E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
1)
jak w temacie
gdzie idzie wezyk ktory jest podlaczony do turbiny?
gdzie go podlaczyc po zlokalizowaniu?
2)
co to jest?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/54c ... 9b8bb.html
i gdzie to podlaczyc z czym?
bardzo mi zalezy na czasie wiec prosze o szybka pomoc
jak w temacie
gdzie idzie wezyk ktory jest podlaczony do turbiny?
gdzie go podlaczyc po zlokalizowaniu?
2)
co to jest?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/54c ... 9b8bb.html
i gdzie to podlaczyc z czym?
bardzo mi zalezy na czasie wiec prosze o szybka pomoc
- krystiano83
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 lis 2009, 16:04
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Legnica
Re: BMW E36 325 TDS wezyk turbiny
Wężyk z turbiny idzie do zaworu WG a on jest przykręcony do turbiny więc można powiedzieć , że do turbiny A to coś na foto to mapsensor, który powinien być zamontowany na kielichu obok filtra paliwa...http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: BMW E36 325 TDS wezyk turbiny
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
Re: BMW E36 325 TDS wezyk turbiny
krystiano83
no i tam jest tylko nie wiem ktory wezyk trzeba podlaczyc do niego
z kad ma isc wezyk do tego mapsensora
no i tam jest tylko nie wiem ktory wezyk trzeba podlaczyc do niego
z kad ma isc wezyk do tego mapsensora
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: BMW E36 325 TDS wezyk turbiny
Kolego, kliknij w link który podałem.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
Re: BMW E36 325 TDS wezyk turbiny
ok troche mi to podpowiedzialo siudek
ale odniose sie do twojego modelu i do fotki
po 1) widze ze silniczek masz bardzo ladnie zadbany spodobalo mi sie to
http://bmw-diesel.pl/forum/download/fil ... &mode=view
chodzi mi o to co niebieskie
przewod niebieski do jakiej pompy ma byc podpiety? bo nie wiem przyznaje sie
jesli nie mam tej rolety chlodnicy to tam gdzie jest szary przewod ( http://bmw-diesel.pl/forum/download/fil ... &mode=view ) mam miec tylko zasklepke?
ja juz chwytam sie brzytwy bo tak mnie denerwuja te przewody ze masakra
jeszcze na dodatek zawor egr sie zapiekl i nie otwiera sie chyba wezme mlota i stukne z dwa razy to sie naprawi + moczenie w ropie
i dzieki siudek za to zdjecie i wyrozumialosc bo juz powoli trace nerwy do tego
ale odniose sie do twojego modelu i do fotki
po 1) widze ze silniczek masz bardzo ladnie zadbany spodobalo mi sie to
http://bmw-diesel.pl/forum/download/fil ... &mode=view
chodzi mi o to co niebieskie
przewod niebieski do jakiej pompy ma byc podpiety? bo nie wiem przyznaje sie
jesli nie mam tej rolety chlodnicy to tam gdzie jest szary przewod ( http://bmw-diesel.pl/forum/download/fil ... &mode=view ) mam miec tylko zasklepke?
ja juz chwytam sie brzytwy bo tak mnie denerwuja te przewody ze masakra
jeszcze na dodatek zawor egr sie zapiekl i nie otwiera sie chyba wezme mlota i stukne z dwa razy to sie naprawi + moczenie w ropie
i dzieki siudek za to zdjecie i wyrozumialosc bo juz powoli trace nerwy do tego
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
Czyli sterowanie AGR.Adam e36 325 tds pisze:chodzi mi o to co niebieskie
Skoro to jest sterowanie podciśnieniem... no to logika podpowiada, że zapewne do pompy podciśnienia. :] Z resztą przecież opisałem wszystko i podałem zdjęcia - sam sobie odpowiadasz, podając link do następnego zdjęcia, gdzie przecież widzisz właśnie ten niebieski przewód. To jest rurka z vacuum pompy idąca do serwo hamulcowego. W tym miejscu pod kolektorem ssącym są 3 króćce (u mnie w jednym jest śrubka akurat). Podałem opisy, schematy z ETK, numery części, zrobiłem zdjęcia i pokolorowałem je odpowiednio, aby nikt się nie pomylił i wszyscy wiedzieli o co chodzi, tymczasem ciągle ktoś pyta dalej o to samo - no bez przesady kolego, to nie jest procedura łamania kluczy pentagonu, a raptem 4 przewody w silniku. :/Adam e36 325 tds pisze:przewod niebieski do jakiej pompy ma byc podpiety? bo nie wiem przyznaje sie
Jeśli nie masz rolety to po co Ci jej sterowanie? Zaślepiasz króciec, tyle. Co miałoby tam być - elementem sterującym są elektrozawory, podciśnienie jest tylko do nich doprowadzone.Adam e36 325 tds pisze:jesli nie mam tej rolety chlodnicy to tam gdzie jest szary przewod ( download/file.php?id=1032&mode=view ) mam miec tylko zasklepke?
