E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Adam e36 325 tds
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: Adam e36 325 tds »

1)
jak w temacie
gdzie idzie wezyk ktory jest podlaczony do turbiny?
gdzie go podlaczyc po zlokalizowaniu?

2)
co to jest?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/54c ... 9b8bb.html
i gdzie to podlaczyc z czym?


bardzo mi zalezy na czasie wiec prosze o szybka pomoc
Awatar użytkownika
krystiano83
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 23 lis 2009, 16:04
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Legnica

Re: BMW E36 325 TDS wezyk turbiny

Post autor: krystiano83 »

Wężyk z turbiny idzie do zaworu WG a on jest przykręcony do turbiny więc można powiedzieć , że do turbiny :wink: A to coś na foto to mapsensor, który powinien być zamontowany na kielichu obok filtra paliwa...http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: BMW E36 325 TDS wezyk turbiny

Post autor: siudek »

siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Adam e36 325 tds
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: BMW E36 325 TDS wezyk turbiny

Post autor: Adam e36 325 tds »

krystiano83
no i tam jest tylko nie wiem ktory wezyk trzeba podlaczyc do niego
z kad ma isc wezyk do tego mapsensora
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: BMW E36 325 TDS wezyk turbiny

Post autor: siudek »

Kolego, kliknij w link który podałem.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Adam e36 325 tds
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: BMW E36 325 TDS wezyk turbiny

Post autor: Adam e36 325 tds »

ok troche mi to podpowiedzialo siudek

ale odniose sie do twojego modelu i do fotki
po 1) widze ze silniczek masz bardzo ladnie zadbany ;) spodobalo mi sie to

http://bmw-diesel.pl/forum/download/fil ... &mode=view
chodzi mi o to co niebieskie
przewod niebieski do jakiej pompy ma byc podpiety? bo nie wiem przyznaje sie

jesli nie mam tej rolety chlodnicy to tam gdzie jest szary przewod ( http://bmw-diesel.pl/forum/download/fil ... &mode=view ) mam miec tylko zasklepke?




ja juz chwytam sie brzytwy bo tak mnie denerwuja te przewody ze masakra
jeszcze na dodatek zawor egr sie zapiekl i nie otwiera sie chyba wezme mlota i stukne z dwa razy to sie naprawi + moczenie w ropie

i dzieki siudek za to zdjecie i wyrozumialosc bo juz powoli trace nerwy do tego
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: siudek »

Adam e36 325 tds pisze:chodzi mi o to co niebieskie
Czyli sterowanie AGR.
Adam e36 325 tds pisze:przewod niebieski do jakiej pompy ma byc podpiety? bo nie wiem przyznaje sie
Skoro to jest sterowanie podciśnieniem... no to logika podpowiada, że zapewne do pompy podciśnienia. :] Z resztą przecież opisałem wszystko i podałem zdjęcia - sam sobie odpowiadasz, podając link do następnego zdjęcia, gdzie przecież widzisz właśnie ten niebieski przewód. To jest rurka z vacuum pompy idąca do serwo hamulcowego. W tym miejscu pod kolektorem ssącym są 3 króćce (u mnie w jednym jest śrubka akurat). Podałem opisy, schematy z ETK, numery części, zrobiłem zdjęcia i pokolorowałem je odpowiednio, aby nikt się nie pomylił i wszyscy wiedzieli o co chodzi, tymczasem ciągle ktoś pyta dalej o to samo - no bez przesady kolego, to nie jest procedura łamania kluczy pentagonu, a raptem 4 przewody w silniku. :/
Adam e36 325 tds pisze:jesli nie mam tej rolety chlodnicy to tam gdzie jest szary przewod ( download/file.php?id=1032&mode=view ) mam miec tylko zasklepke?
Jeśli nie masz rolety to po co Ci jej sterowanie? Zaślepiasz króciec, tyle. Co miałoby tam być - elementem sterującym są elektrozawory, podciśnienie jest tylko do nich doprowadzone.
Adam e36 325 tds pisze:jeszcze na dodatek zawor egr sie zapiekl i nie otwiera sie chyba wezme mlota i stukne z dwa razy to sie naprawi + moczenie w ropie
Rozbierz, wyczyść, wymocz, sprawdź czy wszystko działa jak należy. Jeśli sam tłoczek będzie bardzo oporny lub będzie nosił ślady nieudanych napraw - kup drugi zawór AGR, tak samo wyczyść i zamontuj (mój preferowany sposób) lub zaślep AGR i odłącz sterowanie (sposób popularny wśród innych).
Adam e36 325 tds pisze:i dzieki siudek za to zdjecie i wyrozumialosc bo juz powoli trace nerwy do tego
Widać, bo już czytasz "na szybkiego". Naprawdę spora większość awarii TDSów to zwykłe zaniedbania i brak wiedzy. Trochę cierpliwości i chęci i można wszystko ogarnąć jak należy.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Adam e36 325 tds
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: Adam e36 325 tds »

