BMW E34 TDS + TURBINA VW T5 174 KM AXE

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
TheDoctor
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 04 gru 2014, 17:36
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

BMW E34 TDS + TURBINA VW T5 174 KM AXE

Post autor: TheDoctor »

Witam ,
Sprawa jak w temacie turbina z VW T5 174KM do tds 143 do czego dojdzie nowa mapa oraz większy ic
Sytuacja jest taka iż mam na stanie taką turbine w idealnym stanie i się zastanawiam nad przełożeniem jej właśnie do mojego TDS
czy jest to jakiś sens czy to zbytnio nie obciąży silnika bo drugą moja opcją jest sprzedaż tej trubiny i kupno od E60 3.0 i wykonanie tego zabiegu
Pytanie jest o wytrzymałość głowicy oraz tłoków w tds do jakiej mocy oraz podzespołów
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: BMW E34 TDS + TURBINA VW T5 174 KM AXE

Post autor: wojtek_blekitny »

To jest Garrett GT2052V, czyli ze zmienną geometrią.
Nie obciąży to zbytnio silnika jeśli z głową przeprowadzisz modyfikacje. Czeka Cię jedynie trochę zabawy ze zrobieniem sterowania do regulacji położenia łopatek, przeróbką kolektora wylotowego pod 4 śruby, wykonaniem spływu oleju pod korpus centralny tej turbosprężarki, dolotu pow. i wylotu ze sprężarki, no i oczywiście downpipe. A z trwałością samego silnika...wszystko zależy od tego jak go serwisujesz, jaką moc zakładasz i ile z niej będziesz wykorzystywał, czy jeździsz na krótkich odcinkach itd....
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
Awatar użytkownika
TheDoctor
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 04 gru 2014, 17:36
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

Re: BMW E34 TDS + TURBINA VW T5 174 KM AXE

Post autor: TheDoctor »

Dzięki wielkie za odpowiedź jednak stawiam na turbine z E60
temat do zamknięcia
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: BMW E34 TDS + TURBINA VW T5 174 KM AXE

Post autor: N2O »

Najprościej przerobić oryginalne TD04-11G-4 na np TD04-15T-4 - koszt około 1500 pln na kutym kole kompresji.
:mrgreen:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Maciej1240
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: BMW E34 TDS + TURBINA VW T5 174 KM AXE

Post autor: Maciej1240 »

Według mnie wstawianie do TDs a turbiny z 3,0D jest za duże i za późno będzie się budziło idealnym rozwiązaniem jest jak dobrze pamiętam GT2052V e39 525D 163 km
taka sam mam kupiłem ciśnienie waha się w 1,3 - 1,4 bara max tyle starcza teraz dostała nowy środek :D
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: BMW E34 TDS + TURBINA VW T5 174 KM AXE

Post autor: N2O »

Turbo od 3.0D jest mniejsze niż fabryczne w TDS'ie.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: BMW E34 TDS + TURBINA VW T5 174 KM AXE

Post autor: Maroo »

Chyba że gt 2260V to wtedy jest znacznie większe od seryjnej.;)
ODPOWIEDZ