[e39] m51 intercooler, turbo i dawka paliwa

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

ochabov
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 27 sie 2014, 12:44
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

[e39] m51 intercooler, turbo i dawka paliwa

Post autor: ochabov »

Witam ponownie forumowiczów. Mam pytanie do znawców tematów intercoolerów- otóż mój stary IC nadawał się do wymiany to okazyjnie zakupiłem ciut większy z FMIC 550x140x65. Posiadam chipa, ale ile mam KM tego nie wiem bo nie byłem nigdy na hamowni. Ogólnie samochód spisuje się dobrze, turbo dziura się nie powiększyła, lepiej spisuje się przy dłuższych jazdach. I mam pytanie- czy jest możliwość coś więcej wyciągnąć z tego auta? Przeczytałem tutaj na forum żeby podkręcić albo włożyć inną turbinę. Jeśli chodzi o podkręcenie to czy MBC starczy? I jeszcze pytanie jak to się ma z dawką paliwa? Jedyna różnica to trochę większe spalanie mam w mieście. Czy działa to na tej zasadzie że jak mam więcej powietrza to dać mu też więcej paliwa czy wszystko zostawić tak jak jest? Dawkę mam ustawioną na 4,53. Jeśli chodzi o wydech to mam przelot. Pozdro
Ostatnio zmieniony 17 paź 2014, 23:33 przez ochabov, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: [e39] m51 intercooler, turbo i dawka paliwa

Post autor: GuLuN »

Z tego silnik a max wykręcisz 220kuca i to po dużych modach zobacz tadzia w galerii TDserek.
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: [e39] m51 intercooler, turbo i dawka paliwa

Post autor: N2O »

Ciut większe turbo(np mitsu 15T zamiast fabrycznego 13T) i 200KM, a nawet ciut więcej powinno być bez problemu osiągalne.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
ochabov
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 27 sie 2014, 12:44
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e39] m51 intercooler, turbo i dawka paliwa

Post autor: ochabov »

właśnie szukałem czegoś na temat dawki paliwa i nie znalazłem. Dziś odpaliłem komputer i wyświetlił mi się błąd, z tego co wyczytałem to przepływomierza - 1 Mengensteller, Error Frequency 59. Czy to też może mieć jakiś wpływ na moc? Bo ogólnie obroty nie falują, silnik pracuje równo
ochabov
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 27 sie 2014, 12:44
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e39] m51 intercooler, turbo i dawka paliwa

Post autor: ochabov »

Co do spalania to dzisiaj doszedłem do tego że prawdopodobnie mam ustawiony źle kąt wtrysku. A ktoś wie coś na temat w/w błędu ?
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: [e39] m51 intercooler, turbo i dawka paliwa

Post autor: Dimo »

Samym MBC nic nie zdzialasz,musisz też dostosować mapy do podwyższonego ciśnienia doladowania.
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: [e39] m51 intercooler, turbo i dawka paliwa

Post autor: tdbezs »

Myślę, że lepszą opcją do poszukiwania mocy będzie m57. Kilka osób to już pisało na tym forum, tds to chipa mu zasadzić i tyle. Dalsze inwestycje są moim zdaniem nieuzasadnione- pewnie każde e39 530d lift z lekkim programem zje potuningowanego tdsa do granic możliwości, nie mówiąc już o spalaniu... Co do dawki to jak dasz za dużą to będzie kopcił i nie będzie schodził z obrotów np przy zmianie biegów, niebezpieczne, można silnikowi zaszkodzić już. Co do zapłonu(kąt wtrysku) to jak mu lekko przyśpieszysz zapłon to silnik będzie pracował twardziej i będzie ostrzej moc rozwijał, krótszy czas reakcji na wciśnięcie gazu- ale powstaje ryzyko dmuchnięcia uszczelki pod głowicą bądź też pęknięcia głowicy, wiem bo przerobiłem to na własnej skórze. Dlatego u mnie jest chip, a więcej mocy będę szukał ale już w e39 m57.
ODPOWIEDZ