Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: Jawor »

Źródła problemów i metody ich rozwiązywania:

- nieszczelny układ paliwowy (kałuża wokół wtrysków lub cieknące pompy)

w przypadku wtrysków trzeba wymienić oring na nowy, problem zniknie. Stosunkowo tanim i dającym dobre efekty półśrodkiem jest zainstalowanie zaworu zwrotnego pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

Aby odpalić TDSa z nieszczelną instalacją trzeba podgrzać kilkakrotnie świece żarowe ( w tym czasie pracuje pompa paliwa, która podleje wtryskiwacze)

- brak napięcia na świecach żarowych (powodem może byc spalony bezpiecznik 80A, padnięty przekaźnik świec zarowych lub słaby akumulator)

W przypadku podejrzenia padniętego przekaźnika trzeba zmierzyć miernikiem jego wartości (postaram się podać z czasem jakie).

Tymczasowym rozwiązaniem może być podanie napięcia bezpośrednio na świece.

pryczyną może być także mechanik-cwaniak, który powykręcał śrubki od bezpiecznika dzięki czemu samochód nie odpalał (np mój TDS)
Ostatnio zmieniony 22 maja 2008, 13:10 przez Jawor, łącznie zmieniany 1 raz.
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

przepalone świece żarowe również utrudniają odpalenie zimnego silnika - sam wymieniam jutro świece , bo wkurza mnie kilkukrotne grzanie świec rano, żeby nie telepał przy odpalaniu...
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

*sprawne świece
*sprawny aku
*rozrusznik który rozbuja te 6 garów
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

sebos76 pisze:przepalone świece żarowe również utrudniają odpalenie zimnego silnika - sam wymieniam jutro świece , bo wkurza mnie kilkukrotne grzanie świec rano, żeby nie telepał przy odpalaniu...
Może zrobisz foto-relacje z wymiany :D
Podasz koszty i jakiś opis :D

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

jesli chodzi o fotorelacje to jesli dam rade to zrobie z wyjmowania pompy.

ps. o co kaman z tym zaworem zwrotnym miedzy filtrem a pompa, bo kiedys czytalem ze jak w pompie nie trzyma zawor to sie doklada na przewodzie o to biega
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Zawór zwrotny umieszcza się między filtrem paliwa a pompą wtryskową, gdy padnie zaworek w pompie, a układ paliwowy jest szczelny. Efekt jest ten sam a koszty znacznie mniejsze.

Pozdrawiam, Jawor!
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

czyli jednak dobrze pamietam
farmus
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2007, 15:20
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: farmus »

dzis zakładam zaworek w moim klekocie i do tej pory nie wiedziałem czy przed czy za filtrem.
Dzięki
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Im bliżej pompy założysz tym lepiej, krótsza droga do pokonania przez paliwo
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
sylwekk
Bywalec
Posty: 16
Rejestracja: 29 gru 2007, 20:52
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: sylwekk »

Jawor pisze:Źródła problemów i metody ich rozwiązywania:

- nieszczelny układ paliwowy (kałuża wokół wtrysków lub cieknące pompy)

w przypadku wtrysków trzeba wymienić oring na nowy, problem zniknie. Stosunkowo tanim i dającym dobre efekty półśrodkiem jest zainstalowanie zaworu zwrotnego pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

Aby odpalić TDSa z nieszczelną instalacją trzeba podgrzać kilkakrotnie świece żarowe ( w tym czasie pracuje pompa paliwa, która podleje wtryskiwacze)

- brak napięcia na świecach żarowych (powodem może byc spalony bezpiecznik 80A, padnięty przekaźnik świec zarowych lub słaby akumulator)

W przypadku podejrzenia padniętego przekaźnika trzeba zmierzyć miernikiem jego wartości (postaram się podać z czasem jakie).

