Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

Tomko
Bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 23 lis 2011, 13:40
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: Tomko »

Witam ... ostatnio mam też problem z odpaleniem auta po nocnym postoju... może nie problemy ale po kolei ... jak nagrzeje świece auto odpala od pierwszego podgrzania ... Ale jak już zapali to przez jakiś czas nigdy nie mierzylem ale ok 30s-1 minuta chodzi bardzo nie równo ... jeśli się przytrzyma pedal gazu przez chwile na obrotach 1 tys to dużo szybciej to trwa ... jeśli nie to tak jak pisalem trochę rzuca silnikiem i chodzi brzydko ... ale po tym czasie motor ladnie pracuje ... taki problem pojawia się tylko po dluższym postoju nocy albo calym dniu na mrozie ... Samochod to 524 Td M21 na mechanicznej pompie paliwa ..
papwil
Bywalec Gadulec
Posty: 502
Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: papwil »

Obstawiam ze nie wszystkie świece grzeją i tyle. Wymienić na nowe i powinno być ok, najlepiej cały komplet.
Tomko
Bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 23 lis 2011, 13:40
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: Tomko »

No wlaśnie świece zmienione .... kupilem 6 sztuk boscha i dalej jest to samo ... ostatnio zauważylem że powoli coś z pompy wtryskowej zaczyna lecieć ... czy to może być powodem tego że się tak dzieje ?
kmx
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:10
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: kmx »

moze byc nieszczelnosc ale wyglada to na grzanie swiec... oczywiscie spawdzales swiece przy monazu..... jeszcze pozostaje kwestia sterownika swiec
Tomko
Bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 23 lis 2011, 13:40
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: Tomko »

Świec nowych nie sprawdzilem niestety ... Ale sprawdze czy na kazdej jest prąd i kazda grzeje .. Bo dziś faktycznie podgrzalem swiece trzy razy i po odpaleniu bylo lepiej
Awatar użytkownika
ignas
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 07 maja 2012, 11:06
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: ignas »

witam dodam cos od siebie miałem problem z odpalaniem zimneo silnika sprawdzone świece wszystko ok pompa ustawiona wyszło ze przeskoczyl rozrzad.....i z tad cały problem calkowity koszt naprawy 900zł z ustawieniem pompy paliwowej itp
BoroGOW94
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 28 sty 2013, 20:35
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: BoroGOW94 »

Witam, jestem w posiadaniu M41 i znów gdy przyszły mrozy to pojawił się problem z odpalaniem silnika po postoju.

1. Przedwczoraj gdy temp. w nocy spadła do ok. -5 to pomocny okazał się plak
2. Wczoraj gdy temp. wynosiła ok. -8 podałem w kolektor ciepłego powietrza (z palnika)
3. Dzisiaj gdy było ok. -12 musiałem wziąć go na hol (powiedziano mi, że niby TDS tego nie lubi ale to była wyższa konieczność)

I teraz pytanie dlaczego tak się dzieje (dodam, że w zeszłą zimę też miał problemy ale nie aż takie bo zazwyczaj raz na parę dni plak rozwiązywał sprawę), bo gdy było jeszcze te 0 do -3 to odpalał bdb.

-świece grzeją bdb
-aku NOWE
-pompa była nie dawno sprawdzana i uszczelniana
-wtryski OK
-mam założone DWA zaworki zwrotne (co prawda dopiero za pompą wtryskową ale nie widać pęcherzyków powietrza w przewodzie więc na pewno paliwo nie schodzi)
-kąt wtrysku też jest w porządku

A więc ktoś ma jakieś pomysły ? :/
DoReK
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 19 gru 2010, 10:01
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: DoReK »

witam, otoz mam taki problem, swiece i sterownik sprawdzony wszystko ok, na zimnym silniku samochod ciezko pali ... musze go krecic kilkurotnie i zaskakuje po dluzszym czasie, najpierw wskakuje na obroty ponizej 500 i gasnie, zdarza sie to kilkukrotnie a potem dopiero odpala i o dziwo chodzi rowno ... czy przyczyna moze byc wtrysk sterujacy ?? komputer pokazuje jego uszkodzenie ?? mechanik powiedzial, ze auto zachowuje sie tak jakby nie palilo na poczatku na wszystkie gary, nie odczuwam utraty mocy ...
papwil
Bywalec Gadulec
Posty: 502
Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: papwil »

BoroGOW94, kompresja?
BoroGOW94
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 28 sty 2013, 20:35
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: BoroGOW94 »

papwil pisze:BoroGOW94, kompresja?
Kompresja na pewno nie, gdyż robiłem rok temu "górę" silnika i przy okazji sprawdziłem jak pierścionki i cylindry wyglądają
BoroGOW941
Bywalec
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 2014, 15:29

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: BoroGOW941 »

Z góry przepraszam za post pod postem ale chcę, żeby był widoczny...

