Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Moderator: Moderatorzy
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Witam po raz pierwszy na forum.
Wiem, że niektórzy z Was już mają dosyć takich pytań, ale gdyby ktoś zechciał mi pomóc, będę wdzięczny. Otóż i moja beta zaczyna sprawiać kłopot przy odpalaniu. Trochę ją ostatnio zaniedbałem, no i mam co chciałem. A więc szybko do rzeczy. Rano pali super; po 5 minutach( jak gorąca)- też dobrze. Po godzinie- dobrze. Jak tylko wyjdę z pracy, czyli po 8, 10 godzinach- tragedia. Rozrusznik kręci aż miło, ale szkoda go na dłuższą metę. Dopiero po kilku długich kręceniach załapie.
Z ważnych rzeczy- samochód przestał całą zimę nie jeżdżony, przykryty tylko plandeką. Odpalałem go co parę dni, ale to wszystko, co było możliwe tej zimy.( Przykro to stwierdzić, ale jak się mieszka poza miastem, w taką zimę i takie śniegi, Agila mojej żony jest lepsza niż każde BMW...)
No właśnie, co Wam przychodzi do głowy, jako najbardziej prawdopodobna przyczyna. Od czego zacząć dochodzenie?
Wiem, że niektórzy z Was już mają dosyć takich pytań, ale gdyby ktoś zechciał mi pomóc, będę wdzięczny. Otóż i moja beta zaczyna sprawiać kłopot przy odpalaniu. Trochę ją ostatnio zaniedbałem, no i mam co chciałem. A więc szybko do rzeczy. Rano pali super; po 5 minutach( jak gorąca)- też dobrze. Po godzinie- dobrze. Jak tylko wyjdę z pracy, czyli po 8, 10 godzinach- tragedia. Rozrusznik kręci aż miło, ale szkoda go na dłuższą metę. Dopiero po kilku długich kręceniach załapie.
Z ważnych rzeczy- samochód przestał całą zimę nie jeżdżony, przykryty tylko plandeką. Odpalałem go co parę dni, ale to wszystko, co było możliwe tej zimy.( Przykro to stwierdzić, ale jak się mieszka poza miastem, w taką zimę i takie śniegi, Agila mojej żony jest lepsza niż każde BMW...)
No właśnie, co Wam przychodzi do głowy, jako najbardziej prawdopodobna przyczyna. Od czego zacząć dochodzenie?
- Przemo
- Bywalec
- Posty: 51
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:20
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Ja zacząłbym od błahostek - filtr paliwa, przewodów paliwowych (może się jakimś cudem zapowietrza). Dla mnie jednak nie najlepszym sposobem na zimę jest przepalanie auta (bez przejechania się). Silnik nie dostaje obciążenia przez co nie wypala "syfu". Lepiej było już wyjąć aku i przezimować bez odpalania.
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 03 kwie 2010, 22:42
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Witam na wstępie posiadaczy TD/S.
Otóz mam nastepujący problem. Auto paliło cięzko z rana, bo za 2-3 razem i chodziło nie równo, i był siwy dym. Jak był zgarzany to wporzo, choć odpalanie i tak było dłuższe niz powinno. Zmieniłem świece, okazało sie że 2 w ogole nie grzały.
Auto teraz jak odpali na zimnym chodzi równo to znaczy ze świece miały swój czas. CO do odpalania problem znikł tlyko na ciepłym sliniku-potrafi zapalić od strzała. Jak zimny czekam az zgasnie grzanie świec i pojawia sie "gotowość do rozruchu". Kręci, kreci ale nie domaga. Po 2-3 kręceniach pada akumulator i po zabawie.
Myslicie ze to wina akumulatora? Kręci jak szalony jak sie podładuje. Z sześciu komór, pięć jest dobrych, jedna słaba. Najgorzej mnie zstanawia to,że ten aku ma tylko 65Ah i nie wiem ile ma już lat-choc nie wygląda na stary. Czytałem że taki diesel potrzebuje z 85Ah minimum.
Co myslicie o wtryskach albo o sterującym, bo to kopcenie na zimnym silniku mnie zastanawia-niebiesko-siwy dym? Albo paliwo sie cofa?
Co zalecacie sprawdzić i jak? Prosze o konkretne opinie i pomoc
Otóz mam nastepujący problem. Auto paliło cięzko z rana, bo za 2-3 razem i chodziło nie równo, i był siwy dym. Jak był zgarzany to wporzo, choć odpalanie i tak było dłuższe niz powinno. Zmieniłem świece, okazało sie że 2 w ogole nie grzały.
Auto teraz jak odpali na zimnym chodzi równo to znaczy ze świece miały swój czas. CO do odpalania problem znikł tlyko na ciepłym sliniku-potrafi zapalić od strzała. Jak zimny czekam az zgasnie grzanie świec i pojawia sie "gotowość do rozruchu". Kręci, kreci ale nie domaga. Po 2-3 kręceniach pada akumulator i po zabawie.
