Imbus w turbinie
Moderator: Moderatorzy
- dober
- Bywalec
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 paź 2011, 22:46
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Åódź
- Kontakt:
Imbus w turbinie
Witam, dzis przy wymianie filtra powietrza prawdopodobnie wpadł mi imbus. Zostawiłem imbus na silniku, chciałem zobaczyć jak będzie pracował silnik bez filtra, wszedłem do auta, odpaliłem przygazowałem i wyłączyłem, przychodzę a imbusa już nie ma. Szukałem na ziemi i nigdzie nie ma, rozebrałem więc przewód gumowy łączący obudowę filtra powietrza z turbiną, na pierwszy rzut oka łopatki turbiny są w porządku. Jak myślicie czy gdyby wpadł mi tam rzeczywiście to łopatki turbiny zostały by zmielone przez imbusa? i pewnie też bym słyszał jakiś zgrzyt, a nic takiego nie słyszałem.
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: Imbus w turbinie
No raczej żebyś słyszał. popatrz dokładnie gdzie to wpadło. Może na osłonę pod silnikiem czy coś?
- Barman
- Bywalec
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 lis 2013, 18:25
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Nowe miasto n/P
Re: Imbus w turbinie
jak by się dostał do turbiny to już by był koniec jej życia, lepiej dobrze poszukaj,. abu jezdzić spokojnie,,
-
- Bywalec
- Posty: 97
- Rejestracja: 17 mar 2010, 0:50
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Imbus w turbinie
U mnie jeździła tuleja (z dolnej obudowy filtra powietrza) w turbo nie wiem ile, kilka dni po zakupie dopiero przypadkiem zauważyłem. Nic nie słyszałem. Sprawdź bardzo dokładnie. Przez turbo by nie przeleciało, za mało miejsca tam jest. Mogło się zawiesić gdzieś koło wtrysków bądź pod pompą lub rozrusznikiem, są tam "półki".
A ciekawostka jest taka, że po odkryciu tego jeździłem na nim około 20 tys. km jeszcze i nie miało nadmiernego luzu, trochę oleju pobierało, no i auto po jego wymianie dużo szybsze się zrobiło. Moje turbo:
A ciekawostka jest taka, że po odkryciu tego jeździłem na nim około 20 tys. km jeszcze i nie miało nadmiernego luzu, trochę oleju pobierało, no i auto po jego wymianie dużo szybsze się zrobiło. Moje turbo: