Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: Jawor »

Objawy:
  • szarpanie silnikiem w czasie jazdy w zakresie od 1500 do 2000 rpm
  • falowanie obrotów na jałowym biegu
  • ciężkie odpalanie przy nagrzanym silniku
  • chmura dymu z wydechu
  • słabe osiągi
Naprawa:
-czyszczenie nastawnika ( tylko nastawniki indukcyjne tzn po 94 roku) wg tego schematu: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
-wymiana pompy wtryskowej np Bosch, koszt ok.3000 PLN z gwarancją
Ostatnio zmieniony 22 maja 2008, 13:08 przez Jawor, łącznie zmieniany 1 raz.
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: sebos76 »

Jawor pisze:Objawy:
  • szarpanie silnikiem w czasie jazdy w zakresie od 1500 do 2000 rpm
  • falowanie obrotów na jałowym biegu
  • ciężkie odpalanie przy nagrzanym silniku
  • chmura dymu z wydechu
  • słabe osiągi
Naprawa:
-czyszczenie nastawnika ( tylko nastawniki indukcyjne tzn po 94 roku) wg tego schematu: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
-wymiana pompy wtryskowej np Bosch, koszt ok.3000 PLN z gwarancją
tak źle w Boschu aż nie jest- ja płaciłem "tylko " 2 tysie
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

W moim przypadku problemem z zapalaniem na ciepłym był przestawiony kąt wtrysku.Byłem w kilku warsztatach i wszyscy twierdzili ze to wina nastawnika i bez 2tysi nie da rady.Na szczescie po ustawieniu zapłonu i regulacji koszt 150zł usterka zniknęła.
Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Łosiowy pisze:W moim przypadku problemem z zapalaniem na ciepłym był przestawiony kąt wtrysku.Byłem w kilku warsztatach i wszyscy twierdzili ze to wina nastawnika i bez 2tysi nie da rady.Na szczescie po ustawieniu zapłonu i regulacji koszt 150zł usterka zniknęła.
No proszę,ale niestety trzeba wiedzieć gdzie "uderzyć".
Albo jak to mówią:"Kto pyta, nie błądzi" :D
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Można gdzieś kupić nowy nastawnik pompy wtryskowej?
Tzn oprócz Bosha.
Szperałem troche w necie, ale nie mogę nic znaleźć.
Zastanawiam się czy nie ma gdzieś tańszego źródła.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

Jawor pisze:Można gdzieś kupić nowy nastawnik pompy wtryskowej?
Tzn oprócz Bosha.
Szperałem troche w necie, ale nie mogę nic znaleźć.
Zastanawiam się czy nie ma gdzieś tańszego źródła.
tak czy siak moim zdaniem na wymianę / regeneracje nastawnika lepiej podjechać do Boscha/ polecam np Bosch Diesel Centrum Kluszczyński w Bydgoszczy/

miałem problemy z pompą i zrobili mi super samochód chodzi wzorowo, nic nie szarpie, nie faluje, odpala na zimnym i ciepłym od strzału.
Goście z boscha znają się na rzeczy, to są w sumie "ich" pompy, maja specjalne stoły probiercze i komputery.
Moim skromnym zdaniem pompa wtryskowa jest tak precyzyjnym elementem, że nie ma sensu jeździć po pseudo-fachowcach od pomp
którzy mogą więcej zepsuć niż naprawić.
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Łosiowy pisze:W moim przypadku problemem z zapalaniem na ciepłym był przestawiony kąt wtrysku.Byłem w kilku warsztatach i wszyscy twierdzili ze to wina nastawnika i bez 2tysi nie da rady.Na szczescie po ustawieniu zapłonu i regulacji koszt 150zł usterka zniknęła.
Kąt wtrysku.Dawniej chyba mówiło się "zapłon".Poprawcie mnie jesli żle mówię 8)