Kompresja sprawdzona - wyszło 25,0 na każdym z garów, a w internecie jest podane, że powinna wynosić 22 więc wynik super... Powodem tego, że nie chce zapalać są prawdopodobnie końcówki wtryskiwaczy, które wyglądają gorzej niż tragicznie... Także po niedzieli zabiorę się za nie i zdam relacje co i jak :)
Awatar użytkownika
Barman
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 29 lis 2013, 18:25
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Nowe miasto n/P

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: Barman »

..tak sobie przeglądam forum ,, i znalazłem taką porade od zalożyciela tematu na stronie nr 1...

""Aby odpalić TDSa z nieszczelną instalacją trzeba podgrzać kilkakrotnie świece żarowe ( w tym czasie pracuje pompa paliwa, która podleje wtryskiwacze) ""

wprowadzanie ludzi w błąd, nie ma mowy żeby pompka w baku (przy zdrowej pompie wtryskowej) przepchła paliwo przez pompe i wtryski, dla niedowiarków poluzujcie przewód od wtrysku i przekrecic kluczyk i patrzeć czy ropa poleci..nie.
pompka z baku dopchnie paliwo do pompy
Mietas
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:38
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: Mietas »

Witam, również mam problem z zapaleniem zimnego silnika. Wszystko było ok, palił zimny od pierwszego strzału - odpalanie na ciepłym załatwione metodą typu "leczenie syfa pudrem", czyli "ciepły diesel" - ale palił ok. W czwartek niestety turbo przepuściło olej do silnika i nastąpił samozapłon :D na szczęście udało mi się silnik szybko zadławić.
Po wymianie turbiny okazało się że silnika nie możemy uruchomić - załapuje ale nie odpala. Daliśmy mu plaka i zaskoczył. Pojeździłem trochę, ciepły odpala jak wcześniej.
Na drugi dzień schodzę do auta a tu ta sama opcja - załapuje ale nie pali. Znowu plak rozwiązał sprawę.
Rozważam teraz kilka opcji:
- czy jest możliwość żeby świece żarowe dostały "nagaru" od oleju który zaczął się spalać i przestały grzać?
- a może skoro silnik dostał ~8,5k obrotów i chodził tak przez 5-6 sekund pierścienie dostały i gubi kompresję?
- czy może być jeszcze inna przyczyna?
Dodam że silnik jak już zapali na plaku pracuje tak jak przed incydentem z turbiną - równo na zimnym. Moc się nie zmieniła, chyba że na plus :) Kolektory poskręcane ok, uszczelki całe, turbo śwista, kody migowe zero błędów - ADS w trakcie składania.
Ktoś ma jakieś pomysły oprócz tych na które wpadłem? Dopiero praktycznie zaczynam zabawę z TDSem i chciałbym się dowiedzieć coś więcej, dlatego piszę :)
Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

EDIT: Ok, cała przyczyna już znana, 4 świece przestały praktycznie istnieć. Jak je wykręciliśmy wyglądały jakby się skruszyły. Nowe już w drodze.
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: N2O »

Taaa, a resztki ze świec pewnie wbite w tłoki albo zaczynają zacierać silnik.
:mrgreen:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: rexman »

Szanuję Cię Mietas za szczerość...! :D Popełniłeś błąd, ale kto ich nie popełnia... :wink:
Zapomnij na przyszłość o wszelkiego rodzaju samostartach (plak). To gwóźdź do trumny. Samostarty stosowało się w samochodach "państwowych". Niczym się nie ryzykowało. 8)

Diesel pracuje na zasadzie samozapłonu, więc jak mógł "złapać" samozapłon? Kiedyś na tutejszym forum, miałem ostre ścięcie właśnie o ten "samozapłon". Koleś był najzwyczajniej niereformowalny i nie dał sobie wytłumaczyć, że takie zjawisko ma swoją fachową nazwę. A przykładami sypał, jak z rękawa... :lol:
Mietas
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:38
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: Mietas »

Świece wymienione, samochód odpala i jeździ jak wcześniej ;) Żadnych skutków ubocznych.
yoogix
Bywalec
Posty: 13
Rejestracja: 12 cze 2013, 18:31
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: yoogix »

Witam miałem taki sam problem z moim tds nie odpalał na zimnym nawet jak postał 2 godziny i była lipa pomagało tak jak było to wspomniane wyżej podgrzanie kilka razy świec . Wymieniłem wszystkie świece i nie pomogło dopiero zamontowanie zaworka zwrotnego za filtrem paliwa pomoglo i mój turas odpala na dotyk:P
Dream44
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 26 lip 2015, 13:36
Seria: E39
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 325tds
Rocznik: 2009
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: Dream44 »

Problemem bardzo często są przepalone świece. Warto to sprawdzić.
bakers19
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 03 paź 2009, 12:16
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Polska

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: bakers19 »

dobre swiece i zmiana po co najmniej półtora roku na nowe. tds juz tak maja musza byc dobre swiece.
zelo1988
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2015, 18:24
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: zelo1988 »

Ja jakos wymieniłem swiece na nowe, sprawdzone grzeja napiecie roniez dochodzi. Nowy filtr paliwa, pompa paliwa wtrysk sterujący bo lał czujnik plynu chlodzacego i jak było tak jest zero poprawy....
ODPOWIEDZ