moich wyjaśnień powtarzających poprzednie informacje, Carlos uzupełnił braki i wszystko jest napisane. Temat został wyczerpany - tak jak przy olejach, każdy następny post w stylu "ej powiedzcie czy mam dobrze" w przypadku standardowego fabrycznego rozwiązania, będzie usuwany a autor otrzyma ostrzeżenie. Jeśli ktoś ma naprawdę niestandardowe rozwiązanie raczej proponuję zacząć nowy temat o swoim silniku. Jeśli to tylko zwykła ludzka wątpliwość - proponuję jeszcze raz spokojnie przeczytać opisy i popatrzeć na zdjęcia oraz schematy.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: smuz »

wszytko ladnie opisane siudek to wiem. Moj zawor agr ma dwa wyjscia a kolegi ma wyjscie jedno dla tego przewod z filterkiem jest luzny. Ty ladnie wszytko tlumaczysz ale jak ktos niewie niezna sie to po co kogos poucza chociaz sie niezna jak jeden tutaj.jezeli brak u mnie tego przewodu a jest mozliwosc podpiecia to tak zrobie.u mnie jest kombinowane wiec mam problem.wyzej jednak patryk pisal ze podcicnienie nic niema do mocy.
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: siudek »

Zawór AGR fabrycznie ma jeden króciec do przewodu podciśnienia (które steruje otwieraniem/zamykaniem zaworu), znajduje się on na przedniej części zaworu, skierowany w dół. Drugie podłączenie to gruba gumowa rura idąca do kolektora ssącego od przodu (przez zawór przechodzi powietrze), trzecie to metalowa rurka mniejszej średnicy idąca od drugiej strony silnika (nią idą spaliny do zaworu). To wszystkie fabryczne połączenia zaworu, gdyż on po prostu miesza powietrze ze spalinami (w odpowiednim czasie, przy odpowiednich obrotach i odpowiednich proporcjach, o ile działa sprawnie).

Jeśli masz cokolwiek innego u siebie - tak jak pisałem wcześniej, musisz mieć jakąś własną modyfikację. Zainteresuj się tematem oil catch tank (separator oleju) o którym pisałem, bo może w Twoim wypadku to będzie to (nie bardzo mogę zorientować się z tego zdjęcia które wrzuciłeś, ale widać tam jakiś grubszy przewód i mały filtr paliwa). Często wygląda to tak, że jest odwiert gdzieś, skąd przewodem gumowym olej idzie do zbiorniczka/filterka lub po prostu luźno pod auto. Moim zdaniem to ostatnie to chora twórczość i powinno się coś takiego wyeliminować, jednak zdania są podzielone.

A przede wszystkim zrób zdjęcia tego Twojego silnika, dokładne, załóż temat o tym i wrzuć tam zdjęcia z opisem. Wtedy będziemy mogli merytorycznie porozmawiać, bo tak to jest wyobrażanie sobie koloru farby na ścianie sąsiada słuchając co oglądają w telewizji.

A co do Waszych niesnasek - czytać uważniej i ze zrozumieniem koledzy, to nie będziemy się kłócić a sobie pomagać.
smuz pisze:wyzej jednak patryk pisal ze podcicnienie nic niema do mocy.
A przeczytałeś pełne zdanie?
patryk1981 pisze:[...] napisane jest ze ten zaworek nijak ma sie do mocy auta ,zakladajac ze masz zaslepiony egr ,[...]
I to akurat prawda - jeśli zawór AGR jest zaślepiony, to nie puszcza spalin, zatem nie zuboża mieszanki. Inna sprawa, że nie wiem jak jest z mapami, gdyż moim zdaniem komputer znając mieszankę powietrza dostosowuje dawkę - jednak to tylko moje dywagacje i nie potwierdzone. Natomiast prawdą jest, że w m51 na tym kończy się zastosowanie podciśnienia - hamulce, AGR, żaluzja. Koniec, do niczego więcej w osprzęcie silnika nie jest ono wykorzystywane.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: patryk1981 »

Dobra SMUZ sory mialem zly dzien, i ciagle to samo pytanie, porostu mnie trafilo :wink:

Wiem chyba oco Ci chodzi z tym AGR!a mianowicie, my w poliftowych silnikach mamy dwa krucce w agr skierowane ku dolowi, ten pierwszy patrzac od strony zbiorniczka wyruwanwczego to ten ktory steruje AGRem i musi byc podpiety od elekto zawor, a ten zaraz obok blizej glowicy, , one sa w odstepie moze 5 cm, , to takie odprowadzenie olejowe, i tam poto sie zakłada wężyk i filterek żeby olej nie kapał na alternator lub coś innego, ja mam wężyk zwisający luźno, ale ty jak go nie masz to nic się nie stanie,defakto ma to wplyw estetyczny.
Nie wiem czy trafiłem z diagoza, ale chyba tak.
Pozdrawiam. Patryk :wink:



To co pokazuje to map sensor i podpięty jest wężykiem pod kolektor dolotowy od spodu
Obrazek

to jest ten odpływ oleju AGR o który Chyba ci chodziło pokazuje wężyk ,na kolor nie patrz po prostu ja sobie pozmieniałem :)
Obrazek

widok ogólny komory silnika
Obrazek

nie wiem jak zrobić żeby odrazu było fotki widać ,jeśli to możliwe to proszę moda o poprawienie MOD: zrobione
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [e34] 525tds wężyki podciśnienia i nadciśnienia

Post autor: siudek »

A może tak trochę jednak zwolnić z tymi tezami - kolego Patryk, skąd wziąłeś informację "my w poliftowych silnikach mamy dwa krucce w agr skierowane ku dolowi"? Przy zaworze AGR jest jedynie króciec od sterowania. To o czym mówisz to właśnie separator oleju (oil catch tank) o którym pisałem wcześniej i NIE jest to fabryczna instalacja w m51 ani w m41, niezależnie od liftu silnika czy samochodu. Za to tak samo jak zaślepianie AGRu, jest powszechnie znaną modyfikacją.

Jeśli gdziekolwiek masz katalogową informację o tym lub znajdziesz mi w ETK schemat tego, napisz tutaj, zwracam honor. Jeśli natomiast nie, to po raz setny powtarzam: NASZ silnik - niezależnie czy to mój czy Twój - nie może być wyznacznikiem standardu fabrycznego bez uprzedniego sprawdzenia. Samochody są stare, nastoletnie nawet, przeszły przez wiele rąk, serwisów i czasami krajów. Od tego jest ETK i schematy aby sprawdzić jak powinno być fabrycznie a nie "ja tak mam, więc w poliftowych tak jest". Ktoś ma AGR zaślepiony, elektrozawór i przewody zdemontowane, rurkę zatkaną i co, tak jest w niektórych wersjach? Pamiętajmy o tym, bo bez potrzeby wprowadzamy zamęt i później mówi się, że bzdury na forach internetowych wypisują.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