mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Moderator: Moderatorzy
- Maciej1240
- Bywalec
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Witam mam E34 525td z mechaniczna pompą do tego dołożyłem turbinę ze zmienną geometrią
GT2052v czyli od 2,5 nowszego diesla gruszka przerobiona turbo pompuje teraz 1,4 bara dawka
jest ustawna taka żeby chmury samochód nie zostawiał na hamowni okazało się że bmka ma 160 koni
i 348 NM spalanie jest koło 10 normalnej jazdy i mam pytanie czy tłoczek pompy mechanicznej jest mniejszy
od tego co w nastawnikiem się znajduje bo na wykresie widać ze przydało mu się więcej paliwa na wysokich obrotnicach
jest będę końcówki zmieniał spróbuje coś dobrego kupić i pytanie jakie końcowy polecacie . Pozdrawiam
GT2052v czyli od 2,5 nowszego diesla gruszka przerobiona turbo pompuje teraz 1,4 bara dawka
jest ustawna taka żeby chmury samochód nie zostawiał na hamowni okazało się że bmka ma 160 koni
i 348 NM spalanie jest koło 10 normalnej jazdy i mam pytanie czy tłoczek pompy mechanicznej jest mniejszy
od tego co w nastawnikiem się znajduje bo na wykresie widać ze przydało mu się więcej paliwa na wysokich obrotnicach
jest będę końcówki zmieniał spróbuje coś dobrego kupić i pytanie jakie końcowy polecacie . Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 gru 2014, 17:14 przez Maciej1240, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej1240
- Bywalec
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
poczytaj o boost pinie
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Fala w pompie ma mniejszy skok.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
-
- Bywalec
- Posty: 89
- Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
N2O to są pewne informacje na temat tej fali?
Masz jakieś dokładniejsze info?
Co do tłokorozdzielacza to jest to 10mm.Jeśli chcesz więcej paliwa w górnych obrotach to musisz przerobić governora.Najlepiej wejdź na forum golfa w dział speed td i tam masz mnóstwo lektury do poczytania na temat modów pomp wtryskowych mechanicznych.
Masz jakieś dokładniejsze info?
Co do tłokorozdzielacza to jest to 10mm.Jeśli chcesz więcej paliwa w górnych obrotach to musisz przerobić governora.Najlepiej wejdź na forum golfa w dział speed td i tam masz mnóstwo lektury do poczytania na temat modów pomp wtryskowych mechanicznych.
- Maciej1240
- Bywalec
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Zła dawka paliwa jest spowodowana złą regulacją sprzężny pod membraną którą wciska ciśnienie turbiny
właśnie tez na tym forum golfa znalazłem patent bez żadnej przerabiania pompy na zwiększenie dawki paliwa
spróbuje coś takiego zrobić muszę zmienić jeszcze końcówki wtryskiwaczy bo leją i zmiana intercoolera . Wtedy czas na ponowny pomiar na hamowni
właśnie tez na tym forum golfa znalazłem patent bez żadnej przerabiania pompy na zwiększenie dawki paliwa
spróbuje coś takiego zrobić muszę zmienić jeszcze końcówki wtryskiwaczy bo leją i zmiana intercoolera . Wtedy czas na ponowny pomiar na hamowni
-
- Bywalec
- Posty: 89
- Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Ja mam obecnie boostpin z ducato bodajże.Dobrym rozwiązaniem jest odizolowanie kolektora ssącego od głowicy podkładkami teflonowymi.Ja u siebie zrobiłem i temperatura kolektora spadła o 10st.A intercooler swoją drogą muszę zmienić:/
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Wysokość fali w 2,4 to bodajże 1,8mm a w TDS 2 czy tam 2,2mm - kiedyś o tym czytałem na jakimś zagranicznym forum, ponoć da się przełożyć.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- Maciej1240
- Bywalec
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
mam chyba starą pompę będę miał czas to można spróbować przełożyć jeszcze tylko muszę poczytać znaleźć jakiś watek o tym . dzięki za odpowiedz Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 89
- Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Ciekaw jestem na ile odczuwalna byłaby różnica po zmianie fali.Na pewno jest różnica po zmianie dźwigni dozownika.Silnik lepiej reaguje na pedał gazu.