Rozbierz, wyczyść, wymocz, sprawdź czy wszystko działa jak należy. Jeśli sam tłoczek będzie bardzo oporny lub będzie nosił ślady nieudanych napraw - kup drugi zawór AGR, tak samo wyczyść i zamontuj (mój preferowany sposób) lub zaślep AGR i odłącz sterowanie (sposób popularny wśród innych).

tak wlasnie zrobie ;)
a ten tloczek to normalnie palcem mozna sprawdzic tak? dodam ze w tym zaworze agr mam znikome ilosci oleju tak ma byc?

a wezyki podlaczylem juz wedlug twojego zdjecia
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: siudek »

Adam e36 325 tds pisze:a ten tloczek to normalnie palcem mozna sprawdzic tak?[...]
Nie. Kilka dni temu była o tym mowa na forum, nie pamiętam już gdzie. Tłoczek zaworu nie jest "luźny". Pomyśl - do zaworu AGR idą pod ciśnieniem spaliny z kolektora wydechowego. Jeśli tłoczek byłby taki "lekko chodzący" to wystarczyłoby dmuchnąć i by się otwierał, nie mówiąc już o sporym ciśnieniu spalin np. przy 5000 obrotów silnika. W tym momencie na wysokich obrotach silnik zamiast świeżego powietrza dostawałby sporą dawkę spalin w dolot - skutek sam sobie wyobraź.

Tłoczek powinien chodzić dość ciężko (tam jest mocna sprężyna), tak że musisz użyć większej siły, aby go wcisnąć. Oczywiście bez przesady - jest sterowany podciśnieniem, zatem nie można wymagać nacisku 3 chłopów aby go otworzyć (bo by się nigdy nie otworzył). Po prostu zawór na sprężynie.
Adam e36 325 tds pisze:[...]dodam ze w tym zaworze agr mam znikome ilosci oleju tak ma byc?
Ogólnie przyjęty jest pogląd, że w TDSach odrobina oleju w dolocie będzie zawsze (wynika z konstrukcji). Jednak moim zdaniem przy sprawnym silniku, szczelnej turbinie, czystej i drożnej odmie oraz sprawnym AGR ta ilość oleju powinna być minimalna. Jeśli w kolektorze stoi olej, że wycieka jak go zdemontujesz - coś jest nie tak (w tym wypadku zazwyczaj i IC jest pełny oleju, przez co niedrożny, moc niższa, turbo nie pompuje jak należy i tak dalej lawina).