Jakie masz teraz zużycie paliwa :?:
Ostatnio zmieniony 11 sty 2008, 21:10 przez rexman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

sebos76 pisze: tak czy siak moim zdaniem na wymianę / regeneracje nastawnika lepiej podjechać do Boscha/ polecam np Bosch Diesel Centrum Kluszczyński w Bydgoszczy/

miałem problemy z pompą i zrobili mi super samochód chodzi wzorowo, nic nie szarpie, nie faluje, odpala na zimnym i ciepłym od strzału.
Goście z boscha znają się na rzeczy, to są w sumie "ich" pompy, maja specjalne stoły probiercze i komputery.
Moim skromnym zdaniem pompa wtryskowa jest tak precyzyjnym elementem, że nie ma sensu jeździć po pseudo-fachowcach od pomp
którzy mogą więcej zepsuć niż naprawić.
Chodziło mi tylko o to czy można gdzieś kupić taniej nastawnik pompy i udac się z nim na wymianę do Boscha. Nie zleciłbym żadnemu Kaziowi dotykania pompy, żadnemu.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

z tego co wiem nastawniki są sprowadzane z niemiec, jakbys dobrze poszukał w necie, to może byś znalazł ciut taniej.
jednak jak kupisz nastawnik gdzies na zewnątrz to mogą sie w boschu migać jakby coś było nie tak...
a jak oni zamawiają sami to nie ma wymówek, jest gwarancja i koniec
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

W sumie racja, chciałem mniej więcej wiedzieć ile kosztuje nastawnik a ile usługa w Boschu
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

ja bylem dzisiaj w serwisie BOSH w Krakowie - u pana Gładyska.Za nastawnik zawolal 1900zl + robocizna + dodatkowe czesci typu uszczelki itp i w sumie stwierdzil ze kolo 3000zl.troszke kasy jest.jesli ktos jest z polski poludniowej to dowiedzcie sie ile u was kosztuje taka robota czyli wymiana nastawnika + nastawnik typu EDC.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Koledzy tu piszą,że wymienia się różne części w pompie wtryskowej.
Jestem bardzo ciekaw co,oprócz nastawnika i uszczelek jeszcze się wymienia w pompie.
Pytam z ciekawości.Widziałem swego czasu pompy,ale wszystkie były sekcyjne.
Wiem na czym polega system Common Rail.
Gdy byłem w wojsku,to dowiedziałem się że w samolotach odrzutowych stosowane były(a może i są)pompy rotacyjne.
Niedawno ktoś mi mówił,że pompy w TDSach są rotacyjne,jeszcze ktoś inny,że indukcyjne sam juz nie wiem... :(
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Jeszcze sekcje tłoczącą.
Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Łosiowy pisze:Jeszcze sekcje tłoczącą.
Dzięki!No to teraz jestem w"domu"! :D
Boeing732
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 30 gru 2007, 23:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Boeing732 »

Nastawnik pompy widziałem niedqwno nowy :?: na Allegro ktos sprzedawał za chyba 1200zł
[you] a ja sie nie poddam
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

nie neguje ze jego nowosci ale bym dokladnie sprawdzil przed kupnem.nie wydaje mi sie zeby az tak tanio bylo za nowke skoro uzywki chodza po 1000zl (aczkolwiek cuda sie zdarzaja)

[ Dodano: Nie Lut 03, 2008 12:50 am ]
Łosiowy pisze:Kąt wtrysku.Dawniej chyba mówiło się "zapłon".Poprawcie mnie jesli żle mówię 8)
no to chyba kolego zle mowisz.zaplon jest przy benzyniakach (ustawiasz na aparacie kiedy ma byc iskra) a kat wyprzedzenia wtrysku jest w dieslach
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
artmotgoleniow
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2008, 16:43
Lokalizacja: Goleniów Polska

Post autor: artmotgoleniow »