- Maciej1240
- Bywalec
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Ten silnik i tak na pompie mechanicznej wkręca się lepiej myślę przy jeszcze kilku zmianach w tym fali miała z 200 km i z 400mn teraz widać po wykresie że na wysokich obrotach brakuje mu paliwa
a podkręcenie dawki nic nie da tylko inna fala zmniejszyć dawkę paliwa i powiną załatwić sprawę ( teraz tadzik robi 520i a tak 525 i nie miało szans
a podkręcenie dawki nic nie da tylko inna fala zmniejszyć dawkę paliwa i powiną załatwić sprawę ( teraz tadzik robi 520i a tak 525 i nie miało szans
- tdbezs
- Bywalec Gadulec
- Posty: 480
- Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
- Seria: E53-70
- Nadwozie: SUV
- Model: X5 3.0d/sd
- Rocznik: 2004
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Chełm
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Maciej1240, powiedz mi w jaki sposób zrobiłeś sterowanie kierownicą turbiny? Skąd gruszka bierze sygnał do przesuwania dźwignią i z wykresu widać, że to pracuje... Szacun z mojej strony i czekam na opis.
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Jeśli na wysokich obrotach brakuje paliwa(generuje moc maksymalną niżej niż fabryczne 4800obr/min), to można jeszcze podkręcić maksymalne obroty - wystarczy wyregulować zderzak dźwigni przyśpieszenia, sam silnik powinien to bez problemu wytrzymać.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- Maciej1240
- Bywalec
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Bywalec
- Posty: 89
- Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Ja u siebie sterowanie mam zrobione na zasadzie różnicy między podciśnieniem a nadciśnieniem.Do MBC z jednej strony(kanał upustowy zaślepiony) mam podpięte podciśnienie z którego przez trójnik przewód idzie do gruszki,do drugiego wejścia w mbc podpięte jest ciśnienie z kolektora ssącego.Póki w kolektorze ssącym nie pojawi się nadciśnienie zdolne do otwarcia zaworka w mbc to podciśnienie trzyma wciągniętą sztangę turbiny.W momencie pojawienia się ciśnienia zawór w MBC się otwiera i spada wtedy podciśnienie w gruszce co powoduje wyciągnięcie sztangi vnt.U mnie na obecną chwilę układ pompuje max 1.8bara.Turbo gt2260V.Po Nowym Roku jadę na hamownię to pochwalę się wynikiem.Najlepszym sposobem na zwiększenie dawki w górnych obrotach to GOVMOD polegający na dołożeniu 2 podkładek pod sprężynę znajdującą się na dzwigni.Ja wcześniej też wykręcałem ogranicznik ale on mi za wiele nie pomógł.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100486 tu jest opisane co i jak.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100486 tu jest opisane co i jak.
- Maciej1240
- Bywalec
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Za jakiś czas przekładka fali mam pompę starą można spróbować szukałem jeszcze głowiczki od MAN-a 12mm
ale nic nie ma jedna pompa cała za 3 tyś lipa a do golfów Glowiczka pompy 11mm , 1,9 tdi to nawet na tablicy jest
no cóż zmiana fali końcówki bosch tez już mam zakupione kilka zmian jeszcze intercooler zmienić
i ponowny pomiar na hamowni jak było już 190 -200 koni ta tym skończyło by się w sumie auto do jazdy na co dzień
ale już te 160 koni fajnie jedzie 2,0 benzyna ostatnio nie mogło mnie dogonić XD
ale nic nie ma jedna pompa cała za 3 tyś lipa a do golfów Glowiczka pompy 11mm , 1,9 tdi to nawet na tablicy jest
no cóż zmiana fali końcówki bosch tez już mam zakupione kilka zmian jeszcze intercooler zmienić
i ponowny pomiar na hamowni jak było już 190 -200 koni ta tym skończyło by się w sumie auto do jazdy na co dzień
ale już te 160 koni fajnie jedzie 2,0 benzyna ostatnio nie mogło mnie dogonić XD
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Istnieją tłokorozdzielacze 11mm na 6 cylindrów(i to nawet z odpowiednim kierunkiem obrotu), tylko nie wiem czy pasuje, bo to ZEXEL - teoretycznie to samo co BOSCH. Koszt nowej głowiczki około 600pln.
12mm nie ma sensu, bo łatwo ją zatrzeć na wysokich obrotach.
12mm nie ma sensu, bo łatwo ją zatrzeć na wysokich obrotach.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- Maciej1240
- Bywalec
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Dobry pomysł ale znaleźć coś takiego jak tłokorozdzielacze 11mm kosztowało 600 pewnie
już bym kupił ale nawet nie mogę znaleźć jakiegoś odpowiednika pompy co miał by taka głowicę
już bym kupił ale nawet nie mogę znaleźć jakiegoś odpowiednika pompy co miał by taka głowicę
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
Szukaj pod numerem części "9 461 613 410".
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- Maciej1240
- Bywalec
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: mechaniczna pompa przeróbka turbo Gt2052v
znalazłem coś głowica rozdzielająca pompy; ZEXEL Kup za: 781.22 PLN musze sie zastanowić nad zakupem