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Adam e36 325 tds
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: Adam e36 325 tds »

podlaczylem weze tak jak mowiles i rewelacja!
czuc ze daje kopniaka i sie nie muli
przedtem 150 bylo max teraz lekko 170 i... brak prostej drogi ;p
juz jest lepiej
siudek wielkie dzieki za porade co z wezami naprawde w ch... mi pomogles ;D jestem ci wdzieczny


co do tego tloczka to wymocze go jutro i sprawdze to ;)

olej jest ale tylko taka kreseczka na spodzie agr
niedawno wykrecany byl kolektor bo wymagana byla zmiana uszczelek i olej z niego nie wyciekl jak powiedziales tylko jest na nim wilgotny nagar

lecz zdemontuje go wymocze w ropie i wyczyszcze szczotka do butelek ;)
tak samo zrobie z przewodami od IC zeby bylo czysto i zobaczyc czy na nowo ten olej bedzie stal
rowniez czyszczeniu poddam turbine ( sprawdze odrazu czy jest w niej olej )
wymienie rowniez wszystkie wezyki od tego nieszczescnego podcisnienia itc.
zrobie porzadek odrazu w niej tak jak powinno byc ;)

co do tej calej odmy
czytalem ze trzeba wykrecac pokrywe klawiatury i z tej pokrywy klawiatury wykrecic jeszcze blache i tam jest filtr odmy tak? ( http://img696.imageshack.us/img696/2807/01uszczelka.jpg )
i to trzeba wyciagnac i wyczyscic zgadza sie?
i to cos http://e36.pl/photos/odma-odpowietrzeni ... 180437.jpg jest wlasnie kolo tego drucianego filtra ( zaznaczone na czerwono ze szczalka? )
szczerze to pierwszy raz cos takiego bede robil


a teraz takie pytanie
gdy odpalilem bume po ostrzejszej jezdzie to zaczlo zaraz cos cykac w silniku regularnie. gdzy dodawalem wiecej "gazu" szybkosc cykania wzrastala wraz z obrotami
po jakis 4 km przestalo cykac i silnik chodzi normalnie
wiec nasuwa sie moje pytanie dlaczego tak cykalo
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: N2O »

Popychacz pewnie któryś cyka.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: carl0s »

Jak popychacz cyka, to pewnie olej też do wymiany na lepsiejszy. Na czym jeździsz obecnie?
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Adam e36 325 tds
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: Adam e36 325 tds »

na castrolu 15w40 jezdze teraz ale mam przejechane juz na nim 13 tys. i przyznam ze tez jest jego juz niewiele bo wyciekl z pod uszczelki
olej,filtr oleju i uszczelka bedzie wymieniana na dniach juz wlasnie ;)
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: siudek »

1. Czyszczenie odmy w m51 jest szeroko opisany na forum - trochę wysiłku, poszukaj i poczytaj. Nie jest to trudne, najważniejsza jest dokładność i czystość. Zależy od stanu, ale można się pokusić o nową uszczelkę pokrywy (jakieś 50zł, 100zł OE) i nowe śruby (grosze).

2. Popychacz może "cykać", może też pompa próżniowa - poszukaj o pompie vacuum tematu na forum, jest jak zdiagnozować. Przy wszelakim stukaniu bardzo przydatny jest stetoskop techniczny.

3. TDS powinien jeździć na syntetyku, dopuszczalnie półsyntetyku (w określonych przypadkach). SAE z zaleceń producenta to 5W40 i ewentualnie 10W40 (inne są mniej uniwersalne i na nasz klimat mniej odpowiednie). Ty masz zalany mineralny - nie ciśnij silnika na takim oleju i koniecznie zmień go przed zimą. Turbodoładowany silnik diesla z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych na oleju mineralnym - takie rzeczy tylko w Polsce. :/ Poczytaj wątki o olejach i o ich zmianie na forum. Aha - proforma sprawdź uszczelkę podstawy filtra oleju, żebyś potem nie zdziwił się, że po zmianie oleju zacznie ciec. Nic strasznego - standardowa znana usterka, kwestia przebiegu.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Adam e36 325 tds
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: Adam e36 325 tds »

czyli mam teraz zalac 5w40 lub 10w40
ja go tam nie wlewalem bo sie nie znam moi madrzy mechanicy tak zalali ;/
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: siudek »

Napisałem co proponuję zrobić - poczytać. Zmiana oleju niesie za sobą jakieś ryzyko, ale jazda na mineralnym oleju tak samo. :D Po bebechach dostają hydropopychacze, turbosprężarka, a w zimę i cały silnik.