Rozbierz, wyczyść, wymocz, sprawdź czy wszystko działa jak należy. Jeśli sam tłoczek będzie bardzo oporny lub będzie nosił ślady nieudanych napraw - kup drugi zawór AGR, tak samo wyczyść i zamontuj (mój preferowany sposób) lub zaślep AGR i odłącz sterowanie (sposób popularny wśród innych).Adam e36 325 tds pisze:jeszcze na dodatek zawor egr sie zapiekl i nie otwiera sie chyba wezme mlota i stukne z dwa razy to sie naprawi + moczenie w ropie
Widać, bo już czytasz "na szybkiego". Naprawdę spora większość awarii TDSów to zwykłe zaniedbania i brak wiedzy. Trochę cierpliwości i chęci i można wszystko ogarnąć jak należy.Adam e36 325 tds pisze:i dzieki siudek za to zdjecie i wyrozumialosc bo juz powoli trace nerwy do tego
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
Rozbierz, wyczyść, wymocz, sprawdź czy wszystko działa jak należy. Jeśli sam tłoczek będzie bardzo oporny lub będzie nosił ślady nieudanych napraw - kup drugi zawór AGR, tak samo wyczyść i zamontuj (mój preferowany sposób) lub zaślep AGR i odłącz sterowanie (sposób popularny wśród innych).
tak wlasnie zrobie
a ten tloczek to normalnie palcem mozna sprawdzic tak? dodam ze w tym zaworze agr mam znikome ilosci oleju tak ma byc?
a wezyki podlaczylem juz wedlug twojego zdjecia
tak wlasnie zrobie
a ten tloczek to normalnie palcem mozna sprawdzic tak? dodam ze w tym zaworze agr mam znikome ilosci oleju tak ma byc?
a wezyki podlaczylem juz wedlug twojego zdjecia
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
Nie. Kilka dni temu była o tym mowa na forum, nie pamiętam już gdzie. Tłoczek zaworu nie jest "luźny". Pomyśl - do zaworu AGR idą pod ciśnieniem spaliny z kolektora wydechowego. Jeśli tłoczek byłby taki "lekko chodzący" to wystarczyłoby dmuchnąć i by się otwierał, nie mówiąc już o sporym ciśnieniu spalin np. przy 5000 obrotów silnika. W tym momencie na wysokich obrotach silnik zamiast świeżego powietrza dostawałby sporą dawkę spalin w dolot - skutek sam sobie wyobraź.Adam e36 325 tds pisze:a ten tloczek to normalnie palcem mozna sprawdzic tak?[...]
Tłoczek powinien chodzić dość ciężko (tam jest mocna sprężyna), tak że musisz użyć większej siły, aby go wcisnąć. Oczywiście bez przesady - jest sterowany podciśnieniem, zatem nie można wymagać nacisku 3 chłopów aby go otworzyć (bo by się nigdy nie otworzył). Po prostu zawór na sprężynie.
Ogólnie przyjęty jest pogląd, że w TDSach odrobina oleju w dolocie będzie zawsze (wynika z konstrukcji). Jednak moim zdaniem przy sprawnym silniku, szczelnej turbinie, czystej i drożnej odmie oraz sprawnym AGR ta ilość oleju powinna być minimalna. Jeśli w kolektorze stoi olej, że wycieka jak go zdemontujesz - coś jest nie tak (w tym wypadku zazwyczaj i IC jest pełny oleju, przez co niedrożny, moc niższa, turbo nie pompuje jak należy i tak dalej lawina).Adam e36 325 tds pisze:[...]dodam ze w tym zaworze agr mam znikome ilosci oleju tak ma byc?