Myslicie ze to wina akumulatora? Kręci jak szalony jak sie podładuje. Z sześciu komór, pięć jest dobrych, jedna słaba. Najgorzej mnie zstanawia to,że ten aku ma tylko 65Ah i nie wiem ile ma już lat-choc nie wygląda na stary. Czytałem że taki diesel potrzebuje z 85Ah minimum.
Co myslicie o wtryskach albo o sterującym, bo to kopcenie na zimnym silniku mnie zastanawia-niebiesko-siwy dym? Albo paliwo sie cofa?
Co zalecacie sprawdzić i jak? Prosze o konkretne opinie i pomoc
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
SnakeBMW, witam!
Częściowo sam sobie odpowiedziałeś. Trzeba eliminować wszystko po kolei. Wiem, że akumulator to spory wydatek, ale znając życie długo nie pociągnie.
Trzeba się liczyć z tym, że autko już nie nowe. Upomina się o wymianę części i wkład pracy.
Częściowo sam sobie odpowiedziałeś. Trzeba eliminować wszystko po kolei. Wiem, że akumulator to spory wydatek, ale znając życie długo nie pociągnie.
Trzeba się liczyć z tym, że autko już nie nowe. Upomina się o wymianę części i wkład pracy.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 03 kwie 2010, 22:42
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
dzieki rexman !
Jeszcze zstanawiałem sie czy nie jechać na regulację kątu wtrysku-czy moze da sie to zrobic samemu mając pod ręką ojca który od młodego siedzi w dieslach i ma o tym pojęcie? Jeśli da sie to prosze o jakies instrukcje?
A jeśli nie to jaka cena jest ok. reulacji u pompiarza?
Aha, a jak sprawdzać wtryski? Odkręcać je jak silnik chodzi na wolnych obortach? Oraz ile kosztuje regeneracja końcówek?
A jaki akumulator polecacie ile Ah minimum, bo ceny tych pudełek mnie przerażają?
Pozdrawiam Snake
Jeszcze zstanawiałem sie czy nie jechać na regulację kątu wtrysku-czy moze da sie to zrobic samemu mając pod ręką ojca który od młodego siedzi w dieslach i ma o tym pojęcie? Jeśli da sie to prosze o jakies instrukcje?
A jeśli nie to jaka cena jest ok. reulacji u pompiarza?
Aha, a jak sprawdzać wtryski? Odkręcać je jak silnik chodzi na wolnych obortach? Oraz ile kosztuje regeneracja końcówek?
A jaki akumulator polecacie ile Ah minimum, bo ceny tych pudełek mnie przerażają?
Pozdrawiam Snake
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Coś mi się zdaje, że na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedż czytając archiwum na naszym forum.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- Prawdziński
- Bywalec
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 kwie 2009, 8:27
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Opiszę problem z którym meczę się dwa miesiące. Jeżeli w baku jest mniej niż połowa paliwa, a auto stoi powyżej jednej doby, to pojawia się dosyć spory pęcherz w wężyku pomiędzy filtrem paliwa, a pompą wtryskową. Oczywiście, dzięki temu nie mogę uruchomić auta. Filtr paliwa (Filtron) wymieniłem w kwietniu. Następnie wymieniłem pompkę paliwa w baku, zatankowałem auto do pełna i... po spadku poziomu paliwa poniżej 1/2 baku i nie używaniu auta przez ok jedną dobę, pęcherz znów się pojawił. Pompa wtryskowa była regenerowana w Boschu cztery miesiące temu (wymieniono całą mechanikę pompy). Pompa nie posiada wycieków. Już nie mam pomysłów, poradzicie coś?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
DIESEL POWER
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Podpowiem: zaworek zwrotny...
Szukajka powie dużo więcej.
Szukajka powie dużo więcej.
- Prawdziński
- Bywalec
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 kwie 2009, 8:27
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
O tym zaworku mówił mi mój mechanik. Tylko, czy to nie jest "pudrowanie pryszcza"? W sumie to po jego zastosowaniu dalej będę miał popsute auto. Czy ten objaw to wina pompy wtryskowej? Dlaczego on występuje tylko w przypadku gdy w baku jest mniej niż 1/2 paliwa...?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 lip 2010, 20:26 przez PrawdziÅ„ski, łącznie zmieniany 1 raz.
DIESEL POWER
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Gdzieś jest nieszczelność, zaworek jest tanim i szybkim sposobem diagnozy.
Jeśli paliwo dalej będzie uciekać to trzeba uważnie przejrzeć cały układ paliwowy (zarówno połączenia elastyczne jak i sztywne oraz przelewy).
