mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maciej1240
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maciej1240 »

Witam mam E34 525td z mechaniczna pompą do tego dołożyłem turbinę ze zmienną geometrią
GT2052v czyli od 2,5 nowszego diesla gruszka przerobiona turbo pompuje teraz 1,4 bara dawka
jest ustawna taka żeby chmury samochód nie zostawiał na hamowni okazało się że bmka ma 160 koni
i 348 NM spalanie jest koło 10 normalnej jazdy i mam pytanie czy tłoczek pompy mechanicznej jest mniejszy
od tego co w nastawnikiem się znajduje bo na wykresie widać ze przydało mu się więcej paliwa na wysokich obrotnicach
jest będę końcówki zmieniał spróbuje coś dobrego kupić i pytanie jakie końcowy polecacie . Pozdrawiam

Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 gru 2014, 17:14 przez Maciej1240, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej1240
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: mechaniczna pompa przeróbka

Post autor: Maciej1240 »

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Markiej
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
Seria: E28
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1986
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Markiej »

poczytaj o boost pinie :wink:
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: N2O »

Fala w pompie ma mniejszy skok.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maroo »

N2O to są pewne informacje na temat tej fali?
Masz jakieś dokładniejsze info?
Co do tłokorozdzielacza to jest to 10mm.Jeśli chcesz więcej paliwa w górnych obrotach to musisz przerobić governora.Najlepiej wejdź na forum golfa w dział speed td i tam masz mnóstwo lektury do poczytania na temat modów pomp wtryskowych mechanicznych. :wink:
Awatar użytkownika
Maciej1240
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maciej1240 »

Zła dawka paliwa jest spowodowana złą regulacją sprzężny pod membraną którą wciska ciśnienie turbiny
właśnie tez na tym forum golfa znalazłem patent bez żadnej przerabiania pompy na zwiększenie dawki paliwa :wink:
spróbuje coś takiego zrobić muszę zmienić jeszcze końcówki wtryskiwaczy bo leją i zmiana intercoolera . Wtedy czas na ponowny pomiar na hamowni
Obrazek
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maroo »

Ja mam obecnie boostpin z ducato bodajże.Dobrym rozwiązaniem jest odizolowanie kolektora ssącego od głowicy podkładkami teflonowymi.Ja u siebie zrobiłem i temperatura kolektora spadła o 10st.A intercooler swoją drogą muszę zmienić:/
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: N2O »

Wysokość fali w 2,4 to bodajże 1,8mm a w TDS 2 czy tam 2,2mm - kiedyś o tym czytałem na jakimś zagranicznym forum, ponoć da się przełożyć.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Maciej1240
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maciej1240 »

mam chyba starą pompę będę miał czas to można spróbować przełożyć jeszcze tylko muszę poczytać znaleźć jakiś watek o tym . dzięki za odpowiedz Pozdrawiam :wink:
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maroo »

Ciekaw jestem na ile odczuwalna byłaby różnica po zmianie fali.Na pewno jest różnica po zmianie dźwigni dozownika.Silnik lepiej reaguje na pedał gazu.
Awatar użytkownika
Maciej1240
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maciej1240 »

Ten silnik i tak na pompie mechanicznej wkręca się lepiej myślę przy jeszcze kilku zmianach w tym fali miała z 200 km i z 400mn teraz widać po wykresie że na wysokich obrotach brakuje mu paliwa
a podkręcenie dawki nic nie da tylko inna fala zmniejszyć dawkę paliwa i powiną załatwić sprawę ( teraz tadzik robi 520i a tak 525 i nie miało szans :D
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: tdbezs »

Maciej1240, powiedz mi w jaki sposób zrobiłeś sterowanie kierownicą turbiny? Skąd gruszka bierze sygnał do przesuwania dźwignią i z wykresu widać, że to pracuje... Szacun z mojej strony i czekam na opis. :)
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: N2O »

Jeśli na wysokich obrotach brakuje paliwa(generuje moc maksymalną niżej niż fabryczne 4800obr/min), to można jeszcze podkręcić maksymalne obroty - wystarczy wyregulować zderzak dźwigni przyśpieszenia, sam silnik powinien to bez problemu wytrzymać.
:mrgreen:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Maciej1240
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maciej1240 »

Nie lobię zbyt dużej elektroniki i geniusz tkwi w prostocie czyli turbo działo na podciśnienie i wystarczyło roztoczyć gruszkę
trochę ją zmienić i przełożyć odwrotnie sprężynkę zbyt duże ciśnienie zmienia geometrie :) i działa jak na leży
na chwile ciśnienie maksymalne ma 1,4 bara ;)

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maroo »

Ja u siebie sterowanie mam zrobione na zasadzie różnicy między podciśnieniem a nadciśnieniem.Do MBC z jednej strony(kanał upustowy zaślepiony) mam podpięte podciśnienie z którego przez trójnik przewód idzie do gruszki,do drugiego wejścia w mbc podpięte jest ciśnienie z kolektora ssącego.Póki w kolektorze ssącym nie pojawi się nadciśnienie zdolne do otwarcia zaworka w mbc to podciśnienie trzyma wciągniętą sztangę turbiny.W momencie pojawienia się ciśnienia zawór w MBC się otwiera i spada wtedy podciśnienie w gruszce co powoduje wyciągnięcie sztangi vnt.U mnie na obecną chwilę układ pompuje max 1.8bara.Turbo gt2260V.Po Nowym Roku jadę na hamownię to pochwalę się wynikiem.Najlepszym sposobem na zwiększenie dawki w górnych obrotach to GOVMOD polegający na dołożeniu 2 podkładek pod sprężynę znajdującą się na dzwigni.Ja wcześniej też wykręcałem ogranicznik ale on mi za wiele nie pomógł.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100486 tu jest opisane co i jak.
Awatar użytkownika
Maciej1240
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maciej1240 »

Za jakiś czas przekładka fali mam pompę starą można spróbować szukałem jeszcze głowiczki od MAN-a 12mm :D
ale nic nie ma jedna pompa cała za 3 tyś :| lipa a do golfów Glowiczka pompy 11mm , 1,9 tdi to nawet na tablicy jest
no cóż zmiana fali końcówki bosch tez już mam zakupione kilka zmian jeszcze intercooler zmienić :D
i ponowny pomiar na hamowni jak było już 190 -200 koni ta tym skończyło by się w sumie auto do jazdy na co dzień :wink:
ale już te 160 koni fajnie jedzie 2,0 benzyna ostatnio nie mogło mnie dogonić XD :lol:
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: N2O »

Istnieją tłokorozdzielacze 11mm na 6 cylindrów(i to nawet z odpowiednim kierunkiem obrotu), tylko nie wiem czy pasuje, bo to ZEXEL - teoretycznie to samo co BOSCH. Koszt nowej głowiczki około 600pln.
12mm nie ma sensu, bo łatwo ją zatrzeć na wysokich obrotach.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Maciej1240
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maciej1240 »

Dobry pomysł ale znaleźć coś takiego jak tłokorozdzielacze 11mm :D kosztowało 600 pewnie
już bym kupił ale nawet nie mogę znaleźć jakiegoś odpowiednika pompy co miał by taka głowicę :(
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: N2O »

Szukaj pod numerem części "9 461 613 410".
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Maciej1240
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v

Post autor: Maciej1240 »

znalazłem coś głowica rozdzielająca pompy; ZEXEL Kup za: 781.22 PLN musze sie zastanowić nad zakupem :? :D
ODPOWIEDZ