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
podlaczylem weze tak jak mowiles i rewelacja!
czuc ze daje kopniaka i sie nie muli
przedtem 150 bylo max teraz lekko 170 i... brak prostej drogi ;p
juz jest lepiej
siudek wielkie dzieki za porade co z wezami naprawde w ch... mi pomogles ;D jestem ci wdzieczny
co do tego tloczka to wymocze go jutro i sprawdze to
olej jest ale tylko taka kreseczka na spodzie agr
niedawno wykrecany byl kolektor bo wymagana byla zmiana uszczelek i olej z niego nie wyciekl jak powiedziales tylko jest na nim wilgotny nagar
lecz zdemontuje go wymocze w ropie i wyczyszcze szczotka do butelek
tak samo zrobie z przewodami od IC zeby bylo czysto i zobaczyc czy na nowo ten olej bedzie stal
rowniez czyszczeniu poddam turbine ( sprawdze odrazu czy jest w niej olej )
wymienie rowniez wszystkie wezyki od tego nieszczescnego podcisnienia itc.
zrobie porzadek odrazu w niej tak jak powinno byc
co do tej calej odmy
czytalem ze trzeba wykrecac pokrywe klawiatury i z tej pokrywy klawiatury wykrecic jeszcze blache i tam jest filtr odmy tak? ( http://img696.imageshack.us/img696/2807/01uszczelka.jpg )
i to trzeba wyciagnac i wyczyscic zgadza sie?
i to cos http://e36.pl/photos/odma-odpowietrzeni ... 180437.jpg jest wlasnie kolo tego drucianego filtra ( zaznaczone na czerwono ze szczalka? )
szczerze to pierwszy raz cos takiego bede robil
a teraz takie pytanie
gdy odpalilem bume po ostrzejszej jezdzie to zaczlo zaraz cos cykac w silniku regularnie. gdzy dodawalem wiecej "gazu" szybkosc cykania wzrastala wraz z obrotami
po jakis 4 km przestalo cykac i silnik chodzi normalnie
wiec nasuwa sie moje pytanie dlaczego tak cykalo
czuc ze daje kopniaka i sie nie muli
przedtem 150 bylo max teraz lekko 170 i... brak prostej drogi ;p
juz jest lepiej
siudek wielkie dzieki za porade co z wezami naprawde w ch... mi pomogles ;D jestem ci wdzieczny
co do tego tloczka to wymocze go jutro i sprawdze to
olej jest ale tylko taka kreseczka na spodzie agr
niedawno wykrecany byl kolektor bo wymagana byla zmiana uszczelek i olej z niego nie wyciekl jak powiedziales tylko jest na nim wilgotny nagar
lecz zdemontuje go wymocze w ropie i wyczyszcze szczotka do butelek
tak samo zrobie z przewodami od IC zeby bylo czysto i zobaczyc czy na nowo ten olej bedzie stal
rowniez czyszczeniu poddam turbine ( sprawdze odrazu czy jest w niej olej )
wymienie rowniez wszystkie wezyki od tego nieszczescnego podcisnienia itc.
zrobie porzadek odrazu w niej tak jak powinno byc
co do tej calej odmy
czytalem ze trzeba wykrecac pokrywe klawiatury i z tej pokrywy klawiatury wykrecic jeszcze blache i tam jest filtr odmy tak? ( http://img696.imageshack.us/img696/2807/01uszczelka.jpg )
i to trzeba wyciagnac i wyczyscic zgadza sie?
i to cos http://e36.pl/photos/odma-odpowietrzeni ... 180437.jpg jest wlasnie kolo tego drucianego filtra ( zaznaczone na czerwono ze szczalka? )
szczerze to pierwszy raz cos takiego bede robil
a teraz takie pytanie
gdy odpalilem bume po ostrzejszej jezdzie to zaczlo zaraz cos cykac w silniku regularnie. gdzy dodawalem wiecej "gazu" szybkosc cykania wzrastala wraz z obrotami
po jakis 4 km przestalo cykac i silnik chodzi normalnie
wiec nasuwa sie moje pytanie dlaczego tak cykalo
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
Popychacz pewnie któryś cyka.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
Jak popychacz cyka, to pewnie olej też do wymiany na lepsiejszy. Na czym jeździsz obecnie?