Jeśli paliwo dalej będzie uciekać to trzeba uważnie przejrzeć cały układ paliwowy (zarówno połączenia elastyczne jak i sztywne oraz przelewy).
- Prawdziński
- Bywalec
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 kwie 2009, 8:27
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Odprowadzają nadmiar paliwa - wtryskiwacz otwiera się po przekroczeniu pewnego progu ciśnienia, jak spadnie poniżej to się zamyka, a jakieś ciśnienie jeszcze w przewodzie jest.
Przelewem reszta paliwa które nie poszło do cylindra wraca sobie do baku.
W przypadku braku przelewów wtryskiwacze miały by różne warunki pracy w zależności od tego jak się akurat ułożyło zamknięcie, a układ był by cały czas pod ciśnieniem, zamiast impulsowego ciśnienia paliwa. Zarazem wtryskiwacze otwierały by się dużo wcześniej niż powinny.
Przelewem reszta paliwa które nie poszło do cylindra wraca sobie do baku.
W przypadku braku przelewów wtryskiwacze miały by różne warunki pracy w zależności od tego jak się akurat ułożyło zamknięcie, a układ był by cały czas pod ciśnieniem, zamiast impulsowego ciśnienia paliwa. Zarazem wtryskiwacze otwierały by się dużo wcześniej niż powinny.
-
- Bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: 20 gru 2009, 18:29
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325td
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
- Lokalizacja: Stalowa wola
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Zalozylem zaworek 8mm i wszystko wrocilo tak jak ma byc. To podgrzewanie swiec 6 razy . Masakra. A teraz za pierwszym. Po;ecam jak ktos ma problem.
-
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 22 sie 2010, 14:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1991
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
glupie pytanie ma ktos moze zdj zamontowanego tego zaworku to moj 1 tds i troszke sie jeszcze gubie w sprawach jego mechaniki a te poranne odpalanie to troszke glupio przed sasiadami... u mnie leje wtryskiwacz strerujacy ... ale no wiadomo kupilem pare dni temu auto wiec musze z nim poczekac troszke do jego wymiany a wydac 10 zl czy 20 na ten zaworek to moge :]
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Odkręcasz klapkę w podłodze bagażnika, zdejmujesz wąż wylotowy, podpinasz zaworek zwrotny, wężyk z zaworku zakładasz na wylot z baku... cała filozofia.
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 25 paź 2010, 23:00
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
A ja myslalem ze to zakłada się na ten przezroczysty wężyk pomiędzy pompą wtryskową a filtrem paliwa oO
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 lis 2010, 21:29
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
ja mam podobny problem a mianowicie rano trzeba długo kręcić żeby zapalił i też gdy jest ciepły i świece już nie podgrzewa to też trzeba trochę pokręcić miał ktoś taki przypadek?
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Pół forum jest takich przypadków, ciężko poszukać?
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
A jaj mam takie pytanko, małe dot. kłopotu z odpalaniem : ) nie było mnie przez 4 dni, samochód stał cały czas. i pojawił się taki problem, mianowicie. przekręcam kluczyk, podgrzewa świece, elegancko, zapala się zielona kontrolka... i nawet rozrusznik nie zakręci.... w czym najprędzej szukać wady? wcześniej przy mrozach wystarczało, że go przepalilem co 2 dni i było ok. a teraz po 4 dniach nawet nie mrugnie, rozrusznik nawet się nie odezwie...
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Problemy z odpaleniem zimnego silnika
BMW to nie parowóz, żeby go "przepalać" co 2 dni. Poza tym, jak tak co 2 dni odpalałeś to jeździłeś czy tylko odpalałeś? Sorki za głupie pytanie może, ale akumulator też musi się ładować, najwięcej prądu idzie podczas odpalania, a ładowanie to wyższe obroty, czyli jazda, najlepiej dłuższa. Jeśli masz dobry akumulator (sprawdzałeś?), to czas przyjrzeć się przyczynom. No i co to za "zielona" kontrolka?
Ale skoro już nic nie działa - sprawdź czy dochodzi napięcie do rozrusznika. Jeśli dochodzi - rozrusznik padł albo masa gdzieś nie trzyma. Jeśli nie dochodzi, szukaj gdzie się zgubił. No i sprawdź akumulator, ale pod obciążeniem, sprawdź też napięcie ładowania jakie daje alternator - to że lampki się świecą nie oznacza, że akumulator jest cacy! ;]
Pzdr.
Ale skoro już nic nie działa - sprawdź czy dochodzi napięcie do rozrusznika. Jeśli dochodzi - rozrusznik padł albo masa gdzieś nie trzyma. Jeśli nie dochodzi, szukaj gdzie się zgubił. No i sprawdź akumulator, ale pod obciążeniem, sprawdź też napięcie ładowania jakie daje alternator - to że lampki się świecą nie oznacza, że akumulator jest cacy! ;]
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!