Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

gilbert
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:30

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: gilbert »

Witam po raz pierwszy na forum.
Wiem, że niektórzy z Was już mają dosyć takich pytań, ale gdyby ktoś zechciał mi pomóc, będę wdzięczny. Otóż i moja beta zaczyna sprawiać kłopot przy odpalaniu. Trochę ją ostatnio zaniedbałem, no i mam co chciałem. A więc szybko do rzeczy. Rano pali super; po 5 minutach( jak gorąca)- też dobrze. Po godzinie- dobrze. Jak tylko wyjdę z pracy, czyli po 8, 10 godzinach- tragedia. Rozrusznik kręci aż miło, ale szkoda go na dłuższą metę. Dopiero po kilku długich kręceniach załapie.
Z ważnych rzeczy- samochód przestał całą zimę nie jeżdżony, przykryty tylko plandeką. Odpalałem go co parę dni, ale to wszystko, co było możliwe tej zimy.( Przykro to stwierdzić, ale jak się mieszka poza miastem, w taką zimę i takie śniegi, Agila mojej żony jest lepsza niż każde BMW...)
No właśnie, co Wam przychodzi do głowy, jako najbardziej prawdopodobna przyczyna. Od czego zacząć dochodzenie?
Awatar użytkownika
Przemo
Bywalec
Posty: 51
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:20
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: Przemo »

Ja zacząłbym od błahostek - filtr paliwa, przewodów paliwowych (może się jakimś cudem zapowietrza). Dla mnie jednak nie najlepszym sposobem na zimę jest przepalanie auta (bez przejechania się). Silnik nie dostaje obciążenia przez co nie wypala "syfu". Lepiej było już wyjąć aku i przezimować bez odpalania.
ObrazekObrazek
SnakeBMW
Bywalec
Posty: 27
Rejestracja: 03 kwie 2010, 22:42
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 524d/td
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: SnakeBMW »

Witam na wstępie posiadaczy TD/S.

Otóz mam nastepujący problem. Auto paliło cięzko z rana, bo za 2-3 razem i chodziło nie równo, i był siwy dym. Jak był zgarzany to wporzo, choć odpalanie i tak było dłuższe niz powinno. Zmieniłem świece, okazało sie że 2 w ogole nie grzały.
Auto teraz jak odpali na zimnym chodzi równo to znaczy ze świece miały swój czas. CO do odpalania problem znikł tlyko na ciepłym sliniku-potrafi zapalić od strzała. Jak zimny czekam az zgasnie grzanie świec i pojawia sie "gotowość do rozruchu". Kręci, kreci ale nie domaga. Po 2-3 kręceniach pada akumulator i po zabawie.

Myslicie ze to wina akumulatora? Kręci jak szalony jak sie podładuje. Z sześciu komór, pięć jest dobrych, jedna słaba. Najgorzej mnie zstanawia to,że ten aku ma tylko 65Ah i nie wiem ile ma już lat-choc nie wygląda na stary. Czytałem że taki diesel potrzebuje z 85Ah minimum.
Co myslicie o wtryskach albo o sterującym, bo to kopcenie na zimnym silniku mnie zastanawia-niebiesko-siwy dym? Albo paliwo sie cofa?

Co zalecacie sprawdzić i jak? Prosze o konkretne opinie i pomoc
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: rexman »

SnakeBMW, witam! :D

Częściowo sam sobie odpowiedziałeś. Trzeba eliminować wszystko po kolei. Wiem, że akumulator to spory wydatek, ale znając życie długo nie pociągnie.
Trzeba się liczyć z tym, że autko już nie nowe. Upomina się o wymianę części i wkład pracy. :wink:
SnakeBMW
Bywalec
Posty: 27
Rejestracja: 03 kwie 2010, 22:42
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 524d/td
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: SnakeBMW »

dzieki rexman !

Jeszcze zstanawiałem sie czy nie jechać na regulację kątu wtrysku-czy moze da sie to zrobic samemu mając pod ręką ojca który od młodego siedzi w dieslach i ma o tym pojęcie? Jeśli da sie to prosze o jakies instrukcje?
A jeśli nie to jaka cena jest ok. reulacji u pompiarza?
Aha, a jak sprawdzać wtryski? Odkręcać je jak silnik chodzi na wolnych obortach? Oraz ile kosztuje regeneracja końcówek?

A jaki akumulator polecacie ile Ah minimum, bo ceny tych pudełek mnie przerażają?

Pozdrawiam Snake
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: rexman »

Coś mi się zdaje, że na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedż czytając archiwum na naszym forum. :wink:
Awatar użytkownika
Prawdziński
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2009, 8:27
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: PrawdziÅ„ski »

Opiszę problem z którym meczę się dwa miesiące. Jeżeli w baku jest mniej niż połowa paliwa, a auto stoi powyżej jednej doby, to pojawia się dosyć spory pęcherz w wężyku pomiędzy filtrem paliwa, a pompą wtryskową. Oczywiście, dzięki temu nie mogę uruchomić auta. Filtr paliwa (Filtron) wymieniłem w kwietniu. Następnie wymieniłem pompkę paliwa w baku, zatankowałem auto do pełna i... po spadku poziomu paliwa poniżej 1/2 baku i nie używaniu auta przez ok jedną dobę, pęcherz znów się pojawił. Pompa wtryskowa była regenerowana w Boschu cztery miesiące temu (wymieniono całą mechanikę pompy). Pompa nie posiada wycieków. Już nie mam pomysłów, poradzicie coś?