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
na castrolu 15w40 jezdze teraz ale mam przejechane juz na nim 13 tys. i przyznam ze tez jest jego juz niewiele bo wyciekl z pod uszczelki
olej,filtr oleju i uszczelka bedzie wymieniana na dniach juz wlasnie
olej,filtr oleju i uszczelka bedzie wymieniana na dniach juz wlasnie
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
1. Czyszczenie odmy w m51 jest szeroko opisany na forum - trochę wysiłku, poszukaj i poczytaj. Nie jest to trudne, najważniejsza jest dokładność i czystość. Zależy od stanu, ale można się pokusić o nową uszczelkę pokrywy (jakieś 50zł, 100zł OE) i nowe śruby (grosze).
2. Popychacz może "cykać", może też pompa próżniowa - poszukaj o pompie vacuum tematu na forum, jest jak zdiagnozować. Przy wszelakim stukaniu bardzo przydatny jest stetoskop techniczny.
3. TDS powinien jeździć na syntetyku, dopuszczalnie półsyntetyku (w określonych przypadkach). SAE z zaleceń producenta to 5W40 i ewentualnie 10W40 (inne są mniej uniwersalne i na nasz klimat mniej odpowiednie). Ty masz zalany mineralny - nie ciśnij silnika na takim oleju i koniecznie zmień go przed zimą. Turbodoładowany silnik diesla z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych na oleju mineralnym - takie rzeczy tylko w Polsce. :/ Poczytaj wątki o olejach i o ich zmianie na forum. Aha - proforma sprawdź uszczelkę podstawy filtra oleju, żebyś potem nie zdziwił się, że po zmianie oleju zacznie ciec. Nic strasznego - standardowa znana usterka, kwestia przebiegu.
Pzdr.
2. Popychacz może "cykać", może też pompa próżniowa - poszukaj o pompie vacuum tematu na forum, jest jak zdiagnozować. Przy wszelakim stukaniu bardzo przydatny jest stetoskop techniczny.
3. TDS powinien jeździć na syntetyku, dopuszczalnie półsyntetyku (w określonych przypadkach). SAE z zaleceń producenta to 5W40 i ewentualnie 10W40 (inne są mniej uniwersalne i na nasz klimat mniej odpowiednie). Ty masz zalany mineralny - nie ciśnij silnika na takim oleju i koniecznie zmień go przed zimą. Turbodoładowany silnik diesla z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych na oleju mineralnym - takie rzeczy tylko w Polsce. :/ Poczytaj wątki o olejach i o ich zmianie na forum. Aha - proforma sprawdź uszczelkę podstawy filtra oleju, żebyś potem nie zdziwił się, że po zmianie oleju zacznie ciec. Nic strasznego - standardowa znana usterka, kwestia przebiegu.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
czyli mam teraz zalac 5w40 lub 10w40
ja go tam nie wlewalem bo sie nie znam moi madrzy mechanicy tak zalali ;/
ja go tam nie wlewalem bo sie nie znam moi madrzy mechanicy tak zalali ;/
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
Napisałem co proponuję zrobić - poczytać. Zmiana oleju niesie za sobą jakieś ryzyko, ale jazda na mineralnym oleju tak samo. Po bebechach dostają hydropopychacze, turbosprężarka, a w zimę i cały silnik.
Przy zmianie z mineralnego na syntetyk będzie nieco trudniej - wpierw bym przyjrzał się czy nie ma wycieków. Jeśli nie to zlałbym to wszystko co jest, zrobił odmę, sprawdził pompę vacuum (ja pro-forma zmieniłbym jeszcze uszczelkę w podstawie filtra oleju, żeby później nie grzebać). Następnie płukanka LM i jakiś tani 5W40+filtr na start. Porządne mycie silnika i po wyschnięciu przejechałbym ze 100-200km. Zacząłbym sprawdzać czy nic się nie dzieje i nie cieknie, jaki jest stan oleju, sprawdziłbym stan turbosprężarki (luzy na wirniku) i dolotu (szczelność). Jak wszystko byłoby ok to przejechałbym tak jeszcze z 300km, sprawdził stan oleju i jak wszystko nadal dobrze to zrobił następną wymianę - tym razem na docelowy, czyli porządny 5W40 i filtr KNECHT/MANN. Płukanka obowiązkowo. Tak bym starał się zrobić następne 10kkm.