Przy zmianie z mineralnego na syntetyk będzie nieco trudniej - wpierw bym przyjrzał się czy nie ma wycieków. Jeśli nie to zlałbym to wszystko co jest, zrobił odmę, sprawdził pompę vacuum (ja pro-forma zmieniłbym jeszcze uszczelkę w podstawie filtra oleju, żeby później nie grzebać). Następnie płukanka LM i jakiś tani 5W40+filtr na start. Porządne mycie silnika i po wyschnięciu przejechałbym ze 100-200km. Zacząłbym sprawdzać czy nic się nie dzieje i nie cieknie, jaki jest stan oleju, sprawdziłbym stan turbosprężarki (luzy na wirniku) i dolotu (szczelność). Jak wszystko byłoby ok to przejechałbym tak jeszcze z 300km, sprawdził stan oleju i jak wszystko nadal dobrze to zrobił następną wymianę - tym razem na docelowy, czyli porządny 5W40 i filtr KNECHT/MANN. Płukanka obowiązkowo. Tak bym starał się zrobić następne 10kkm.

Ale to oczywiście jedynie moja sugestia. Wszystko tak naprawdę opiera się o stan Twojego silnika i dobrą diagnozę + staranność w robocie. Nie kupuj olejów z niewiadomego źródła, nie lej też z beczki. Co do mitów i faktów o zmianie oleju odsyłam do forum, jest o tym mnóstwo informacji i dyskusji.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Adam e36 325 tds
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: Adam e36 325 tds »

ok postaram sie zrobic tak jak powiedziales ;)
generalne czyszczenie potem "jazda probna" na 5w40
i po tym wszystkim wysokiej klasy olej zalac ;)

nie leje z beczki tylko wlewany jest olej z tych pojemnikow platikowych

ok dzieki za rady ;)
dzieki Tobie siudek jak i wszytskim co sie udzielali w tym poscie mam nadzieje ze moja bunia wkoncu dojdzie do perfekcyjnego ładu ;)

czyli teraz w weekend nie bo zaczynaja sie studyja ;p ale na tygodniu poczyszcze arg, przewody, wymienie weze, sciagne pompe vacum i przeczyszcze, filtr odmy a sama odme moze wymienie, uszczelke dam nowa i sruby bo widze ze krecone to one byly juz wiec nowe beda ;) wymyje motor i podokrecam wktryski bo sa nieszczelne i zobaczymy z kad ten wyciek ;)

twoja sugestia jest moim dla mnie przewodnia bo widze ze jestes bardzo obeznany i dla ciebie mam wielki szacun
poslucham sie twoich rad krok po kroku jak mowiles ;)
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: carl0s »

Allahu wszechmocny, widzisz, i nie ciśniesz... tds na 15W40, to ten Twój mechanik powinien od Ciebie dostać profilaktyczny strzał w papę. A potem drugi, i blachę - tak na odmulenie.