Pozdrawiam
DIESEL POWER
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: raven_1983 »

Podpowiem: zaworek zwrotny...

Szukajka powie dużo więcej.
Awatar użytkownika
Prawdziński
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2009, 8:27
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: PrawdziÅ„ski »

O tym zaworku mówił mi mój mechanik. Tylko, czy to nie jest "pudrowanie pryszcza"? W sumie to po jego zastosowaniu dalej będę miał popsute auto. Czy ten objaw to wina pompy wtryskowej? Dlaczego on występuje tylko w przypadku gdy w baku jest mniej niż 1/2 paliwa...?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 lip 2010, 20:26 przez PrawdziÅ„ski, łącznie zmieniany 1 raz.
DIESEL POWER
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: raven_1983 »

Gdzieś jest nieszczelność, zaworek jest tanim i szybkim sposobem diagnozy.

Jeśli paliwo dalej będzie uciekać to trzeba uważnie przejrzeć cały układ paliwowy (zarówno połączenia elastyczne jak i sztywne oraz przelewy).
Awatar użytkownika
Prawdziński
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2009, 8:27
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: PrawdziÅ„ski »

A propos przelewów. Do czego służą te wężyki?
DIESEL POWER
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: raven_1983 »

Odprowadzają nadmiar paliwa - wtryskiwacz otwiera się po przekroczeniu pewnego progu ciśnienia, jak spadnie poniżej to się zamyka, a jakieś ciśnienie jeszcze w przewodzie jest.

Przelewem reszta paliwa które nie poszło do cylindra wraca sobie do baku.

W przypadku braku przelewów wtryskiwacze miały by różne warunki pracy w zależności od tego jak się akurat ułożyło zamknięcie, a układ był by cały czas pod ciśnieniem, zamiast impulsowego ciśnienia paliwa. Zarazem wtryskiwacze otwierały by się dużo wcześniej niż powinny.
przekorba
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 20 gru 2009, 18:29
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie
Lokalizacja: Stalowa wola

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: przekorba »

Zalozylem zaworek 8mm i wszystko wrocilo tak jak ma byc. To podgrzewanie swiec 6 razy . Masakra. A teraz za pierwszym. Po;ecam jak ktos ma problem.
witboy
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2010, 14:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: witboy »

glupie pytanie ma ktos moze zdj zamontowanego tego zaworku to moj 1 tds i troszke sie jeszcze gubie w sprawach jego mechaniki a te poranne odpalanie to troszke glupio przed sasiadami... u mnie leje wtryskiwacz strerujacy ... ale no wiadomo kupilem pare dni temu auto wiec musze z nim poczekac troszke do jego wymiany a wydac 10 zl czy 20 na ten zaworek to moge :]
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: raven_1983 »

Odkręcasz klapkę w podłodze bagażnika, zdejmujesz wąż wylotowy, podpinasz zaworek zwrotny, wężyk z zaworku zakładasz na wylot z baku... cała filozofia.
mas1o
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:00
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: mas1o »

A ja myslalem ze to zakłada się na ten przezroczysty wężyk pomiędzy pompą wtryskową a filtrem paliwa oO
kiki62
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 29 lis 2010, 21:29
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: kiki62 »

ja mam podobny problem a mianowicie rano trzeba długo kręcić żeby zapalił i też gdy jest ciepły i świece już nie podgrzewa to też trzeba trochę pokręcić miał ktoś taki przypadek?
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: Jawor »

Pół forum jest takich przypadków, ciężko poszukać?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
wuuf
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2010, 23:42

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: wuuf »

A jaj mam takie pytanko, małe dot. kłopotu z odpalaniem : ) nie było mnie przez 4 dni, samochód stał cały czas. i pojawił się taki problem, mianowicie. przekręcam kluczyk, podgrzewa świece, elegancko, zapala się zielona kontrolka... i nawet rozrusznik nie zakręci.... w czym najprędzej szukać wady? wcześniej przy mrozach wystarczało, że go przepalilem co 2 dni i było ok. a teraz po 4 dniach nawet nie mrugnie, rozrusznik nawet się nie odezwie...
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: siudek »

BMW to nie parowóz, żeby go "przepalać" co 2 dni. :D Poza tym, jak tak co 2 dni odpalałeś to jeździłeś czy tylko odpalałeś? Sorki za głupie pytanie może, ale akumulator też musi się ładować, najwięcej prądu idzie podczas odpalania, a ładowanie to wyższe obroty, czyli jazda, najlepiej dłuższa. Jeśli masz dobry akumulator (sprawdzałeś?), to czas przyjrzeć się przyczynom. No i co to za "zielona" kontrolka? :shock:

Ale skoro już nic nie działa - sprawdź czy dochodzi napięcie do rozrusznika. Jeśli dochodzi - rozrusznik padł albo masa gdzieś nie trzyma. Jeśli nie dochodzi, szukaj gdzie się zgubił. No i sprawdź akumulator, ale pod obciążeniem, sprawdź też napięcie ładowania jakie daje alternator - to że lampki się świecą nie oznacza, że akumulator jest cacy! ;]

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