Ale to oczywiście jedynie moja sugestia. Wszystko tak naprawdę opiera się o stan Twojego silnika i dobrą diagnozę + staranność w robocie. Nie kupuj olejów z niewiadomego źródła, nie lej też z beczki. Co do mitów i faktów o zmianie oleju odsyłam do forum, jest o tym mnóstwo informacji i dyskusji.
Pzdr.
Przy zmianie z mineralnego na syntetyk będzie nieco trudniej - wpierw bym przyjrzał się czy nie ma wycieków. Jeśli nie to zlałbym to wszystko co jest, zrobił odmę, sprawdził pompę vacuum (ja pro-forma zmieniłbym jeszcze uszczelkę w podstawie filtra oleju, żeby później nie grzebać). Następnie płukanka LM i jakiś tani 5W40+filtr na start. Porządne mycie silnika i po wyschnięciu przejechałbym ze 100-200km. Zacząłbym sprawdzać czy nic się nie dzieje i nie cieknie, jaki jest stan oleju, sprawdziłbym stan turbosprężarki (luzy na wirniku) i dolotu (szczelność). Jak wszystko byłoby ok to przejechałbym tak jeszcze z 300km, sprawdził stan oleju i jak wszystko nadal dobrze to zrobił następną wymianę - tym razem na docelowy, czyli porządny 5W40 i filtr KNECHT/MANN. Płukanka obowiązkowo. Tak bym starał się zrobić następne 10kkm.
Ale to oczywiście jedynie moja sugestia. Wszystko tak naprawdę opiera się o stan Twojego silnika i dobrą diagnozę + staranność w robocie. Nie kupuj olejów z niewiadomego źródła, nie lej też z beczki. Co do mitów i faktów o zmianie oleju odsyłam do forum, jest o tym mnóstwo informacji i dyskusji.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
ok postaram sie zrobic tak jak powiedziales
generalne czyszczenie potem "jazda probna" na 5w40
i po tym wszystkim wysokiej klasy olej zalac
nie leje z beczki tylko wlewany jest olej z tych pojemnikow platikowych
ok dzieki za rady
dzieki Tobie siudek jak i wszytskim co sie udzielali w tym poscie mam nadzieje ze moja bunia wkoncu dojdzie do perfekcyjnego ładu
czyli teraz w weekend nie bo zaczynaja sie studyja ;p ale na tygodniu poczyszcze arg, przewody, wymienie weze, sciagne pompe vacum i przeczyszcze, filtr odmy a sama odme moze wymienie, uszczelke dam nowa i sruby bo widze ze krecone to one byly juz wiec nowe beda wymyje motor i podokrecam wktryski bo sa nieszczelne i zobaczymy z kad ten wyciek
twoja sugestia jest moim dla mnie przewodnia bo widze ze jestes bardzo obeznany i dla ciebie mam wielki szacun
poslucham sie twoich rad krok po kroku jak mowiles
generalne czyszczenie potem "jazda probna" na 5w40
i po tym wszystkim wysokiej klasy olej zalac
nie leje z beczki tylko wlewany jest olej z tych pojemnikow platikowych
ok dzieki za rady
dzieki Tobie siudek jak i wszytskim co sie udzielali w tym poscie mam nadzieje ze moja bunia wkoncu dojdzie do perfekcyjnego ładu
czyli teraz w weekend nie bo zaczynaja sie studyja ;p ale na tygodniu poczyszcze arg, przewody, wymienie weze, sciagne pompe vacum i przeczyszcze, filtr odmy a sama odme moze wymienie, uszczelke dam nowa i sruby bo widze ze krecone to one byly juz wiec nowe beda wymyje motor i podokrecam wktryski bo sa nieszczelne i zobaczymy z kad ten wyciek
twoja sugestia jest moim dla mnie przewodnia bo widze ze jestes bardzo obeznany i dla ciebie mam wielki szacun
poslucham sie twoich rad krok po kroku jak mowiles
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
Allahu wszechmocny, widzisz, i nie ciśniesz... tds na 15W40, to ten Twój mechanik powinien od Ciebie dostać profilaktyczny strzał w papę. A potem drugi, i blachę - tak na odmulenie.