Zrób tak jak mówi Siudecki, bo eksploatacja na smole kończy się zazwyczaj zabiciem popychaczy. Ponadto, jeśli mogę zasugerować, to jak już będziesz kupował płukankę, to weź Liqui Moly z serii Pro - jest droższa, ale działa bardzo dobrze. Na opakowaniu będziesz miał napisane, że masz zostawić silnik chodzący na jałowym biegu 10 minut, ale z mojego doświadczenia wynika, że lepsze wyniki daje operowanie obrotami podczas płukania - przez jakiś czas (interwał 1 na 2 minuty) możesz przytrzymać silnik tak do 2000 obr/min (ale nie więcej). Ciśnienie oleju rozrzedzonego płukanką dość dobrze radzi sobie w przypadku popychaczy zaworowych. Powinieneś usłyszeć zmianę w pracy silnika.
Po 2 - polecam olej Elf excelium 5w40 - jest to olej z klasy budżet - niecałe 70 pln za 4 litry. Nie polecam natomiast żadnego z produktów rodzimych producentów - Orlen czy Lotos się nie nadają po prostu. natomiast Elf ma to do siebie, że możesz pominąć fazę pośrednią z zaleceń Siudka, czyli lanie taniego 5W40, żeby potem zalać lepszy gatunkowo - Elf jest wystarczająco dobry, więc przejście odbywa się za jednym razem. Oczywiście jeśli stwierdzisz, że jest lepiej - możesz pokusić się o zalanie Motulem, czy Agipem - ale ten Elf też daje radę.

Aha - odma w przypadku zmiany klasy oleju to pierwsza rzecz, którą się musisz zająć. Napisałeś, że może też ją wymienisz - nic z tych rzeczy w tym silniku. Tylko czyszczenie wchodzi w grę, ale to jest naprawdę łatwa czynność.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: siudek »

Nie pucuj się tak kolego, bo wazeliną pachnieć zaczyna. ;] Rób swoje i opowiadaj jak wyszło.

Pamiętaj aby odpowiednie wymiary przewodów kupować, bo w BMW niestety są niestandardowe (na złość tak zaprojektowali). Na forum jest o przewodach trochę. Aczkolwiek w ASO nowe to też nie jakiś wielki koszt.

Co do uzupełnienia Carlosa - ja tam jestem za fazą z tańszym 5W40 na przejście, bo to jednak skok z SAE 15 na 5. Przy okazji jak zacznie gdzieś uszczelka puszczać to i mniej szkoda robić. Tak jest zdrowiej i bezpieczniej dla silnika. Do takiego "płukania" można użyć taniego LOTOSa nawet, nic nie stoi na przeszkodzie. Z trzymaniem na obrotach zgadzam się - oczywiście rygorystycznie NIE przekraczając ok. 1900rpm. Płukankę używam zawsze LM Engine Flush, ilość zgodnie z zaleceniami z puszki z lekkim zaokrągleniem w górę (do pełnej puszki), 10-15min od czasu do czasu operując obrotami (tak żeby ze 3-4 razy podczas całej płukanki potrzymać nieco na wyższych obrotach niż jałowe). Płukanka oprócz czyszczenia, ułatwia też udrożnienie i zlanie większej ilości oleju z silnika (rzadszy), co w przypadku mineralnego będzie nader cenne. A faza pośrednia z tańszym olejem na te 500-600km pomaga pozbyć się tego szlamu w zadowalającym stopniu i zmienić film olejowy szybciej (oczywiście to też zależy od stanu aktualnego i jakości tego poprzedniego oleju - jak dobrej jakości mineralny był zalany to i łatwiej się go będzie pozbyć, niestety z Castrolem to różnie).

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Adam e36 325 tds
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:25
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: E36 325 TDS - wezyk turbiny i MAP Sensor

Post autor: Adam e36 325 tds »

witam
juz po wymienie oleju, uszczelki od miski, filtra i plukance silnika
przejechalem wczoraj 100 km i silnik lepiej pracuje i wszystko jest wporzadku

wycieki mialem wlasnie z pod tej uszczelki ale jest jeszcze jeden wyciek ;( a mianowicie pompa wtryskowa na uszczelce nie trzyma i podczas jazdy ucieka mi ropka ;( a na dodatek szklanki halasuja jak glupie ;( wiec w najblizszym czasie bede musial uszczelnic pompe wtryskowa i wymienic szklaneczki

i tak dla upewnienia pytanko
jesli mam 6 cylindrow to tych szklanek musze zakupic 12 tak?
ODPOWIEDZ