Turbina do M51 tds opis działania
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Turbina do M51 tds opis działania
Mam jedno pytanie
wiadomo że w |M51 tds jest turbina i posiada gruszkę wastegate turbosprężarki. Czy ta turbina skoro ma wastegate to posiada też zmienną geometrię łopatek. Pytam bo siedze już kilka godzin w necie i sam nie wiem im dalej w las )))
to artykół:
http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/turbo.html
to schemat gruszki
a to przekrój turbo :
i gdzie te łopatki????
wiadomo że w |M51 tds jest turbina i posiada gruszkę wastegate turbosprężarki. Czy ta turbina skoro ma wastegate to posiada też zmienną geometrię łopatek. Pytam bo siedze już kilka godzin w necie i sam nie wiem im dalej w las )))
to artykół:
http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/turbo.html
to schemat gruszki
a to przekrój turbo :
i gdzie te łopatki????
ALBO BMW, ALBO NIC
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: Turbina do M51 tds opis działania
CZyli ten wężyk co steruje gruszką, a wychodzi ze ślimaka turbiny, to takie perpetuum mobile, raz zamyka klapkę w ślimaku, a raz otwiera, przy ciśnieniu w ślimaku, które pozwoli pokonać membranę w gruszce.
ALBO BMW, ALBO NIC
-
- Bywalec
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Głogów
Re: Turbina do M51 tds opis działania
tak jest po to zeby nie bylo przeładowania.
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: Turbina do M51 tds opis działania
Bardzo prosty system sprzężenia zwrotnego - samo sobą steruje.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: Turbina do M51 tds opis działania
To po co ludzie montują na tym wężyku booster?
ALBO BMW, ALBO NIC
- 123mlody
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 20 cze 2009, 22:21
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Turbina do M51 tds opis działania
DZWILU88 pisze:To po co ludzie montują na tym wężyku booster?
MBC montuje sie po to aby zwiększyć ciśnienie na turbinie, gdy krecisz MBC(dokładnie dokręcasz) kulka lub iglica (zależne od producenta) ogranicza lub calkowice zamyka podanie ciśnienia na gruszke w celu otwarcia zaworu WG.
Tu masz to fajnie rozrysowane.
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: Turbina do M51 tds opis działania
Super dzięki za obrazek teraz tylko pozostaje ustawić odpowiednie ciśnienie włączenie )))
ALBO BMW, ALBO NIC
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: Turbina do M51 tds opis działania
Zamiast boom skorygowana (znacznie zmniejszona) zostanie dawka paliwa, bo M51 jest zabezpieczony przed zbyt wysokim ciśnieniem doładowania
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
- 123mlody
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 20 cze 2009, 22:21
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Turbina do M51 tds opis działania
Będziesz montował na stałe zegar ciśnienia czy tylko tak jednorazowo do ustawienia?? Ja myślałem żeby zamontować na stałe zegar doładowanie żeby mieć zawsze pogląd tylko nie mam jeszcze dla niego miejsca żeby to jakoś wygladało i było widoczne
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: Turbina do M51 tds opis działania
Jak nie działa map-sensor, to M51 nie rozwija fabrycznej mocy (analogicznie do sytuacji, gdy spadnie z niego przewód nadciśnieniowy) i wtedy jakiekolwiek przeróbki mające na celu przyrost mocy to czysty debilizmmario1 pisze:niby tak ale jeśli działa czujnik ciśnienia doładowania
mojemu koledze też było wiecznie mało mocy i podkręcał podkręcał aż mu węże i coler rozerwało
dlatego najlepiej to robić z zamontowanym czujnikiem pomiarowym ciśnienia żeby nie przesadzić
A zabezpieczenie jest zdefiniowane na tak niskim pułapie, że dolot jest bezpieczny (po uzasadnienie odsyłam do tematów o MBC)...chyba, że i tak już wymaga wymiany
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: Turbina do M51 tds opis działania
Trochę z innej beczki ale nie będę tematu zakładał nowego.
Zrobiłem testy ciśnienia turbiny bo w INPA mało co można zobaczyć, strasznie wolno działa ). Podpiąłem manometr między czujnik turbiny, a kolektor, czyli przed sensorem. Oto wynik testu:
Test był przeprowadzony na tempomacie na prostej drodze. Pomiar odbywał się na biegu 2,3,4,5 przy obrotach 2000, 2500 i 3000.
Generalnie pomiary wyszły niemal identycznie i zastanawiam się czy są prawidłowe.
Dodam, że przy naciśnięciu gazu do dechy turbo daje około 1,2- 1,4 bara , dokładnie nie wiem ile bo wskazówka mocno drga. Jest to jednak chwilowe doładowania przy przyspieszaniu do rządnej prędkości. Potem ciśnienie doładowania wygląda tak jak powyżej.
Zrobiłem testy ciśnienia turbiny bo w INPA mało co można zobaczyć, strasznie wolno działa ). Podpiąłem manometr między czujnik turbiny, a kolektor, czyli przed sensorem. Oto wynik testu:
Test był przeprowadzony na tempomacie na prostej drodze. Pomiar odbywał się na biegu 2,3,4,5 przy obrotach 2000, 2500 i 3000.
Generalnie pomiary wyszły niemal identycznie i zastanawiam się czy są prawidłowe.
Dodam, że przy naciśnięciu gazu do dechy turbo daje około 1,2- 1,4 bara , dokładnie nie wiem ile bo wskazówka mocno drga. Jest to jednak chwilowe doładowania przy przyspieszaniu do rządnej prędkości. Potem ciśnienie doładowania wygląda tak jak powyżej.
ALBO BMW, ALBO NIC
- 123mlody
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 20 cze 2009, 22:21
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Turbina do M51 tds opis działania
A masz coś podciągnięte ciśnienie na turbinie czy orginał ?
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: Turbina do M51 tds opis działania
Nic nie było robione , jakieś 3 lata temu regeneracja turbo i tyle
ALBO BMW, ALBO NIC