Zrób tak jak mówi Siudecki, bo eksploatacja na smole kończy się zazwyczaj zabiciem popychaczy. Ponadto, jeśli mogę zasugerować, to jak już będziesz kupował płukankę, to weź Liqui Moly z serii Pro - jest droższa, ale działa bardzo dobrze. Na opakowaniu będziesz miał napisane, że masz zostawić silnik chodzący na jałowym biegu 10 minut, ale z mojego doświadczenia wynika, że lepsze wyniki daje operowanie obrotami podczas płukania - przez jakiś czas (interwał 1 na 2 minuty) możesz przytrzymać silnik tak do 2000 obr/min (ale nie więcej). Ciśnienie oleju rozrzedzonego płukanką dość dobrze radzi sobie w przypadku popychaczy zaworowych. Powinieneś usłyszeć zmianę w pracy silnika.
Po 2 - polecam olej Elf excelium 5w40 - jest to olej z klasy budżet - niecałe 70 pln za 4 litry. Nie polecam natomiast żadnego z produktów rodzimych producentów - Orlen czy Lotos się nie nadają po prostu. natomiast Elf ma to do siebie, że możesz pominąć fazę pośrednią z zaleceń Siudka, czyli lanie taniego 5W40, żeby potem zalać lepszy gatunkowo - Elf jest wystarczająco dobry, więc przejście odbywa się za jednym razem. Oczywiście jeśli stwierdzisz, że jest lepiej - możesz pokusić się o zalanie Motulem, czy Agipem - ale ten Elf też daje radę.
Aha - odma w przypadku zmiany klasy oleju to pierwsza rzecz, którą się musisz zająć. Napisałeś, że może też ją wymienisz - nic z tych rzeczy w tym silniku. Tylko czyszczenie wchodzi w grę, ale to jest naprawdę łatwa czynność.
Zrób tak jak mówi Siudecki, bo eksploatacja na smole kończy się zazwyczaj zabiciem popychaczy. Ponadto, jeśli mogę zasugerować, to jak już będziesz kupował płukankę, to weź Liqui Moly z serii Pro - jest droższa, ale działa bardzo dobrze. Na opakowaniu będziesz miał napisane, że masz zostawić silnik chodzący na jałowym biegu 10 minut, ale z mojego doświadczenia wynika, że lepsze wyniki daje operowanie obrotami podczas płukania - przez jakiś czas (interwał 1 na 2 minuty) możesz przytrzymać silnik tak do 2000 obr/min (ale nie więcej). Ciśnienie oleju rozrzedzonego płukanką dość dobrze radzi sobie w przypadku popychaczy zaworowych. Powinieneś usłyszeć zmianę w pracy silnika.
Po 2 - polecam olej Elf excelium 5w40 - jest to olej z klasy budżet - niecałe 70 pln za 4 litry. Nie polecam natomiast żadnego z produktów rodzimych producentów - Orlen czy Lotos się nie nadają po prostu. natomiast Elf ma to do siebie, że możesz pominąć fazę pośrednią z zaleceń Siudka, czyli lanie taniego 5W40, żeby potem zalać lepszy gatunkowo - Elf jest wystarczająco dobry, więc przejście odbywa się za jednym razem. Oczywiście jeśli stwierdzisz, że jest lepiej - możesz pokusić się o zalanie Motulem, czy Agipem - ale ten Elf też daje radę.
Aha - odma w przypadku zmiany klasy oleju to pierwsza rzecz, którą się musisz zająć. Napisałeś, że może też ją wymienisz - nic z tych rzeczy w tym silniku. Tylko czyszczenie wchodzi w grę, ale to jest naprawdę łatwa czynność.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
Nie pucuj się tak kolego, bo wazeliną pachnieć zaczyna. ;] Rób swoje i opowiadaj jak wyszło.
Pamiętaj aby odpowiednie wymiary przewodów kupować, bo w BMW niestety są niestandardowe (na złość tak zaprojektowali). Na forum jest o przewodach trochę. Aczkolwiek w ASO nowe to też nie jakiś wielki koszt.