Tymczasowym rozwiązaniem może być podanie napięcia bezpośrednio na świece.

pryczyną może być także mechanik-cwaniak, który powykręcał śrubki od bezpiecznika dzięki czemu samochód nie odpalał (np mój TDS)
oczywiście wszystkie wymienione tu przyczyny są prawdziwe natomiast nie zgadzam się co do sposobu odpalenia przy nieszczelnej instalacji paliwowej polegającej na kilkakrotnym podgrzewaniu świec żarowych. Otóż były dwa rodzaje przekaźników pompy pomocniczej (tej w zbiorniku). Jeśli w naszym samochodzie jest przekaźnik bez dodatkowego wyprowadzenia, pompka działa tylko wtedy, kiedy kręcimy silnikiem. Nie wiem, czy jest to zależne od rocznika, ale może tak być. Przekaźnik z dodatkowym pinem widziałem w samochodzie z 93 roku, w samochodzie z 92 był zwykły. Przekaźnik, o którym mówię, znajduje się z prawej strony, tam gdzie sterownik DDE.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Dobrze wiedzieć, szczerze mówiąc nie miałem pojęcia. U mnie włączanie zapłonu pomaga, za każdym razem leje się paliwo.

Dzięki za kontrolę Sylwekk, pozdro!
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
krulik
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2007, 14:25
Lokalizacja: Zory

Post autor: krulik »

moze mi ktos powiedziec gdzie mozna kupic ten zaworek zwrotny.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=287424758

chociażby tu:)
powinny być w każdym sklepie motoryzacyjnym
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

Łosiowy pisze:
sebos76 pisze:przepalone świece żarowe również utrudniają odpalenie zimnego silnika - sam wymieniam jutro świece , bo wkurza mnie kilkukrotne grzanie świec rano, żeby nie telepał przy odpalaniu...
Może zrobisz foto-relacje z wymiany :D
Podasz koszty i jakiś opis :D

Pozdrawiam
duzo jest roboty, trzeba wyjąć cały kolektor - dałem mechanikowi do robienia, wymienił 2 padniete świece na takie same jak reszta (NGK)
wiem, że najlepiej wymieniac wszystkie swiece ale po prostu wyportkowałem się z kasy w tym miesiącu a jeszcze dodatkowo nieplanowanie wymieniłem ako... centra+ 92 Ah - teraz pali na dotyk w końcu...

Aha!! poprzedni właścicel ( tu stare przysłowie : największym problemem tds'ów sa ich poprzedni właściciele) miał wstawione 2 świece - które padły jakieś tanie g..wna, reszta NGK, mechanik wykrecił je wszystkie i kupił takie same jak 4 NGK co zostały...

za 2 świece, robocizne, filtr oleju i wymiane oleju(olej miałem kupiony wczesniej) oraz 1 litr petrygo zapłaciłem 200 zł
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Wymieniałem świece żarowe i obyło się bez odkręcania kolektora wlotowego.Ale dobrze jest mieć namagnesowane klucze.Natomiast chetnie dowiedziałbym się,w którym dokładnie miejscu znajduje się bezpiecznik i przekażnik od świec. :(
farmus
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2007, 15:20
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: farmus »

zalożyłem zaworek zwrotny wczoraj wieczorem i pół nocy nie mogłem spać z nerwów...czy będzie działać :)
rano auto pierwszy raz od pół roku zapaliło na dotyk za pierwszym razem
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Gratulacje :)

Jakiej średnicy miałeś zaworek?
Ja mam 8 ale nie wiem czy wejdzie w te przewody.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
farmus
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2007, 15:20
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: farmus »

ja miałem tez 8mm i NIE WCHODZI!!! nawet jakbys miał 6mm to łatwo by nie weszło. z drugiej strony ja mam nieoryginalne przewody i one z zewnątrz maja 8mm a w środku jakoś 4mm.
w koncu weszło ale 2 godziny to chyba za długo :? zapalniczka i wiertło 8mm

ale potwierdzam to co napisałem wcześniej, auto pali od pierwszego razu nawet po dwóch dniach :P
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

farmus pisze:ja miałem tez 8mm i NIE WCHODZI!!! nawet jakbys miał 6mm to łatwo by nie weszło. z drugiej strony ja mam nieoryginalne przewody i one z zewnątrz maja 8mm a w środku jakoś 4mm.
w koncu weszło ale 2 godziny to chyba za długo :? zapalniczka i wiertło 8mm

ale potwierdzam to co napisałem wcześniej, auto pali od pierwszego razu nawet po dwóch dniach :P
do tego zabiegu najlepiej przy okazji wymienić przewód paliwowy na nowy, który po latach robi sie twardy jak skała
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

hmm...
sądziłem, że właśnie takie mają być.
W ASO za fragment między filtrem a pompą wtryskową trzeba zabulić ponad 5o pln i czas oczekiwania około 14 dni.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
ODPOWIEDZ