Cenę nastawnika wydaje mi się , ze można ustalić znając nr. katalogowy nastawnika bądz nr. bosch pompy wrtyskowej ,do tds występuje kilka pomp boscha o róznych numerach.
mogę podać hurtową cenę nastawnika lub detaliczną ale muszę mieć tylko punkt zaczepienia.
:cool:
Mam podobną ustrkę i tak czytam wasze posty i rozmyślam jak to naprawić.
Chwilowy brak mocy najczęsciej po zdjęciu nogi z gazu na wysokim biegu i nastepnie dodaniu gazu czasami występuje 2-3 sekundowy brak mocy , sporadycznie po zmianie biegu. auto nie dymi "mocno" bo 230 tysi robi swoje . komputer ani kontrolka błędu nie wykazuje ,pali na zimno i ciepło idealnie , przyspiesza itp. ma tylko jeszcze jeden problem kołysze na niskich obr. ale nie zawsze myślę że może być to wina tego nastawnika lub koło dwumasowe bo mam manualną skrzynie biegów.
Mam do wymiany łańcuch roz. myślę że go słychać i nie wiem jak to robią bez podnoszenia głowicy . Byłem u jednego szpeca w szczecinie i powiedział że bez podniesienia głowicy się tego nie zrobi . Czytałem na postach ,że to możliwe???
mtworus
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 20 sty 2008, 11:53
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: z Polski

Post autor: mtworus »

odsyłam zainteresowanych do tej lektury:
http://bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t ... c&start=20

i cytuję kolege biernusa:
Oj ludzie ludzie ludzie..... koledzy, kolezanki.... uzytkownicy TDSow
Nie ma czegos takiego jak REGENERACJA POMPY!!! W polskich zakladach regeneracja polega na... nowych uszczelkach i wyczyszczeniu ewentualnie wymianie jakis latwodostepnych tloczkow i tyle.
Te pompy za 1700 to zadne pompy z niemiec, zadne regenerowane. To sa po prostu pompy po przegladzie, wymiana uszczelnien. Taka pompa moze pochodzic 10 lat moze pochodzic rok. Nastawnik nie jest wymieniany. Jest czyszczony. Nastawnikow POTENCJOMETRYCZNYCH (do 94 roku) sie nie regeneruje. Dlatego w BOSCHU sam nastawnik kosztuje 2000 PLN.

Pompa w programie BX (EXchange) to wydatek z montazem ~3500 PLN. Taka pompa rzeczywiscie przychodzi z DE. Wyglada jak NOWA!. Praktycznie ma nowa obudowe, plomby, jest fabrycznie ustawiona. Taka pompe tylko wklada sie do auta i tyle!. Leje dobre paliwo i zapomina o pompie na naprawde ladnych kilkaset tysiecy km.

Za 300-1000 PLN (bo tyle biora "Heńki" za regeneracje) takiej regeneracji nie zrobicie. Jak wspomnialem czysczenie, ustawienie i tyle. Czesci pozostaja STARE! Przy BX stara pompe sie oczywiscie zostawia.

koniec cytatu...

reasumując: :roll: każdy warsztat chce na Was OSTRO zarobić !!
nie dajcie się :!: :!:

tu jakiś nastawnik za 1000 z gwarancją.może kogoś zainteresuje
http://allegro.pl/item305356108_nastawn ... _tds_.html
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

mtworus --> znam goscia ktory sprzedaje ten nastawnik.to mechanik ktory zajmuje sie TYLKO I WYLACZNIE dieslami w bmw - serwisuje u niego swoje autko i poki co jestem bardzo zadowolony. nastawnik od niego juz kupowalem i wtryskiwacz sterujacy. wszystko oczywiscie on zakladal i ustawial.goscia z czystym sumieniem moge polecic kazdemu.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
mtworus
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 20 sty 2008, 11:53
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: z Polski

Post autor: mtworus »

a więc jeśłi możesz :lol: to czekam na PW na namiary :!:
ODPOWIEDZ