Co do uzupełnienia Carlosa - ja tam jestem za fazą z tańszym 5W40 na przejście, bo to jednak skok z SAE 15 na 5. Przy okazji jak zacznie gdzieś uszczelka puszczać to i mniej szkoda robić. Tak jest zdrowiej i bezpieczniej dla silnika. Do takiego "płukania" można użyć taniego LOTOSa nawet, nic nie stoi na przeszkodzie. Z trzymaniem na obrotach zgadzam się - oczywiście rygorystycznie NIE przekraczając ok. 1900rpm. Płukankę używam zawsze LM Engine Flush, ilość zgodnie z zaleceniami z puszki z lekkim zaokrągleniem w górę (do pełnej puszki), 10-15min od czasu do czasu operując obrotami (tak żeby ze 3-4 razy podczas całej płukanki potrzymać nieco na wyższych obrotach niż jałowe). Płukanka oprócz czyszczenia, ułatwia też udrożnienie i zlanie większej ilości oleju z silnika (rzadszy), co w przypadku mineralnego będzie nader cenne. A faza pośrednia z tańszym olejem na te 500-600km pomaga pozbyć się tego szlamu w zadowalającym stopniu i zmienić film olejowy szybciej (oczywiście to też zależy od stanu aktualnego i jakości tego poprzedniego oleju - jak dobrej jakości mineralny był zalany to i łatwiej się go będzie pozbyć, niestety z Castrolem to różnie).
Pzdr.
Pamiętaj aby odpowiednie wymiary przewodów kupować, bo w BMW niestety są niestandardowe (na złość tak zaprojektowali). Na forum jest o przewodach trochę. Aczkolwiek w ASO nowe to też nie jakiś wielki koszt.
Co do uzupełnienia Carlosa - ja tam jestem za fazą z tańszym 5W40 na przejście, bo to jednak skok z SAE 15 na 5. Przy okazji jak zacznie gdzieś uszczelka puszczać to i mniej szkoda robić. Tak jest zdrowiej i bezpieczniej dla silnika. Do takiego "płukania" można użyć taniego LOTOSa nawet, nic nie stoi na przeszkodzie. Z trzymaniem na obrotach zgadzam się - oczywiście rygorystycznie NIE przekraczając ok. 1900rpm. Płukankę używam zawsze LM Engine Flush, ilość zgodnie z zaleceniami z puszki z lekkim zaokrągleniem w górę (do pełnej puszki), 10-15min od czasu do czasu operując obrotami (tak żeby ze 3-4 razy podczas całej płukanki potrzymać nieco na wyższych obrotach niż jałowe). Płukanka oprócz czyszczenia, ułatwia też udrożnienie i zlanie większej ilości oleju z silnika (rzadszy), co w przypadku mineralnego będzie nader cenne. A faza pośrednia z tańszym olejem na te 500-600km pomaga pozbyć się tego szlamu w zadowalającym stopniu i zmienić film olejowy szybciej (oczywiście to też zależy od stanu aktualnego i jakości tego poprzedniego oleju - jak dobrej jakości mineralny był zalany to i łatwiej się go będzie pozbyć, niestety z Castrolem to różnie).
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor
witam
juz po wymienie oleju, uszczelki od miski, filtra i plukance silnika
przejechalem wczoraj 100 km i silnik lepiej pracuje i wszystko jest wporzadku
wycieki mialem wlasnie z pod tej uszczelki ale jest jeszcze jeden wyciek ;( a mianowicie pompa wtryskowa na uszczelce nie trzyma i podczas jazdy ucieka mi ropka ;( a na dodatek szklanki halasuja jak glupie ;( wiec w najblizszym czasie bede musial uszczelnic pompe wtryskowa i wymienic szklaneczki
i tak dla upewnienia pytanko
jesli mam 6 cylindrow to tych szklanek musze zakupic 12 tak?
juz po wymienie oleju, uszczelki od miski, filtra i plukance silnika
przejechalem wczoraj 100 km i silnik lepiej pracuje i wszystko jest wporzadku
wycieki mialem wlasnie z pod tej uszczelki ale jest jeszcze jeden wyciek ;( a mianowicie pompa wtryskowa na uszczelce nie trzyma i podczas jazdy ucieka mi ropka ;( a na dodatek szklanki halasuja jak glupie ;( wiec w najblizszym czasie bede musial uszczelnic pompe wtryskowa i wymienic szklaneczki
i tak dla upewnienia pytanko
jesli mam 6 cylindrow to tych szklanek musze zakupic 12 tak?